Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:41

Ik was 1 van de mensen die zei het te doen. Geen van mijn paarden waren echt het type wow op de foto, soms zelfs echt afknapper maar verhaal ook goed. En dan in het echt ook niet dat bloedmooie dier, maar ze zijn allemaal enorm veranderd en mooier geworden.

Heel gaaf en mooi om te lezen

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:43

Wat een leuke update, wat fijn dat jullie zo’n match zijn <3

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:45

Dit vraagt wel een beetje om een foto hoor, xscwx! :D
Fijn dat je zo gelukkig bent met dit paard. Uiterlijk zegt ook niks, maar een voorkeur heeft iedereen toch? Geen reden om er een voor te laten staan, vind ik. Bonfire was ook niet moeders mooiste, maar die kon wel wat he? :+

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 00:26

Ik kan het volledig beamen: een knap paard is niet zaligmakend. Een paard waar je je geluk in vindt wel. En grappige is dat ze dan vanzelf knap worden ;-)

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 00:52

Afbeelding

Ik ben geslaagd! Vanaf midden maart komt deze knappe dame mee naar huis.
Dit is Tooske :)

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 04:26

Gefeliciteerd!!

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 08:33

Gefeliciteerd Julya! Lief hoofdje!

Mijn zoektocht staat alweer op een laag pitje.. Mijn moeder is ernstig ziek en ik dacht misschien is het beter als ik even blijf leasen (4x per week).
De paarden die ik tot nu toe gezien heb
* plaatje van 3,5 die niet voorgereden kon worden, een chip in zijn sprong had en niet overgekeurd mocht worden (nergens voor nodig)
* knapperd van 3,5 met een apart verhaal die niet comfortabel reed
* schatje van 7 waar ik heerlijk mee weg reed en waar ik verder mee wilde en toen bedacht ze zich en wilde niet meer verkopen (snap ik ergens ook :D)
* waanzinnig mooie ruin van 7 met mooie beweging die voor mij net te klein was en waar ik met rijden niet echt een klik mee had.

Nog wel 2 lijntjes lopen (eigenlijk 4 :o )
Via een bokker kreeg ik een mooie merrie aangeboden waar ik misschien nog ga kijken.
Ondanks dat ik mijn zoekopdrachten op M had gestopt zag ik via een omweg een advertentie van, op papier, het perfecte paard voor mij. Dus daar ga ik volgende week kijken.

En dan staat er waar ik lease ook nog een leuke PRE te koop, zonde om die niet te proberen. Gisteren even mee gewandeld en gepoetst en hij sprak me wel aan!

En tot slot... Ik ben totaal in love met mijn lease paardje <3 die is ook wel te koop, maar ze is niet erg mooi en heeft een bult op haar kogel. De eigenaar heeft nu aangeboden om te laten onderzoeken of het alleen een schoonheidsgebrek is.
Dilemma, dilemma.
Kan natuurlijk rustig verder kijken en doorgaan met leasen en als niks tegen mijn vriendinnetje op kan die keuring doen. Geen haast.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:02

Bedankt voor de leuke reacties :D

@Tilmar als ik het zo lees, zou ik het aanbod van de eigenaar aannemen om die bult te laten onderzoeken. Zo te lezen ben je gek op haar, wat maakt uiterlijk dan nog uit?

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:16

Mijn idee, dat paard ken je al..gewoon even serieus na laten kijken en dan heb je misschien al de perfecte match. Uiterlijk maakt inderdaad niets uit, ieder paard wordt mooier door goede training.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 10:42

Ik meld me ook even. Ik zat een paar jaar geleden in dit topic en heb uiteindelijk een Friese merrie van 11 jaar gekocht.
Een prijs uit de loterij... gezond, mooi, betaalbaar en super lief. Ze is ons tweede paard.

Ons eerste paard is een paar jaar geleden hard gevallen en blijft achtervolgd worden door blessures, die iedere keer onstaan als we de revalidatieperiode door zijn en ze net voorzichtig aan weer opgepakt wordt.
Ik heb haar weer laten onderzoeken en ze blijkt een lichte artrose is het SI gewricht te hebben wat een hoop verklaard.

Ze is recent ingespoten met Cortisone en ik zou in principe na controle over 4 weken het rijden weer op mogen pakken, maar ik heb zelf eigenlijk het gevoel dat ik er beter niet meer op moet gaan rijden.

Volgens de dierenarts is ze prima geschikt voor fok, dus ik denk dat ik de stap ga zetten om haar te verkopen en mijn zoektocht naar een nieuw paard op te starten.

Tegenwoordig hebben we de paarden aan huis en we hebben het paard best veel te bieden.

24/7 buiten en altijd toegang tot een luxe stal van 25m2. Gedraineerde paddock en dagelijks weidegang. We hebben een zeer goede rijbak en we wonen aan het bos en maken regelmatig een bosrit.

Iedere 8 weken de smid, 2x per jaar zadelmaker, osteopaat etc etc.

Paard moet gezond zijn en geen gevaarlijke capriolen uithalen en vriendelijk zijn naar mensen en andere dieren.

Ik ben redelijk ervaren en ik vind het geen probleem als het paard niet veel kent.
Leeftijd 3 tot 10 jr. Schofthoogte 160cm - 170cm. Voorkeur voor een merrie.

Ik ben sinds een week marktplaats in de gaten aan het houden, maar heb nog nergens op gereageerd omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoe nu verder te gaan met mijn eigen merrie.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 11:08

Christel1 schreef:
Ik meld me hier ook (weer :Y) ) Ik ben het topic altijd blijven volgen en vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen. In 2021 heb ik een hele leuke merrie gekocht en daar ben ik nog steeds super blij mee maar door omstandigheden (overleden paard) staat ze nu alleen dus ben ik opzoek naar een maatje.

Ik zoek een fjord/haflinger of andere koudbloed van 2 t/m 6 jaar, bij voorkeur onbeleerd.
Stokmaat tussen 1.40 en 1.55. Mocht iemand wat weten hoor ik het graag!

Ik kan je MB Haflingers in Albergen aanraden! Heeft nu ook weer een paar leuke ruinen te koop staan

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:28

Boemel, moet het weer een fries zijn?

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 12:36

Nee hoor. Dat ik 2 Friezen heb is toeval.
We waren 2x op zoek naar een lief gezond paard en na een paar afgekeurde KWPN-ers, werd het een Fries.
Al moet ik wel zeggen dat ik inmiddels aardig verliefd ben geworden op het ras, dus lijkt het me wel het leukst :o

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 13:43

IndianSu schreef:
Christel1 schreef:
Ik meld me hier ook (weer :Y) ) Ik ben het topic altijd blijven volgen en vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen. In 2021 heb ik een hele leuke merrie gekocht en daar ben ik nog steeds super blij mee maar door omstandigheden (overleden paard) staat ze nu alleen dus ben ik opzoek naar een maatje.

Ik zoek een fjord/haflinger of andere koudbloed van 2 t/m 6 jaar, bij voorkeur onbeleerd.
Stokmaat tussen 1.40 en 1.55. Mocht iemand wat weten hoor ik het graag!

Ik kan je MB Haflingers in Albergen aanraden! Heeft nu ook weer een paar leuke ruinen te koop staan

Bedankt voor de tip! Helaas niks in de lagere prijsklasse

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:06

Je kunt ook even bij Paardenmelkerij Sand kijken voor jonge haflingers. Die zitten in Harbrinkhoek.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:57

mag ik me hier ook melden? ik had begin december een 6 jarig paard gekocht waar ik helemaal weg van was, maar helaas heb ik daar door koliek alweer heel snel afscheid van moeten nemen... het was een heel heftige en heel verdrietige periode, je koopt tenslotte geen paard met het idee dat ze gelijk doodgaat...
na overleg met mijn man besloten om toch weer op zoek te gaan naar een ander paard, maar zoals je je kan voorstellen is mijn budget nu dus erg beperkt.
ik roep tegen anderen dat elke maand dat je geen stalgeld betaalt kan je dat toevoegen aan je budget, maar aangezien ze bij mij thuis staan en er daar nog 2 ponys lopen gaat dat voor mij helaas niet op...

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:14

ankep schreef:
mag ik me hier ook melden? ik had begin december een 6 jarig paard gekocht waar ik helemaal weg van was, maar helaas heb ik daar door koliek alweer heel snel afscheid van moeten nemen... het was een heel heftige en heel verdrietige periode, je koopt tenslotte geen paard met het idee dat ze gelijk doodgaat...
na overleg met mijn man besloten om toch weer op zoek te gaan naar een ander paard, maar zoals je je kan voorstellen is mijn budget nu dus erg beperkt.
ik roep tegen anderen dat elke maand dat je geen stalgeld betaalt kan je dat toevoegen aan je budget, maar aangezien ze bij mij thuis staan en er daar nog 2 ponys lopen gaat dat voor mij helaas niet op...


Oh wat verdrietig :(:)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:14

ankep schreef:
mag ik me hier ook melden? ik had begin december een 6 jarig paard gekocht waar ik helemaal weg van was, maar helaas heb ik daar door koliek alweer heel snel afscheid van moeten nemen... het was een heel heftige en heel verdrietige periode, je koopt tenslotte geen paard met het idee dat ze gelijk doodgaat...
na overleg met mijn man besloten om toch weer op zoek te gaan naar een ander paard, maar zoals je je kan voorstellen is mijn budget nu dus erg beperkt.
ik roep tegen anderen dat elke maand dat je geen stalgeld betaalt kan je dat toevoegen aan je budget, maar aangezien ze bij mij thuis staan en er daar nog 2 ponys lopen gaat dat voor mij helaas niet op...


Oh wat verdrietig :(:)

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:44

Jeetje wat verdrietig inderdaad zeg… Dikke knuffel :knuffel:

Waar ben je naar opzoek?

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:53

@ankep: oh wat verdrietig…..sterkte! En ik hoop dat je snel weer een leuk paardje mag vinden

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:23

ankep schreef:
mag ik me hier ook melden? ik had begin december een 6 jarig paard gekocht waar ik helemaal weg van was, maar helaas heb ik daar door koliek alweer heel snel afscheid van moeten nemen... het was een heel heftige en heel verdrietige periode, je koopt tenslotte geen paard met het idee dat ze gelijk doodgaat...
na overleg met mijn man besloten om toch weer op zoek te gaan naar een ander paard, maar zoals je je kan voorstellen is mijn budget nu dus erg beperkt.
ik roep tegen anderen dat elke maand dat je geen stalgeld betaalt kan je dat toevoegen aan je budget, maar aangezien ze bij mij thuis staan en er daar nog 2 ponys lopen gaat dat voor mij helaas niet op...



Ach jeetje, dat is ook heftig zeg…
Dat heb je inderdaad niet voor ogen als je een paard koopt…
Sterkte nog ermee, hopelijk vind je weer een fijn en gezond paard!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 17:49

Hoe gaat het nu met jou Nouvel?

Dat is wel heel erg triest ankep..sterkte..dat verwacht je inderdaad niet als je net een paard koopt.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:42

Wat verdrietig Ankep. Heel veel sterkte!

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:15

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte :(:)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:17

Elisa2 schreef:
Hoe gaat het nu met jou Nouvel?

Dat is wel heel erg triest ankep..sterkte..dat verwacht je inderdaad niet als je net een paard koopt.


Ja gelukkig wel langzaam iets minder pijn, maar qua rijden voorlopig uitgeschakeld…