Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Vriendin van mij kwam met het ei van Columbus.
Een klein zwart apparaatje dat je meeneemt op je wandeling en mocht je een wolf tegenkomen: je trekt een pennetje eruit en er klinkt een irritant hoog geluid. Niet ultrasoon. Volgens haar weet de wolf dan niet hoe snel hij zijn biezen moet pakken.
Ik geloof er eigenlijk niks van. Ok, het geluid vind ik irritant, maar niet meer dan dat.
Mocht het wel werken dan zou dat natuurlijk top zijn. Ik zou nog meer zien in ultrasoon geluid, dat schijnt echt wel heel vervelend te zijn voor dierenoren. Iemand die weet hoe dit zit? Werkt het of is het een slimme fabrikant die zijn zakken zo denkt te vullen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:01 



 
Profiel   

En als je dan een paard of hond bij hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:11 



 
Profiel   

thequeensmum schreef
Vriendin van mij kwam met het ei van Columbus.
Een klein zwart apparaatje dat je meeneemt op je wandeling en mocht je een wolf tegenkomen: je trekt een pennetje eruit en er klinkt een irritant hoog geluid. Niet ultrasoon. Volgens haar weet de wolf dan niet hoe snel hij zijn biezen moet pakken.
Ik geloof er eigenlijk niks van. Ok, het geluid vind ik irritant, maar niet meer dan dat.
Mocht het wel werken dan zou dat natuurlijk top zijn. Ik zou nog meer zien in ultrasoon geluid, dat schijnt echt wel heel vervelend te zijn voor dierenoren. Iemand die weet hoe dit zit? Werkt het of is het een slimme fabrikant die zijn zakken zo denkt te vullen?


Zijn standaard “anti overval/ apparaatjes”:
https://www.bol.com/nl/nl/p/2-stuks-140 ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/nl/p/pulver-zelf ... oductTitle

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:17 



 
Profiel   

Die gaan er dan samen met de wolf vandoor :D :D
Nee, geen idee. Zoveel info kreeg ik er niet bij. Paard is voor haar niet aan de orde. Ze loopt met twee honden. Net het geluid van haar filmpje even hard gezet, mijn eigen hond geeft geen reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:20 



 
Profiel   

Ja Hannanas, dat zijn ze. Ik twijfel wel echt of het iets uithaalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:22 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
SunnyHorse schreef
Ureterp-Bakkeveen, allardsoog, 3 dode schapen Haule. Ook hier is het voor ons heel dichtbij. Paarden stonden vanaf mooi lente weer 24/7 buiten. Dat is helaas vanaf komend seizoen voorbij :(


Weet je daar meer van SunnyHorse? Ik woon namelijk in Haule...


Ja, stuur je wel even Pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:00 



 
Profiel   

Als je flink schreeuwt en je richting de wolf keert ipv er vanaf loopt dat 1 enkele wolf ook wel rechtsomkeerd maakt.
Denk dat je huiverig moet zijn als er een roedel om je heen komt staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:43 



 
Profiel   

Popstra schreef
Als je flink schreeuwt en je richting de wolf keert ipv er vanaf loopt dat 1 enkele wolf ook wel rechtsomkeerd maakt.
Denk dat je huiverig moet zijn als er een roedel om je heen komt staan.


Precies dat is het, ik denk dat veel mensen zich daarin vergissen, niet wat een enkele wolf doet, maar zo een heel roedel is echt wel andere koek

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:11 



 
Profiel   

Wel is denk ik 1 wolf in het nauw gevaarlijk.
Dus bijvoorbeeld je betrapt hem op je perceel en hij kan niet weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:13 



 
Profiel   

Ik heb gedacht om zo'n dingetje te kopen. Maar nog niet gedaan. Ga er vooralsnog vanuit dat ie mijn hondenfluitje als ik heel hard erop blaas ook niet tof vindt
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 20:22 



 
Profiel   

Een enkele wolf zou ik niet bang van zijn denk ik. Wel onder de indruk maar niet alsin straks pakt die me.

Dat verandert snel bij meerdere denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 22:40 



 
Profiel   

Dinsdagavond schoten 2 wolven bij mij voor de auto langs na Ureterp, ik reed richting Bakkeveen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:05 



 
Profiel   

Alweer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:31 



 
Profiel   

Popstra schreef
Alweer?


Nee, dit was afgelopen dinsdag. Liever niet nog een keer !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 11:19 



 
Profiel   

Het is vandaag weer druk in de app met meldingen over wolvenaanwezigheid. Vier meldingen allemaal binnen een cirkel van zo’n 10 km van mijn huis.

En helaas een aanval op schapen kallenkote, Onna, 5 gewond, 6 dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:37 



 
Profiel   

Hier in Vlaanderen lijken ze zuidelijker te gaan. Nu ook zichtmeldingen in Brabant. Een schaap gepakt in Boortmeerbeek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 08:47 



 
Profiel   

Pfft mijn minis staan ook in Ureterp. Gelukkig sinds vorig jaar november heb ik ze al vanaf donker binnen. Ik wist dat er een moment zou komen dat de jongen van het koppel in het Drents Friese Wold bij hun ouders vandaan gaan en weer gaan zwerven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 10:29 



 
Profiel   

Volgens mij is dat nu nog niet. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze van af ruim een jaar oud op zoek gaan naar hun eigen plek, dat zou dan volgende herfst zijn. Maar helemaal zeker ben ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 20:14 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Het is vandaag weer druk in de app met meldingen over wolvenaanwezigheid. Vier meldingen allemaal binnen een cirkel van zo’n 10 km van mijn huis.

En helaas een aanval op schapen kallenkote, Onna, 5 gewond, 6 dood.

Kallenkote was het inderdaad, die eigenaren hebben de 8ste aanval gehad en vandaag weer in Doldersum.
10e aanval bij de eigenaren en achter wolfwerend raster :\

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2195128/z ... URQdiGttvQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 20:24 



 
Profiel   

Stille meelezer hier.

Vandaag in het bos gewandeld met mijn twee honden, rond middaguur. Omgeving Nordhorn/Klausheide, het bos eromheen.
Ineens springt er in blinde paniek een forse ree het pad over, denk 40 meter voor mij. Ik denk nog heel even, als ik iets harder had gelopen was hij frontaal tegen mij aan gebotst.
Een paar tel later springt er een wolf op het pad. Ik schrok me rot, je eerste gedachte is een hond, maar nee, dit is geen hond. Hij keek in de sprong opzij, en vervolgde toen zijn jacht.

We hebben wolven in de omgeving, maar nog nooit zo dichtbij als dit.

Heb de jachtopziener gebeld. De wolven komen uit de Nordhorn Range, maar dit zijn volgens hem "welpen" uit 2021, dus 2 jaar oud, en gaan "touren".
Ze zijn beschermd, dus zijn advies is om een wolvenproof omheining te bouwen, en de honden voortaan aan de lijn te houden.

Dan komt het wel ineens heel dichtbij... :(

edit: mijn twee mini shetjes staan vannacht op stal. Volgens de kenner laten ze grote paarden met rust

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 21:44 



 
Profiel   

Grote paarden laten ze niet met rust.
Zelfs elanden niet.



Maar wat heftig om te zien.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 22:01 



 
Profiel   

Vanmiddag ook zichtmelding bij Kootwijkerzand gemeld door 1 van de ouders dochter op pony, eerst steken 2 herten over, daar achter een wolf. Is mij niet duidelijk of die ouder erbij was maar je laat je kind daarna toch niet meer alleen gaan, brrrr.

Pinto dat is ook mijn angst, er 1 of erger nog meer tegenkomen als ik met de hond in de bossen wandel. Wandel graag op de Veluwe, daar zitten ze sowieso op meerdere plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 22:18 



 
Profiel   

thequeensmum schreef
Vriendin van mij kwam met het ei van Columbus.
Een klein zwart apparaatje dat je meeneemt op je wandeling en mocht je een wolf tegenkomen: je trekt een pennetje eruit en er klinkt een irritant hoog geluid. Niet ultrasoon. Volgens haar weet de wolf dan niet hoe snel hij zijn biezen moet pakken.
Ik geloof er eigenlijk niks van. Ok, het geluid vind ik irritant, maar niet meer dan dat.
Mocht het wel werken dan zou dat natuurlijk top zijn. Ik zou nog meer zien in ultrasoon geluid, dat schijnt echt wel heel vervelend te zijn voor dierenoren. Iemand die weet hoe dit zit? Werkt het of is het een slimme fabrikant die zijn zakken zo denkt te vullen?

Zou ik wel doen Sensoren met licht en geluid worden in meerdere landen gebruikt om wolven te weren

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 23:12 



 
Profiel   

Everwind schreef
thequeensmum schreef
Vriendin van mij kwam met het ei van Columbus.
Een klein zwart apparaatje dat je meeneemt op je wandeling en mocht je een wolf tegenkomen: je trekt een pennetje eruit en er klinkt een irritant hoog geluid. Niet ultrasoon. Volgens haar weet de wolf dan niet hoe snel hij zijn biezen moet pakken.
Ik geloof er eigenlijk niks van. Ok, het geluid vind ik irritant, maar niet meer dan dat.
Mocht het wel werken dan zou dat natuurlijk top zijn. Ik zou nog meer zien in ultrasoon geluid, dat schijnt echt wel heel vervelend te zijn voor dierenoren. Iemand die weet hoe dit zit? Werkt het of is het een slimme fabrikant die zijn zakken zo denkt te vullen?

Zou ik wel doen Sensoren met licht en geluid worden in meerdere landen gebruikt om wolven te weren

ik had er twee van besteld bij aliexpress, heb ze nu binnen, handige apparaatjes en idd, als je de pen eruit trekt geeft hij een érg naar geluid, en hard ook, mijn minipaardjes kijken me alleen maar aan zo van, was dat nou weer? dus in geval van nood zal ik hem zeker gebruiken, 1 zit er in mijn paardenjas en de andere aan de sleutelbos

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 01:28 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 4/?app=fbl

Schapen dood achter wolven raster.

De zoveelste keer.
Niet voor niets zitten wolven in de dierentuin niet zo. Maar kan maar weer eens herhaald worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen