Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Igniss

Berichten: 984
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:50

Hier is dit weekend de osteopaat geweest, makuya heeft wat last van slappe banden dus die komt vrij regelmatig om alles in orde te houden.

Ik had voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdstel gekregen <3 het zit nog niet optimaal en moet nog vormen. Maar ik ben benieuwd hoe ze ermee gaat lopen. Vingers gekruist voor droog weer deze week.

Afbeelding


ElinaSK - hier heeft het regelmatig stuiterballen aan de longe wel een jaar geduurd :') nu ze ook onder het zadel is is dat ineens eraf.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:57

Igniss schreef:
Hier is dit weekend de osteopaat geweest, makuya heeft wat last van slappe banden dus die komt vrij regelmatig om alles in orde te houden.

Ik had voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdstel gekregen <3 het zit nog niet optimaal en moet nog vormen. Maar ik ben benieuwd hoe ze ermee gaat lopen. Vingers gekruist voor droog weer deze week.

[ [url=m/nhKgVT.jpg]Afbeelding[/url] ]


ElinaSK - hier heeft het regelmatig stuiterballen aan de longe wel een jaar geduurd :') nu ze ook onder het zadel is is dat ineens eraf.

Mooi zeg!
Wat voor bit heb gebruik je? :)

Igniss

Berichten: 984
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:33

Diertjec schreef:
Igniss schreef:
Hier is dit weekend de osteopaat geweest, makuya heeft wat last van slappe banden dus die komt vrij regelmatig om alles in orde te houden.

Ik had voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdstel gekregen <3 het zit nog niet optimaal en moet nog vormen. Maar ik ben benieuwd hoe ze ermee gaat lopen. Vingers gekruist voor droog weer deze week.

[ [url=m/nhKgVT.jpg]Afbeelding[/url] ]


ElinaSK - hier heeft het regelmatig stuiterballen aan de longe wel een jaar geduurd :') nu ze ook onder het zadel is is dat ineens eraf.

Mooi zeg!
Wat voor bit heb gebruik je? :)



Ik heb een super flexi van winderen. Ze is geen fan van bitten dus dit is het compromis :') de bedoeling is om in de toekomst bit en bitloos af te gaan wisselen. Kijken hoe dat gaat.

Haar moeder reed ik uitsluitend bitloos maar Makuya zet gewoon de ondernek erop als ze het ergens even niet mee eens is en dan heb ik met een sidepull niets meer in te brengen :')

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:37

Ik praat ook even mee :D Vandaag voor het eerst een bitje in gehad, appelbitje ongebroken en flexibel, het viel mij alleen op dat toen hij er rustig op stond te kauwen de scharen nog alle kanten op kunnen, klopt dat?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:38

Scharen?

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:34

Ja ik leg het weer eens half gebakken uit :')
Het is een kneveltrens, de 'scharen' daarvan gingen bijna horizontaal tijdens het kauwen. Wist niet dat met dit bit nog zoveel beweeglijkheid zat en of dat zo hoorde

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:58

@igniss thanks! Mooie bitten, wel erg aan de prijs om zo even te proberen :wow:

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:38

Escada schreef:
Ik praat ook even mee :D Vandaag voor het eerst een bitje in gehad, appelbitje ongebroken en flexibel, het viel mij alleen op dat toen hij er rustig op stond te kauwen de scharen nog alle kanten op kunnen, klopt dat?


Dit hebben meer mensen ja, sommige paarden vinden het fijn, voor sommigen is het te onrustig.

Je kan eens googlen op kneveltrens riempjes. Op een bedrijf waar ik gewerkt heb gebruikten we die veel, om de bovenste knevel iets vaster bij het hoofdstel te houden en de ergste rotatie er uit te halen. Zijn niet zo duur dus wellicht iets om een keer te proberen!

Igniss

Berichten: 984
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:48

Diertjec schreef:
@igniss thanks! Mooie bitten, wel erg aan de prijs om zo even te proberen :wow:


Als je ze een berichtje stuurt kan je ook testen. Ik had toen ook twijfels en kreeg die optie

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:50

Aah top dankjewel Renee!

Het was ook een kort moment dat hij aan het begin natuurlijk heftig erop kauwde en dat bit bijna horizontaal ging dat ik dacht hoort dat zo? :') Volgens mij paste hij namelijk prima.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:50

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:53

In het begin kauwen is natuurlijk logisch! Zou ik ook doen. _O-

Halthouden op afstand pakt Azu super op. Vind het echt heel knap en hij kijkt de hele tijd zo snoezig ‘doe ik het zo goed?’ O:)
Edit; foto platform ligt er uit?

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:24

Igniss schreef:
Diertjec schreef:
@igniss thanks! Mooie bitten, wel erg aan de prijs om zo even te proberen :wow:


Als je ze een berichtje stuurt kan je ook testen. Ik had toen ook twijfels en kreeg die optie

Ohh maar dat is top!
Hij kent het bit nu een jaar, nog zonder druk, maar merk dat ie heel vaak wilt jeuken met het bit dat ik nu heb (dubbel gebroken goldbrass). Dus nu even zoeken of het aan het bit ligt of aan hem zelf :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:32

AlwaysH schreef:
In het begin kauwen is natuurlijk logisch! Zou ik ook doen. _O-

Halthouden op afstand pakt Azu super op. Vind het echt heel knap en hij kijkt de hele tijd zo snoezig ‘doe ik het zo goed?’ O:)
Edit; foto platform ligt er uit?


Ah, nu doet het uploadknopje het weer!
Wat ik dus zei; zo knap <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:03

Wat goed zeg!


Odin was vandaag ook erg onder de indruk... Van de koeien... Die hij al vaker gezien had >;)

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 15:31

Wat goed AlwaysH! Hij kijkt er inderdaad heel schattig bij. <3

Haha koeien, heel interessant ja. :')

Op onze nieuwe stal zijn kippen, die moesten ook goed bekeken worden. :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:09

Hij is ook gewoon hee schattig <3 <3

Oja, kippen zijn ook raar. Vooral als er meerderen bij elkaar lopen!

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:34

Wat goed alwaysH, heerlijk als ze zulke dingen zo goed oppakken!

Wat issie braaf Diertjec! En koeien zijn ook eng :') . Of dingen die met koeien te maken hebben. Zo was de buurman bij stal vandaag mest aan het afvoeren met een vrachtwagen, dat lawaai werd niet gewaardeerd door mevrouw :+ Wel goeie training overigens om te blijven luisteren bij harde geluiden.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 16:37

Leuk om te zien wat jullie met je paardjes doen :D Wij zitten nog in het traject correct longeren. Galop vind hij erg moeilijk en valt hij snel uit. Maar wel al een zadel opgehad en gisteren dan dus voor het eerst een bit. Wil binnenkort de dubbele lijnen eens erbij pakken voor het stuurwerk *\o/*

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:22

Wat goed alwaysh!

Ik ben zo trots op mijn puppypaard....Hij doet het zo goed! Dit is pas de 2e keer dat ie aan de longe loopt en de eerste keer iets op zijn rug/singel om. Hij kijkt nergens naar en vindt alles leuk wat er met hem gedaan wordt.
https://youtu.be/qtWgM9Uu9Wo

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:09

Escada schreef:
[ [url=m/xAZ08p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je neusriem hangt te laag en het bitje volgens mij ook.
Een kneveltrens vind ik wel een fijn bit voor jonge paarden. Helpt wat mee met sturen.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:11

oji schreef:
Wat goed alwaysh!

Ik ben zo trots op mijn puppypaard....Hij doet het zo goed! Dit is pas de 2e keer dat ie aan de longe loopt en de eerste keer iets op zijn rug/singel om. Hij kijkt nergens naar en vindt alles leuk wat er met hem gedaan wordt.
https://youtu.be/qtWgM9Uu9Wo


Echt een heel leuk dier Oji!

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:48

Babootje schreef:
Escada schreef:
[ [url=m/xAZ08p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je neusriem hangt te laag en het bitje volgens mij ook.
Een kneveltrens vind ik wel een fijn bit voor jonge paarden. Helpt wat mee met sturen.


Het hoofdstel moest sowieso nog versteld worden :)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:36

Wauw super knap zeg hoe jullie knappe puppy’s het allemaal doen! Echt leuk om te zien :#

Jeetje Escada wat een dapper ding zeg. Zo braaf -:)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:40

Mijn merrie is echt snel bang dus als ik haar iets te veel vraag blokkeert ze volledig. Vraag ik dan door, staat ze recht over eind.

Het is eigenlijk best sneu want het is absoluut geen onwil maar zodra ze het niet snapt of ze heeft het gevoel dat ze het niet kan dan verstijfd ze echt. Alsof haar voorbenen van hout zijn en stokjes worden |o

Maar gelukkig is ze echt heel lief, heel sensibel en heel goed van vertrouwen. Dus ik train rustig door maar het zijn echt heeeeele kleine baby stapjes. Ik heb er écht alle vertrouwen in dat het goed komt hoor maar het kost tijd

Als ik jullie dan zo zie gaan dan bewonder ik dat echt. Zo knap hoe jullie paarden dat doen +:)+