Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 24 [ 580 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote working equitation topic

 
Profiel   

anvt_xx schreef
Heel gaaf dat Marco Boavista komt, is dat ook met de koeien? Friesland is echt letterlijk de andere kant van het land voor ons.


Marco geeft op zaterdag dressuur/ trail les. Op zondag geven wij een koeienclinic, zie onderschrift.

Voor mensen van ver weg die beide willen doen is het mogelijk de paarden hier te laten overnachten. Er zijn veel B&B's in de omgeving en een tentje hier opzetten mag ook ;-).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 15:16 



 
Profiel   

Fangio schreef
Ik denk dat ik misschien wel weet wie jij bent, heb je ook geen haflinger? Ik herken de locatie van je foto's iig.
Er zijn plannen om Marco boasvista deze kanten op te vragen, maar dat is nog even te bekijken kwa locatie en kosten e.d.


Succes! Hij geeft echt leuk les en weet waar hij het over heeft. Een aanrader dus en de kosten meer dan waard voor zowel dressuur als WE trail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 15:22 



 
Profiel   

Doet er 1 april vanuit hier ook iemand mee aan de WE wedstrijd in Andijk :) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:13 



 
Profiel   

Ik ga misschien wel kijken, als ik het niet heel druk heb. Doe jij nog mee voor de lol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:14 



 
Profiel   

Daannvd92 schreef
Doet er 1 april vanuit hier ook iemand mee aan de WE wedstrijd in Andijk :) ?


Ik kwam er gisteren achter dat er een wedstrijd is maar kon niet vinden hoe je je in kan schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:23 



 
Profiel   

Ga ik even voor je navragen Fransje

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:30 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Daannvd92 schreef
Doet er 1 april vanuit hier ook iemand mee aan de WE wedstrijd in Andijk :) ?


Ik kwam er gisteren achter dat er een wedstrijd is maar kon niet vinden hoe je je in kan schrijven.


Dat durf ik eigenlijk ook niet te zeggen, mijn lesgever had een plekje gereserveerd in de introductieklasse. Daar ben ik dan voor gevraagd, hoe het verder werkt qua inschrijven geen idee. Misschien een berichtje sturen naar Stal Andijk ofzoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:31 



 
Profiel   

Via Pura Nobleza, als ik het goed begreep Fransje. Maar hoorde wel dat je enkel nog op de reservelijst kunt. Schijnt al vol te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:53 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Via Pura Nobleza, als ik het goed begreep Fransje. Maar hoorde wel dat je enkel nog op de reservelijst kunt. Schijnt al vol te zijn.


Bedankt voor het navragen!

Ik was nieuwsgierig!

Inschrijven durf ik nu nog niet aan. Pas als ik zeker weet dat ze droesvrij, na de tweede luchtzakspoeling, ga dat soort dingen weer doen.
:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:20 



 
Profiel   

anvt_xx schreef
Klopt, ik heb inderdaad ook mijn haflinger. Volgens mij weet ik ook wie jij ook bent, jij hebt een haflinger hengst toch? Mocht je die eens deze kant op laten komen, mag je het mij zeker laten weten :)


Klopt ja :D


ElCid schreef
Hij geeft echt leuk les en weet waar hij het over heeft. Een aanrader dus en de kosten meer dan waard voor zowel dressuur als WE trail.


Ja, dat zal best, maar locatie huren en de reiskosten naar hier zijn ook niet mis, dus dan moet het wel allemaal uit kunnen met voldoende deelnemers natuurlijk. Plus dat er niet overal hengsten zijn toegelaten, dus dat maakt het ook alweer lastiger een fijne locatie te vinden. Er is hier gewoon nog niet zo heel veel animo voor WE, dus dat maakt mensen ook minder geneigd een hoge lesprijs te betalen, ondanks dat hij het wel waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:29 



 
Profiel   

ElCid schreef
Hij geeft echt leuk les en weet waar hij het over heeft. Een aanrader dus en de kosten meer dan waard voor zowel dressuur als WE trail.


Ja, dat zal best, maar locatie huren en de reiskosten naar hier zijn ook niet mis, dus dan moet het wel allemaal uit kunnen met voldoende deelnemers natuurlijk. Plus dat er niet overal hengsten zijn toegelaten, dus dat maakt het ook alweer lastiger een fijne locatie te vinden. Er is hier gewoon nog niet zo heel veel animo voor WE, dus dat maakt mensen ook minder geneigd een hoge lesprijs te betalen, ondanks dat hij het wel waard is.[/quote]

Dan weet ik wie jij bent :D mag ik vragen wat hij per uur kost en hoeveel deelnemers je nodig hebt? Ik wil gerust eens meedenken voor een locatie en eens pijlen of er eventueel interesse voor is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:52 



 
Profiel   

Fangio schreef
Ja, dat zal best, maar locatie huren en de reiskosten naar hier zijn ook niet mis, dus dan moet het wel allemaal uit kunnen met voldoende deelnemers natuurlijk. Plus dat er niet overal hengsten zijn toegelaten, dus dat maakt het ook alweer lastiger een fijne locatie te vinden. Er is hier gewoon nog niet zo heel veel animo voor WE, dus dat maakt mensen ook minder geneigd een hoge lesprijs te betalen, ondanks dat hij het wel waard is.


Dat is jammer, gelukkig hebben wij onze eigen plek met binnenbak en kunnen we de kosten in de hand houden.
Maar hij is ook dressuurmatig een prima keuze dus ook voor "puur" dressuurruiters. En daarbij WE is dressuur, soms met obstakels ;-).

Maar ik snap het probleem; toen wij nog geen eigen accommodatie hadden was het ook een stuk lastiger. Toch succes; wie weet lukt het nog een keer en anders ben je hier welkom :D

In het algemeen:
Ik vind het wel vaak jammer dat veel mensen geen "hoge" lesprijs willen betalen voor een degelijk stukje onderricht ( en dat is ook terug te zien in het niveau van o.a. de WE in Nederland.............). Goed les kost nu eenmaal geld en bij "Truus" op de hoek voor 15,- kan je misschien vaak rijden maar leer je niks. "Only perfect practise makes perfect" = ( vrij vertaald) "je kan oefenen tot je een ons weegt maar als je steeds het verkeerde oefent kom je er nooit ;-) ".

Jammer genoeg zie ik het ook terug in de foto's van verschillende "WE" clinics en wedstrijden op diverse media. Er wordt een beetje met obstakels gestoeid maar dressuurmatig hangt alles van los zand aan elkaar. Het zal vast leuk en gezellig zijn maar het is geen WE...........maar Gymkhana.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:53 



 
Profiel   

Fangio schreef
anvt_xx schreef
Klopt, ik heb inderdaad ook mijn haflinger. Volgens mij weet ik ook wie jij ook bent, jij hebt een haflinger hengst toch? Mocht je die eens deze kant op laten komen, mag je het mij zeker laten weten :)


Klopt ja :D


ElCid schreef
Hij geeft echt leuk les en weet waar hij het over heeft. Een aanrader dus en de kosten meer dan waard voor zowel dressuur als WE trail.


Ja, dat zal best, maar locatie huren en de reiskosten naar hier zijn ook niet mis, dus dan moet het wel allemaal uit kunnen met voldoende deelnemers natuurlijk. Plus dat er niet overal hengsten zijn toegelaten, dus dat maakt het ook alweer lastiger een fijne locatie te vinden. Er is hier gewoon nog niet zo heel veel animo voor WE, dus dat maakt mensen ook minder geneigd een hoge lesprijs te betalen, ondanks dat hij het wel waard is.


Ik kom ook bij jou uit de streek, en we hebben een leuke (grote) recreantenvereniging. Wie weet is er meer interesse dan je denkt! 3 maart is er een ALV en mogen er ideeën worden gespuid. Mij lijkt het super om eens een clinic van hem te mogen volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:33 



 
Profiel   

ElCid schreef
Fangio schreef
Ja, dat zal best, maar locatie huren en de reiskosten naar hier zijn ook niet mis, dus dan moet het wel allemaal uit kunnen met voldoende deelnemers natuurlijk. Plus dat er niet overal hengsten zijn toegelaten, dus dat maakt het ook alweer lastiger een fijne locatie te vinden. Er is hier gewoon nog niet zo heel veel animo voor WE, dus dat maakt mensen ook minder geneigd een hoge lesprijs te betalen, ondanks dat hij het wel waard is.


Dat is jammer, gelukkig hebben wij onze eigen plek met binnenbak en kunnen we de kosten in de hand houden.
Maar hij is ook dressuurmatig een prima keuze dus ook voor "puur" dressuurruiters. En daarbij WE is dressuur, soms met obstakels ;-).

Maar ik snap het probleem; toen wij nog geen eigen accommodatie hadden was het ook een stuk lastiger. Toch succes; wie weet lukt het nog een keer en anders ben je hier welkom :D

In het algemeen:
Ik vind het wel vaak jammer dat veel mensen geen "hoge" lesprijs willen betalen voor een degelijk stukje onderricht ( en dat is ook terug te zien in het niveau van o.a. de WE in Nederland.............). Goed les kost nu eenmaal geld en bij "Truus" op de hoek voor 15,- kan je misschien vaak rijden maar leer je niks. "Only perfect practise makes perfect" = ( vrij vertaald) "je kan oefenen tot je een ons weegt maar als je steeds het verkeerde oefent kom je er nooit ;-) ".

Jammer genoeg zie ik het ook terug in de foto's van verschillende "WE" clinics en wedstrijden op diverse media. Er wordt een beetje met obstakels gestoeid maar dressuurmatig hangt alles van los zand aan elkaar. Het zal vast leuk en gezellig zijn maar het is geen WE...........maar Gymkhana.


Ik vind je altijd zo negatief over mensen die gewoon WE even willen proeven en er niet volledig voor leven. Wat maakt jou het uit dat ze bij Truus om de hoek met obstakels willen stoeien in plaats van op hoog niveau dressuurmatig aan de slag willen?

Als mensen daar gelukkig van worden, wie ben jij dan om daar elke zoveel pagina's over te oordelen?

Natuurlijk moet een paard dressuurmatig correct getraind worden, en wil je dit bij WE ook terug zien. Punt is alleen dat je dat sowieso niet makkelijk redt met zo nu en dan eens een clinic volgen. En dat is toch helemaal prima?

Hou eens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 07:39 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Captain, het viel me ook al op. Weet je, ik wil me echt wel bekwamen (op de lange termijn) in de WE. Maar dat zal langzaam gaan, want de trainers zijn inderdaad niet dik gezaaid en ik hoef geen wereldtop te worden. Bovendien vind ik 'stoeien met obstakels' óntzettend leuk. Hoef je niet op neer te kijken. Neem je er aanstoot aan dat het dan WE wordt genoemd? Dat doen we ook met de dressuur. Ik wil leren mijn paard correct dressuurmatig te rijden, maar ik hoef absoluut niet richting GP. Toch noemen we het allemaal 'dressuur'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 09:17 



 
Profiel   

Ook ik sluit me erbij aan.

Er is niets mis mee om op intro niveau bij een lager niveau instructie mee te oefenen en te snuffelen aan de sport.

Maar ben ook van mening dat als je inderdaad wel op hoger niveau wil wedstrijd rijden, dat je bij instructie moet gaan lessen die zelf op hoog niveau actief heeft deelgenomen aan de wedstrijden.

Maar dat is voor dressuur en springen niet anders.

Over heel andere boeg.
Is het leuk om in dit topic een soort kalender bij te houden van de activiteiten die er zijn op WE gebied.
Ik probeer op Social media alles te volgen, maar m’n algoritme is verpest volgens mij. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:18 



 
Profiel   

Op 8 en 9 april is er weer een WE wedstrijd in Exloo. Misschien ga ik op 8 april nog even kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:27 



 
Profiel   

@ Elcid, jij zit in Friesland dacht ik? Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, ja afstand is relatief en mn pony is gewend om te reizen, maar dat gaat me net iets te ver voor een les :+

@ Loeloe, ben benieuwd wie jij bent? Ik ben lid van die vereniging en had al geopperd om er eens een clinic met workers academy flanders te organiseren. Kathleen en Tine behoren tot de top in Belgie, dus zijn ook echt niet de minste om les van te krijgen en heel toegankelijk imo. (anvt_xx had bij hen die clinic laatst gereden).

Ik vind stoeien met obstakels ook gewoon leuk. Dressuurmatig zijn we nog maar op L2 niveau, dus hoogstandjes zijn het indd niet, maar het is voor die pony ook eens lekker iets anders.
En hier in de omgeving is sowieso weinig hoogstaande les te vinden, dat maakt de drempel voor veel mensen ook hoger, want normaal betalen ze misschien 15 euro voor een les, dan is de drempel om 80 euro te gaan betalen wel groot en dat snap ik wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 21:32 



 
Profiel   

Fangio schreef
@ Elcid, jij zit in Friesland dacht ik? Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, ja afstand is relatief en mn pony is gewend om te reizen, maar dat gaat me net iets te ver voor een les :+


Ja, snap ik helemaal. Ik snap dat men niet gauw 80,- wil betalen maar toch loont het wel de kosten om de goede trainers te laten komen; al is het maar 2 x per jaar. Maar Tine is ook prima en een goede ruiter met al heel wat ervaring ( heeft jaren geleden nog een veulen van onze hengst gefokt uit haar toenmalige merrie) en makkelijker voor jullie qua afstand, denk ik.

Stoeien met obstakels is ook leuk :D maar het is geen WE ;-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:09 



 
Profiel   

Citaat
Stoeien met obstakels is ook leuk :D maar het is geen WE ;-).

Waarom niet? Dressuur begin je ook niet op Z niveau. Leren kost nou eenmaal tijd en oefening. Dat begint met stoeien met hindernissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:25 



 
Profiel   

ElCid schreef
Stoeien met obstakels is ook leuk :D maar ik vind het geen WE ;-).


Heb het even gefixt voor je. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 08:30 



 
Profiel   

Nee, het is geen WE. Je kan er van alles aan "fixen" maar dat maakt niet dat stuntelend door een poortje rijden zonder de juiste hulpen WE is.....heel simpel. Dan ben je aan het oefenen en leren.

Maar ik laat het hierbij, als jullie met obstakels willen stoeien is dat jullie keuze en als jullie WE willen gaan rijden ( wat iets meer is dan door een obstakel heen zien te komen!) is dat ook prima.

Western ruiters rijden ook trailwedstrijden, dus met obstakels, maar dat is ook geen WE. Dat is dus western trail. Binnen de WE bestaan de stijl en speed trail + de dressuur proef + ( soms) met koeien werken. Dus enkel trail rijden/ met obstakels stoeien is geen WE...........

Succes en ik hoop dat de WE in Nederland nog lang bestaat, want zoals gezegd, is het een prachtige sport die het beoefenen waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:45 



 
Profiel   

God je moet toch ergens beginnen :') Wat maakt het toch uit dat je oefenen voor WE ook WE rijden noemt. Er zijn ergere dingen om je druk om te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:35 



 
Profiel   

Nou dat inderdaad, wij begonnen 3 jaar terug ook gewoon voor de lol om obstakels te rijden.

Toen werden we wat serieuzer en gingen we echt technisch de obstakels rijden, daarna zijn we een jaar gestopt omdat paardlief ziek was. En nu pakken we het sinds afgelopen mei weer pittig op, maar we doen 1 april mee aan de introductie klasse omdat zijn galop nog niet terug sterk genoeg is voor de level 1. Intro is enkel stijl trail en dressuur, geen WE dus zoals ik het hierboven lees, balen; ik maar denken dat ik mn eerste WE wedstrijd zou gaan rijden. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:55 



 
Profiel   

Interessante discussie.
Marco geeft fijn les en is voor mij zeker voor herhaling vatbaar, ergens van de zomer wil ik graag weer naar Elcid om bij hem te lessen.
Maar paard en ik zijn nog zo beginnend dat ik van de mindere goden ook nog genoeg kan leren. En hoewel ik mijn paard graag biomechanisch zo correct mogelijk rij ben ik toch vooral het type meer-lol-met-je- knol. En daarom organiseer ik 11 maart een clinic in het midden van het land. Christa Exalto geeft de les en brengt het heel leuk en voor iedereen toegankelijk. Mocht iemand meer informatie willen, stuur maar een pb.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 24 [ 580 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen