Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 314 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Skessa_ schreef
Lijkt mij sowieso toch een kwestie van tijd tot er een mens wordt aangevallen, maar goed, is toch niet waar volgens de "experts"


In andere landen in de EU is dit al (ook recent) gebeurd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:12 



 
Profiel   

Citaat
1 De prooidieren (veelal hertachtigen) worden minder en de overblijvers laten zich nauwelijks nog zien in de natuur. Daarentegen zijn ze vaker te zien in de nabijheid van de mens (stad, boerderijen), waar ze veiligheid zoeken.


Dit is mij hier de afgelopen week heel erg opgevallen.
Voorheen zag ik sporadisch een ree in het land staan vlak aan de 80 km weg, nu zie ik er veel dicht bij boerderijen/huizen vlak buiten het dorp in het land of aan de bosrand. Niet meer op de plekken waar ik ze eerder zag, aan een binnendoor weg met hooguit 2 boerderijen er aan.

Ik zit een paar km vanaf Boijl en Nijeberkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:00 



 
Profiel   

Ik had vandaag weer een online-gesprek met mijn canadese taalpartner - die nederlands oefent en het nederlandse en belgische nieuws volgt - en we kwamen op de wolven te spreken. Hij kijkt ook met grote ogen naar hoe er hier mee wordt omgegaan en is van mening dat dit een onhoudbare situatie is die vroeg of laat fout gaat aflopen. Hij heeft jarenlang in Nederland gewoont en ziet hier geen toekomst voor de wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:10 



 
Profiel   

Maaaarije schreef
Citaat
1 De prooidieren (veelal hertachtigen) worden minder en de overblijvers laten zich nauwelijks nog zien in de natuur. Daarentegen zijn ze vaker te zien in de nabijheid van de mens (stad, boerderijen), waar ze veiligheid zoeken.


Dit is mij hier de afgelopen week heel erg opgevallen.
Voorheen zag ik sporadisch een ree in het land staan vlak aan de 80 km weg, nu zie ik er veel dicht bij boerderijen/huizen vlak buiten het dorp in het land of aan de bosrand. Niet meer op de plekken waar ik ze eerder zag, aan een binnendoor weg met hooguit 2 boerderijen er aan.

Ik zit een paar km vanaf Boijl en Nijeberkoop.


Wat jij zegt is mij ook opgevallen, wij wonen direct aan het bos en hebben de laatste tijd ineens weer reetjes en ook damhertjes op het terrein lopen.
De hertjes klaarlichte dag , terwijl wij hier aan het bouwen zijn en er veel gebeurt.
Ik ben ze inmiddels al meerdere keren tegen gekomen ook in de avond rond stal als ik daar bezig was.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:10 



 
Profiel   

En dat zie ik hier ook gebeuren. Ik zag wel eens een verdwaalde wandelen. Maar nu overdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:27 



 
Profiel   

soesita schreef
Ik had vandaag weer een online-gesprek met mijn canadese taalpartner - die nederlands oefent en het nederlandse en belgische nieuws volgt - en we kwamen op de wolven te spreken. Hij kijkt ook met grote ogen naar hoe er hier mee wordt omgegaan en is van mening dat dit een onhoudbare situatie is die vroeg of laat fout gaat aflopen. Hij heeft jarenlang in Nederland gewoont en ziet hier geen toekomst voor de wolf.

Laat hem maar eens met dhr Loos en dhr Lelieveld bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:28 



 
Profiel   

Dat gebeurde ook in Yellowstone park toen de wolven zich daar vestigde. Herten lagen in de avond en nacht tegen de stallen op boerderijen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:18 



 
Profiel   

En daar zijn ze uiteindelijk ook alleen veilig als mensen ook daadwerkelijk de wolven op afstand (mogen) houden. Anders lokken ze de wolven alleen maar naar de huizen toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:48 



 
Profiel   

meganvr schreef
Wij rijden dagelijks langs de wei waar dat schaap met die neus was. Snap die boer alleen niet zo goed want meneer of mevrouw heeft er ieder jaar lammeren van een paar dagen oud rond lopen dus ik ga er vanuit dat die 1 van deze dagen vast ook nog wel gepakt worden. De schapen zijn niet allemaal in een hele beste conditie dus makkelijker om te pakken. Wolven komen vaak toch wel terug :(

Victim Blaming is erg gemakkelijk. Dat is precies waar de Rewilding, Partij voor de dieren en Dier en Recht ook mee bezig is en wat ze al heel goed lukt. Nu ben jij het straks die kritiek krijgt omdat je met bit sporen of zweep rijdt of omdat je zelfs maar op een paard gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:55 



 
Profiel   

SusanH schreef
Skessa_ schreef
Lijkt mij sowieso toch een kwestie van tijd tot er een mens wordt aangevallen, maar goed, is toch niet waar volgens de "experts"


In andere landen in de EU is dit al (ook recent) gebeurd.

Twee berichten deze week, van mensen die werden gevolgd door een wolf, waarvan 1 over een gillende vrouw in Zweden die om hulp riep en waar een boer met de auto naartoe is gereden om te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:57 



 
Profiel   

Lees net dat ze in een gebied waar ik graag loop 50!! Km aan paden af gaan sluiten. Dat is nog maar een klein deel van de Veluwe. Dit gaat echt veel te ver imo. Je mag straks alleen nog maar aan de rand van de Veluwe lopen. Rest wordt allemaal rustgebied voor het wild lijkt het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:27 



 
Profiel   

Ohja, ik had wat dingetjes opgezocht..

Alle DNA bevestigde aanvallen van wolven tussen 01-01-2022 en nu:
[ img ]

Alle DNA bevestigde aanvallen van honden tussen 01-01-2022 en nu:
[ img ]

En alle DNA bevestigde aanvallen van wolven op paarden/ponys tussen 01-01-2022 en nu:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:31 



 
Profiel   

@susan
Is dat niet het zelfde gebied wat paar maanden geleden werd aangekondigd op het journaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:52 



 
Profiel   

Geen idee dat heb ik niet mee gekregen. Ik vind het bijzonder, ze willen het gebied minder verstoren maar als je meer mensen op een kleiner oppervlakte hebt verstoor je juist meer lijkt me. Plus groot gedeelte is al rustgebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:56 



 
Profiel   

SusanH schreef
Lees net dat ze in een gebied waar ik graag loop 50!! Km aan paden af gaan sluiten. Dat is nog maar een klein deel van de Veluwe. Dit gaat echt veel te ver imo. Je mag straks alleen nog maar aan de rand van de Veluwe lopen. Rest wordt allemaal rustgebied voor het wild lijkt het wel.


Huh?! Waar is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:05 



 
Profiel   

De Ginkel in Ede. Zitten heel toevallig ook wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:17 



 
Profiel   

Mei ‘22 werd al in de pers gemeld dat (tijdelijk) zandverstuivingen worden afgesloten.

https://www.destentor.nl/regio/veluwse- ... ~adb3761c/

Dit bedoelde ik met het nieuws wat paar maanden geleden landelijk werd gebracht bij de journaals.
Artikel van nog ‘22.
https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/art ... ng-natuur#

Nieuws uit 2019 hierover:

https://www.gelderlander.nl/ede/veel-mi ... ~a1e45ae3/

Het hele document op de recreatiezoneringsplan op de Veluwe:
https://media.gelderland.nl/Recreatiezo ... 3b4293.pdf
In mei ‘22 is dit plan afgehamerd en sinds oktober ‘22 wordt het plan uit gevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:31 



 
Profiel   

Zo kunnen ze makkelijker hun wolfjes bijvoeren zonder dat er pottenkijkers zijn op elke hoek. Ze zullen vast zeggen zodat nesten niet verstoord worden maar dat geloof ik niet. Wolven kennen een gebied door en door voor ze vestigen, drachtig worden en nest krijgen. Die kiezen hun plek zorgvuldig op de omstandigheden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:47 



 
Profiel   

Klopt dat plan ken ik tienus. Krijg alleen nu het idee dat er veel meer afgesloten wordt dan in het oorspronkelijke plan stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:47 



 
Profiel   

Hebben jullie dat ook; ik lees nu wel beter het h-a-h blad door waarin de gemeentelijke en provinciale aankondigen staan.
Voorheen lag ie rap bij het oud papier tbv de plaatselijke basisschool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:56 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Hebben jullie dat ook; ik lees nu wel beter het h-a-h blad door waarin de gemeentelijke en provinciale aankondigen staan.
Voorheen lag ie rap bij het oud papier tbv de plaatselijke basisschool.

Ik vind de wolvenapp met de zichtmeldingen belangrijker dan het huis aan huis blaadje. Er is totaal geen instemmingsronde of iets dergelijks , paden worden gewoon gesloten klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:10 



 
Profiel   

Het buitengebied in mijn regio is een andere gemeente als waar ik woon. In mijn huis aan huisblaadje staat niks over dit soort dingen. Ik had het wel graag eerder geweten. Ik heb niet het het idee dat inspraak nu nog mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:43 



 
Profiel   

Provinciale dingen worden aangekondigd in iedere lokale hah krant, tenminste als de gemeente daar hun aankondigen in plaatst.
Hier krijgen we wel de hah van de buurgemeente(n).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:51 



 
Profiel   

SusanH schreef
Het buitengebied in mijn regio is een andere gemeente als waar ik woon. In mijn huis aan huisblaadje staat niks over dit soort dingen. Ik had het wel graag eerder geweten. Ik heb niet het het idee dat inspraak nu nog mogelijk is.


Moet zeggen dat ik er hier ook weinig over hoor, hoor. Of het moet aan mij liggen. Dat monument wat een aantal jaar geleden geplaatst werd bij de schaapskooi, kreeg meer bekendheid volgens mij..

Ik heb het idee dat, al ga je op je kop staan, het linksom of rechtsom toch doorgedrukt gaat worden. Merk dat ik me er best een beetje boos over maak. Onze belastingcenten, onze leefomgeving op de schop met amper communicatie en inspraak. En niet alleen hier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 01:21 



 
Profiel   

Rizette schreef
meganvr schreef
Wij rijden dagelijks langs de wei waar dat schaap met die neus was. Snap die boer alleen niet zo goed want meneer of mevrouw heeft er ieder jaar lammeren van een paar dagen oud rond lopen dus ik ga er vanuit dat die 1 van deze dagen vast ook nog wel gepakt worden. De schapen zijn niet allemaal in een hele beste conditie dus makkelijker om te pakken. Wolven komen vaak toch wel terug :(

Victim Blaming is erg gemakkelijk. Dat is precies waar de Rewilding, Partij voor de dieren en Dier en Recht ook mee bezig is en wat ze al heel goed lukt. Nu ben jij het straks die kritiek krijgt omdat je met bit sporen of zweep rijdt of omdat je zelfs maar op een paard gaat zitten.

Kom op zeg!! Kijk jij wel eens om je heen hoe beestjes er nog bij staan in risico gebied?
Veel nog net als voorheen. Onbeschermd dus!
Dit heeft niks met victim blaming te maken, dat is gewoon logisch nadenken.

Zelfde als bij die oude shet. Beest stond al jaren alleen. Daar mocht je van Bokt niks van vinden want de eigenaren zijn bejaard...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 314 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen