Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 243 [ 6052 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 243  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Goed om te lezen dat het beter gaat met Sam!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 14:41 



 
Profiel   

Ja ik hoop dat hij deze trend verder zet en dat ik eind van de maand een echo kan laten maken die een positief beeld laat zien.

Inmiddels bij de fysio geweest. Het zegt vast iets over mij dat die heel twijfelend zei "uhm, die tattoo op je rechter arm had je maandag nog niet toch?" _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 17:53 



 
Profiel   

Zó vandaag Rêve gereden en geklooid met het hooi van de veulens. Geen verpakte baal meer te vinden in de omgeving… maar we hebben het opgelost denk ik. Als Joy er niet mee gaat spelen. :x

Rêve vandaag gereden en ze was weer erg flink. Ze was even afgeleid door Sam die dom deed maar toen ik ‘ey, opletten!’ Zei kwam ze terug bij mij. :+: kort ritje omdat mijn enkel flink zeer doet maar het deed mijn geest goed. Ze wordt beter op de hulpen. Geen grootste vooruitgang maar dat is niet haar schuld. :x

Ondanks dom doen liep Sam zuiver en was zijn pees niet warm en terug minder zwelling. Je moet nu echt duwen om het te voelen. Vandaag gestopt met de Bute zodat hij zijn grenzen voelt nu hij zijn voet weer normaal neer zet. De ergste pijn is door lijkt het dus nu over op zijn natuurlijke beschermingssysteem. Eind van de maand bel ik voor een echo. :j dan zou een ontsteking ‘genezen’ moeten zijn dus of hij is dan in orde en ik weet het zeker óf er wordt meer gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 01:29 



 
Profiel   

Zo. Sam heeft nu ronde ijzers en opgevuld om de pees te ontlasten. Smid is ziek geworden dus tot mijn grote ergernis is hij nu pas om gezet. De eerste uren liep ie er dat awkward op (zoals ze met de 1e keer beenbescherming lopen) maar inmiddels stapt hij normaal.

Hij heeft hem wel echt in meerdere keren moeten doen omdat hij niet op het slechte been wilde staan (alsin als het goede been omhoog moest wilde hij hem regelmatig kunnen neer zetten.)
Dat stelt me niet echt gerust eerlijk gezegd

Oh en Joy heeft vakkundig zijn halster en een voerbak gesloopt. :j
Mijn moeder stuurde ‘had Joy een halster aan?’
Dus ik stuur terug ‘hij HAD een aan ja. Nu niet meer veronderstel ik?’
Toen kreeg ik dit:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:23 



 
Profiel   

Nou dat is inderdaad vakkundig gesloopt door Joy. :+

hmm, toch nog wat troubles met Sam zijn been. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:51 



 
Profiel   

petraaken schreef
Nou dat is inderdaad vakkundig gesloopt door Joy. :+

hmm, toch nog wat troubles met Sam zijn been. :(:)

Sky heeft nu zijn 2e halster omdat hij uit zijn 1e gegroeid is. Vandaag hem zijn grotere aan gedaan die S aan mij gegeven had zodat ik dat kon doen zodra ik zag dat het nodig was.
Hij was zo schattig. Doe zijn halster uit. Hij duwt meteen zijn neus tegen me aan. Dus ik zeg’’Sky’tje ge moet een ander om.’
Hij steekt zijn neus door het halster en komt terug tegen me aan staan. _O-
Ja kleine baby. Technisch gezien kan ik nu je halster om doen ja. _O-


[ img ]

[ img ]

Joy is al aan zijn 6e cob halster toe. :roll:

Sam…. Ik hoop dat mijn gevoel mis zit. :\
Hij loopt iig beter met de huidige ijzers. Kosten wel meer dan het dubbel van zijn vorig schoeisel. :+ maar als hij er mee geholpen is…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 00:13 



 
Profiel   

Zo, krijg vandaag bericht van het meisje dat Pretty gekregen heeft dat ze haar niet meer kan betalen. Ze moet nog niet meteen weg waar ze nu staat maar wel op korte termijn. Ik moet nog even zien hoe ik het ga doen maar het lijkt er op dat Pretty terug naar huis komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:39 



 
Profiel   

Oeps, daar zit je niet op te wachten. Spannend want dat is toch de moeder van Rêve, een dame die niet zo gemakkelijk was en is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:54 



 
Profiel   

klopt. :) Dat is Rêve haar moeder. Rêve heeft haar karakter niet van haar vader zullen we maar zeggen. Maar Pretty is in de tijd "in bruikleen" gegaan en ze had toestemming van mij om haar dichter bij huis te plaatsen (omdat we bijna 40km uit elkaar wonen.) maar door omstandigheden red ze het financieel niet meer. Pretty is nu 25 en ik ga een 25 jarig paard niet in de steek laten ook al lijkt mijn man dat vooralsnog de beste optie te vinden. :x :x
Als ik geen controle wilde hebben over haar toekomst had ik haar wel verkocht.
Waar de hengstveulens nu staan moeten we terug inzaaien eens die verhuizen, daar zou ze wel terecht kunnen op termijn met eventueel een ander ouder paard/pony. (Pretty is net als Rêve niet zo kieskeurig op haar gezelschap) maar dat is niet voor morgen. Desnoods betaal ik mee aan de stalling waar ze nu staat tot dat een optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:57 



 
Profiel   

Jeetje dat is best wel heel onverwacht en balen lijkt me.... het klonk zo goed allemaal en nu moet ze ineens weg op haar oude dag....wat suf zeg -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:33 



 
Profiel   

Oei dat is onverwacht nieuws zeg. Uiteraard wil je het beste voor Pretty, dat siert je juist dat je zo betrokken en zorgzaam bent. Maar t is wel weer even schakelen en zoeken naar de beste oplossing.
Nooit saai he bij jullie daar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:28 



 
Profiel   

't Wordt letterlijk een volle bak bij jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:01 



 
Profiel   

En jij je onlangs nog zitten afvragen of je nog een keer langs Pretty moest....

Waarom verbaast me dit nu niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:01 



 
Profiel   

pmarena schreef
Jeetje dat is best wel heel onverwacht en balen lijkt me.... het klonk zo goed allemaal en nu moet ze ineens weg op haar oude dag....wat suf zeg -O-

Dat frustreert me dus. Ze is 25… Ik wil haar terug halen. Maar ik vraag me af of ze nog de flexibiliteit heeft om zich aan te passen. -O-

We hebben nu afgesproken dat ik de weide waar de hengsten nu op staan terug in orde maak (moet ingezaaid worden) en als plan B houd. Zij gaat nu tijdelijk naar haar moeder. Ze laat het me tijdig weten als het krap begint te worden en dan zoek ik een andere pensioné. Dan komt ze terug naar mij en blijft ze tot haar laatste adem. Pret was altijd wel een paard dat zich snel thuis voelde dus dat helpt wellicht met de verhuis…. Ik bereid me er iig op voor dat ik haar ergens dit jaar terug haal.

Rocamor: toevallig zei ik vandaag ook iets tegen mijn fysio waarvan hij zei ‘ik weet niet of ik het eng moet vinden of moet bewonderen hoe gij uw vragen altijd timed.’
Ik had er niet eens meer bij stil gestaan dat ik recent nog in mijn hoofd had om haar op te zoeken. :o
Als ze naar huis komt is het ook goed… Ze is welkom. Ook al hebben we nooit echt een klik gehad ze verdient haar oude dag.

Ik heb er ooit 7 gehad door een gelijkaardige samenloop van omstandigheden dus so far is het nog niet vol. _O-
Ik heb nog nooit een paard moeten kopen en toch red ik het nooit lang om bij mijn gekozen aantal te blijven. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:06 



 
Profiel   

Je bent een gevoelig typje dus ik vind het niet raar dat je je iets afvraagt over Pret terwijl haar omstandigheden aan het veranderen zijn. Ik heb genoeg voorbeelden in mijn eigen leven om te weten dat het zo werkt. Het world wide web is de zichtbare technologische variant van iets dat al veel langer bestaat.

7 ... nou, je gaat al aardig die richting op. Als ik goed geteld heb zijn het er met Pret 6. Kan er nog net een Rocky bij ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:33 



 
Profiel   

Al bij al denk ik dat de laatste twee jaar een record is kwa aantal stabiel houden als we Sky niet meetellen. :+

Of rocky nog komt weet ik niet. Die is verhuisd naar een grotere weide en ik weet niet of ze hem nog eens wil verhuizen.

Ik ben gewoon een beetje raar op dat gebied. Mijn fysio zei vandaag dat ik in Salem op de brandstapel beland zou zijn. :+ := Ik kan zelfs niet uit leggen waarom ik bepaalde dingen doe of vraag of me voor bereid op iets onbekend en juist niet op iets dat je zou verwacht.

Zoals ik in het begin van dit topic commentaar kreeg dat ok geen hengsten station had voor Joy. De eigenaresse van Sky werkt bij eentje. :+ heb nooit het gevoel gehad dat ok me daar zorgen om moest maken en tja…. De informatie heeft mij gevonden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:39 



 
Profiel   

Ze weten je inderdaad wel te vinden zeg. Nu ik zou het ook niet prettig vinden om een paard dat van mij is/was geen fijne oude dag te kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:42 



 
Profiel   

petraaken schreef
Ze weten je inderdaad wel te vinden zeg. Nu ik zou het ook niet prettig vinden om een paard dat van mij is/was geen fijne oude dag te kunnen geven.

Ik heb nooit een klik gehad met Pretty maar wel altijd een zeker ‘begrip’ voor waarom. Dus ik denk dat ik haar hoe dan ook ophaal zodra ik haar fijn kan zetten. :o ik wil niet de onzekerheid dat ze volgend jaar bv ineens toch weg moet ook al zou T zeggen van haar te laten staan…. Dan moet ze maar wat verder rijden om te bezoeken…. :o ik wil die emoties van gisteren niet meer. Ik wil haar veilig en dat gevoel heb ik nu niet meer… ze is heel goed geweest voor Pret maar ze heeft nu ook getoond wat haar 1e reflex is als ze dénkt dat het moeilijk wordt… En ik wil niet vertrouwen op de hoop dat ze geen moeilijke periodes meer zal krijgen ook al zou het zich nu herstellen. Hierom heb ik haar nooit verkocht. Juist om in dit soort gevallen te kunnen ingrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:59 



 
Profiel   

Aan de andere kant is het misschien juist ook wel weer goed dat ze je meteen op de hoogte stelt als er wellicht problemen aan de horizon komen.

Het klinkt als iets onverwachts als einde relatie ofzo waardoor het hele leven nu opnieuw vormgegeven moet worden? Ik zou denk ik even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld als ze van een wellicht eerste schrik bekomen is. Of ze het beestje zelf graag daar wil houden of dat ze inderdaad zoiets heeft van Pret wegsnoeien maar zodat dat een zorg minder is :(:)

Ik weet ook niet wat de kosten zijn van de plek waar ze nu staat? En of ze vaak naar haar toe gaat...?
Je zei dat ze het daar wel heel goed had.... als het wel haar insteek is om ook gewoon na de jaren plezier het pensioen te dragen, dan zou je wellicht nog de kosten die je thuis zou maken, erbij kunnen leggen als het een poosje lastiger voor haar wordt...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:06 



 
Profiel   

Er zijn problemen aan de horizon ja. :) Die heb ik ook gehad. Het leven loopt zelden ideaal. Moet ik dan zolang Pret nog leeft maar hopen dat ze nooit meer een probleem heeft? Want zodra er een probleem lijkt te komen is Pret de eerste die er uit moet ondanks dat ze nog een jonger paard heeft staan. Nee, daar begin ik niet aan sorry. Dat kan nu heel kil klinken maar ik heb haar mee gegeven onder de voorwaarde dat ik er op kon vertrouwen dat ze het goed zou hebben. Ook dat ik haar altijd terug zou ophalen als er redenen waren waardoor haar toekomst bij T niet meer verzekerd was (zoals bv haar probleem nu.) Voor mijn gevoel is die toekomst niet meer verzekerd. Ik wil niet die bokker zijn die een topic opent "ik heb mijn paard in bruikleen gegeven en nu is ze weg."
Better safe than sorry. :o het in bruikleen geven was voor mij al een grote stap omdat dat zo vaak mis gaat...

275 is het waar ze nu staat. :) Als ik de kosten van de zorg terug op me neem dan komt ze ook terug naar mij. :o Ze staat bijna een uur van mij vandaan nu. Ik kan dus niet "even" langs gaan om in de gate te houden hoe het er aan toe gaat. T doet dat wel. Ze is eergisteren bij haar geweest. Ze gaat een peer keer per week. Icm de opfok kan dat voor mij niet omdat de rit zoveel tijd in beslag neemt. (ik heb ook maar zoveel uren in een dag uiteindelijk). Ik heb haar daarheen laten brengen omdat ik T vertrouwde en dat voor haar praktischer was niet omdat het voor mij handiger was. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:53 



 
Profiel   

Snap ik, maar als zij haar zaakjes nog niet duidelijk heeft en dit een soort schrik-actie was, dan zou je haar natuurlijk nog even wat armslag kunnen geven. Terughalen kan altijd nog, dat hoeft niet op stel en sprong lijkt me, als zij er gewoon nog steeds graag naartoe gaat en haar eigenlijk wel graag bij zich wil houden...?

Of heb je de indruk dat ze sowieso wel graag van Pret af wil? :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 13:52 



 
Profiel   

pmarena schreef
Snap ik, maar als zij haar zaakjes nog niet duidelijk heeft en dit een soort schrik-actie was, dan zou je haar natuurlijk nog even wat armslag kunnen geven. Terughalen kan altijd nog, dat hoeft niet op stel en sprong lijkt me, als zij er gewoon nog steeds graag naartoe gaat en haar eigenlijk wel graag bij zich wil houden...?

Of heb je de indruk dat ze sowieso wel graag van Pret af wil? :(:)

Ze mag gewoon nog komen he. Ze moet dan iets verder rijden maar het zou haar denk ik juist meer vrijheid geven in die zin dat ze en geen stalgeld meer moet betalen en geen "verplichting" meer heeft om te checken of alles nog loopt zoals het moet. :) Ze is toen Joy geboren is ook naar hier gekomen om naar hem te komen kijken en waar Pret zou komen is nog iets dichter bij haar (niet veel, vijf minuten maar voor het ide).

Ik kreeg de indruk maandag dat ze sowieso graag van Pret af wilde ja. Omdat ze aangaf terug op zichzelf te moeten gaan wonen en Pret "de grootste kostenpost" was. Ik weet dat ze nog een paard heeft die ook op een pensionstal staat dus hoeveel groter de kosten voor Pret zijn als voor dat paard ... Lijkt me sterk dat dat 100'en euro's scheelt. Zo ver ik weet zijn er niet veel stallingen die goedkoper zijn dan de stal waar Pret staat in die omgeving. De meeste zijn duurder. Dus omdat ze zo specifiek benoemde dat Pret de grootste kostenpost was gaf me dat wel het ide dat ze zeg maar stilaan "klaar" is met Pret haar onderhoud te betalen. Dat ze het meer doet/deed uit plichtsbesef dan omdat ze effectief Pret nog wil.. Ik kan haar sowieso morgen nog niet gaan halen. We hebben nu af gesproken dat ik zorg dat die weide in orde is zodat Pretty kan komen. En zodra die af is gaan we opnieuw het gesprek aan. Als er in tussentijd iets gebeurt waardoor het toch dringender wordt zoeken we een oplossing. Dat zal dan waarschijnlijk zijn dat ik (een deel) van de stallingskosten op mij neem tot ik haar kan gaan halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:09 



 
Profiel   

Sam heeft vandaag een echo gehad en in tegenstelling tot wat die kneus van vorige keer zei is er helaas wel een aardig letsel te zien op de oppervlakkige buigpees. Op de plek waar ik dus al zei dat ik dacht dat een scheur zat. :x :x
Jaartje op weide en dan opnieuw een echo om te kijken hoe het geheeld is. Ik heb even niet meer zo'n zin in vandaag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:54 



 
Profiel   

Veel sterkte lieve meid… ik weet niet goed wat ik hierop kan zeggen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:00 



 
Profiel   

Dat nieuws is Kwalitatief Uiterst Teleurstellend!!!! Sterkte...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 243 [ 6052 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 243  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen