Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:58

Hier hebben we vorige week weinig kunnen doen omdat ik een nare keelontsteking heb gehadt. Nu nog bezig met de naweeën. Paarden hebben dus een weekje vrij gehadt.

Sinds zaterdag wel weer wat bezig met de schimmel.

Eind stand januari voor Demi.

Longeren met balkjes 1 keer per week. Gelukt.
Rijden en gymnastiseren. DOor slecht weer/ natte bak en ziek zijn maar weinig gereden.
Gewicht onder controlle houden,nog weinig vorderingen.

Begin januari


Afbeelding

Eind januari


Afbeelding

Doelen Tanja

We hebben elke week een buitenrit gemaakt behalve afgelopen week.

Begin januari


Afbeelding


Eind januari


Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:40

@jazzejam, ojee, wat vervelend. Een week verplicht vrij hoeft natuurlijk niet slecht te zijn!

@nessinator, super leuk zeg, een nieuw zadel. En fijn dat het zo goed gaat met de training.

@JoycexEnya, wat handig. Hoe doe je dat met die kleurtjes?

Zo, die maand is weer voorbij gevlogen!
Wel echt een vieze wintermaand. Koud, heel veel regen en wind. Weinig zonnestraaltjes, niet echt voor mij besteed.
Met Azumar en onze doelen ging het ondanks dat, toch heel goed.

Citaat:
Doelen januari:
- Oefenen met beleefdheid-commando’s
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
- Staart wassen
- Beginnen met jambette
- Desensibiliseren zeil op grond


- Oefenen met beleefdheid-commando’s
Hier blijven we gewoon mee doorgaan. Hij is ontzettend braaf en als hij zijn aandacht op de juiste plek heeft, reageert hij snel en uit zichzelf op wat wij doen. Super prettig met wandelen enzo! Alleen met het concentratievermogen van een doperwt moet hij af en toe wel weer even focussen, dus het is nog niet perfect. Maar dat mag; hij moet zelf leren opletten. :D

Afbeelding

- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
Dit is een 'éénmaal per week is genoeg' soort van training. Ik wil er echt nog niet teveel fysiek van vragen. We hebben het drie keer geoefend, waarvan één keer onder begeleiding van onze grondwerkinstructrice, dus dat was voor ons beiden wat intensiever. :')
Hij doet het súper! Voorwaarts gaan en terugkomen doet hij al ontzettend netjes. We hebben ook wat gewerkt aan een rustige jog, i.p.v altijd maar vluchtig rennen wil ik dat hi rust opzoekt.
Met een 'ho halt' is hij al meerdere keren volledig tot stilstand gekomen en gebleven, waarna weer weggestapt op stem. Dus ik kan niet trotser zijn! We gaan lekker verder oefenen hiermee in de rest van het voorjaar!

Afbeelding
Afbeelding

- Staart wassen
Dat is niet echt meer een big deal, dus behandel ik ook niet zo. Nu moet ik toegeven met dat smerige, koude weer, dat ik niet kan herinneren of ik zijn staart heb gewassen. In ieder geval wel benen en staart afgespoten met water. :j

- Beginnen met jambette
Tja, wat kan ik zeggen?
Na een paar minuten elkaar niet te snappen, viel het kwartje!
Heb het maar twee keer geoefend en omdat hij nu ontzettend happerig is met het tanden wisselen, stel ik het verder bevestigen even uit tot zijn mond weer rustig is (dit geldt voor alle commando's behalve voer weigeren).

Afbeelding

- Desensibiliseren zeil op grond
En dat was niet alleen op de grond hoor!
Hij gaf er niet veel om. Natuurlijk; vreemd! Maar baasjes doen altijd rare dingen dus dit zal ook wel goed zijn! :j :P

Afbeelding

Ik vind het jammer dat ik met zulk slecht weer niet veel wil of kan, maar ben zeker tevreden over januari! Mijn motivatie is er zeker en als ik terugkijk vind ik dat we best veel hebben gedaan. :P

Citaat:
Doelen februari:
- Vorderen met beleefdheid-commando’s
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
- Duur van hoeven krabben verbeteren
En optioneel, hangt er vanaf wat de tandarts morgen van zijn mond/kaak vindt; - Micklem hoofdstel passen/proberen


Morgen komt de tandarts en door zijn tandproblemen waar hij nu geen last van heef, ben ik benieuwd wat ze ziet en wat ze gaat doen. Verder gaan we gewoon rustig verder en wacht i ongeduldig op warmer weer. :+

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:04

Wat leuk dat dit topic zo actief is! Zelf heb ik tussendoor meestal niet de tijd om dingen te plaatsen, maar ik lees met veel plezier mee.

ik ben wel druk bezig geweest met de doelen

Doelen Zoë Januari:
-stijgende lijn vasthouden qua gezondheid --> moeilijk te zeggen of dit lukt natuurlijk, ze is een beetje gevoelig op haar buik dus ik blijf het heel goed in de gaten houden. Wel doet ze gigantisch haar best met trainingen dus heel veel last zal ze (nog) niet hebben. We blijven gewoon behandelen tot ook het laatste restje van de klachten weg is.
-lange teugelen weer oppakken --> Yes! We hebben 1x in de week het teugelen weer meegepakt en Zoë gaat super vooruit. De eerste keer was ze nog ontzettend gefrustreerd omdat de oefeningen allemaal niet lukte. Heel confronterend om te merken, ook voor mij, maar niet verbazend aangezien we al bijna anderhalf jaar niks hebben kunnen doen. De keren daarna kreeg ze alweer meer kracht en controle en deze week straalde ze weer in haar favoriete oefeningen <3 .

Doelen Claudia Januari:
-werken aan ontspanning aan de longe --> We hebben veel gelongeerd, maar de ontspanning blijft een dingetje. We zijn uiteindelijk meer gaan focussen op de buiging op de volte en die ontspanning komt dan vanzelf wel een keertje.
-met lange teugelen werken aan het begrijpen van teugelhulpen --> 1x gedaan deze maand, minder dan ik van plan was. Ik was begin deze maand de motivatie om gericht met Claudia bezig te gaan een beetje kwijt. In de laatste weken dit weer een beetje goed gemaakt en dus ook het teugelen eens geprobeerd. Ze deed het heel goed! Het waren de eerste stapjes natuurlijk, maar ze liep heel stoer voor mij uit en dat vond ik voor haar al heel wat!

Dan de doelen voor komende maand:

Doelen Zoë Februari:
- 1x in de week teugelen
- longeren met zadel op (als deze nog goed ligt, anders de longeersingel)
- buikpijn oplossen

Doelen Claudia Februari:
- Rijden weer oppakken. Hulpen aanleren en draf onder het zadel oefenen.
- Buitenritje
- Trailerladen oefenen
- Aan de longe werken aan de buiging naar links


Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:02

Iedereen gaat goed :)

Hier vandaag Dundee weer gelongeerd.

En 1 doel voor Baron kunnen we al afvinken nog vóór het werkelijk februari is:
Vastgebonden staan.
Had hem vastgezet en hij deed het zo braaf. Zelfs als ik even uit het zicht was stond hij gewoon netjes stil.
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:37

Ik denk dat ik ook maar eens mee ga doen in dit topic, vind het altijd erg leuk om mee te lezen, maar heb zelf eigenlijk nooit echte inbreng gehad.

Ik heb sinds iets meer dan een maand mijn nieuwe vrolijke vriend:
Afbeelding

Ik ben zelf nog steeds herstellende van een zware buik operatie van een half jaar geleden waardoor mijn buikspieren nog steeds bagger zijn en dat merk ik erg in het rijden.
Ook heb ik laatst na +20 jaar de bakbodem niet meer van dichtbij te hebben :+ gezien een vrij nare val gemaakt. Waar ik ook het een en ander aan tijdelijke beperkingen aan heb overgehouden :Y)
Ik kan nu gelukkig wel weer rijden, dus wordt het tijd voor doelen.



Februari:
-Zelf veel trainen en fysio om dat lijf in het gareel te krijgen. Zodat ik meer dan 2 rondjes door kan zitten, aangezien ik met hem minimaal in het M2 moet beginnen is dat wel handig _O-

-lessen, gericht op lossigheid en tempo controle. Dus echt basis, want de oefeningen an sich zijn erg makkelijk met hem als die basis voorwaarden kloppend zijn. Maar dat is dus soms nog wisselend, ook omdat mijn eigen lijf soms wat tegen werkt.
Want aan de dubbele lijnen gaat dit makkelijker, dus ik ben zelf de beperkende factor :+
Het gaat echt wel goed met rijden, maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.


-clinic eind van de maand bij ons op stal. Meteen een goede toets voor mijn herstel en ons niveau.

-als alles qua herstel voorspoedig gaat wil ik ook kijken of we een klein sprongetje kunnen maken. Heb geen idee wat hij daarvan vind en of hij dat kan. Maar ik vind het zelf altijd erg leuk voor de afwisseling. En ze worden er altijd toch wel fijn van.

-rij foto's maken, want heb nu eigenlijk alleen foto's van de eerste keer dat ik hem uit ging proberen en oortjes foto's in de bak en buiten :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:12

mijn doel voor Jan was om verder te komen met de schouder buitenwaarts aan de hand, deze is van 2 passen moeite naar makkelijk 8 passen gegaan dus gelukt zou ik zeggen.
Aankomende maand hoop ik trailer laden te kunnen oefenen, men instructrice neemt wss maandag trailer mee voor les (heb er zelf geen helaas).
Voor feb hoop ik wat verbetering te zien met Biko zijn gezondheid en er weer meer plezier in te krijgen :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:58

Ik gebruik via word een kleurenschema.

Voorbeeld van 2018
Afbeelding

Vorig jaar in mascha planner gedaan.
Afbeelding

Dit jaar weer in word

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:16

Welkom aan de nieuwe mensen en succes iedereen met de doelen voor februari!

Ik heb de maand ingezet met wat zandhappen %) ik had les vandaag en eigenlijk ging het heel goed. Maar op het einde over Fadon zijn grens gegaan. Ik had de signalen opgepikt maar niet naar gehandeld, vond ik moeilijk om aan te geven in een rijles op één of andere manier. Maar een ontploffing bleef natuurlijk niet uit, dikke bok, en ik viel tussen Fadon en de muur. En ik herinner het me niet, maar ik denk dat hij op mijn bovenbeen is gaan staan want auwww.
Erg vervelend maar wel weer bijgeleerd. Ik moet echt luisteren naar hem als hij aangeeft dat het te veel wordt en dat durven zeggen tegen mijn lesgever, die dat ook wel zou begrijpen.

Morgen hebben we een bitfitting. Dat wordt pijnlijk... Maar aangezien Fadon veel bijt op zijn bit en de tandarts dat zelfs zag aan zijn tanden wil ik dat liever niet uitstellen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 03:04

@jazzejam, veel doelen gehaald dus, goed! Meet je het gewicht door omtrek van de buik te meten?

@alwaysH, hoe was de tandarts? Is jouw gup ook uit 2020?

@ZarahZoe, veel plezier met Claudia! Heb je een idee waar de buikpijn van komt?

@Art_Ificious, Baron is net een jonge Lily, haha. Of Abbey , volle zus van Captain, volg je haar?

@ c_alsemgeest, welkom!

@freedomshet, doel gehaald dus! Succes met de trailer!

@JoycexEnya, handig zo! En leuk dat je het al vele jaren doet. Ik heb iets soort gelijks nu in de vorm van een agenda.

@Katyatje, auwww… hoe gaat het nu? En hoe was de bitfitting?

Ik had voor januari geen maand doelen. Maar merk dat het toch wel motiveert, dus dat gaan we nu doen. Wel goed bezig geweest met de jaar doelen van 2 paarden.

Liv ging met wandelen echt super lekker. Of eigenlijk, gaat. Alleen vandaag hadden we een dip met veel uitbarstingen. De afgelopen weken hebben we echt plezier gehad onderweg en best veel rondjes gemaakt zonder uitbarstingen.

Voor februari wil ik dus ook minimaal 6 keer met Liv op pad. Ondanks dat ik niet denk dat het persee aan het alleen weg gaan ligt, wil ik hiervan minimaal 4 keer geen andere paarden van de kudde erbij. Daarnaast ook nog 2 keer in de bak wat doen. En spelen telt niet.

Megan die is eind vorige maand mee uit wandelen geweest en was super braaf! Echt zo leuk! Doel voor februari is dan ook om 2 keer te gaan. En minimaal 3 keer verder oefenen met deken op en af doen.

Loulou begin super fanatiek met fietsen en wandelen. Eind van de maand was ik de vibe een beetje kwijt. Het jaar doel is 50 kilometer per maand maken. In januari hebben we 31,5km gemaakt. Voor februari wil ik hier 40km van maken. En daarnaast ook voor haar minimaal 2 keer serieus in de bak iets doen.

Phoebe moet op haar beurt dan minimaal 2 keer samen met mij naar les, en 2 keer thuis in de bak trainen (mag ook aan dubbele longe). Qua kilometers zat zij in januari op 51,5km. Hier wil ik toch wel 75 kilometer van proberen te maken. Dat is een pittige, maar als ik in april wil starten zal het wel moeten. Oh, enne, minimaal 1 keer de hartslagmeter gebruiken.

Als motivatie voor mezelf mag ik materiaal bestellen om lange teugels te maken. Want niemand verkoopt wat ik wil en ik ben zelf handig genoeg. Voor Collin heb ik geen maand doelen. Alhoewel. Ik maak er een: met omtrek zijn gewicht gaan bijhouden. Kilo’s doen er niet toe, maar aankomen of afvallen ben ik nieuwsgierig naar.

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:07

Pfoe Caily, doelen stellen voor 5 paarden is next level! Je lijkt wel goed bezig te zijn, keep going :D

Freedomshet: Gaat goed met die schouder buiten. Elke keer een pasje meer.

Alsemgeest: Knappie heb je daar!

Art: Wat een flinkerd die Baron!

De bitfitting gisteren ging goed. Was heel benieuwd want ik had al erg wisselend verhalen gehoord van vriendinnen. Mijn bit was niet geschikt (te groot en te dik tussenstuk wat kleine wondjes veroorzaakte). Hij was dus eigenlijk altijd het bit hogerop in zijn mond aan het proberen krijgen om dat gevoel weg te krijgen, en daardoor kwam hij dus 'achter de hand'. Met het eerste testbitje direct een duidelijk verschil. Meer contact en stabieler. Uiteindelijk met een stuk op 4 bitten gereden en er was een duidelijke winnaar. Daarnaast nog het kopstuk veranderd wat te krap was en voor de stabiliteit toch nog een sperriem toegevoegd. Mijn portemonnee is een stuk lichter, maar ben heel blij dat ik het gedaan heb.

En verder, mijn been #) gisteren best veel last van gehad. Vandaag is beter. En nog een beetje stijf. Maar al bij al valt het mee.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 12:04

Thnx caily, ik ga eens zien of ik de zus van Captain kan terugvinden en volgen.

Baron is eergisteren bekapt, wel met 2 man moeten tegenhouden want hij begon te steigeren :+
Gisteren dus op poetsplaats gezet en alle 4 de voetjes opgetild en beloond als hij rustig bleef. Dit ga ik elke dag herhalen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:05

@Caily, ja 2020!
Ging super. Er zaten zes doppen los en ze heeft er vier uitgehaald. En zijn wolfskiesjes zijn er uit.
Nu is ie dus een beetje sneu nog. Maar hij eet wel zoveel hem lukt.

Afbeelding
Afbeelding

Wat goed, die doelen voor jezelf! Goed om ook op terug te kijken!

@Katyatje, klinkt wel alsof het je geld waard was! Hopelijk kan je nu met rustigere aanleuning rijden. Fijn zeg.

@Art, ooh jee drama is dat! Wij doen ook altijd nog oefenen. Azu trekt nog wel eens weg (vind dat overigens geen ramp voor een onbespierde 2,5 jarige). Met optillen doen we de voet een inimini beetje naar buiten en naar binnen duwen. En als dat goed gaat laten we los. Je ziet dan echt al die spieren telkens aanspannen. En dat van zo’n miniscule beweging, best bizar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:41

Haha nou Baron is nog geen 2 maar wel erg sterk en slim al :')

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:55

Caily schreef:
@jazzejam, veel doelen gehaald dus, goed! Meet je het gewicht door omtrek van de buik te meten?


Soms idd met meetlint en dan omvang meten. Maar nu puur door kijken naar de nek/buik/kont. Daar zie ik nog geen verschil dus. Meestal valt je als eerste ;) op de kont af en daarna de hals. Buik is de laatste plek waar ze wat verliest.

Art_lficious bekappen is vaker lastig bij jonge dieren gewoon omdat ze de balance missen. Gaat vast goedkomen. Hier ervaar ik dat als ze eenmaal ook het werk zijn onder het zadel ze gauw sterker worden en dat ze dan in eens heel makkelijk worden met bekappen. Het is dus vaak geen onwil.

Alwayh zo dat zal wel gaan opluchten voor Azu. Hier hebben we met 3 jaar tot 3 keer binnen een half jaar doppen verwijderd omdat Tanja erveel last van hadt. Nu bijna 5 en ze is nu de laatste snijtanden aan het wisselen. Heeft van de week de deurpost gebruik als bijtring. Daar was ik wat minder blij mee. }>

Hier vandaag weer voor het eerst met Tanja een lekker buitenrit gemaakt. Die had super veel zin, dus veel draven en galopperen. Ruim 12 km gedaan met 11 km/uur gemiddeld. Zelf kan ik merken dat mijn eigen conditie flinke tik heeft gehad van het ziek zijn.


Onderweg, mevrouw wilde echt niet stilstaan. :o

Afbeelding

Stukje verder


Afbeelding

Ik hoop in februari 60 km te rijden totaal.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:43

Pfoe haha nog geen tijd gehad voor uitgebreid reageren... Sorry

Vandaag Dundee gereden met een vzh zadel van stalgenoot omdat ik nu ook spring (kan dat zadel overkopen ook, maar mag het eerst uitproberen paar dagen).
Nou zag stalbaas dat Dundee best heet wordt en dan moeilijk rustig blijft in draf. Dus kwam hij de piste in, zet de 2 hindernissen dichter bij elkaar en begint mij les te geven :D
Ik was er echt wel heel blij mee.
Heb ook tips gekregen en oefeningen waar ik me mee moet bezig houden.

Stalgenoot heeft stiekem gefilmd (ik had het niet door).
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:39

Mevrouw ligt lekker in het stro. :z

Afbeelding

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 00:03

@Caily We zijn er al zeker een jaar maar waarschijnlijk eigenlijk al veel langer mee aan het strugglen. Dierenartsen kwamen niet veel verder dan dat iets niet helemaal lekker zat en steeds weer nieuwe maagzweren. Uiteindelijk zelf besloten om in te zetten op het verbeteren van de darmflora met behulp van een aantal supplementen en dat sloeg aan! Van een paard dat bijna niet kon lopen van de buikpijn is ze nu weer lekker in training vanaf de grond. Rijden durf ik nog niet, maar ik heb wel weer vertrouwen dat we daar gaan komen. We behandelen lekker verder en zolang ze lekker wil bewegen doen we dat *\o/*

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 08:51

Wat gaan jullie goed! Ik merk dat ik toch niet zo van de concrete doelen ben. Misschien omdat het ons eerste eigen paard is en ik niet zo'n beeld heb van welke doelen je dan kunt hebben?
Maar Missy doet het goed. Ze staat nu 3 weken op haar nieuwe stal en begint al aardig te wennen. Grappig genoeg doen bladblazers, vrachtwagens en rolkoffers haar helemaal niets, maar kan ze in de stress schieten van andere paarden. Paarden die de bak uitgaan terwijl wij er in blijven, galopperende paarden, paarden die gelongeerd worden of een springparcours rijden terwijl wij (in een andere bak) bezig zijn. Dan komt haar 'innerlijke Arabier' naar boven. Staart omhoog, nek opblazen, neusvleugels wijd en snuiven _/-\o_ .
Ach, het zal wel wennen. We zijn nu al dol op haar.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 20:54

Lieser, Het maakt helemaal niet uit dat je geen doelen hebt, als je maar plezier hebt! Hier ook zo een die nergens bang voor is maar alle kanten op stuitert als er andere paarden zijn :=
ZarahZoe, wat fijn dat ze opknapt!
Art_Ificious, Wat fijn zo'n impromptu les!
Jazzejam, dat is zeker flinke zin! Wat een tempo! Dat dutje was dus welverdiend :D
AlwaysH, fijn dat het goed ging bij de tandarts!
Katyatje, wat fijn dat je zo'n verschil al meteen merkte, en dat het goed ging ondanks de blauwe plekken (pfoe, ziet er pijnlijk uit)!
Caily, Leuk dat je voortgang in januari zo motiveert dat je nu toch maanddoelen stelt! Stevige doelen zo, veel plezier!
C_Alsemgeest, wat leuk dat je mee gaat kletsen! Jammer van de val, succes met je eigen training!

Hier vanwege de wind en carnaval ( -:(- ) weinig gedaan, met Stinky heb ik lekker gespeeld en dat was super leuk! Hij vindt de uitdagingen van de challenge nog wat moeilijk, maar zodra hij ze snapt, doet hij het graag :j
Madelief begint echt plezier te krijgen in haar mindfulness-sessies, ze komt er echt om vragen!
Ik heb mijn moeder ook kennis laten maken met grondwerkoefeningen, met Sandy, en die vonden het beide erg leuk. Sandy deed heel erg haar best en eindigde super tevreden en ontspannen, en mijn moeder was super trots. Zo leuk om te zien!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:26

Ja wij hebben hier geen carnaval, dat scheelt weer wat in trainingsmogelijkheden :+

Bij ons komt as donderdag de tandarts. Voel hier en daar zelf wat dingen, dus denk dat het wel nodig was. Hij was bij de vorige eigenaar ook wel goed bijgehouden gelukkig, dat scheelt ook vaak wel hele gekke dingen die je tandarts tegen komt.

Dan is zijn volledige start APK ook bijna afgerond. :D
Fysio/osteo geweest, Bit/hoofdstel gechecked, zadelmaker geweest (eigen zadel zo goed mogelijk aangepast voor de tussentijd en een nieuw zadel besteld die iets beter op hem past).
Singels aangepast en gewisseld, dit was voor hem echt van belang omdat hij daar nogal gevoelig op is, dus daar zat veel verschil in qua reactie. Daarom ook een andere longeersingel met andere drukverdeling gekocht, vond meneer op de erwt ook wat fijner :D en omdat ik ook best vaak aan de lange lijnen werk, is dit ook belangrijk voor hem en mij.

Alle basis voorwaarden zijn er dan, dat ik zeker weet dat alles goed is en passend is bij dit paard.
Vind ik zelf altijd fijn om te doen met een nieuwe, dan weet ok zeker dat hem iig niks in de weg staat op lichamelijk en harnachement gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:03

Carnaval in gelderland?

Mooie trainingsschema's zie ik voorbij komen. Zal die van mij na deze week eens delen. Ik doe het op een whiteboard in mijn zadelkamer.

Fijne foto's zie ik voorbij komen (oke op de tanden en blauwe plekken na := ).

Wat springende mensen en slapende paarden <3

Hier mijn eerste springles met Modesta gehad vrijdag!


Dit weekend Aurelia voor het eerst weer gereden na de behandeling door de osteo.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:15

Leuk, je hebt een vrolijke instructrice volgens mij :D

Ik heb op dit moment (nog) geen vast trainingsschema, omdat het per dag een beetje afhankelijk is hoe ik mij voel met wat ik kan.

Maar als ik er op zit train ik wel zo veel mogelijk op lossigheid en tempocontrole. En dan pak ik als dat goed is, de oefeningen uit de M2 en Z1 wat mee.
Ik ben heel erg blij hoe hij die doet, als de voorwaarden correct zijn is hij heel makkelijk te plaatsen en te buigen, vooral de travers en appuyementen ben ik al heel erg tevreden mee.
Eenvoudige wissel is de overgang galop/stap iets wat ik heel bewust moet rijden en goed moet voorbereiden, want daarin wil hij soms wat doorlopen. Maar dan weet ik ook meteen dat ik de voorwaarden niet goed had :+

Doorzitten gaat gelukkig ook steeds beter ondanks mijn blessures na de operatie. Merk dat mijn lijf steeds iets sterker wordt. Dus dat is fijn.

Anoniem

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:20

Haha ja dit is mijn (nieuwe) spring instructrice, die lest zelf ook bij mijn dressuur instructie dus dat is fijn.

Oh super fijn als je lijf weer beter gaat.
Gezien de temperaturen zal ik weer wat slechter gaan komende week denk ik :+

Ik ga in maart een onderlinge M1 starten met Aurelia, ik bedacht me dat we nog best wat nieuwe dingen te oefenen hebben :=

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:04

Ik ben echt nog revalidatie aan het opbouwen, dus vooral netjes rechtmaken en weer richting normaal de bochten om etc.
We hebben een heel kleine bak en mel heeft als ex renpaard sowieso al geen affiniteit met bochtenwerk. Maar goed, de lenigheid komt heus wel weer terug :)
Qua conditie hoef ik niet te trainen, dat doet ze zelf méér dan genoeg _O-

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:37

Spannend Robijntjah, maar gaat vast goedkomen in de M1. Kun je alvast kijken waar je staat en vanuit daar dooroefenen. :) Ziet er ook uit alsof je een fijne springles had!

Klinkt als een fijn paard c_alsemgeest! Jullie zijn nu M1 vermoed ik?

Nessinator: af en toe iets rustiger aan is ook niet heel erg toch? Klinkt wel alsof de dingen die jullie wel konden doen heel erg fijn en in ontspanning verliepen :D

Mijn januari doelen zijn niet helemaal gelukt. :o Niet alle weken een afwisselende training gedaan of met trailerladen bezig geweest. In januari denk ik zo'n 2x geoefend met de trailer, máár, hij liep de laatste training zonder heel veel moeite gewoon 5x erop :D. Nu nog zorgen dat hij er op durft te gaan staan zonder dat ik voor hem uit loop. Verder qua trainen een gigantische dip wat echt 100% aan mij ligt, want hij doet het juist heel netjes eigenlijk. Hopelijk ben ik nu door het ergste heen. 18 februari gaan we voor het eerst alleen op pad naar een cavaletti clinic en de week erna hebben we waarschijnlijk weer wedstrijd, dus zal nu toch wel weer echt aan de slag moeten. Vanavond weer les, morgen zelf even rijden. Woensdag longeren met heel veel balkjes. Donderdag vrij, vrijdag even kijken wat lukt (longeren/rijden en anders vrij) en zaterdag waarschijnlijk een zitles. Lekker gevarieerd deze week dus. :D

Voor februari durf ik niet heel erg veel doelen op te stellen. Dus voor nu even deze:
- 18 februari alleen op pad met de trailer.
- 25 februari wedstrijd mits ik een voorlezer kan vinden.
- B proeven zoveel mogelijk uit mijn hoofd leren.

Beetje laat, want we zijn al op 6 februari. Maar beter laat dan nooit :+