Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 270 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Zes a zeven roedels op de Veluwe :oo in wat voor wereld leeft dhr Lelieveld eigenlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:59 



 
Profiel   

Ook die zogenaamde telling is hilarisch.
18-20 wolven op dit moment in Nederland
3 doodgereden, deze roedel zijn er al 9
Dan lopen er in Drenthe en Limburg opgetele maar 5 tot 7 wolven.


Ergens klopt die hogere wiskunde niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:10 



 
Profiel   

SusanH schreef
Zes a zeven roedels op de Veluwe :oo in wat voor wereld leeft dhr Lelieveld eigenlijk.


In een goed betaalde sprookjeswereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:33 



 
Profiel   

Onali schreef
Ook die zogenaamde telling is hilarisch.
18-20 wolven op dit moment in Nederland
3 doodgereden, deze roedel zijn er al 9
Dan lopen er in Drenthe en Limburg opgetele maar 5 tot 7 wolven.


Ergens klopt die hogere wiskunde niet :')


Ze tellen welpen niet mee. Maar ook dan klopt er idd niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 11:05 



 
Profiel   

Ja die Lelieveld is echt ongelofelijk! Dat ze zo’n eikel zo’n podium geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:46 



 
Profiel   

Ja, de berichten van omroep Gelderland zijn duidelijk erg gekleurd, zonde dat ze niet beide kanten laten zien....

https://www.gld.nl/nieuws/7821688/wolf- ... ht-niet-op

dit is de laatste alinea van bovenstaande link op omroep GLD.

Citaat
En Hogenbosch zegt op Twitter dat de wolf ook niet op zoek was naar mensen. "Een bijzonder vette ervaring", zo omschrijft hij. "Wat ook vet is, maar minder voor de wolvenhaters is dat ik nu heb gezien hoe de wolf zich gedroeg. Hij loopt hier blijkbaar al een paar dagen rond en er zijn nul incidenten van mensen die zijn gebeten. Hij rende zelfs voorbij een school met kinderen. Dus voor de wolvenhaters die alleen de wolf in sprookjes hebben gezien: het sprookje blijkt niet waar. Balen voor jullie."


Een halve minuut googelen levert een interessante lijst op.. dat kan die krant toch ook?
https://wolf.org/wolf-info/factsvsficti ... d%20wolves.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 16:11 



 
Profiel   

Onali schreef
Ook die zogenaamde telling is hilarisch.
18-20 wolven op dit moment in Nederland
3 doodgereden, deze roedel zijn er al 9
Dan lopen er in Drenthe en Limburg opgetele maar 5 tot 7 wolven.


Ergens klopt die hogere wiskunde niet :')

Net op het NPO nieuws zei men dat er 35 wolven leven in NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:48 



 
Profiel   

Ik geloof daar niks van, 35 , er zijn er veel meer .
Ik woon aam de waterleidingduinen, daar hebben ze jarenlang beweerd dat er ongeveer 900 herten leefden, je struikelde erover uiteindelijk bleken t er meer dan 4000 te zijn.
Als er in een week 3 aangereden worden zoals vorige week denk ik dat er meer wolven zijn,

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:18 



 
Profiel   

We waren aan het kijken naar een huis in de regio waar mijn man is opgegroeid, rustig gelegen aan de bosrand. Daar schijnt nu in ieder geval 1 wolf rond te lopen en nog meer in de wijdere regio. Er is vee gepakt op minder dan 500 m van het huis.

Wij denken ervoor dit huis te laten gaan vanwege de wolven. Ben ik nou een overdreven schijtert?

Ik heb een jong kind en ik zou mijn kind daar nu niet alleen of met een vriendje in het bos laten spelen. Alleen een rondje hardlopen bij schemering lijkt me ook niet zo ontspannen meer. De aantrekkingskracht van dit gebied was de natuur voor ons, als we daar niet ontspannen van kunnen genieten dan heeft het geen zin. Het is verder geen droomhuis ofzo en we hebben genoeg andere opties. Maar misschien/waarschijnlijk ben ik onrealistisch in mijn angst? Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:33 



 
Profiel   

Schapenwol , ik denk dat je binnenkort nergens buiten de randstad om nog veilig bent voor de wolf.
Ja op de Waddeneilanden , want die overtocht redden ze denk ik niet :o :+
Ik denk wel hoe dichter je op de natuur zit , hoe meer je er mee te maken zal krijgen.




Mensen die in de App het gehuil van die wolven in Noordwolde hebben gehoord ?
Best angstaanjagend en voelt zo niet nederlands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:04 



 
Profiel   

Nee schapewol, ik zou ook niet graag naar wolvengebied verhuizen , maar ik vrees dat je ,als je landelijk wil wonen niet meer omheen kan.
Happinez schreef
Schapenwol , ik denk dat je binnenkort nergens buiten de randstad om nog veilig bent voor de wolf.
Ja op de Waddeneilanden , want die overtocht redden ze denk ik niet :o :+
Ik denk wel hoe dichter je op de natuur zit , hoe meer je er mee te maken zal krijgen.




Mensen die in de App het gehuil van die wolven in Noordwolde hebben gehoord ?
Best angstaanjagend en voelt zo niet nederlands.


Ik denk dat ze ook in de randstad gaan komen hoor, misschien alleen op zoek naar een plekje, maar langskomen gaan ze , daar geloof ik in
En idd wolvengehuil, dat is toch niet Hollands hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:14 



 
Profiel   

Een flink deel van de Randstad is platteland, hier komen ze ook echt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:17 



 
Profiel   

Happinez schreef
Schapenwol , ik denk dat je binnenkort nergens buiten de randstad om nog veilig bent voor de wolf.
Ja op de Waddeneilanden , want die overtocht redden ze denk ik niet :o :+
Ik denk wel hoe dichter je op de natuur zit , hoe meer je er mee te maken zal krijgen.




Mensen die in de App het gehuil van die wolven in Noordwolde hebben gehoord ?
Best angstaanjagend en voelt zo niet nederlands.


Is het een filmpje of geluidsopname?
Niet gehoord maar het lijkt me heel surrealistisch. Maar het word straks ben ik bang "normaal".

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:23 



 
Profiel   

Mellow , dat is een geluidsopname.


Uiteindelijk komen ze inderdaad ook wel in de randstad, alleen zit je op dit moment daar nog redelijk goed. Net als Noord holland.
Bij mijn weten is er in amsterdam of den helder nog geen wolf gespot. ( dat bedoel ik er mee te zeggen :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:32 



 
Profiel   

Ah, oké. Was ergens wel even benieuwd ernaar maar een geluidsopname kun je niet delen zo.

@schapenwol, Nee ik vind het niet raar.
Ik woon tegenover het bos. Maar ik durf daar ook niet meer in mijn eentje te wandelen. Eigenlijk zonde maar ik ga gewoon niet meer onbevangen het bos in.


Laatst bijgewerkt door Mellow op 28-01-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:35 



 
Profiel   

Ik zou zo’n huis niet laten schieten maar wel mijn achtertuin/perceel om het huis heen goed afscheiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:44 



 
Profiel   

Ja die geluidsopname, surrealistisch maar toch heel erg echt. Vriend van mij woont bij Noordwolde, net buiten de kern. Hij heeft gelukkig alleen kippen. Iemand had deze week op facebook een filmpje met wolvengehuil geplaatst, opgenomen bij een stadje in Noord Italie, reactie waarom plaats je dit want dit hebben we in NL niet. En prompt 2 dagen later dit audio fragment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:59 



 
Profiel   

Happinez schreef
Schapenwol , ik denk dat je binnenkort nergens buiten de randstad om nog veilig bent voor de wolf.
Ja op de Waddeneilanden , want die overtocht redden ze denk ik niet :o :+
Ik denk wel hoe dichter je op de natuur zit , hoe meer je er mee te maken zal krijgen.




Mensen die in de App het gehuil van die wolven in Noordwolde hebben gehoord ?
Best angstaanjagend en voelt zo niet nederlands.

Zo ik kreeg daar ook flink kippenvel van, die geluidsopname. Ik zei al tegen mijn moeder dat ik oprecht het huis niet meer uit zou durven als ik dat ‘s nachts zou horen. Bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:05 



 
Profiel   

Mellow schreef
Ah, oké. Was ergens wel even benieuwd ernaar maar een geluidsopname kun je niet delen zo.

@schapenwol, Nee ik vind het niet raar.
Ik woon tegenover het bos. Maar ik durf daar ook niet meer in mijn eentje te wandelen. Eigenlijk zonde maar ik ga gewoon niet meer onbevangen het bos in.

Ik heb er even een schermopname van gemaakt en deze op youtube gezet voor de mensen die het willen horen: https://youtube.com/shorts/tYoeuE6oRVA?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:09 



 
Profiel   

Ik kreeg er kippenvel van! Bedankt voor de moeite. Jakkes zeg... klinkt echt niet fijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:11 



 
Profiel   

Net een horror film met weerwolven.

Ik hoop zo dat een pro wolver eens goed achterna gezeten word. Met een kleine hap.
Dat het beeld onschuldig dier eens verdwijnt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:12 



 
Profiel   

Waarom huilen wolven: https://www.onzenatuur.be/artikel/wanne ... nze-wolven

Ze communiceren zo over lange afstanden met roedel genoten, bijvoorbeeld tijdens de jacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:14 



 
Profiel   

Lekker geromantiseerd stukje ook weer..
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:17 



 
Profiel   

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... nd-primeur deze gaat nog iets verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:26 



 
Profiel   

Als voorland voor de ellende als er wel afgeschoten zou mogen worden :
https://nos.nl/artikel/2461595-rechter- ... irect-stil
Ene kant roept dat gebied voor de vogels maar aangepast moet worden, andere dat dat inderdaad geen korte termijn optie is en dat 5 jaar onderzoek 28% meer eieren gaf.
Gevalletje teveel roofdieren dus en reguleren wordt via rechter tegen gewerkt dus ten koste van andere diersoorten. Belooft dus veel frustratie en tijd rekken terwijl er ondertussen geen wild over blijft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 270 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen