Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 375 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 460  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Hi all, dank iedereen voor de beschouwingen en steun. Het zijn hectische tijden.

Zo, het was zulk schitterend weer, ik ben een minirondje met Prisca gaan doen. Lang geleden alweer. Ben natuurlijk door mijn rug gegaan, ervoor was er regen, erna was het erg koud, maar vandaag, rug best ok, temperatuur bijna 20 graden, dus om een uur of drie hebben we ze uit het land gehaald en heb ik de buitenring om de bovenweilanden gereden. Ik wilde een staprondje, en dat is ook gelukt, maar Prisca was enorm voorwaarts. Het stuk waar ze vorige keer schrok van reeën zaten nu weer reeën. Potver. Dat vindt ze enorm spannend. Met tot dun mesten toe. Toen de herten weg waren, wilde ze eigenlijk alleen maar heel hard naar huis. Ontspannen was er niet bij. Ben bewust blijven stappen. Het kon alleen niet met losse teugel om bijv uit te stappen. Ik wilde op het rijveld uitstappen, maar Erwin was daar aan het spelen met zijn drone en het rijveld aan het slepen. Dat was wat te veel van het goede, dus daar afgestapt en beloond en laten grazen bij al het geweld van machines en drones. Netjes naar de boxen teruggelopen en ze met zijn vieren bij de hooiklok gezet. Prisca ging wel rollen, maar ja, natuurlijk daarna flemen vanwege maagpijn. Maar het hooi is niet lekker, er is onrust, afijn ik haal ze straks met de schemer weer naar de boxen.

Toch is het iedere keer weer heerlijk om even op een paard te mogen zitten. Je te realiseren dat je 600 kilo power onder je hebt, die toch met jou wil samenwerken om het tot een goed einde te brengen. Dat blijf ik indrukwekkend vinden.

De kuur met fytotherapie voor Prisca is bijna op. Het heeft duidelijk wel geholpen maar niet afdoende. Ik ga nu over op bentonietklei. Eens kijken of dat wat meer bijdraagt. Weet iemand toevallig hoe je dat voert. Ik heb gezocht maar vind in Nederlandstalig erg weinig info over pure bentoniet klei. In het Frans vind ik veel meer info en daar lees ik in ieder geval gemiddeld van alle info 75 gram per dag per paard. Dus ik zou dat dan verdelen over twee maaltijden. Maar soms lees ik met water en soms weer niet. Weten jullie hoe je klei voert aan paarden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:54 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd of die Bentonitklei iets gaat doen voor haar maag. Hier een link, het mag zowel droog als nat, als je het natmaakt wel een paar minuten laten staan voordat je het geeft: https://dierapotheek.com/bentovet-2000- ... voor%20Bio .
Daar staat dat het gegeven wordt bij darmproblemen.

Bio-Ron heeft het in de vorm van Moeder Aarde, daar zit dan ook nog lava en oesterkalk in. Daar wordt wel gezegd dat het o.a. zorgt voor een goed zuur-base evenwicht in de maag: https://www.bio-ron.com/producten/voedi ... der-aarde/ . Dit geef je over nat gemaakt voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:02 



 

Hoe het "hoort" weet ik niet, maar ik doe een klein laagje water met de klei poeder (niet met een metalen lepel doseren) en dan daar de vitaminebrokjes/wat je ook geeft er doorheen roeren.
Of ik roer het door een beetje slobber. Tis wel handig als het ergens aan plakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:05 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Hi all, dank iedereen voor de beschouwingen en steun. Het zijn hectische tijden.

Zo, het was zulk schitterend weer, ik ben een minirondje met Prisca gaan doen. Lang geleden alweer. Ben natuurlijk door mijn rug gegaan, ervoor was er regen, erna was het erg koud, maar vandaag, rug best ok, temperatuur bijna 20 graden, dus om een uur of drie hebben we ze uit het land gehaald en heb ik de buitenring om de bovenweilanden gereden. Ik wilde een staprondje, en dat is ook gelukt, maar Prisca was enorm voorwaarts. Het stuk waar ze vorige keer schrok van reeën zaten nu weer reeën. Potver. Dat vindt ze enorm spannend. Met tot dun mesten toe. Toen de herten weg waren, wilde ze eigenlijk alleen maar heel hard naar huis. Ontspannen was er niet bij. Ben bewust blijven stappen. Het kon alleen niet met losse teugel om bijv uit te stappen. Ik wilde op het rijveld uitstappen, maar Erwin was daar aan het spelen met zijn drone en het rijveld aan het slepen. Dat was wat te veel van het goede, dus daar afgestapt en beloond en laten grazen bij al het geweld van machines en drones. Netjes naar de boxen teruggelopen en ze met zijn vieren bij de hooiklok gezet. Prisca ging wel rollen, maar ja, natuurlijk daarna flemen vanwege maagpijn. Maar het hooi is niet lekker, er is onrust, afijn ik haal ze straks met de schemer weer naar de boxen.

Toch is het iedere keer weer heerlijk om even op een paard te mogen zitten. Je te realiseren dat je 600 kilo power onder je hebt, die toch met jou wil samenwerken om het tot een goed einde te brengen. Dat blijf ik indrukwekkend vinden.

De kuur met fytotherapie voor Prisca is bijna op. Het heeft duidelijk wel geholpen maar niet afdoende. Ik ga nu over op bentonietklei. Eens kijken of dat wat meer bijdraagt. Weet iemand toevallig hoe je dat voert. Ik heb gezocht maar vind in Nederlandstalig erg weinig info over pure bentoniet klei. In het Frans vind ik veel meer info en daar lees ik in ieder geval gemiddeld van alle info 75 gram per dag per paard. Dus ik zou dat dan verdelen over twee maaltijden. Maar soms lees ik met water en soms weer niet. Weten jullie hoe je klei voert aan paarden?


Wanneer ik dit zo lees, vraag ik me af of de angst en onrust van Prisca is. Je hebt stressvolle dagen achter je.
Paarden zijn eerlijke spiegels. Over alles nadenken doet een paard niet, dat doen wij.
Probeer het ook eens wat luchtiger te zien. We hebben niet de controle over alles, en meer controle willen helpt ook niet altijd.
Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:29 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Hoe het "hoort" weet ik niet, maar ik doe een klein laagje water met de klei poeder (niet met een metalen lepel doseren) en dan daar de vitaminebrokjes/wat je ook geeft er doorheen roeren.
Of ik roer het door een beetje slobber. Tis wel handig als het ergens aan plakt.


Aha, dank Humpiedumpie, dat zijn goede tips. Kijken of ze het lust.

Jet schreef
Ik ben heel benieuwd of die Bentonitklei iets gaat doen voor haar maag. Hier een link, het mag zowel droog als nat, als je het natmaakt wel een paar minuten laten staan voordat je het geeft: https://dierapotheek.com/bentovet-2000- ... voor%20Bio .
Daar staat dat het gegeven wordt bij darmproblemen.

Bio-Ron heeft het in de vorm van Moeder Aarde, daar zit dan ook nog lava en oesterkalk in. Daar wordt wel gezegd dat het o.a. zorgt voor een goed zuur-base evenwicht in de maag: https://www.bio-ron.com/producten/voedi ... der-aarde/ . Dit geef je over nat gemaakt voer.


Dank Jet, die links had ik idd ook gevonden, het even laten staan had ik gemist. Dat samen met de tips van Hum zal ik vanaf morgen eens gaan doen.

senna21 schreef
Monique1963 schreef
Hi all, dank iedereen voor de beschouwingen en steun. Het zijn hectische tijden.

Zo, het was zulk schitterend weer, ik ben een minirondje met Prisca gaan doen. Lang geleden alweer. Ben natuurlijk door mijn rug gegaan, ervoor was er regen, erna was het erg koud, maar vandaag, rug best ok, temperatuur bijna 20 graden, dus om een uur of drie hebben we ze uit het land gehaald en heb ik de buitenring om de bovenweilanden gereden. Ik wilde een staprondje, en dat is ook gelukt, maar Prisca was enorm voorwaarts. Het stuk waar ze vorige keer schrok van reeën zaten nu weer reeën. Potver. Dat vindt ze enorm spannend. Met tot dun mesten toe. Toen de herten weg waren, wilde ze eigenlijk alleen maar heel hard naar huis. Ontspannen was er niet bij. Ben bewust blijven stappen. Het kon alleen niet met losse teugel om bijv uit te stappen. Ik wilde op het rijveld uitstappen, maar Erwin was daar aan het spelen met zijn drone en het rijveld aan het slepen. Dat was wat te veel van het goede, dus daar afgestapt en beloond en laten grazen bij al het geweld van machines en drones. Netjes naar de boxen teruggelopen en ze met zijn vieren bij de hooiklok gezet. Prisca ging wel rollen, maar ja, natuurlijk daarna flemen vanwege maagpijn. Maar het hooi is niet lekker, er is onrust, afijn ik haal ze straks met de schemer weer naar de boxen.

Toch is het iedere keer weer heerlijk om even op een paard te mogen zitten. Je te realiseren dat je 600 kilo power onder je hebt, die toch met jou wil samenwerken om het tot een goed einde te brengen. Dat blijf ik indrukwekkend vinden.

De kuur met fytotherapie voor Prisca is bijna op. Het heeft duidelijk wel geholpen maar niet afdoende. Ik ga nu over op bentonietklei. Eens kijken of dat wat meer bijdraagt. Weet iemand toevallig hoe je dat voert. Ik heb gezocht maar vind in Nederlandstalig erg weinig info over pure bentoniet klei. In het Frans vind ik veel meer info en daar lees ik in ieder geval gemiddeld van alle info 75 gram per dag per paard. Dus ik zou dat dan verdelen over twee maaltijden. Maar soms lees ik met water en soms weer niet. Weten jullie hoe je klei voert aan paarden?


Wanneer ik dit zo lees, vraag ik me af of de angst en onrust van Prisca is. Je hebt stressvolle dagen achter je.
Paarden zijn eerlijke spiegels. Over alles nadenken doet een paard niet, dat doen wij.
Probeer het ook eens wat luchtiger te zien. We hebben niet de controle over alles, en meer controle willen helpt ook niet altijd.
Sterkte.


Hi Senna, het kan altijd dat ik het ben, waarom niet. Maar ik denk echt eerlijk niet. Ze schrikken namelijk in het land zich ook te pletter van reeën en zodra Prisca ze ruikt en hoort, vindt ze het retespannend. Ik heb ze dan nog lang niet gezien. De reetjes blijken in een bepaalde patch van het bos te zitten en de volgende keer vraag ik Erwin of hij niet eerst met zijn drone even over kan vliegen om ze te verjagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:45 



 
Profiel   

En zonet in het bijna donker van de schemering na het uit het land halen, Prisca even gepakt om te rijden en erg goed nieuws ze heeft he-le-maal niet gefleemd! En vanmorgen gaf ik de laatste phyto van Laarakker. Morgen ga ik over op klei. En wat is ze braaf. Ik kwam met een grijns van oor tot oor binnen.

Vanwege het donker ben ik vlak bij het huis gebleven, omdat ik weet dat ze reetjes eng vindt en met het duister zitten die natuurlijk overal. Ik heb wat rondom het huis gestapt gedraafd, laten grazen, galopje en wat luistert ze braaf! Het was min of meer een overval want ik was het helemaal niet van plan, maar toen ik ze allemaal binnen had, was het nog zo heerlijk weer, ik dacht waarom niet. Ze schrok wel van een jager die in de vallei een schot afvuurde, maar als ik dan rustig zeg dat het niet de bedoeling is en dat het ok is, dan is het ook goed.

Ben zo blij dat het met het flemen beter gaat! Hoopvol!

En vanmorgen wel sneu, beet Prisca Quarbonne. Tjee wat gaat dat dan toch hard tussen paarden. Prisca was zuur, had een humeur en ze moesten even wachten tot we ze meenamen naar het veld, Quarbonne was de pineut en ze pakte zijn vel aan de zijkant van zijn hals en ik zag het helemaal uitrekken, och erm. Haren eraf schaafwond, zinkzalf erop. Sneu.

En dan denk ik, ach, zijn grote liefde, en dan wordt je ook nog gebeten.

Hij maakt het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:25 



 
Profiel   

Ach arme Q. Verkeerde moment op de verkeerde plaats!

Wat fijn die rit op Prisca! Dat klinkt als een heerlijke tijdsbesteding. Vaak zijn die ongeplande ritjes toch de beste, somehow. Misschien juist doordat het niet gepland is en je er dus niks van verwacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:40 



 
Profiel   

JudithO schreef
Ach arme Q. Verkeerde moment op de verkeerde plaats!

Wat fijn die rit op Prisca! Dat klinkt als een heerlijke tijdsbesteding. Vaak zijn die ongeplande ritjes toch de beste, somehow. Misschien juist doordat het niet gepland is en je er dus niks van verwacht?


Ja, arme hij.

En wat mij betreft was het onverwachte idd erg leuk, want ik had best veel gewerkt vanmiddag en het was al zo laat dus ik had niet meer gedacht dat het kon en toch ineens. Voor Prisca was het een overval, ze dacht net lekker aan haar hooi te kunnen beginnen. Dus ik heb verteld dat waar je lang op wacht lekkerder is. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:50 



 
Profiel   

Haha geweldig. Nou hopelijk smaakt het haar dan inderdaad beter ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 22:30 



 
Profiel   

Vandaag ging het weer beter met Callas haar been. Minder heftig dan de afgelopen twee dagen. We hebben Q een tracker omgedaan om te kijken of hij de hele dag alleen stapt of dat er ook hele snelle stukken inzitten, waaruit we eventueel zouden kunnen concluderen dat hij jaagt. Maar nog geen conclusies kunnen trekken omdat de verbinding niet altijd tof was. Het zijn wel erg mooie dagen en de shetjes hebben zonder jas buiten gestaan en ook de nacht op stal, terwijl het toch vroor, heb ik ze bloot gelaten. Ze moeten toch weer haartjes gaan kweken en er staat geen wind, en ze rilden niet.

En net terug van een eindedag rondje met Prisca. Speed paard! Om vijf uur uit het land gehaald, brok met klei gegeven, eet ze allemaal op, plak luzerne, half zes ongeveer had la grande dame het opgegeten en kwart over zes was ik weer thuis. Hahaha. Dus half zes snel gezadeld, gaat wel een stuk makkelijker met dit boomloze zadeltje dan met een western, zoooooveel lichter. Eenoortje in, nog twintig keer aansingelen, ook nog bij het opstapblok. En als ik haar daar vraag naar het blok toe te stappen, dan gaat ze meestal een jambette doen. Dus dat heeft ze ergens ooit geleerd. Ik heb wel gezien dat veel Franse ruiters hun paard aanleren het voorbeen om beurten te strekken als ze aangesingeld hebben, dus ik beloon haar altijd maar.

Toen een speedrondje gedaan. Prisseca zoals ik vaak zeg, was enorrum voorwaarts. Niet in de zin van ik heb er zin in geloof ik, maar meer, dan ben ik er snel weer vanaf. De weg naar beneden gestapt, de berm van ons ook, toen een hertenschrik, verzonnen dit keer want het was een andere plek en er waren helemaal geen herten, coaching doe eens normaal, lekker een weilandlengte gedraafd op buurmans land, is mooier aangeharkt dan het onze, dat heeft kuilen en bulten. Een zenuwpoep, de berg weer opgeklommen, laten grazen om uit te puffen, door het bos een galop omhoog. Weer even rusten en weer een galop omhoog. Toen uitgestapt en telkens laten grazen tot haar ademhaling weer wat kalmer was en na een minuut of totaal twintig hooguit, waren we weer thuis. Heerlijk! Wat is dat gaaf dat je gewoon je paard kunt pakken en dat ze gewoon meewerkt. Grote grijns. Ik had mijn gopro om, dus als er leuke opnames bij zaten dan hebben jullie die nog van me tegoed. Fijn weekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:39 



 
Profiel   

Ik vind op het laatste filmpje Callas niet bang tonen voor Q. Q zal niet hele veel jagen dan, maar het zullen momenten zijn. Callas zou eigenlijk eens terug moeten trappen.
Lekker die korte snelle ritjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:28 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik vind op het laatste filmpje Callas niet bang tonen voor Q. Q zal niet hele veel jagen dan, maar het zullen momenten zijn. Callas zou eigenlijk eens terug moeten trappen.
Lekker die korte snelle ritjes :D


Hi Imaudy, het zullen idd bepaalde samenlopen van omstandigheden zijn waarbij het misgaat, maar dat maakt het té onzeker voor ons. Ja en als ze eens zou terugtrappen, maar goed. Ook maar weer goed dat ze het niet doet, want dan zouden we mogelijk schade hebben aan Quarbonne.

Over Callas gesproken. Ineens viel ons wat op. We hebben veel spannende spullen op het erf staan. Pallets met verschillende vormen en kleuren erop. Zwarte tegels die overeind staan. Dingen waarvoor ze vóór Prisca's komst heel bang zou zijn geweest in de eerste plaats, of als ze niet ervan verschoten was, zou ze het hebben willen onderzoeken. Zover we kunnen herinneren heeft ze de afgelopen weken niet verblikt of verbloosd en er zelfs niet eens naar gekeken. Dat móét de goede en rustige invloed van Prisca zijn. Blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:03 



 
Profiel   

Klinkt als een lekker (snel) ritje met Prisca!
En wat goed van Callas. Fijn dat je het toch gaat merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:34 



 
Profiel   

Dat kan enorm schelen een paard wat de leiding op zich neemt en niet schrikkerig is . Worden de andere kalm van , zie hetzelfde bij ons in de groep gebeuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:34 



 
Profiel   

JudithO schreef
Klinkt als een lekker (snel) ritje met Prisca!
En wat goed van Callas. Fijn dat je het toch gaat merken.


Hi Juud, het ging eigenlijk ongemerkt. Ik merkte het wel al met meelopen in de groep dat ze niet meer zo vaak verschoot. Dat is fijn, want met haar voet, kunnen we rust wel gebruiken.

Zinzi_jewel schreef
Dat kan enorm schelen een paard wat de leiding op zich neemt en niet schrikkerig is . Worden de andere kalm van , zie hetzelfde bij ons in de groep gebeuren


Hi Zinzi, klopt, al in het vorige huis zat ik op de wip, neem ik er een volleerd oudje bij voor Callas of niet. De omstandigheden daar waren niet ideaal voor meer paarden. Vier was daar al de max qua beschikbaar land en stalling. We hadden toen Callas, Poupette, Shadow en Bubbles. Vier was toen ook al mijn max qua uitmesten en rug. Dus toen uitgesteld. Alles komt op zijn tijd en het is fijn te zien dat haar verschieten minder wordt. Prisca rocks!

Voor oortjesliefhebbers een paar minuten Prisca haar oren. Plus de onzin-schrik van een niet-bestaand hert. Ook wat galopjes, maar dat vind ik toch minder fraai op de GoPro, maar goed, voor het idee:

https://youtu.be/STOtwBCCfaY

Morgen weer een video-update van ons gedoetje hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:30 



 
Profiel   

Wat ik trouwens grappig vind om te zien op die gopro, zijn mijn handen. Je kunt duidelijk zien dat daar waar Prisca zelf het voortouw wil nemen in tempo dat ik mijn duimen sluit bovenop de teugels en op andere momenten dat alles relaxed is, voor haar doen dan, want het gaat erg snel met die korte pootjes, dat ik dan mijn duimen óm de teugels heb. Ik doe het niet bewust, gaat vanzelf. Grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:06 



 
Profiel   

Leuk, een rondje meerijden op Prisca!
Dat schrikken, want een lolbroek haha :')
Dat eerste en laatste galopje vind ik leuk hoor! Die andere galopjes ga je zeker omhoog, dat je zo voorover zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:35 



 
Profiel   

Het filmpje kijkend,had ik het gevoel of dat ik op een boot zat werd er misselijk van :') .
Wel geweldig zo op je eigen land een buitenrit kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:53 



 
Profiel   

JudithO schreef
Leuk, een rondje meerijden op Prisca!
Dat schrikken, want een lolbroek haha :')
Dat eerste en laatste galopje vind ik leuk hoor! Die andere galopjes ga je zeker omhoog, dat je zo voorover zit?


Hi Juud, ja allemaal omhoog de galopjes. Geeft ze zelf aan. Stappen is veel zwaarder en dan heb je het maar gehad toch, grote stappen snel thuis. Ik voel dan dat ze het aangeeft en dan geef ik het commando en dat doet ze keurig. Ik zit sowieso in de verlichte zit met galopperen want het gaat te snel voor mijn rug om te volgen. En na het nepschrikken dat is een draf. Daar rijd ik licht en dat lijkt dan op een galopje op de gopro maar het is een 'uitgestrekte' *\%/* draf.

lukka63 schreef
Het filmpje kijkend,had ik het gevoel of dat ik op een boot zat werd er misselijk van :') .
Wel geweldig zo op je eigen land een buitenrit kunnen rijden.


Sorry Lukka dat je misselijk van me werd :r ;-) en ja het is een bizar en nog steeds overweldigend gevoel dat ik gewoon mijn rijmaatje kan pakken, alles spullen heb om te gaan rijden en dan ook op ons eigen terrein kan rijden. We voelen ons erg rijk en bevoorrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:24 



 
Profiel   

Elke dag dankbaar, dat ben ik ook ;). Het is jullie gegund.
Ik moet nog steeds het rijden weer oppakken, zou me mogen schamen. Vorig jaar nieuwe cap en twee rijbroeken gekocht. Hm.. shame on me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 00:39 



 
Profiel   

Dank je Balance, en je moet helemaal niets. Als je 'moet', is het niet leuk meer. Er komt vast een moment waarop het goed is. En je had toch al vorig jaar op trekpaarden gereden?

Ik ga vanmiddag denk ik ook weer met Callas en de bal spelen en even op mijn trekpaard rijden. We hebben nu lampen rondom de hooiklok gemaakt zodat ze toch 's nachts naar buiten kunnen. Ik doe Callas de nacht een vlecht in, zodat als ze bang is van Quarbonne en vlucht, ze het lint goed kan zien. Dat is vannacht goed gegaan.

Hier weer een zondagsfilmpje van ons gedoetje. Zit voor bokkers een stukje dubbeling in van Prisca, maar uiteraard ook andere dingen.

https://youtu.be/S5fy2lbX4is

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:49 



 
Profiel   

Heerlijk filmpje, lekker muziekje zit er ook onder :j
Wat een weer joh, 19 graden! Hier was het ook warm maar veel hoger dan +2 kwamen we niet :')
Leuke puzzel al die buizen. Hopelijk lukt het alsnog een beetje met het riool voor badkamer 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:48 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk dat zonnetje en die temperaturen! {:}
Ik dacht even dat prisca een rodeo weggaf toen je begon te galopperen maar gelukkig leek dat maar zo.
Kan Erwin weer wat meer nu hij een brace heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:15 



 
Profiel   

JudithO schreef
Heerlijk filmpje, lekker muziekje zit er ook onder :j
Wat een weer joh, 19 graden! Hier was het ook warm maar veel hoger dan +2 kwamen we niet :')
Leuke puzzel al die buizen. Hopelijk lukt het alsnog een beetje met het riool voor badkamer 2.


@ Juud Hier was het ook warm maar veel hoger dan +2 kwamen we niet :')
:knuffel: :brr:


-Namiro- schreef
Oh wat heerlijk dat zonnetje en die temperaturen! {:}
Ik dacht even dat prisca een rodeo weggaf toen je begon te galopperen maar gelukkig leek dat maar zo.
Kan Erwin weer wat meer nu hij een brace heeft?


@ Namiro, ja dat zonnetjes vinden we wel fijn! Erwin kan idd gelukkig weer wat meer doen, nu zijn duim geïmmobiliseerd is. En Neu Prisca en bokken, ik heb geloof ik in het begin een keer een vrolijkheidsbokje meegemaakt, maar het is een vertekend beeld van de gopro. Moet ik met galopperen nog eens wat op bedenken want ik ram ook telkens met de teugels tegen het ding aan.

Afijn, luxeproblemen. Die hebben we zat trouwens. Althans de dieren schijnen te denken dat zij problemen mogen maken en ik de luxe heb om het op te lossen.

Maandje of wat geleden nieuwe kussens gekocht voor de honden. Xerox besloot dat hij weer reu was en de godsganselijke dag als we niet in de keuken waren, rijen op die dingen. Dus dan leg ik dat weg en in de nacht voor de kou weer terug, maar soms in de nacht ging hij ook door en dan vond ik Yoda 's morgens zielig bibberend want de kussens lagen overal en nergens maar kennelijk mocht zij er niet op.
1-0 voor Xerox
Ik werd het zo spuugzat vorige week, dat ik een harde hondenmatras gekocht heb. Hoppa 60 euro. En inderdaad het rijen van Xerox erop is voorbij.
1-1 voor Mo.
Maar Yoda vindt die matras koud, dus in de nacht gaat ze graven om een hol te maken. Meestal doen honden dat in de grond als ze het warm hebben, maar zij heeft het koud. Nu worden we dus weer wakker van dat gegraaf. Nu is dat gegraaf nog niet zo erg, maar Xerox gaat blaffen want die vindt dat Yoda dat niet mag doen.
2-1 voor Xerox.
Dus vandaag voor Yoda een harde honden iglo met kussen besteld. Lekker holletje voor haar met kussen erin. Ik hoop dat iedereen dan heppie is en dat het dan 2-2 voor Mo is. Wel weer 70 euro. Hoppa.

En gelijk maar even naar de dierenarts want Yoda heeft wormen. Ontwormen zou ik volgens schema pas in maart moeten doen, maar goed. Xerox dan ook gelijk maar dus weer 20 euro, waarom niet joh.
1-0 voor Yoda.
Maar waar komen de wormen vandaan? Van de beverpoep. Yoda kan niet loslopen want ze gaat haar neus achterna en vergeet dat er nog een andere wereld bestaat, dus ik laat haar altijd aan de lijn uit, maar ze krijgt het regelmatig voor elkaar zo'n beverdrol te verschalken. Damn.
O ja en ook nog een busje dettol poeder voor Yoda om het bloeden te stelpen als ik haar misvormde nagels weer ga knippen. Iedere keer naar de da, waar het dan ook bloedt, so sielig, is 20 euro. Dus nu maar proberen of ik het zelf toch durf.
2-0 voor Yoda

Over bevers gesproken, om te voorkomen dat hij weer mijn tuintje leeg eet zoals vorig seizoen,
1-0 bever,
denk ik, ik koop gaas. Moet je eens doen, een rolletje gaas kopen van 20m, 60 euro! Niet normaal joh!
1-1 voor Mo

O en als ik dan toch in die winkel ben dan gelijk een nieuw halster voor Quarbonne want die heeft vannacht zijn derde halsterhaak gesloopt.
1-0 Quarbonne
Hoe hij het doet, geen idee. Erwin zegt nog vanmorgen toen hij op zijn pc de tracker uitlas, Quarbonne heeft de hele nacht op 1 plek gestaan. Duh. Halster lag daar dus gesloopt op de grond en ook het hulsje van de tracker was kapot.
2-0 Quarbonne.
Koop eens een nieuw halster bij je local. Hoppa 19 euro.

Zucht. En dan zie ik van die topics van hoe duur kost een paard. En dan denk ik, hoe leuk zijn dieren dan eigenlijk? pff.
Maar dan kom ik thuis en dan zie ik een mooie kudde lopen, waarvan ze allemaal opkijken als ze de auto horen en meelopen langs het hek en dan binnen thuis een kronkelende Yoda die van gekkigheid niet weet wat ze moet doen om te vertellen dat ze me zo gemist heeft die 2 uur, dan smelt ik toch weer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:13 



 
Profiel   

Tja die "samenzwering" om luxepaardjes te blijven ken ik. Ze houden inderdaad liever werkmensjes als luxepony dan dat ze zelf werkpony worden. Zijn er wel erg charmant over.

Sommige pony's hebben een hekel aan halsters (of ze slopen die van vriendje, want ultiem speelgoed), kan ook gevoelige huid zijn. Halsband wil nog wel eens veel beter gaan, stierenband kan (heel stevig) of overmaatse hondenhalsband met zo'n plastic clip, die breekt mocht er toch wat vast komen te zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 375 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 460  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen