Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 24 [ 580 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote working equitation topic

 
Profiel   

Wow, heel fijn om naar te kijken! Is dit de speedtrail? Ik zie ze soms veel harder gaan en vind dat er dan helemaal niet fijn uit zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 10:10 



 
Profiel   

Ach, ik vind dat altijd zo tof,een vreemde eend in de bijt <3
Ik bedoelde die idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:15 



 
Profiel   

Voor de mensen uit Zeeuws Vlaanderen en omstreken: Marco boavista komt 2 en 3 april naar workers academy flanders voor een clinic. Meer info via hun Facebook.
Ik moet natuurlijk net dat weekend werken ... =/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:29 



 
Profiel   

Marco is wel echt een fijne ruiter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 10:32 



 
Profiel   

Fangio schreef
Voor de mensen uit Zeeuws Vlaanderen en omstreken: Marco boavista komt 2 en 3 april naar workers academy flanders voor een clinic. Meer info via hun Facebook.
Ik moet natuurlijk net dat weekend werken ... =/


Bedankt voor de tip! Ik heb me opgegeven voor een WE clinic *\o/* ben erg benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 18:46 



 
Profiel   

lideli schreef
Fangio schreef
Voor de mensen uit Zeeuws Vlaanderen en omstreken: Marco boavista komt 2 en 3 april naar workers academy flanders voor een clinic. Meer info via hun Facebook.
Ik moet natuurlijk net dat weekend werken ... =/


Bedankt voor de tip! Ik heb me opgegeven voor een WE clinic *\o/* ben erg benieuwd :)


Fangio, jammer dat je moet werken -O-

Ledeli, Leuk, op welke dag heb je de clinic? :D


Ik heb me net ook ingeschreven voor een WE clinic van hem. Ik vond het eigenlijk net even teveel van het goede, komt een vriendin met een verrassing dat ik deze les cadeau van haar krijg. Dat slaan we natuurlijk niet af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 11:27 



 
Profiel   

Ik heb me opgegeven voor 1 april. 2 April ga ik met een vriendinnetje mee naar de SGW in Etten-Leur

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 13:37 



 
Profiel   

Leuk! Ik rij hem ook mee op 1 april aan het einde van de middag :) of

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 14:56 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag hier.

Ik vind working equitation echt super gaaf om te doen. Al diverse clinic gevolgd van Ton Duivenvoorden en Romy Huisman, waaronder het snuitable weekend.

Twee weken terug heb ik mee gedaan aan een Runderclinic van Ton, wat was dat gaaf!!

Komende zaterdag weer een WE clinic van Ton, zoveel zin in. Dat is de eerste keer met m’n nieuwe haf. Bij de Runderclinic deed ze het super, dus ben benieuwd.

Met Noalie:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




Met Myrtle, m’n oude haffie:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 00:55 



 
Profiel   

Ziet er tof uit Stal_Fiore! :)) jouw paarden vinden het ook leuk om te doen zo te zien!

Ik ben zo benieuwd hoe mijn pony het 1 april gaat vinden met de clinic van Marco Boavista :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 08:55 



 
Profiel   

vast heel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 09:06 



 
Profiel   

[ img ]

Heb ik een magneet aan m'n lans gemaakt om de ringen makkelijk op te kunnen rapen, laat ik m'n lans vallen :+

Iemand tips om t mikken te verbeteren? Zelfs in stap mis ik nog vaak..
Galop waag ik me nog niet aan, maar draf zou toch moeten kunnen. Het pakken van de lans lukt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:19 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
[ [url=m/2XRM92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik een magneet aan m'n lans gemaakt om de ringen makkelijk op te kunnen rapen, laat ik m'n lans vallen :+

.


De stok heet een garrocha ;) .

Er is maar 1 manier en dat is heel veel oefenen en de juiste balans vinden voor de stok/ garrocha ( die in het echt bijna 4 meter lang is.. en een paar kilo weegt ) en je zit en de, 1-handige, teugelvoering. Het is echt lastig, zeker in het begin. In stap beginnen, goed concentreren en als het in stap lukt in een sukkeldrafje en zo verder. En dan ook zonder de ringen met de garrocha spelen en gewoon mee rond rijden. En les nemen natuurlijk. En filmpjes kijken ; https://www.youtube.com/watch?v=t1_Vhyx01XI
Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:29 



 
Profiel   

Dit weekend had ik een clinic van Ton. Het was weer zo leuk.
M’n oude haffie (helaas een sterretje nu), was echt nergens bang voor en deed alles super braaf.
Dit was de eerste keer met m’n nieuwe haffie. Ze vond het eerst mega spannend, maar uiteindelijk deed ze het super. Zelfs in draf de garrocha kunnen pakken en de ring kunnen steken.
Super trots!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 00:08 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
[ [url=m/2XRM92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik een magneet aan m'n lans gemaakt om de ringen makkelijk op te kunnen rapen, laat ik m'n lans vallen :+

Iemand tips om t mikken te verbeteren? Zelfs in stap mis ik nog vaak..
Galop waag ik me nog niet aan, maar draf zou toch moeten kunnen. Het pakken van de lans lukt wel goed.


Geen tips, behalve oefenen.
Maar heb je een goede foto van jouw ringen? Ziet er handig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 00:40 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is de beste foto die ik heb. Plastic speelgoed ringen, stukje omwikkelen met garen/touw, dan magneetje erop plakken en nog wat touw eromheen zodat t goed stevig is. Gelukkig hebben we genoeg hindernispalen op stal waar de magneetjes op pakken. De sterkte van de magneet had in mijn geval iets hoger mogen zijn, dan vallen ze wat minder makkelijk als ik weeer eens mis :-)

Ton zei trouwens dat de garroche ongeveer 3 meter was. Maar zowel hij als ieder ander die ik heb gevraagd wist niemand mij de eisen qua lengte van de garroche of de diameter van de ringen te vertellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:03 



 
Profiel   

In het regelboek van de WEH staat een diameter van ongeveer 15 centimeter genoemd.

Voor mij helpt het om vroeg (minimaal 2 galopsprongen , 3 beter) te concentreren op de punt van de garrocha en deze door de ring heen te zien. Anders kan ik het ook niet coördineren en gaat het zeker mis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:12 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
[ [url=m/EWNm3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de beste foto die ik heb. Plastic speelgoed ringen, stukje omwikkelen met garen/touw, dan magneetje erop plakken en nog wat touw eromheen zodat t goed stevig is. Gelukkig hebben we genoeg hindernispalen op stal waar de magneetjes op pakken. De sterkte van de magneet had in mijn geval iets hoger mogen zijn, dan vallen ze wat minder makkelijk als ik weeer eens mis :-)

Ton zei trouwens dat de garroche ongeveer 3 meter was. Maar zowel hij als ieder ander die ik heb gevraagd wist niemand mij de eisen qua lengte van de garroche of de diameter van de ringen te vertellen


Leuk dank je.
Ik ga er eens mee puzzelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:35 



 
Profiel   

Wat slim!!! Hebben meer mensen voorbeelden van zelfgemaakte obstakels?
Mijn paard is pas net een jaar onder het zadel maar dit soort dingen zijn leuk om tussendoor eens te doen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:57 



 
Profiel   

Een echte garrocha is minimaal 3.50 tot soms 4 meter; dat is dan voor het echte werk met de koeien. Dan heb je namelijk een respectabele afstand tussen jou en de koe die je weg moet zien te duwen ermee. De kortere zijn show garrocha's maar dus niet geschikt voor het "echte" werk. Ook niet voor echte garrocha shows waar men soms met paard en al onder het stok door rijdt.

Citaat
Een Garrocha is een lange houten stok met een metalen punt. De stok is ongeveer 350 cm lang. Het rijden met een Garrocha is spectaculair om naar te kijken en je zult ze vaak tegenkomen op shows en demonstraties.
https://www.puranobleza.com/diverse-rij ... onstraties.

Leuk filmpje hoe een garrocha training/ show eruit kan zien https://www.youtube.com/watch?v=TeFBrsjGLM0&t=123s en https://www.youtube.com/watch?v=AIyjEyPDE8I

En 1 belangrijk ding bij het rijden met de stok; goed met 1 hand kunnen rijden ;-). Daarmee valt of staat het succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:58 



 
Profiel   

Dat is nog nét iets boven mijn niveau haha. Maar geeft zeker inzichten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:23 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Dat is nog nét iets boven mijn niveau haha. Maar geeft zeker inzichten!


Dat is boven het niveau van heel veel mensen; deze lui doen dat al zo'n beetje hun hele leven!
Maar het is leuk om naar te kijken en geeft inderdaad weer een beetje mee een idee van wat je met zo'n ding kan doen. Gewoon een beetje mee spelen is al heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:26 



 
Profiel   

Heel simpel


[ img ]

Goed idee zeg die ringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:12 



 
Profiel   

Morgen is de lesdag met Marco Boavista bij ons. Klein maar leuk groepje van 6 deelnemers die zowel WE als dressuurles gaan krijgen.
De rijbak is vast ingericht; poortje, bruggetje, de 3 pionnen ( "de ***" :o ) , sprongetje en de L van de balken voor zijwaarts

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:59 



 
Profiel   

Het was weer een heel leuk lesweekend met dus op zaterdag Marco Boavista, weer fijne lessen en leuke deelnemers, en vandaag, zondag, weer een dagje werken met koeien. Vandaag gewerkt met een pen en dat viel veel deelnemers toch nog tegen "even" een koe of meerdere koeien in die pen te krijgen.

Op 3 juni is Marco er weer en op 4 juni gaan we weer met de koetjes aan de slag.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 24 [ 580 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen