Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:13

@ ruitje: wat doet ze het goed! Leuke filmpjes om te kijken!

@oij: spannend dat ze al zo snel kan komen! Ik vind een vrachtwagentje toch altijd wel fijn als ze nog niet zo vaak op de kar hebben gestaan.

@Alwaysh: wat een leuk paard!

Wij hebben het eerste echte drafje onder het zadel gehad gisteren. Heel braaf! Volgende keer proberen om iets meer door te draven maar voor nu heel tevreden!
https://youtu.be/k-jeQDqR4Ag

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:24

_coquette_ schreef:
@ ruitje: wat doet ze het goed! Leuke filmpjes om te kijken!

@oij: spannend dat ze al zo snel kan komen! Ik vind een vrachtwagentje toch altijd wel fijn als ze nog niet zo vaak op de kar hebben gestaan.

@Alwaysh: wat een leuk paard!

Wij hebben het eerste echte drafje onder het zadel gehad gisteren. Heel braaf! Volgende keer proberen om iets meer door te draven maar voor nu heel tevreden!
https://youtu.be/k-jeQDqR4Ag

Wat goed! Ziet er relaxed uit. :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:34

Ziet er super relaxed uit, dat doordraven komt vanzelf joh :D , beter te relaxed dan te hard in het begin :D

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:17

ruitje schreef:
Even de intro van Pyp afmaken:

[ Video ]
Dit was vorig jaar tot hoever ik zelf ben gegaan. Ze was toen 3. We hebben haar toen naar de hengst gebracht en gevraagd daar meteen te beleren voor de vierwieler, die heb ik namelijk niet :+. Dat hebben ze daar echt super gedaan dus einde van de zomer kreeg ik daar dit filmpje

[ Video ]

Thuis nog een keer of 4 zelf 15 minuten voor de tweewieler gezet. De eerste keer wilde ze nog uitbreken bij de uitgang. Ik moet zo om haar lachen, vooral haar reactie na het tikje :')
[ Video ]

Maar daarna 4 keer heerlijk gereden op het drafbaantje. Ik vind zo'n reactie ook niet erg, ze mogen van mij een keer de grens opzoeken zeg maar. Heb eigenlijk best graag want nu weet ik wat het 'maximale' is wat ze doet. En dat valt mee( maar misschien komt dat omdat Dravers harder rennen en mijn referentiekader anders is :') )

Toen hebben we haar in september( ik zeg we, maar ik film hier, dus we is in dit geval 2 vriendinnen) nog een keer of 5 gepakt aan de longeerlijn onder het zadel. Heb niet van alles filmpjes, was niet overal bij ivm een kleine en bekkeninstabiliteit. We waren denk ik ook steeds maximaal 10/15 minuten bezig.

Eerste keer hangen:

[ Video ]

Eerste keer zitten:
[ Video ]

Eerste keer zitten en lopen:
[ Video ]

Ik vind dat je ziet dat ze het spannend vind( voorbeen bijv) , dus we zijn niet verder gegaan. Ze doet eigenlijk niks, maar ik vind dat je met dit soort rassen altijd heel lang niks heb en dan ineens een heftige reactie :o . Daarnaast was ze natuurlijk 3 en ik vind dan dat als je in het najaar kan zeggen ze is 'karmak' en 'zadelmak' het best zat is.

Nu heeft ze vanaf oktober tot haar bevalling eigenlijk vrij. We poetsen wat, ik loop wat met haar op de dijk of doe een schriktrainingsparcour oid. En dan straks als ze bevallen is pakken we het verder op. ( en aangezien we in dezelfde maand bevallen, bedoel ik met we waarschijnlijk weer mijn vriendinnen :') )

Lang verhaal, maar in my defense: verder post ik weinig tot van de zomer dus hebben jullie geen last meer van mij :')


Zo leuk om te zien! En zo knap van jullie. Hoe oud is ze nu?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:19

_coquette_ schreef:
@ ruitje: wat doet ze het goed! Leuke filmpjes om te kijken!

@oij: spannend dat ze al zo snel kan komen! Ik vind een vrachtwagentje toch altijd wel fijn als ze nog niet zo vaak op de kar hebben gestaan.

@Alwaysh: wat een leuk paard!

Wij hebben het eerste echte drafje onder het zadel gehad gisteren. Heel braaf! Volgende keer proberen om iets meer door te draven maar voor nu heel tevreden!
https://youtu.be/k-jeQDqR4Ag


Wauw!! Zo tof. Hoe voelde het??

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:21

Ik ben zo blij! *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn planning is rond… iedereen verklaarde mij voor gek toen ik twee jaar geleden meteen op zoek ging naar adres voor zadelmak maken en een stal. Maar in deze regio (Soest) is het gewoon druk.

Dus nu helemaal alles kunnen plannen zoals ik het wil en bij wie ik wil. Daar ga ik goed op :+ O:)

Dus in april gaat Pietje voor 2 maanden naar het zadelmak maak adres. En vanaf mei heb ik de stal op de plek die ik graag wil. Dus dan huur ik een maand een lege box

sannej95

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:44

Wauw wat een leuke updates van iedereen!

@ruitje super leuk die filmpjes, wat doet ze het knap zeg!
@oij dat gaat snel dan ineens, wat leuk! *\o/*
@_coquette_ ziet er goed uit zeg!
@QueenBeeBee fijn als het allemaal volgens plan gaat! Dat schiet allemaal ook al op :D

Wij lezen voornamelijk stilletjes mee met alle leuke updates. Pari begint ook al een (denkt ze) een echte dame te worden :o Onze 'planning' is om eind van 2023 echt te beginnen met het inrijden (maar we zien wel hoe het allemaal loopt). Ik wil zelf alle stapjes voorafgaand oppakken, maar laat het inrijden door een ander doen.


Afbeelding

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:31

Wat leuk paarden die 2023 beleerd worden..

Ik heb zelf een bijna 3 jarige merrie.
Ze staat nog in de opfok maar zodra ik een stal kan vinden voor haar in de buurt van
oegstgeest/sassenheim (misschien weet iemand een stal in die buurt)
Wil ik haar ophalen.

Ik maak altijd zelf mijn paarden zadelmak en heb ook nog haar broer die wordt nu 8 jaar oud en loopt nu ZZL dressuur.
Maar denk zelf dat deze merrie beter gaat worden dan haar broer.

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:16

Mooi paard! Die buurt is wel lastig qua stalling geloof ik sinds de provincie zo streng is in bollengrond weer bollengrond maken he?

Pari heeft echt een super luxe hoofdje, echt aansprekend!

Fijn dat je een plekje hebt @queenbee. Volgens mij moet je sowieso redelijk vroeg zijn met reserveren bij goede beleerplekken.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:51

@Ruitje. Doet het goed die pony van je. Een konijn voor de kar is wel even grappig maar moet niet duren.
Wel fijn die drafbaan. Zolang t maar vooruit gaat kan er niet veel gebeuren.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:53

Haha zo ga ik haar voortaan noemen :') Konijn :')

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:10

splenius schreef:
Wat leuk paarden die 2023 beleerd worden..

Ik heb zelf een bijna 3 jarige merrie.
Ze staat nog in de opfok maar zodra ik een stal kan vinden voor haar in de buurt van
oegstgeest/sassenheim (misschien weet iemand een stal in die buurt)
Wil ik haar ophalen.

Ik maak altijd zelf mijn paarden zadelmak en heb ook nog haar broer die wordt nu 8 jaar oud en loopt nu ZZL dressuur.
Maar denk zelf dat deze merrie beter gaat worden dan haar broer.

[ [url=m/XQ0IcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd! Wij hebben een (privé) stal in Sassenheim maar het is in de regio echt een drama inderdaad. Ook wij hebben problemen met de gemeente en die zijn echt overal bezig op het moment. Waar staat haar broer nu? Wil je ze beide naar dezelfde stal hebben? Misschien kan ik nog met je meedenken.

Nu ga ik even alle filmpjes en posts lezen. Zag al leuke dingen voorbij komen :D

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 12:12

Capriootje schreef:
splenius schreef:
Wat leuk paarden die 2023 beleerd worden..

Ik heb zelf een bijna 3 jarige merrie.
Ze staat nog in de opfok maar zodra ik een stal kan vinden voor haar in de buurt van
oegstgeest/sassenheim (misschien weet iemand een stal in die buurt)
Wil ik haar ophalen.

Ik maak altijd zelf mijn paarden zadelmak en heb ook nog haar broer die wordt nu 8 jaar oud en loopt nu ZZL dressuur.
Maar denk zelf dat deze merrie beter gaat worden dan haar broer.

[ [url=m/XQ0IcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd! Wij hebben een (privé) stal in Sassenheim maar het is in de regio echt een drama inderdaad. Ook wij hebben problemen met de gemeente en die zijn echt overal bezig op het moment. Waar staat haar broer nu? Wil je ze beide naar dezelfde stal hebben? Misschien kan ik nog met je meedenken.

Nu ga ik even alle filmpjes en posts lezen. Zag al leuke dingen voorbij komen :D


De stal waar haar broer staat staan alleen ruinen en daar willen ze geen merries.
Dus zoek alleen een stal voor mijn merrie.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:09

QueenBeeBee schreef:
AlwaysH schreef:
Wij doen het onder begeleiding van een professional, maar wel gewoon zelf op stal. :j

Hij groeit zo hard!
[ [url=m/2EErqj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeker! Hoe groot is hij nu 8-)


Geen idee, wil even wachten met opmeten; dan is de schok hopelijk wat groter… haha :') Zijn kont is nu echt al hoog, dus hopelijk haalt hij het straks in.

Thanks @_coquette_!

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 15:27

_coquette_ schreef:
@ ruitje: wat doet ze het goed! Leuke filmpjes om te kijken!

@oij: spannend dat ze al zo snel kan komen! Ik vind een vrachtwagentje toch altijd wel fijn als ze nog niet zo vaak op de kar hebben gestaan.

@Alwaysh: wat een leuk paard!

Wij hebben het eerste echte drafje onder het zadel gehad gisteren. Heel braaf! Volgende keer proberen om iets meer door te draven maar voor nu heel tevreden!
https://youtu.be/k-jeQDqR4Ag


Wat goed al! En wat een leuke aftekening heeft ze ook. Dacht wel steeds dat ze een zwart vliegenmasker droef maar ze heeft gewoon alleen een wit snuitje :')

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:36

splenius schreef:
De stal waar haar broer staat staan alleen ruinen en daar willen ze geen merries.
Dus zoek alleen een stal voor mijn merrie.


Dat is oliebol :\ ik vond het echt een hel mijn paarden op 2 verschillende plekken te hebben staan :=

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 18:49

Maartje_M schreef:
splenius schreef:
De stal waar haar broer staat staan alleen ruinen en daar willen ze geen merries.
Dus zoek alleen een stal voor mijn merrie.


Dat is oliebol : ik vond het echt een hel mijn paarden op 2 verschillende plekken te hebben staan :=


Oh dat lijkt me ook echt niet leuk!

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:18

Goeie updates weer bij iedereen .

Wij hebben vandaag zoals wekelijks een ronde gelopen.
Dit keer besloten de kleine man een keer rijden mee te nemen. 2x met iemand er op en zo onwijs braaf.
Ze heeft er 5 min opgezeten en is toen verder gegaan op de shet.
We hebben de ronde toen af gemaakt zodat hij gelijk weer kon ontspannen. En het al haast weer vergeten was toen wel op stal terug kwamen.

Het valt me op dat die kleine zowiezo wel heel nuchter zijn.
Afbeelding

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:37

@ raineri ze heeft wel een doorlopende bles. Ze heeft een masker op waardoor je het niet ziet.

@veranadautje wat heerlijk dat je op zo'n manier zadelmak kan maken!

@ splenius wat een leuk dier! Ook tof dat je haar broer ook hebt. Zelf gefokt?

Wij hebben vandaag de eerste passen galop gehad. Ze snapte er niets van. Waar ze normaal altijd aansporing bij de stemhulp ging ze nu eerst hard draven. Maar toch een paar keer een stukje galop kunnen doen. Volgende keer de andere kant meenemen. Maar ben tot nu toe echt super trots op der!

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:18

Grappig, ik had nog nooit van zo'n masker gehoord voor dit topic, maar gisteravond zag ik het bij Jumping Amsterdam ineens redelijk vaak langs komen :D

Wat leuk die Pyp voor de sulky Ruitje <3 Ha ha hij had er zin in zo te zien.

Wat braaf dat eerste drafje Coquette, ziet er heel relaxed uit. Had wel een vraag bij het zien van het filmpje, ik zie dat je doorzit. Ik ben eigenlijk gewend altijd (klein) licht te rijden op jonge paarden, en echt pas na een paar maanden ga ik over tot stukjes doorzitten. Ben benieuwd wat jouw overweging is.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:45

oji schreef:
Grappig, ik had nog nooit van zo'n masker gehoord voor dit topic, maar gisteravond zag ik het bij Jumping Amsterdam ineens redelijk vaak langs komen :D

Wat leuk die Pyp voor de sulky Ruitje <3 Ha ha hij had er zin in zo te zien.

Wat braaf dat eerste drafje Coquette, ziet er heel relaxed uit. Had wel een vraag bij het zien van het filmpje, ik zie dat je doorzit. Ik ben eigenlijk gewend altijd (klein) licht te rijden op jonge paarden, en echt pas na een paar maanden ga ik over tot stukjes doorzitten. Ben benieuwd wat jouw overweging is.

Ik zit er zelf niet op. Ze heeft inderdaad het eerste begin doorgezeten om nog niet te veel beweging te hebben. Doordat ze heel snel bang kan worden pakken we alles gedoseerd mee en willen we niet te veel in 1 keer doen. Dus en draven en lichtrijden. Afgelopen zaterdag hebben we het lichtrijden wel mee gepakt en gaan we daar uiteraard mee verder.

martinev

Berichten: 2584
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:22

Wat komt er toch veel leuks voorbij in dit topic, ik vond het heel interessant om te lezen hoe Babootje het zadelmakmaken aanpakt, dat is ook de manier waarop ik het wil gaan doen.

En superleuk om Pietje voorbij te zien komen, de bff en huisgenoot van onze paarden en dus ook van Phinne. Gaat echt zo goed Suus!!

De afgelopen weken heb ik Phinne een paar keer gepakt en wat 'grondwerk' gedaan in de bak. Beetje meelopen, stoppen, achterwaarts en beetje wijken voor druk. De laatste keer al een klein beetje geoefend met om me heen lopen, en vandaag kon ze het ineens, aan de longe lopen! Heel trots op haar! Daarna ben ik nog even op het hoge krukje naast haar gaan staan, overal geaaid en geklopt, flink gezwaaid met mijn armen en er lichtjes overheen gehangen om haar ook aan de andere kant overal aan te kunnen raken, en dat vanaf de andere kant herhaald, ze verblikte of verbloosde niet, lekker dier!


roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:41

Is dat toch leuk hè dat jonge grut.
Allemaal maar vol vertrouwen.
Het is aan ons om dat niet te beschamen.
En allemaal doen we het weer een beetje anders.
Gewoon wat bij ons paard past.
Waar jou paard zich fijn bij blijft voelen.
Super leuk om allemaal te lezen hier. +:)+

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:53

_coquette_
Haar broer heb ik ook zelf gefokt.
Ik heb hun moeder gekocht als jaarling.
En zelf ook beleerd.
Daarna is ze fokmerrie geworden en ze wordt dit jaar 16.
Haar oudste veulen is nu 10 jaar.
En de jongste is 1 jaar oud.
En in april krijgt ze weer een veulen.
Ik heb haar niet elk jaar gedekt.
Dus ze heeft nu 5 veulens gekregen.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:29

Echt leuk om iedereen zijn stappen en voortgang te zien hier!

Wij hebben dit weekend voor het eerst wat gehangen. Zadeltje, beugels enz kent hij al wel en had al vaker geoefend met naast het blok staan dus het ging allemaal heel soepel. 2x 10 meter gestapt en toen gestopt, was genoeg voor de eerste keer en we doen het rustig aan.
Hij is wel erg knap in 'grote jongens outfit' <3

Afbeelding

Helaas tegen de zon in, niet bij stil gestaan en was ook vrij spontaan dus allang blij dat er iets van beeld is haha.



Afbeelding
Afbeelding