Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

 
Profiel   

Niet mijn vriend, maar een vriend van hem. Reden eens langs een bak waar iemand piaffe/passage aan het oefenen was: “wow, een danspaard! Hoe leer je ze dat?”
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:02 



 
Profiel   

Mijn vriend gaat niet zo vaak mee naar stal maar als hij meegaat vraagt hij altijd hetzelfde.

Moet je echt mesten nu? Ja dat moet iedere dag
Die etensbakjes kunnen leeg blijven toch? Nee anders heeft hij niks te eten vanavond
Oh wacht ik haal wel wat stro. Waarom gaat dat stro niet los? Omdat er touwtjes omheen zitten en dat is niet mijn stro maar dat van iemand anders. Even kijken naar de stalnummers
Nu ga je rijden toch? Nee ik moet hem eerst van de wei halen, poetsen, zadelen en dan kunnen wij rijden. Oh moet hij alweer gepoetst worden dan? Kun je niet je zadel meenemen naar de wei dan zijn we sneller klaar {:)-:(

Zal vast nog een hoop vergeten zijn. Mijn vriend wil wel altijd graag met m'n pony op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:22 



 
Profiel   

Vorig jaar op een verjaardag hebben een paarden-vriendin en ik(beide geboren en getogen op het platteland) een andere vriendin(een stads meisje) aardig gechoqueerd met hoe veulentjes nu precies gemaakt worden aan de hand van dat ik een veulen had lopen en die vriendin er dit voorjaar eentje verwacht.

Zowel de natuurlijke dekkingen (oh, dan is de eigenaar van het jongetje een soort pony-pooier _O- ) als een dekking via KI.
KI en hoe dat werkte was wel heel heftig en had even tijd nodig om te landen :j :') . Scannen, opvoelen, rietjes die per koerier verstuurd werden, hengsten die op de bok springen en dat je sperma kan 'vangen' enz enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:23 



 
Profiel   

Ondertussen is mijn vriend aardig thuis in de paardenwereld maar in het begin niet en ik had een hele lieve topbrave fjord dus daar kon hij en deed hij vanalles mee, hoevaak ik daarna ( en nog steeds) moet roepen bij andere paarden, doe maar niet het is geen ojan :Y)
Hij snapt niet dat ze niet allemaal zo braaf geboren worden….
Oh en als ik een wedstrijd had gehad dan vond hij het altijd top en dat ik leuk had gehuppeld _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:36 



 
Profiel   

Lijsken schreef
"Hoeveel energie wekken ze nou op door te lopen met dat ding?"

Een kennis die paarden in een (ouderwetse, aangebonden) stapmolen zag lopen, en dacht dat het een systeem was om energie op te wekken :))


Ik vind dit helemaal nog niet zo’n gek idee :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:46 



 
Profiel   

Eeuw geleden was dat nog heel normaal, energie opwekken met een paard dat rondjes loopt. Heette tredmolen - en daarom heten stapmolens geen tredmolens, vermoed ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:51 



 
Profiel   

Dennis schreef
Vorig jaar op een verjaardag hebben een paarden-vriendin en ik(beide geboren en getogen op het platteland) een andere vriendin(een stads meisje) aardig gechoqueerd met hoe veulentjes nu precies gemaakt worden aan de hand van dat ik een veulen had lopen en die vriendin er dit voorjaar eentje verwacht.

Zowel de natuurlijke dekkingen (oh, dan is de eigenaar van het jongetje een soort pony-pooier _O- ) als een dekking via KI.
KI en hoe dat werkte was wel heel heftig en had even tijd nodig om te landen :j :') . Scannen, opvoelen, rietjes die per koerier verstuurd werden, hengsten die op de bok springen en dat je sperma kan 'vangen' enz enz enz.


Ik denk dat dit de beste omschrijving ooit is :') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:04 



 
Profiel   

Tja, ik kan hier niet zoveel mee. Ik heb geen partner, en toen ik mijn vorige nog had reed ik nog niet. We hebben tijdens onze anderhalf jaar samen het woord "paard" misschien vijf keer genoemd.

Maar goed, ik ben dus later gaan rijden en ik heb zoveel domme dingen gezegd. En gedacht. En ik ben maar een simpele manegeruiter zonder eigen paard, dus waarschijnlijk zeg ik nog steeds domme dingen. Veel van wat ik hier lees vind ik daarom niet zo vreemd. Oké, denken dat een groot paard eerst een pony is geweest is wel een beetje kinderlijk. Maar verder komt het vooral neer op dingen die alleen paardenmensen kunnen weten, of gewoon op jargon.

En "danspaard" voor een dressuurpaard vind ik helemaal niet zo gek. Passage, piaffe, dat heeft toch allemaal weinig met natuurlijk lopen te maken? Dat kun je dansen noemen ja. Ik vind het juist wel van inzicht getuigen als een leek vraagt "hoe leer je ze dat?". Dan snap je dat dat nog niet zo gemakkelijk is als stap/draf/galop of figuurtjes rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:06 



 
Profiel   

Niet mijn man, want die zit op de bok.. Dit is ook (officieel) zijn paard..

Maar heel vaak dat we mensen in het bos tegenkomen.. "oh is dst een Fries?"

:))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:20 



 
Profiel   

Mijn man, die al best even mee draait, vraagt aan iemand: Hoeveel stuks heb je er staan?

Ik weet nog steeds niet of het raar is, maar ik vond het zo gek klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:26 



 
Profiel   

Ik mis in dit topic echt dat je een like kan aanklikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:48 



 
Profiel   

Dat mijn vos ook nog een beetje groen is, daar kan mijn man helemaal niks mee hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:59 



 
Profiel   

Oke ik stem ook voor het invoeren van een like-knopje, heel erg nodig in dit topic haha

Enkele jaren geleden kreeg mijn paard een nieuwe stal (wel op dezelfde pensionstal). Deze was veel lichter dan de vorige omdat deze onder andere geen 'dak' had. De oude stallen hadden op (geschat) 3 meter hoogte een plafond liggen zegmaar, en de nieuwe stallen waren gewoon open.
Zegt mijn broer: "Maar huh? Zonder dak? Klimmen die daar dan niet uit?"

Ik vertelde dat ik later vandaag nog even naar mijn paard ging. Antwoord mijn broer: "Ah, ga je die dan ook zo laten ronddraaien?"
Hij had het over longeren :') Vind het nog een best logische opmerking eigenlijk.

En als laatste, niet volledig paardgerelateerd maar toch een beetje.
We hadden thuis Thais bestelt maar ik vond de groentjes wat te pikant en was dus niet heel enthousiast om deze op te eten.
Maar ik zei: "Ja, ik vind het nu wel een beetje spijtig dat we dat bestelt hebben maar niet opeten."
Antwoorde mijn moeder: "Hoezo? Als je het echt niet lust moet je het niet opeten hoor."
Ik: "Maar ja, dan koop je dat maar eet je het niet op."
En dan mijn broer: "Jij koopt toch ook een paard en eet het toch ook niet op?"

Nee liefst niet nee, mijn paard is niet om op te eten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 00:48 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Niet mijn man, want die zit op de bok.. Dit is ook (officieel) zijn paard..

Maar heel vaak dat we mensen in het bos tegenkomen.. "oh is dst een Fries?"

:))
[ [url=m/6CTUUb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kijk, mijn partner zou bij het zien van jouw paard vragen waarom hij borstels aan zijn benen heeft....heeft ie echt gevraagd op de pensionstal waar ik sta.

Net als dat hij een keer vroeg waarom sommige paarden hakken (ijzers) onder hun hoeven hebben.

Onze Welsh B is ook nog een veulen en mijn PRE een Pure Costa Brava....dat was het merk toch, schat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 03:19 



 
Profiel   

Ik ben zelf de niet paarden partner geweest. Bij de eerste foto's die ik zag van mijn vriend was ik vol verbazing dat je kan ringrijden met een haflinger...dat was geen goede binnenkomer haha hij had en heeft een blonde Belg. Inmiddels heb ik die zelf ook en oh wee als iemand ze voor haflingers uit maakt haha
Echter vorig jaar was een man zijn dochter vol overtuiging aan het uitleggen dat het schimmel kleur paard een trekpaard was maar de blonde een fries paard want hij had grote sokken hahahaha kan altijd erger dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 06:28 



 
Profiel   

Marije112 schreef
Dennis schreef
Vorig jaar op een verjaardag hebben een paarden-vriendin en ik(beide geboren en getogen op het platteland) een andere vriendin(een stads meisje) aardig gechoqueerd met hoe veulentjes nu precies gemaakt worden aan de hand van dat ik een veulen had lopen en die vriendin er dit voorjaar eentje verwacht.

Zowel de natuurlijke dekkingen (oh, dan is de eigenaar van het jongetje een soort pony-pooier _O- ) als een dekking via KI.
KI en hoe dat werkte was wel heel heftig en had even tijd nodig om te landen :j :') . Scannen, opvoelen, rietjes die per koerier verstuurd werden, hengsten die op de bok springen en dat je sperma kan 'vangen' enz enz enz.


Ik denk dat dit de beste omschrijving ooit is :') :') :')


De namen van de hengstenhouders wijzigen we naar "Professionele Paarden Pooier".

Mijn oma is altijd erg trots dat mijn paard zo goed 'pootje over' kan 8-) (wijken/appuyeren).

Mijn vriend stond een paar jaar geleden na een wedstrijd te grazen met mijn toen vierjarige hengst bij de trailer. Die op het moment dat ik terug kwam lopen ineens bedacht dat die wel een sprintje kon trekken. Waarop mijn vriend koste wat het kost hem vasthield. Daarna in de auto zei hij "Als ik hem los had gelaten was ik waarschijnlijk vrijgezel geweest" :j :') _O- .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:55 



 
Profiel   

Mijn partner vraagt of ik ‘krachttraining’ (dressuur in de bak) of ‘cardio’ (buitenrijden) ga doen. Hij gaat graag naar de gym :+ Heeft niets met paarden, vindt het wel leuk om op een braaf paard een buitenritje te maken samen en wilde weten wat dressuur nou precies inhoudt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:57 



 
Profiel   

Mijn vader doet nog steevast de honden in de paddock als hij ze opsluit op het omheinde terras als er visite komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:16 



 
Profiel   

Mijn opa vroeger toen hij bij mijn eerste pony kwam kijken.
Pony was een Welsh met veel Arabisch bloed. En mijn opa was het type boer met alleen trekpaarden ervaring.

"Hij heeft wel dunne pootjes hoor" :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:14 



 
Profiel   

Hahaha heerlijk dit allemaal. Ik zei laatst “ah, Salinero is overleden.” en mijn vriend keek op van zijn PlayStation en zegt “… het paard van Sinterklaas?” :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:28 



 
Profiel   

Heel lang geleden de partner van een vriendin tijdens het lezen van verkoopadvertenties in de Hoefslag. "Dat paard nemen we niet want die is 'licht aangereden'." Kalkoenen in de hoefijzers draaien vond hij ook maar vreemd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:09 



 
Profiel   

Mijn vader keek een keer mee op een springwedstrijd en vond degene die op het paard zat en over de hindernis ging wel erg sterk…. Moet je zien hij tilt er hem aan de voorkant steeds overheen en de achterkant kiept dan vanzelf wel mee. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:23 



 
Profiel   

Er liggen een paar plakken voordroog die slecht zijn langs de kant.
“Als je die laat drogen? Kan je die niet hergebruiken als stro nadien in de stal?”

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:45 



 
Profiel   

Mijn moeder was een keer in gesprek met een boer, die haar vertelde dat hij zijn friese merrie dit jaar "leeg" liet. Mijn moeder vond dat zo verschrikkelijk denigrerend klinken dat het gesprek heel snel beeindigd is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:12 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft zeer lang gedacht dat mijn paard enkele dagen per week uit logeren ging...

Logeren / longeren tja..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 8 [ 197 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen