Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:10

Ja tuurlijk die eet wolven en vossen en niet schapen en pony’s en andere dingen die lief staan blijven….

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:19

Lynx zal iets meer moeite hebben met pony dan wolf ook omdat het sprinters zijn, maar schapen en dan zeker de hobbymaat valt in zelfde gewichtscategorie als een ree die ze zeker aan kunnen. Lynx vs wolf zou ik eerlijk eerder op de wolf gokken qua winkansen. In de VS gebruiken ze ook wel groepen honden om grote katten (poema) op te drijven weg van groot vee. Kat is vrij snel ergens een boom in ivm sprinter en redelijk makkelijk oververhit.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:27

Nu op binnenste buiten over de wolf en de filmmaker . Bah wat een enge man. De wolf is niet gevaarlijk. T is een hond. Net zo lief

Mensen wees opgelucht. We hoeven helemaal niet bang te zijn voor de wolf . Hij doet echt niets |o

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:28

kijken jullie op dit moment naar npo2, een of andere wolvenliefhebber die ze de hemel in prijst, och zo schattig die wolfjes -:(- -:(- -:(-

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:28

lynxen zijn wel gevaarlijk voor kleine honden. In hoeverre zijn lynxen wel echt mensenschuw?
Als ze dat wel zijn, kan het gevaar voor honden meevallen.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:28

oh anca, jij kijkt ook, bah ik word er misselijk van

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:46

Carnaval afschaffen in Brabant _O- _O- _O-

Is het van hetzelfde kaliber als die meneer die in extase die opgezette wolf stond te aaien?

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:53

Ik stem voor een hek om Brabant.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:51


DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:00

Aaahh die is lief...

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:26

Schattig

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:06

Je zou denken dat de kleur van het ras ook een selectie is geweest, ze gaan qua kleur perfect op in een koppel witte schapen.

Hopelijk eindigt hij niet zoals de volwassen KBH die op het web circuleert.
Alleen de kop en ruggengraat zijn nog over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:35

Iemand gisteren Binnenstebuiten gezien? De maker van de film Wolf was aan het woord. Ik vind het vooral bijzonder dat iemand zo in zijn eigen wereld kan leven. En vraag me oprecht af wie er nu het meest in sprookjes gelooft.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:46

Naast de wolf straks ook een vergoeding voor schade goudjakhals en daarna denk ik ook voor de lynx. Waar moeten die dieren allemaal leven en wat blijft er over om gegeten te worden??


Afbeelding

Leeuwarder courant van vandaag.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 12:15

Dus hondengevechten zijn voortaan legaal.
En ze geven daarmee toe dat de wolven daar dus niet met een boog omheen lopen....

En als ze dat soort honden pakken, is elke hond een potentieel doelwit....
Maar die krijg je dan niet vergoed... emotionele schade hebben we het al helemaal niet over.


wat een naar bericht

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:10

SusanH schreef:
Iemand gisteren Binnenstebuiten gezien? De maker van de film Wolf was aan het woord. Ik vind het vooral bijzonder dat iemand zo in zijn eigen wereld kan leven. En vraag me oprecht af wie er nu het meest in sprookjes gelooft.


Ja :D


anca schreef:
Nu op binnenste buiten over de wolf en de filmmaker . Bah wat een enge man. De wolf is niet gevaarlijk. T is een hond. Net zo lief

Mensen wees opgelucht. We hoeven helemaal niet bang te zijn voor de wolf . Hij doet echt niets |o



jolandje schreef:
kijken jullie op dit moment naar npo2, een of andere wolvenliefhebber die ze de hemel in prijst, och zo schattig die wolfjes -:(- -:(- -:(-

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:39

Ik heb het adhv de tip in dit topic ook gezien.
Het enthousiasme van een ecoloog en filmer kan ik me gewoon prima voorstellen, het is spectaculair dat de wolf terug is!

De frustratie van dierhouders kan ik me ook voorstellen.

Ik denk dat het goed is om ervoor te waken dat het niet wij tegen zij wordt. Het is een feit dat de wolven nu in Nederland leven. Voor probleemwolven is een protocol dat in werking treedt voordat het uit de hand loopt. Zie je in Duitsland nu ook, er is een wolf vrijgegeven voor afschot (toevallig die van de pony van Von der Lijen) dus al die persoonlijke angst is onnodig. Aanvallen op mensen enzo. Doen ze niet.
Qua gehouden dieren samen slim zijn, samenwerken, kennis delen daarmee kom je het verst.

Vraag me af, wie heeft het 5 luik van NPO radio 1 geluisterd?
Open gesprekken over de wolf vanaf lokatie de Veluwe. Het programma heet 5dagen en is wel terug te vinden.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:45

Marigold schreef:
Ik heb het adhv de tip in dit topic ook gezien.
Het enthousiasme van een ecoloog en filmer kan ik me gewoon prima voorstellen, het is spectaculair dat de wolf terug is!

De frustratie van dierhouders kan ik me ook voorstellen.

Ik denk dat het goed is om ervoor te waken dat het niet wij tegen zij wordt. Het is een feit dat de wolven nu in Nederland leven. Voor probleemwolven is een protocol dat in werking treedt voordat het uit de hand loopt. Zie je in Duitsland nu ook, er is een wolf vrijgegeven voor afschot (toevallig die van de pony van Von der Lijen) dus al die persoonlijke angst is onnodig. Aanvallen op mensen enzo. Doen ze niet.
Qua gehouden dieren samen slim zijn, samenwerken, kennis delen daarmee kom je het verst.

Vraag me af, wie heeft het 5 luik van NPO radio 1 geluisterd?
Open gesprekken over de wolf vanaf lokatie de Veluwe. Het programma heet 5dagen en is wel terug te vinden.



https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 5258028966

Aanvallen op de mens .

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:51

marigold, je schrijft dat persoonlijke angst onnodig is. Maar als mensen hun geliefde alpaca’s dood gescheurd terugvinden, ervaren zij zelf verlies, pijn en radeloosheid.

Dat snap je toch wel ?

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:03

Marigold schreef:
Ik heb het adhv de tip in dit topic ook gezien.
Het enthousiasme van een ecoloog en filmer kan ik me gewoon prima voorstellen, het is spectaculair dat de wolf terug is!

De frustratie van dierhouders kan ik me ook voorstellen.

Ik denk dat het goed is om ervoor te waken dat het niet wij tegen zij wordt. Het is een feit dat de wolven nu in Nederland leven. Voor probleemwolven is een protocol dat in werking treedt voordat het uit de hand loopt. Zie je in Duitsland nu ook, er is een wolf vrijgegeven voor afschot (toevallig die van de pony van Von der Lijen) dus al die persoonlijke angst is onnodig. Aanvallen op mensen enzo. Doen ze niet.
Qua gehouden dieren samen slim zijn, samenwerken, kennis delen daarmee kom je het verst.

Vraag me af, wie heeft het 5 luik van NPO radio 1 geluisterd?
Open gesprekken over de wolf vanaf lokatie de Veluwe. Het programma heet 5dagen en is wel terug te vinden.


In NL al probleem wolven in overvloed!! Echter niet 1 voor afschot vrij gegeven omdat ze dat hier niet willen. Dus aan dat protocol hebben we helemaal niets!!!
Mensen aanvallen doen ze wel! Alleen in vele landen gebeurd het niet ivm de ruimte en natuur die daar wel is. Of het gebeurd wel maar daar zijn ze niet zo ontwikkeld qua social media, televisie, nieuws, kranten enz als hier waardoor het ons niet bereikt. Echter wolf valt geen mensen aan dat is gewoon een fabel en zoethoudertje voor mensen die graag in sprookjes geloven als dat hun beter uit komt!!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:08

Coby schreef:
Naast de wolf straks ook een vergoeding voor schade goudjakhals en daarna denk ik ook voor de lynx. Waar moeten die dieren allemaal leven en wat blijft er over om gegeten te worden??


[ [url=m/6OsHCz.png]Afbeelding[/url] ]

Leeuwarder courant van vandaag.


Ja hoor, gooi ook de honden maar voor de wolven... -O-

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:16

Als een wolf een mens gericht aanvalt is er eigenlijk altijd sprake van hondsdolheid.

Ik maak me zelf ook zorgen over de komende tijd om de lammeren en veulens. Ik zie bijna alle schapen nog onbeschermd staan.
Pony’s met veulens aan de voet straks. Daarom vroeg ik laatst ook, hoe gaan jullie dat doen. Interessant om de reacties te lezen.

De zorgen over erfhonden deel ik ook. Een confrontatie is mogelijk en gevolgen zijn niet prettig voor de hond. Dus erfhonden snachts in het hok doen.

Trouwens over dat protocol, wolven in NL wil de tamme wolf van de Veluwe zenderen zodat ze die kunnen volgen. Om van te leren maar ook om hem in de gaten te houden als potentiële probleemwolf. Maar dat mag niet of wordt aangevochten ofzo, kortom is nog niet gezenderd.
Tegenwerking zorgt dus voor vertraging van uitvoer van goed overdacht protocol.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:30

Marigold schreef:
Als een wolf een mens gericht aanvalt is er eigenlijk altijd sprake van hondsdolheid.



https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8815867950

Kan even het oorsponkelijke bericht niet meer vinden.
Oh die link staat onderaan het bericht.

Citaat:
Wolven ongevaarlijk?

Mijn naam is Azad. en komen oorspronkelijk uit het zuidoosten van Turkije. Ik ben 35 jaar en woon in Duitsland. Mijn zorg is dat de wolvenwetenschappers zeggen dat de wolf onschadelijk is, het is een vergissing!

In mijn thuisland beginnen we op vierjarige leeftijd overdag te werken, toen zorgde ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat voor de kudde schapen in de bergen. Toen ik tien was, begon ik de kudde dag en nacht te begeleiden met een geweer. Maar eerst en vooral ging het om mezelf te beschermen tegen de wolf! Omdat ik weet hoe gevaarlijk de "lieve" wolf kan zijn.

Nu kom ik op het punt waar men zegt dat wolven ongevaarlijk zijn. Ik kan dit uit eigen ervaring weerleggen. Omdat ze niet alleen boerderijdieren doden, maar ook honden zouden worden opgelicht en de kinderen door hen zouden worden ontvoerd.

In 1993 werden vijf kinderen naar school begeleid door een volwassen man die ook een geweer had, maar ze kwamen nooit aan.

In wanhoop zou er een zoektocht worden gestuurd, en ik was een van hen.

Na een tijdje kwamen we op een plek en zagen alleen de met bloed besmeurde kleren in de sneeuw van de vijf kinderen en de volwassen man. Naast de kleren lagen de schooltassen van de kinderen en het geweer van de man. We volgden de slijpsporen in de sneeuw voor ongeveer 100 meter en waren bang voor ons eigen leven.

Toen ik een kind was, ging een man met een paard 's avonds niet naar het dorp. Velen uit het dorp keken, en ik was erbij. We vonden een dood paardenhoofd en een bebloede voet in een mannenschoen.

Nog een incident dat mijn ouders uit mijn dorp me op 18 augustus 2017 opnieuw uitgebreid zouden vertellen: Twee broers en zussen (9 en 10) uit mijn dorp hoedden de kudde schapen, ze zouden voor zonsondergang door hun vader worden vervangen. De kinderen moeten opschieten, zodat ze voor het donker in het dorp zijn. Na een lange periode van duisternis kwamen de kinderen niet, daarom ging het hele dorp op zoek naar de kinderen, iedereen was zich bewust van het gevaar. De hele nacht zou worden doorzocht tot het ochtendgloren. De volgende dag zou de zoektocht doorgaan, dan kwamen we op een plek waar de kinderen aan het rennen waren. Op de stenen stonden kransen van bloemen en bosjes bloemen waar de kinderen blijkbaar mee hadden gespeeld. De stenen om hen heen waren besmeurd met bloed en we wisten weer dat we een deel van ons zouden doden.

Beste lezer, waar ik u op wil wijzen is dat wolven niet ongevaarlijk zijn. Dit levensverhaal is gebaseerd op de waarheid die ik heb meegemaakt. Ik zou je veel meer en zelfs wredere waarheden kunnen vertellen over de wolf uit mijn thuisland of uit mijn land en niet alleen mij.

De zogenaamde "wolvenexperts" bagatelliseren de situatie die om ons heen gebeurt. Ze vertellen verhalen om de situatie te kleineren.

Zorg ervoor dat uw kinderen nooit alleen in het bos spelen , want u zou geen kans maken voor een hongerige wolf. De wolf is geen hond en dus ook geen aaidier. Jezelf vergroten, schreeuwen tegen het dier verdrijft geen hongerige wolf. Hij staat altijd te popelen om vol te zitten, jij bent zijn verse prooi op twee poten. Want zodra de wolf honger heeft, laat hij zich niet meer afschrikken. De "wolvenexperts" hebben zeker nog nooit een hongerige wolf ontmoet. "Als ik de wolf door mijn verrekijker observeer vanaf een afstand van 100 meter, dan kan ik de wolf als ongevaarlijk omschrijven."

Er zijn twee zeer bekende mannen in onze branche die de wolf kennen. Mehmet S. zorgde al op vierjarige leeftijd voor de schapen in de bergen in zijn thuisland. Mehmet A. woont in Duitsland. Beiden hebben al tientallen jaren levensbedreigende ervaringen met wolven. Je kunt ze wolvenexperts noemen en niet degenen die zich achter struiken verschuilen, naar wolven kijken en boeken lezen.

We hebben ezels voor bagage, eten en water voor ons en de honden. De ezel gaat liggen als de wolf komt en rent niet weg, hij is bang, hij beeft.

Onze honden zijn de Kangal. Als je de honden in een kooi stopt of aan een ketting doet, dan breken ze met de ziel. De hond groeit bij ons als puppy op met de schapen, de honden mogen nooit geaaid worden door andere mensen, ook niet door uw eigen familie.

De wolven leven in de bergen, als ze in het dorp komen worden ze samen met de mensen uit het hele dorp weggejaagd. De wolf moet echt bang worden van de mensen dat hij nooit meer terug zal komen in de dorpen.

Als kind zorgde ik voor de schapen. Wat voor weer het ook is, we slapen in een schaapswollen jas te midden van een kudde schapen bij de Kangals.

Zelfs als de schapen in de stal zijn, komen er wolven in de stal. Je springt zonder problemen tot 1,60 m hoog. We hebben geen hekken. We maken stenen muren, 2,20 m hoog en zetten er doornstruiken op, vastgemaakt met linten.

Beste lezers, ik hoop dat ik u enig inzicht heb kunnen geven in hoe gevaarlijk een wolf is. Ik herhaal dat wolven NIET ongevaarlijk zijn, het zijn roofdieren die op prooien jagen. Ze schuwen niemand wanneer ze honger hebben.

Azad

http://www.wolfszone.de/000main/texte/w ... 2kiIblgf3k

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:30

Marigold schreef:
Als een wolf een mens gericht aanvalt is er eigenlijk altijd sprake van hondsdolheid.

Een hele geruststelling.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:31

SusanH schreef:
Iemand gisteren Binnenstebuiten gezien? De maker van de film Wolf was aan het woord. Ik vind het vooral bijzonder dat iemand zo in zijn eigen wereld kan leven. En vraag me oprecht af wie er nu het meest in sprookjes gelooft.

Ik heb het ook gezien. Hij kan het mooi vertellen. Als het echt zo zou gaan, dus dat de wolf enkel de zwakkere, zieke dieren dood dan is dat prachtig natuurlijk.
De beelden waren ook heel mooi. Je kan niet ontkennen het mooie dieren zijn.
Ook het verhaal over dat paar dat uiteindelijk om was gekomen is Disney waardig..

Jammer genoeg laten ze niet de andere kant van het verhaal zien. De beelden van hele kuddes afgeslachte schapen of het andere vee..de nog levende aangevroten slachtoffers..

Het zijn er gewoon veel te veel.