Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:19

Heerlijke moddervarkentjes.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:12

Moddervarkentjes zijn het inderdaad. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 02:43

Ja, de boer is de baal hooi ‘moeten’ komen wisselen (de eerste laag leek oké maar gisteren bleek ie na een cm of tien rot te zijn. Dus de veulens van mijn ‘nood’ pakjes gegeven en de boer gebeld. Die is vandaag dus een nieuwe komen brengen. Hij schrok zelf, kon hij ook niks aan doen. Het zijn verpakte balen. Pas na dat ze door de buitenlaag waren was zichtbaar dat de baal slecht was. En dan ook écht slecht. Hij zei zelf dat die zelfs niet meer geschikt was voor de koeien.

Heel fijn dat hij snel gereageerd heeft maar op korte tijd twee keer de zware tractor over de natte weide … laten we zeggen dat de weide het officieel op gegeven heeft. Tussen de bomen waar ze liggen staat geen gras maar is wel een droge plek (daarom gaan ze ook daar liggen denk ik. Ik gok dat de bomen die plek droger houden met hun wortels dan de rest van de weide). Achteraan staat nog wel wat gras waar ze zich mee kunnen amuseren maar niet dat ze kunnen grazen. Nu hebben ze wel onbeperkt hooi en in maart verhuizen ze. Dus het moet nog even zoals het kan… als ze naar de grote weide gaan zaaien we deze opnieuw in met paarden gras.

Ik wist dat de weide het geen zes maanden ging uit houden maar op die zondvloed van november tot … nouja nu eigenlijk had ik niet gerekend. Denk dat we sinds november in het totaal 1 droge week gehad hebben.

Ze kunnen de stal in en vanaf de boom is de grond goed genoeg dat ze kunnen rennen en spelen (en dat doen ze ook. Mijn moeder gaat het op film proberen te krijgen. Als ze mij zien denken ze alleen nog maar aan eten. _O- )

Dus het is niet dat ze slecht staan maar blij ben ik er ook niet mee… S is van deze streek en toen ik mijn excuses aan bood zei die zelf ‘kath, er is geen stal in deze streek die er beter voor staat. Hier kunnen ze tenminste nog rennen.’

Je ziet Sky ook bijkomen in spieren (en brutaliteit, hij is de confrontatie aan gegaan met de tractor := )

Joy was een beetje stout vandaag maar heb hem letterlijk uit zijn lood geslagen voor hij kon doen wat hij van plan was. (In mijn schouder bijten via mijn rug maar ik hoorde/voelde zijn ritme veranderen dus hij had een klap zodra hij dicht genoeg was om te raken. :+ )

Dat is een van de weinige voordelen van mijn infarct. Mijn gehoor is dusdanig goed dat het een soort zesde zintuig creëert zolang ze moeten bewegen om iets te doen. Moeilijk te verklaren… zelfs op gras/zand hoor/merk ik de verandering omdat hun takt veranderd.

Toen ik mijn man stuurde dat hij zijn eerste klap gehad had voor hengstenkuren en zei wat hij gedaan had kreeg ik terug
‘Dat zijn geen hengstenkuren we hebben een merrie lopen die dat ook regelmatig probeert.’ :+
Heb terug gestuurd: ‘true maar ik ben nog altijd overtuigd dat zij niet weet dat ze merrie is, misschien is ze transgender…..’ :=

Het confronteerde me wel met het feit dat mijn ide van ‘braaf’ wellicht niet de norm is. :+ oh ze worden gecorrigeerd en goed ook maar daarna is het voor mij klaar en noem ik ze gewoon ‘braaf maar je moet haar kennen.’ _O-

Joy wordt natuurlijk 2 dit jaar dus dat die nu wat gaat af tasten is logisch. Hij reageert wel veel sneller en gevoeliger op de correctie. Rêve heeft de neiging van in de ‘fight’ te gaan. Joy koos meteen voor ‘oké. Mijn schuld. Hou van mij asjeblieft…’ :+

Heb voor de zekerheid wel S en mijn moeder gevraagd om een zweep mee te nemen op de weide en ook gezegd waarom. Better safe than sorry.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:45

Alle, de hormonen beginnen te werken bij de mannetjes. :+

Wij hebben het ook nog voor gehad dat je van een baal aan de buitenkant niets ziet om dan in het midden van de baal rotte of helemaal beschimmelde plakken te hebben. NIet leuk om dan zo'n baal te moeten weggooien op je mesthoop. Die dan ook ineens vol ligt.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:01

Doordat het gelijk gecorrigeerd is, zal het verder wel los lopen. Temeer het "sorry" en " je houdt toch wel van me". Goed gedaan dus.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 15:00

ja kijk dat ie wat dingen gaat proberen is normaal. Mijn man heeft wel gelijk, Rêve was op zijn leeftijd levensgevaarlijk. := Die deed nl niet aan "sorry hou van me" maar aan "Hoe durf je?!!!!" :+ en ging er gelijk vol tegen in als je haar corrigeerde. (nog steeds trouwens. Als Rêve het ooit in haar bol krijgt en één van ons aan valt dan kunnen we alleen maar proberen om die persoon onder haar uit te krijgen want je krijgt haar met niks van iemand af geslagen, ze zal het vast voelen maar ze negeert het gewoon.)

Dus ik maak me niet zo heel veel zorgen om Joy, het enige wat ik dacht was van "jep, hij weet het. :j " :)) :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 17:32

Nou hij heeft het iig gesnapt. Hij wachtte tot ik hem riep voor hij kwam en toen ik de bakken verzamelde bleef hij netjes op 2m achter me. Sterker nog, toen Sky hem voorbij wilde steken hapte hij naar Sky.

Volgens mij dacht Joy ‘doe ma nie kleine dat waardeert ze echnie!’ _O-

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:52

Slim paard. Ik verwacht dat jij aan Joy een echte fijne vriend gaat krijgen die goed zich gaat gedragen. Hij is lief, intelligent en heeft het beste met je voor.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:29

Het is an sich ook wel fijn dat het geen dooie is, zeker als hij zo goed reageert op correcties :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 01:53

pien_2010 schreef:
Slim paard. Ik verwacht dat jij aan Joy een echte fijne vriend gaat krijgen die goed zich gaat gedragen. Hij is lief, intelligent en heeft het beste met je voor.

Inderdaad. Hij zal nog wel uitschuivers maken maar er zit geen kwaad in. De manier waarop hij vandaag ook naar me toe kwam… zijn hele houding, dichter dan dit kan een paard niet komen bij ‘ik kom in vrede en ben ongewapend’. Ik kreeg meteen de beelden in mijn hoofd van mensen die hun handen laten zien en zich klein maken om te tonen dat ze écht niks gaan doen. := _O-

Dat heeft hem een aai over de bol op geleverd natuurlijk. :j


pmarena schreef:
Het is an sich ook wel fijn dat het geen dooie is, zeker als hij zo goed reageert op correcties :)

Inderdaad… ik kan niks met ‘een dooie’ :o ik wil dat mijn paarden persoonlijkheid tonen. Ze moeten respect hebben maar ze mogen wel ‘zijn’. Gezien zijn leeftijd en hormonen is het logisch dat de kleine nu wat domme dingen gaat doen. Hij is officieel geen ‘baby’ meer. En zeker met een jonger veulen bij zich… dat zal ook invloed hebben. Hij gaat instinctief een andere rol aannemen binnen hun mini-‘kudde’.

Hij laat zich inderdaad goed corrigeren en onthoudt het ook… Rêve onthield het na 1 keer geen 24 uur…. := Rêve heb ik vandaag nog herinnert aan een basis regel. :+ ( die kwam net met binnen zetten ook heel zielig en onschuldig kijken of ze nog een aai kreeg. :+ alsof ik haar al ooit lang genoeg genegeerd heb om zo zielig te doen. :+ tut. Grote mond en het lijf als back up in tegenstelling tot ik zelf maar zo’n klein hartje. :(:)
Soms vergeten we wel eens dat veel van haar gedrag óók bluf is. En dat ze gebouwd is als een tank helpt natuurlijk om overtuigend te bluffen. :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 02:06

Ik heb wat issues met Rêve. Ze krijgt nu NAF magic en als ze over een week nog zo raar doet wil ik er een DA bij. Haar gedrag oogt hormonaal maar is zelfs voor haar doen extreem. Als de magic niet helpt wil ik dat ze nagekeken wordt en eventueel op regumate over gaan… :\ het zijn frustrerende dagen geweest voor ons allebei…

Vandaag gaan uitwaaien met Yaiko omdat die door logistieke problemen niet mee kon gaan trainen dus dan neem ik hem mee wandelen zodat hij ook zijn uitje gehad heeft. (In principe is ie al happy met een ritje in de auto. _O-)

Afbeelding

Afbeelding
Dit is een monument van de 2e Wereldoorlog meen ik. Wat we hier doen is trouwens toegestaan. Er is een Duitser gecrashed op die plaats waar ze veel informatie uit gekregen hebben.
Wat niet mag is de banden sporen die je in het gras ziet. Soms pikken ze ook de platen van het vliegtuig. :\
Afbeelding
Zo loopt Yaiko dus standaard naast me. Hier staat hij op commando (stil staan is in principe gaan zitten tenzij ik een ander commando geef.) maar zoals hij hier tegen me leunt, zo lopen al onze honden. We kwamen een man met een Stafford tegen die al van op 30 meter aan het fixeren was en aan het trekken, mijn moeder was mee gewandeld (we hadden nog niet veel tijd door gebracht deze week.) en ik zei ‘wilt ge even tussen mij en die Stafford gaan lopen want als hij m niet korter pakt wil ik Yaiko achter ons kunnen houden zodat die hond niet op m kan vliegen.’

In theorie is Yaiko door zijn training sterk genoeg om een ongetrainde Stafford op zijn plaats te zetten (in tegenstelling tot de meeste andere honden zijn Yaiko zijn kaak spieren getraind en dus ook zijn bijt en scheur kracht) maar ik wil hem niet bloot stellen aan dergelijk geweld omdat een dwaas zijn hond niet wil controleren.

Wij trainen bewust onze honden om andere honden te negeren (dus ook niet kijken want kijken wordt fixeren en dat is een issue) en om tegen ons aan te lopen omdat we weten waar ze toe in staat zijn…. Maar je moet ze alsnog beschermen tegen dergelijke debielen. Yaiko had zijn focus op mij en die man ging met zijn hond van het pad en pakte hem met twee handen vast (ik zal ook nooit begrijpen waarom je met zo’n hond met een harnas wandelt en hem dan voor je uit laat lopen. Mijn moeder heeft een Roemeense adoptie hond die dat weg heeft van een vlinder hondje, als zo’n hond daar 1 keer naar bijt is het klaar… Dat risico moet je gewoon niet willen nemen IMO.:\ en en dan dat harnas… das gelijk een paard een kar laten trekken IMO. Je rust hem uit zodat hij al zijn fysieke kracht optimaal tegen je kan gebruiken zonder hem op te voeden. :x )

Zegt die gast ook nog ‘hij heeft het niet op herders die fixeren en dagen uit.’
Dus terwijl ik hem passeer zeg ik ‘mijn herder zijn aandacht was 100% bij mij. Uw Stafford heeft u zo ongeveer naar hem toe getrokken, herders zijn niet zijn probleem wel zijn opvoeding.

Daarna konden we rustig door wandelen. Yaiko reageert niet op fietsen, ook niet op groepen wielrenners, mensen of andere honden en je ziet dat hij echt tegen me aan plakt. En toch wordt hij als de gevaarlijke hond behandeld. :n Ze moesten hem thuis eens zien. Mijn schoothondje. _O-

Afbeelding
Happy in de auto. We zijn op zoek naar een bench voor hem die in mijn auto past.
Onze huidige zijn te hoog zo bleek. :\

Ik heb trouwens handschoenen aan Ivm raynaud… het is niet extreem koud buiten momenteel maar alsnog worden mijn handen pijnlijk koud en stijf zonder handschoenen. :\ echt zo stijf vd kou dat ik niks meer kan. :x
Ook iets waar ik het met de reumatoloog over wil hebben volgende week.

En Joy verzameld slobber bakken als kussen… :=

Afbeelding

Afbeelding
(Dat zwarte is een bak en je ziet een fractie paars onder zijn nek. Dat is ook een bak. Hij legt ze netjes bij elkaar voor me. :+ )

Last but not least:



Heb er nog van Sky maar Joy weet dat er eten komt als ik er ben dus die is niet zo actief. Doorheen de dag speelt hij wel mee. :j
Kan die van Sky morgen wel uploaden. :j

S is ontzettend blij om sky weer zo te zien. :+:

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 09:48

Fijn ook he zulke vooroordelen mbt tot Yaiko...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:17

Nouja ik denk niet per-sé richting Yaiko maar dat eerdere ontmoetingen met herders wel de ervaring opleverden dat die gingen fixeren. Maarja als je hond als 1 of andere stoomboot aan komt zetten dan snap ik ook wel dat andere honden op scherp gaan voor wat zij er aan zien komen....

Leuk die Sky, echt een lekker veulen weer +:)+

Wat doet Reve precies dan dat je je zorgen maakt....? :(:)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:59

Waar is die NAF magic voor bedoelt? Als het een supplement is zou ik het als test eens stoppen met geven. Gewoon om te zien hoe ze er op reageert en weer normaal wordt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 15:20

pmarena schreef:
Nouja ik denk niet per-sé richting Yaiko maar dat eerdere ontmoetingen met herders wel de ervaring opleverden dat die gingen fixeren. Maarja als je hond als 1 of andere stoomboot aan komt zetten dan snap ik ook wel dat andere honden op scherp gaan voor wat zij er aan zien komen....

Leuk die Sky, echt een lekker veulen weer +:)+

Wat doet Reve precies dan dat je je zorgen maakt....? :(:)

Onze oudste is toen hij pup was aangevallen door een stafford. Ik ben eigenlijk nog nooit herders tegen gekomen die niet onder appel stonden of gingen fixeren. Wel heel veel pitbul achtigen die met een tuigje hun eigenaar vooruit trekken en labradors en soortgelijke honden die willen komen "spelen". Ik snap echt niet waar dat vooroordeel vandaan komt. Vind het vooral ironisch dat iemand die met zijn hele gewicht aan zijn eigen hond hangt een verwijt gaat maken over een ander ras. :(:) (in dit specifieke geval dus) Zoals jij ook zegt, het is niet gek dat honden gaan fixeren als die hond op elke hond zo reageert vanop een meter of 30/40.


petraaken schreef:
Waar is die NAF magic voor bedoelt? Als het een supplement is zou ik het als test eens stoppen met geven. Gewoon om te zien hoe ze er op reageert en weer normaal wordt.

Ben er net mee begonnen. ;) Als het niet voldoende werkt wil ik er op korte termijn een DA bij om te kijken of ze geen last heeft van cystes of waar hij dan ook aan denkt. een verandering in gedrag zoals dit is niet iets dat zomaar komt. Maar het is wellicht sowieso geen slecht ide om haar eens te laten nakijken. Ze is sowieso een "pismerrie" (kennen de nederlanders dat woord?) maar alsnog uit zich dat normaal niet in dit type gedrag. Ik zie dat ik me ook vergist heb, ik heb NAF oestress. (een vriendin had het over de NAF magic waardoor ik me vergist heb. :') )
Naf Oestress is dus ivm hengstigheid en het gedrag dat daarbij hoort wat te temperen.

Sinds donderdag is Rêve erg extreem in haar gedrag. Een heel simpel dom voorbeeld: Ze laat zich het halster nog amper aandoen en gedurende de tijd die het me kost om haar halster om te doen (en dit gaat dan om naar de weide te gaan, dus het is niet dat ze "weet" dat ze moet gaan werken, ze weet dat ze naar de grote weide mag.) gedraagt ze zich erg gefrustreerd en gisteren zelfs agressief. Ze gaat rondjes galopperen terwijl ze piept en met haar hoofd gooit, in het voorbij gaan bokt ze gericht naar mij en naar Sam (gisteren). En dat gaat dan allemaal om een halster. :?

Rêve is een apart paard met veel kuren maar dit is echt heel apart gedrag en je ziet ook aan haar hele manier van doen dat er frustratie achter zit. Het is niet "gewoon spelen" of tevreden zijn waar ze is. Er zit zoveel ergernis in elke beweging dat er haar iets moet dwars zitten. Gisteren heb ik ze gewoon laten staan omdat ik geen zin had om te blijven vangen (en ik was op een punt dat geen van beide nog beter geworden zou zijn als ik haar vast gekregen had dus dan stop ik liever dan dingen doen waar ik spijt van krijg.) Vandaag gaat ze onder het zadel dus al staan we tot middernacht ze zal zich toch laten vangen. :+

Maar zo lang ik haar heb heb ik haar nog nooit weten uit halen naar Sam. (Sam mepte ook zonder pardon terug trouwens).

Ze heeft nog wel periodes dat ze zich minder goed laat vangen vooral na lange pauzes maar er komt nooit zoveel frustratie bij kijken. Na vijf minuten is ze dan klaar met het spelletje en komt ze naar me toe. Als ze dan gewerkt heeft zijn we er meestal doorheen. (daarom wil ik haar vandaag ook even onder het zadel.) Maar haar hele gedrag geeft mij eigenlijk het ide dat ze flink last heeft van haar hormonen momenteel. Want dit is niet mijn Rêve.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:25

Klinkt inderdaad niet goed. Vervelend voor jou en vooral heel sneu voor Reve.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 20:14

Inderdaad, vandaag even met haar aan het werk gegaan. Ze wilde weer niet komen, haar genegeerd en met Sam bezig gegaan vanaf de grond, genegeerd worden vindt ze niet leuk dus ze kwam kijken. Elke keer als ze kwam kreeg ze een snoepje en wandelde ik van haar weg. Je zag haar hersenen werken om aan elkaar te knopen wat er precies aan de hand was. :+

Na een paar keer touw om haar hals proberen te leggen, miss ging lopen, dus genegeerd en verder met Sam (die helemaal happy was met alle aandacht. _O- ) na een paar minuten kwam ze weer, snoepje, aaitje.... Ze wil zich om draaien en ik zeg "Rêve'ke, pas!" waarop ze stopt en om kijkt en ik zeg opnieuw "ale, pás!" waarop ze zich naar me toe draait en heel happy haar been naar voren steekt, snoepje, aaitje en het andere been. :+ Ze werd geleidelijk aan erg enthousiast. Touw om haar hals, was oke. :j Snoepje, naar de stal genomen om haar halster om te doen, haar nog even aan het halster in de paddock genomen om de spaanse pas uit te breiden naar al stappend... Ze kan al een drietal pasjes, ze moet haar been nog iets meer strekken maar dat komt wel. :j Beloont, Sam zijn halster gaan pakken en ze samen naar de weide gebracht. :j Ze leek rustiger en meer happy hierna. Morgen doen we het opnieuw en hopelijk krijgt de oestress snel vat. Zover ik onderzocht heb werkt zowat alles wat er in zit ontkrampend en dus pijnstillend en wat kalmerend dus als ze zo is omdat ze pijn heeft en humeurig is van haar hengstigheid dan hoop ik dat ik het met dit wat makkelijker kan maken voor haar.

S kwam vandaag betalen en had een doosje pralinen mee. Mijn favorieten. :+: :+: (witte leonidas. :+: )

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:55

Klinkt inderdaad alsof er iets hormonaal niet goed zit bij haar. Misschien toch maar eens laten onderzoeken.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:07

Hopelijk alleen maar het nog niet doorbrekende voorjaar in de bol ofzo.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 14:05

Met de dracht hebben ze toen niets gevonden dat op problemen kon wijzen maar goed, dat is drie jaar geleden natuurlijk. Dus wellicht haar toch nog eens laten scannen op cystes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 02:14

Het is even stil geweest. Mijn excuses daarvoor. Ik had wat persoonlijke issues… :o

S en ik blijken ook dingen gemeen te hebben die op persoonlijk gebied wederzijds begrip mee nemen die we niet vaak vinden bij anderen. Ik ben daar een beetje bang voor en ik weet dat zij dat ook is… dus dat speelt ook een beetje in mijn hoofd.

De twee heren doen het geweldig. Sky krijgt zelfs spekjes. Kan niet wachten op zijn zomervacht. :+:
Nu de zon zich laat zien profiteren ze er van:

Afbeelding

Afbeelding

Rêve is weer helemaal zoals ik haar ken. De kruiden zullen inmiddels werken en ik hoop dat die haar blijven ondersteunen. In tussentijd wordt er een plan van aanpak bedacht voor haar. Ik denk eerst bloed trekken en dan een echo voor de zekerheid.
Ze volgt me terug als een hond sinds gisteren en elke avond wil ze haar knuffel. <3
Heb haar weer gereden ( rustig aan) en kon zowel bij het zadelen als het rijden geen enkele frustratie of ongemak voelen. Ook het gooien met haar hoofd wat veelal mijn 1e waarschuwing is, heb ik niet meer gezien sinds een dag of 2.

Afbeelding

Ben opgelucht maar wil het toch verder laten onderzoeken voor de zekerheid, ik weet dat ze een scan niet gaat waarderen maar het is voor haar gezondheid… :(:)

Er komen ook twee mensen kijken voor de opfok die hun veulens willen verplaatsen Ivm verplichting tot ruinen nu ze 1 jaar worden. Het voelt meer en meer alsof ik inderdaad een ‘leegte’ gevonden heb met mijn ide.

De opfok waar Joy als 1e gestaan heeft stopt er mee. :+

Als ze naar de grote weide kunnen zaaien we deze terug in en als ze in orde is wordt die weide een soort ‘noodopvang’ gezien mijn man van mening is dat hij nog nooit iemand gekend heeft die zo vaak gevraagd wordt om een paard op te vangen, :+

Mijn man zijn honden aanhanger is klaar en hij riep me speciaal om te tonen dat ze allemaal een zachte deken in hun plek hadden omdat ik vond dat dat moest. _O- _O-

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:58

Leuke update!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:33

Mutsefluts staat er goed bij +:)+

Fijn dat het zo goed gaat met de heren, en met S. En wel leuk als er mee jongeluitjes bij gaan komen op een gegeven moment. Hopelijk passen die goed bij het bestaande team.

Beetje zacht liggen (met dekentje met geurtje van thuis?) lijkt me wel zo fijn inderdaad :+:

Nog nieuws over het andere huis...?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:00

Dekentje in hun bench zullen ze echt wel fijn vinden.

De jongeheren doen het goed en dat is alleen maar super.

Ben ook wel benieuwd of je nog iets over het andere huis hebt gehoord.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 14:17

Het huis waar we oorspronkelijk voor wilde gaan zou gaan zakken in prijs. Zodra ze er over uit zijn hoeveel ze gaan zakken laten ze het ons weten. Dus daar wachten we nu op. Het tweede huis zijn we een beetje op af gehaakt omwille van het feit dat ze geen vergunningen lijken te hebben voor bv de aanleg van de buitenbak (waar wel eentje voor moet zijn in dit geval.) en dat is het sterkste punt van dat huis. :=