[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-23 21:24

balance schreef:
Ik heb het filmpje nog eens teruggekeken; Q claimt Prisca heel duidelijk. Nu is het me ook duidelijk waarom hij uit zijn stal wil, dan kan hij namelijk niet claimen. Wat jullie nu gedaan hebben is voor dit moment echt wel de beste oplossing. Wat een gedoe.
Let eens goed op, vlak voordat een paard aanloopt, gaat het hoofd een keer naar links en rechts (weet niet of het altijd in die volgorde is hoor en ik zie het ze ook niet altijd doen) en stapt dan pas vooruit.
In het filmpje doet hij dat ook.
Misschien helpt dat om hem wat meer voorspelbaar te maken.


Ja, Prisca is van hem, maar Callas wil ook zo graag bij Prisca zijn. Ik ook ;-) Maar het claimen is gewoon te heftig en jazeker daarom klimt hij uit zijn box omdat hij bij haar wil zijn. En vanuit zijn box kan hij haar niet zien.
Ik ga je tip van het hoofdbewegen in de gaten houden. Dank.

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 07:56

Jeetje, moedig besluit om Quarbonne weg te doen. Maar de situatie nu klinkt alsof het nu voor niemand leuk is, Poupette zonder maatje, Callas over de zeik, Quarbonne die het idee heeft steeds te moeten verdedigen, en Prisca die volgens mij ook met buien best fel verdedigde toch? Het zou mooi zijn als dat misschien met het geclaim te maken heeft, en dat ze met wat meer rust in de tent die noodzaak wat minder voelt.

Wat fijn dat de adoptiestichting mogelijk wil ruilen! Is het bij hen een standaard regel dat de geadopteerde dieren met pensioen zijn, of was dat specifiek voor Quarbonne?

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:49

Oow Mo wat een gedoe, zorgen en verdriet weer!
Zo balen dat iets wat je uit goede bedoelingen en uit liefde doet zo kl*te uitpakt.
Hopelijk kom je eruit met die stichting en kun je een ander frummelke een goed thuis bieden.

Overigens vind ik het wel apart dat ze eigenlijk niet thuis geven als het gaat om een plaatsing die niet passend is.. daar zouden ze toch in moeten meedenken?
Nu is het ‘jouw probleem met hun restricties…’

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:57

Monique1963 schreef:
Hi allemaal,

Tja, ik weet niet hoe dat in Nederland geregeld is, maar in Frankrijk is het zo dat je als volgende eigenaar van een geadopteerd paard, het overneemt met contract. Dat staat ook zo in het contract. Je bent niet vrij om te doen en laten wat je wilt.

En mogelijk dat andere stichtingen wel paarden terugnemen, maar in mijn contract staat dat ze niet verplicht kan worden het paard terug te nemen of om te helpen zoeken naar een nieuwe baas.

Maar... ik heb toch eens een balletje bij haar opgegooid over ruilen. Nu komt van ruilen huilen zeggen ze. Maar goed, dáár staat ze niet negatief tegenover. Ik ga info krijgen over welke shetjes ze heeft, niet Carla dan, dat is de HB nier-pony, maar ze heeft volgens mij nog twee vosruintjes staan.

Dan moet ik nog zien dat zij de reiskosten van Quarbonne gaat betalen en ik die van de nieuwe shet.

Als het wat gaat worden althans. Maar er is in ieder geval een opening.

In Nederland bestaat adoptie van dieren eigenlijk niet: je wordt de eigenaar en dan is er sprake van koop. Er zijn ook in Nederland zeker wel stichtingen die spreken van adoptie, maar dat is helemaal niet rechtsgeldig :n
Als je een paard of pony koopt, dan is het jouw eigendom en kun je er mee doen wat je wil. Je kunt hoogstens iets in het contract opnemen dat de vorige eigenaar eerste recht van koop heeft bij verkoop, maar in de praktijk is dat ook lastig, want: welke prijs vraag je dan?

Maar goed, fijn dat je een opening hebt. Al zou ik zelf best wel klaar zijn met deze dame: ze vertelt niet de hele waarheid over Q, maar geeft niet thuis bij problemen. Sterker nog: met haar restricties maakt ze het jou onnodig moeilijk. Ik vind het mooi zoals jij het benadert!

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 11:07

Afanaisa91 schreef:
Jeetje, moedig besluit om Quarbonne weg te doen. Maar de situatie nu klinkt alsof het nu voor niemand leuk is, Poupette zonder maatje, Callas over de zeik, Quarbonne die het idee heeft steeds te moeten verdedigen, en Prisca die volgens mij ook met buien best fel verdedigde toch? Het zou mooi zijn als dat misschien met het geclaim te maken heeft, en dat ze met wat meer rust in de tent die noodzaak wat minder voelt.

Wat fijn dat de adoptiestichting mogelijk wil ruilen! Is het bij hen een standaard regel dat de geadopteerde dieren met pensioen zijn, of was dat specifiek voor Quarbonne?


@ Afanaisa, je somt het correct op. En niet te vergeten volgens mij is hij zelf ook niet happy. Hij kijkt altijd zielig. Ik vind het enorm rot dit besluit te nemen, want ik houd helemaal niet van gesol met dieren. Moet je voorstellen hij heeft 19 jaar ergens gewoond. Komt dan in april in een opvang. Moet ie allemaal nieuwe vriendjes maken. Hij koos toen May om helemaal zijn maatje te zijn. Toen verhuizen naar ons. Weer alles nieuw. Nu heeft hij Prisca gekozen. Nu moet hij weer gaan verhuizen, maakt niet uit waarheen, maar weer zijn leven op zijn kop. Als hij voor april verhuist, dan heeft hij binnen een jaar zich vier keer moeten aanpassen. Hoe triest is dat voor een dier. Iedere keer je veilige grond onder je weggeslagen. Dus het is logisch dat hij zich op de een of andere manier staande wil houden en voor hem is dat een paard claimen. Dat is veilig. En dat doe ik hem dan ook weer aan. Not funny.
Maar goed, misschien wordt hij elders wel gelukkig.

De stichting denkt nog hard na, maar nog geen positievere geluiden.

En het contract is een standaard contract waar bij er vakken zijn aan te kruisen. Berijdbaar of niet etc. En bij mij staat aangekruist dat hij wel mag werken, maar alleen aan de hand, niet onder het zadel. Ze hebben ook paarden waar wel mee gereden kan worden, maar die zijn dan jonger. Ze hebben bijv nu ook een muildier staan dat bereden is geweest en dat weer mag als hij geadopteerd wordt.

Het is weekend, hopelijk met de nieuwe werkweek weer nieuwe geluiden van de stichting. De boktmevrouw is ook nog steeds in beeld, maar die heeft de advertentie niet zo goed gelezen geloof ik.

@Namiro, ja vind ik ook apart maar ja, het is Frankrijk. Toch een tikkie anders dan NL. Of misschien ligt het aan deze stichting. Ze denkt in zoverre wel mee dat ze een adv heeft geplaatst. Maar goed, ze stond niet negatief tegenover een ruil, maar ik denk dat ze het weekend niet reageert. Morgen maar weer afwachten.

@Achterom, tja joh idd van die dingen. Maar ja, ik moet wat. En ze doet wel erg goed werk zie ik. Ik heb de afgelopen dagen haar hele fb uitgespit en het is toch wel officieel en ze heeft verdomd mooie weilanden met mooi band omheind. En ze doet erg haar best voor dat hb nier-merrietje, dus ik moet er maar voor gaan als zij ook wil.

Ondertussen ben ik op fr fb aan het zoeken naar mensen die zoeken en ik stuur hun dan een pb met de adv van Quarbonne met wat foto's. Het levert wel positieve antwoorden op, maar mensen willen niet lange afstanden om te vervoeren, kost te veel. En veel woont in noord fr en ik zit helemaal zuid. Zit je toch aan de 800 euro ongeveer.

Als ik van haar associatie weer een ponietje neem dan zou ik gaan voor Haribo. Ik heb op mijn fb een filmpje over hem van haar gedeeld. Ik kon het niet anders aan jullie laten zien. Mijn fb is https://www.facebook.com/MootjeFrankrijk/

cajabol
Berichten: 84
Geregistreerd: 14-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:47

hallo Monique,heb de laatste topic gelezen en wil toch ook even tegengeluid laten horen. Je wilde graag een kudde of in ieder geval 2 paarden erbij hebben en dat betekent dat je er ook rekening mee moet houden dat het niet altijd loopt zoals je verwacht. Ja, meer werk, niet altijd even leuk als een paard dingen doet waar je niet blij van wordt, maar het zijn dieren die nou eenmaal niet altijd doen wat wij willen of verwachten. Je hebt zoveel grond, je kan voorlopig makkelijk de paarden deels gescheiden houden, ruimte genoeg. Geen stallen maar schuilstallen met voldoende ruimt dat Callas of welk ander makkelijk weg kan komen. Geen hoeken in de omheining van het weiland maar de hoeken rond maken. Quarbonne weggeven of herplaatsen is toch geen optie. Het is een levend wezen die net zoveel recht heeft als Callas en de andere 2. Het is nu even lastig en ja kost tijd en werk maar uiteindelijk went ook dat en wil je niet meer anders. Een paard wegdoen omdat het je niet uitkomt en niet aan de verwachting voldoet vind ik niet kunnen. Zeker een pony die niet bereden mag worden en al een verleden heeft. Misschien ook eens grondwerk met hem doen net zoals je met Callas deed. Grote kans dat je daardoor ook meer een band met hem gaat voelen. Iemand kwam langs met het idee om het dier maar in te laten slapen, waar zijn we hier mee bezig in hemelsnaam? Ik zou me er in berusten dat het nu is zoals het is, en mettertijd komt er meer rust en ben je blij dat je quarbonne niet hebt weggedaan!

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 11:52

Dank je Cajabol voor je tegengeluid. Ik vind het echter geen optie om de paarden 2 aan 2 voor altijd gescheiden te gaan houden. Als het allemaal niet gaat lukken met een ander huis voor hem vinden waar hij mogelijk happier is, dan moeten we wat anders bedenken. Maar ik kan me geen ongelukken veroorloven.

cajabol
Berichten: 84
Geregistreerd: 14-12-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:48

Het is ook niet voor altijd monique. Voorlopig gescheiden, tot er weer rust is bij de paarden en bij jullie. En ja, een paard schopt wel eens of biit of wat dan ook, en er kan altijd wel iets gebeuren. Probeer het eens met grondwerk, wie weet wat daar uit voortkomt. En zoals je zelf schrijft, dat arme dier claimt nu een paard omdat hij zoveel in korte tijd verplaatst is geweest. Hij moet vertrouwen krijgen en dat heeft hij gewoon nu nog niet. Als je hem nu ook weer 'wegdoet' wordt het een drama voor dit dier, wat hij niet verdient

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:54

Ik snap je overweging om voor de kleine man een ander huisje te zoeken, al zal dat niet meevallen denk ik.
Maar waarom wil je er 1 bij met het risico dat het niet gaat of gezondheidsproblemem heeft, dat geeft dan ook weer zorgen toch?

Vlekjes
Berichten: 12
Geregistreerd: 29-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:10

Als iemand niet voor de makkelijkste weg gaat is het Monique wel, een ander had Callas en mss ook wel Prisca weggedaan.
Soms, hoe moeilijk dan ook, gaat het gewoon niet.

Een betere plek voor q zoeken is niets mis mee, als de nwe eigenaar maar al zijn eigenschappen weet, de meeste plussen en helaas 2 minpunten, bij Monique gaat het niet, maar wellicht bij een ander wel. En mag hij daar nog lekker ouder worden.

Vergeet niet bij kopen, ruilen dat elk paard iets heeft, net als de mens. Een klein mini erbij voor Poupette mss een oplossing.

Op deze manier is het niet leuk, niet handig en stressvol, voor paard en mens.

Mss bij 3 houden? of is dan de kudde niet in evenwicht.

Het valt niet altijd mee om baasje te zijn van paardjes, altijd is er wel wat, al zijn het niet de elementen van de natuur, dan weer de combi in de groep.

Monique, je hebt je best gedaan hoor!

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 13:21

cajabol schreef:
Het is ook niet voor altijd monique. Voorlopig gescheiden, tot er weer rust is bij de paarden en bij jullie. En ja, een paard schopt wel eens of biit of wat dan ook, en er kan altijd wel iets gebeuren. Probeer het eens met grondwerk, wie weet wat daar uit voortkomt. En zoals je zelf schrijft, dat arme dier claimt nu een paard omdat hij zoveel in korte tijd verplaatst is geweest. Hij moet vertrouwen krijgen en dat heeft hij gewoon nu nog niet. Als je hem nu ook weer 'wegdoet' wordt het een drama voor dit dier, wat hij niet verdient



lukka63 schreef:
Ik snap je overweging om voor de kleine man een ander huisje te zoeken, al zal dat niet meevallen denk ik.
Maar waarom wil je er 1 bij met het risico dat het niet gaat of gezondheidsproblemem heeft, dat geeft dan ook weer zorgen toch?


Vlekjes schreef:
Als iemand niet voor de makkelijkste weg gaat is het Monique wel, een ander had Callas en mss ook wel Prisca weggedaan.
Soms, hoe moeilijk dan ook, gaat het gewoon niet.

Een betere plek voor q zoeken is niets mis mee, als de nwe eigenaar maar al zijn eigenschappen weet, de meeste plussen en helaas 2 minpunten, bij Monique gaat het niet, maar wellicht bij een ander wel. En mag hij daar nog lekker ouder worden.

Vergeet niet bij kopen, ruilen dat elk paard iets heeft, net als de mens. Een klein mini erbij voor Poupette mss een oplossing.

Op deze manier is het niet leuk, niet handig en stressvol, voor paard en mens



Hi drietjes, dank voor jullie reacties. Vlekje heb ik jou nog niet (vaak) gezien in het topic? Welkom (terug) dan!

@Cajabol, Grondwerken met Quarbonne is niet mogelijk. Gaat gewoon niet. Hebben we geprobeerd maar hij kan gewoon niet bij Prisca weg. Zodra hij haar niet ziet, wordt hij boos en gaat vechten. En zelfs Erwin houdt hem dan niet. Tuurlijk, kan ik er een bit in hangen, hem manieren gaan leren, stick erbij, maar daar heb ik helemaal geen zin in. En ik denk dat het ook niet gaat werken. De opvangmevrouw heeft het ook geprobeerd 3 maanden, maar geen succes.

@Lukka, Ik wil er graag vier omdat ik drie geen fijn getal vind. En ik zou Poupette zo graag een lief maatje gunnen. Ze was altijd zo blij met Shadow. En ze hoort nu wel bij de kudde, maar ze houdt altijd haar afstand en is solitair, terwijl ze zo close met Shadow was. En dat breekt, ook al, mijn hart.

@Vlekjes, En inderdaad heb ik mijn portie wel gehad. Ik ben er ook moe in mijn kop van. De lol gaat er zo enorm af op deze manier. Als ik financieel optel wat Quarbonne kapot heeft gemaakt of wat we hebben moeten aanpassen door zijn gedrag, dan had ik toch een prachtig paardje voor Poupette kunnen kopen.
En hij is niet het eerste dier waar we dit voor doen. Eigenlijk zijn alle dieren probleemgevallen die we (gehad) hebben. Bijtende en vechtende asielhonden, opvangkatten met epilepsie, dramapaarden (bubbles) pfff, eigenlijk is er altijd wel wat. Maar goed, het is ook allemaal niet erg, maar wat er van de week gebeurde had gewoon erg fout kunnen gaan.

Inmiddels is Erwin (die Quarbonne niet meer weg wil doen na een nacht wakker liggen) allerlei structuren aan het bedenken en strakke volgordes zonder afwijkingen en zonder uitzonderingen om het in goede banen te kunnen blijven leiden. Dat houdt in dat we Quarbonne niet samen met Callas in kleine oppervlakken kunnen hebben en dat Quarbonne dan aan de hand moet. Geen losse toestanden meer. Dat blijven we voorlopig dan zo doen en het schrale land, bijna 3 hectare kunnen we dan nu even niet gebruiken. En als ze daar zouden moeten staan, dan moet het gescheiden. Maar dat zoek ik niet, dat is te veel drama voor Callas' been.

We gaan het zien. Ik ga eens kijken of ik voldoende materiaal heb om een fillempie te maken voor deze zondag.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:30

Geen kritiek op jullie hoor,jullie lijken me geweldige mensen,en je zal als hond/paard maar bij jullie terecht komen,een waar paradijs.
Geweldig zoals Erwin naar oplossingen zoekt voor Q <3 .
Voor jou Mo een dikke knuffel :knuffel:

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:06

cajabol schreef:
Het is een levend wezen die net zoveel recht heeft als Callas en de andere 2.

En andersom net zo goed. Bij 3 welzijn verminderen om dat van de 4e te verbeteren is ook niet juist. Niet alle dieren vinden elkaar aardig (genoeg) om samen te kunnen leven. Is bij mensen niet anders. Dat accepteren en een oplossing kiezen buiten jouw kudde is net zo goed verantwoordelijkheid nemen en recht doen aan al je dieren die je liever samen gelukkig had gezien.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:06

Och wat een gedoe!
Ik snap dat dit een hoop nadenkhoofdpijn geeft, wat een zorgen!
En ik snap ook zeker de tegengeluiden. Niet helemaal t zelfde maar Zo heb ik al jaren een (oud) katje waar ik allerlei dingen bedenk hoe ik haar ooit gelukkig kan maken, tot aan weggeven toe. Maar niemand die ik spreek die lief genoeg is, wil haar en eigenlijk wil ik haar ook niet kwijt.
Is er ergens in Erwins constructies niet iets wat even t proberen waard is? Of ken je misschien de Bach Remedies, misschien zit er wat tussen wat Q kan helpen om een beetje minder claimerig te worden?

Er komt wel een oplossing, altijd wel!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:18

Na heeeeeeeeeeeel lang meegelezen te hebben in dit topic kruip ik toch een keertje onder mijn meeleessteen vandaan.

Ik denk namelijk zoals ik op het filmpje zie dat er eigenlijk amper een probleem is tussen de paarden behalve dat ze met zijn alle op een te krap stukje staan te dringen waardoor er akkerfietjes ontstaan, iets heel normaals eigenlijk.
Ik denk dat je ze gewoon heel goed allemaal samen kan houden zo lang je bepaalde toch wel belangrijke basis "regels" hanteert zoals geen krappe hoekjes waar ze met zijn alle kunnen gaan staan dringen en respecteer hun rangorde met het binnen en buiten zetten.
En dat in de nacht door het draad gaan, is dat ook op stukken waar ze misschien staan te dringen met zijn alle in een hoekje?
En die schrale wei, kan je daar geen hooi bij voeren of een hoekje maken waar de pony's wel kunnen, met hooi maar de grote niet ofzo?

Ik zie persoonlijk echt niks anders dan compleet normaal kudde gedrag met een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor het "fout" gaat.

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 18:25

lukka63 schreef:
Geen kritiek op jullie hoor,jullie lijken me geweldige mensen,en je zal als hond/paard maar bij jullie terecht komen,een waar paradijs.
Geweldig zoals Erwin naar oplossingen zoekt voor Q <3 .
Voor jou Mo een dikke knuffel :knuffel:



tamary schreef:
cajabol schreef:
Het is een levend wezen die net zoveel recht heeft als Callas en de andere 2.

En andersom net zo goed. Bij 3 welzijn verminderen om dat van de 4e te verbeteren is ook niet juist. Niet alle dieren vinden elkaar aardig (genoeg) om samen te kunnen leven. Is bij mensen niet anders. Dat accepteren en een oplossing kiezen buiten jouw kudde is net zo goed verantwoordelijkheid nemen en recht doen aan al je dieren die je liever samen gelukkig had gezien.



Lucia88 schreef:
Och wat een gedoe!
Ik snap dat dit een hoop nadenkhoofdpijn geeft, wat een zorgen!
En ik snap ook zeker de tegengeluiden. Niet helemaal t zelfde maar Zo heb ik al jaren een (oud) katje waar ik allerlei dingen bedenk hoe ik haar ooit gelukkig kan maken, tot aan weggeven toe. Maar niemand die ik spreek die lief genoeg is, wil haar en eigenlijk wil ik haar ook niet kwijt.
Is er ergens in Erwins constructies niet iets wat even t proberen waard is? Of ken je misschien de Bach Remedies, misschien zit er wat tussen wat Q kan helpen om een beetje minder claimerig te worden?

Er komt wel een oplossing, altijd wel!



XxLiEsJuHhxX schreef:
Na heeeeeeeeeeeel lang meegelezen te hebben in dit topic kruip ik toch een keertje onder mijn meeleessteen vandaan.

Ik denk namelijk zoals ik op het filmpje zie dat er eigenlijk amper een probleem is tussen de paarden behalve dat ze met zijn alle op een te krap stukje staan te dringen waardoor er akkerfietjes ontstaan, iets heel normaals eigenlijk.
Ik denk dat je ze gewoon heel goed allemaal samen kan houden zo lang je bepaalde toch wel belangrijke basis "regels" hanteert zoals geen krappe hoekjes waar ze met zijn alle kunnen gaan staan dringen en respecteer hun rangorde met het binnen en buiten zetten.
En dat in de nacht door het draad gaan, is dat ook op stukken waar ze misschien staan te dringen met zijn alle in een hoekje?
En die schrale wei, kan je daar geen hooi bij voeren of een hoekje maken waar de pony's wel kunnen, met hooi maar de grote niet ofzo?

Ik zie persoonlijk echt niks anders dan compleet normaal kudde gedrag met een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor het "fout" gaat.



Hi all,
@Lukka, dank voor je complimentjes.
@Tamary, ware woorden.
@Lucia, je kat wil vast bij je blijven. Ik zou wel kunnen laten nakijken of Q klophengst is of niet bijv.
@Liesje, welkom in het topic, fijn dat je meeleest en meedenkt. Door het draad, 2x een t-stuk, andere keer gewoon midden in. Hooiton staat in het schrale land. Er is in de loop van het half jaar veel meer gebeurd, waarbij er nu kwartjes op zijn plek vallen. Het is niet dit ene incident natuurlijk.

Het vervelende van alles vind ik, dat we als we hem willen houden, alles om hem heen moeten gaan regelen. En we hebben al zoveel gedaan om het meneer naar de zin te maken.

Afijn, inmiddels filmpje af voor deze zondag, hier is de link https://youtu.be/hL2-3Rgh1B0

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:07

Monique1963 schreef:
vopo914 schreef:
Ook ik vind het voor Callas heel erg sneu..ze probeert het allemaal zo goed te doen en het pakt telkens verkeerd uit voor haar
Ik zag trouwens ergens in jou topic iemand die Q helemaal geweldig vond...zou ze al gelezen hebben dat je hem weg wilt doen?
Ik deel de versie van jou fb ook nog even op mijn tijdlijn
Je weet maar nooit..ik hoop dat er een mooi huisje komt voor Q want hij is een prachtig paardje


In het hele traject met Callas en het tij keren, is dit zo'n ontzettende hobbel, Moet zoveel huilen. Maar wat Balance ooit zei, ik moet niet mijn menselijke emoties projecteren op dieren.

Maat ik zou het zooo fijn vinden, ooit gewoon zoals andere bokkers gewoon rust te hebben, geen gedoe, geen risico op ellende.

Maar Monique, volgens mij ben je als paardeneigenaar nooit zorgenvrij. Er is altijd wat met paarden. Ik heb er maar 1 en die staat op een volpensionstalling maar zit voortdurend in mijn hoofd en als de telefoon gaat op een ongebruikelijk moment dan denk ik altijd, er zal toch niets met hem zijn!? Ik geef jou groot gelijk dat je een ander plekje voor Q zoekt want als het zo moeizaam gaat dan is dit ook voor de pony niet de juiste plek.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:20

Leuk filmpje weer geworden!
Briljant, dat lint doorknippen haha. En Eski-Mo, hoe verzin je het! Hoe koud was het bij jullie, dat jullie er zo ingepakt bij liepen?
Dat liedje ook met Erwin op de tractor. Je wordt er melig van :')

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:50

Ik had al even niet meegelezen, maar zie nu je update. Probleem is een beetje dat je Q en Callas niet bii elkaar moet willen. Je hebt het geprobeerd het gaat niet. Q wil de boel veel te veel regelen. En dan zit je ook nog een beetje op een afgelegen? plek, als er wat gebeurd wie ziet het dan?
Ik sta geheel achter je keuze. En laten we eerlijk zijn, leuk is hij niet. Ik zou hem proberen te herplaatsen bij een oudere dominante shetmerrie. Ik ken nog zo'n monster shet (ook een grote zwarte ruin :D ) en die doet het bij bepaalde ponies wel goed.

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 20:09

anjali schreef:
Maar Monique, volgens mij ben je als paardeneigenaar nooit zorgenvrij. Er is altijd wat met paarden. Ik heb er maar 1 en die staat op een volpensionstalling maar zit voortdurend in mijn hoofd en als de telefoon gaat op een ongebruikelijk moment dan denk ik altijd, er zal toch niets met hem zijn!? Ik geef jou groot gelijk dat je een ander plekje voor Q zoekt want als het zo moeizaam gaat dan is dit ook voor de pony niet de juiste plek.


HI Anjali, Als dierenmens ben je idd nooit zorgenvrij, maar iets minder zorgen dan nu, zou wel fijn zijn. Ik geloof dat alleen de kat niets heeft, afkloppen graag. Verder heeft iedereen iets wat of speciale voeding, of speciale opvoeding nodig heeft. En daar houd ik ook van, het voelt als een roeping om dieren te verzorgen, maar ik voel een verschil tussen verzorgen of gevaarlijke situaties.

imaudy schreef:
Ik had al even niet meegelezen, maar zie nu je update. Probleem is een beetje dat je Q en Callas niet bii elkaar moet willen. Je hebt het geprobeerd het gaat niet. Q wil de boel veel te veel regelen. En dan zit je ook nog een beetje op een afgelegen? plek, als er wat gebeurd wie ziet het dan?
Ik sta geheel achter je keuze. En laten we eerlijk zijn, leuk is hij niet. Ik zou hem proberen te herplaatsen bij een oudere dominante shetmerrie. Ik ken nog zo'n monster shet (ook een grote zwarte ruin :D ) en die doet het bij bepaalde ponies wel goed.


@Imaudy, ik denk zeker dat 1 paard en dan een merrie het beste voor hem zou zijn. Ik heb net een aanvraag van iemand afgewezen. Ik ging doorvragen en ze bleek 17 te zijn (voor een contract in Fr moet je 18 zijn) en ze wilde een (gratis) knuffelpony omdat dat haar droom altijd is geweest. De pennydroom, maar hij zou dan op een manege komen te staan. En dat wil ik niet. Dus ik vond het enorm sneu, maar het staat duidelijk in de adv dat hij niet voor kinderen geschikt is, maar dat meisje beschouwt zichzelf niet meer als een kind, dat is duidelijk.

Er waren nog wat pb's, maar ik wil eerlijk zijn over zijn claimen en plakkerigheid en onhandelbaarheid daarin, ook dat hij uit boxen klimt als hij zijn claim niet kan zien, wil ik niet verbergen, ik vergoelijk het wel een beetje, maar ja dat voelt niet eerlijk. Dus van twee niets meer gehoord. Dus in totaal nu 5 ja's gehad, die nee's werden. Dus ik vrees dat het niets gaat worden, dus is het nu afwachten op de stichting.

JudithO schreef:
Leuk filmpje weer geworden!
Briljant, dat lint doorknippen haha. En Eski-Mo, hoe verzin je het! Hoe koud was het bij jullie, dat jullie er zo ingepakt bij liepen?
Dat liedje ook met Erwin op de tractor. Je wordt er melig van :')


Haha, ja Juud, ik word van alles genoemd, Ga je MeMo ? HO!Mo. Bij een huilfilm E-Mo etc. En het was -1 of zo maar het voelde als -100. Ik ben een enorme koukleum en in Frankrijk is dat niet beter geworden, hahaha, daarom ben ik zo blij met Zuid-Frankrijk. De temperaturen gaan gelukkig weer omhoog en vandaag was het boven de 10 gelukkig en zelfs wat zon!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:42

Lastig ja, al die reacties die het uiteindelijk gewoon niet blijken te zijn. Het komt vast goed, op den duur gaat er voor Q een heel leuk en geschikte plek gevonden worden. Of dat nou bij jullie is, elders in Frankrijk of zelfs elders in Europa.

Briljant al die bijnamen. Met Mo is dat natuurlijk eigenlijk ook te makkelijk ;)
Het winterzonnetje is wel lekker ja! Hier ook vandaag maar het wordt dan nog niet warmer dan +1. In de zon :')

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:55

Je eerlijkheid siert je maar misschien moet je daar niet in doorslaan
Je moet benoemen wat het probleem bij jou is en waarom je hem wil weg doen maar daar houdt het op
Een nieuwe eigenaar moet er fris instaan en niet met allemaal mitsen en maren aan deze pony beginnen
Het kan best zijn dat ie bij een onbevangen iemand die wat jonger is een hele andere pony is
Ik heb ook paardjes gehad waarvan ik achteraf verhalen hoorde die ik van tevoren niet had willen horen
Mijn laatste geval daarvan was mijn alles .mijn Vosje
Zij zou ook allehande kuren en dingen hebben en er werd gezegd dat ze geen leuke pony was
Maar ik was bij de eerste blik op haar tot over mijn oren verliefd en hoewel ik voor een andere pony kwam is zij samen met die pony bij ons gekomen
Puur omdat ze aangaf met me mee te willen en ik haar niet meer uit mijn hoofd kreeg
Ik heb er een werelddier aan gehad en we begrepen elkaar zonder woorden en zelfs op afstand
Ik wil hier mee zeggen...wat Q bij jou doet hoeft ie niet bij een ander te doen en je vergroot denk ik zijn kans op een liefdevol huis door eerlijk te zijn maar je hoeft daarin niet alles telkens weer te melden
Ikzelf ben altijd een grote voorstander van een paardje op proef..dan kun je altijd even kijken hoe het in de bestaande kudde gaat

Enne..ik heb weer genoten van je filmpje

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:34

Vopo914… wat een mooi stukje. Ik herken dat ook. In dit geval speelt ook nog Erwin’s gevoel en zijn overwegingen mee. Samen hier uit komen is de sleutel.
Kan goed zijn dat juist Erwin straks zegt: je hebt gelijk Mo, we hebben alles geprobeerd.
Of die ene verliefde belangstellende voor Q komt zomaar op hun pad.
Wie weet.

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 01:22

Mooi stukje Vopo914.

Het is een meneertje met een handleiding, maar mogelijk is het voor Q beter op een plekje waar hij niet nr 4 is.
Soms kun je niet geven wat je zo graag wilt.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 08:51

Ik heb Q ook gedeeld op FB. Hoop dat t gaat lukken.