Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 92  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Welkom Koekie. Mooi dier! Leuk nog een springert :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:57 



 
Profiel   

Welkom Koekie73! Wat en puppy nog inderdaad :D


Ik heb ook lange lijnen liggen, maar nog nooit gedaan... momenteel staat zn kont weer een kilometer hoger, dus ik hou t nog maar even simpel.

Een stadgenoot heeft een kies gevonden. Kan bijna niet anders als dat het van Stip is *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:58 



 
Profiel   

Hoe doe je dat… niet galopperen aan de longe?? :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:03 



 
Profiel   

Galop doen wij wel, rondje of hooguit 2 en dan vind ik het wel prima. Maar hoe meer ik doe hoe sterker hij word en merk bv dat waar hij in het begin overkruist of stomweg verkeerd aansprong het nu 95% van de tijd direct goed gaat.

Het is trouwens wel weer eens bevestigd vandaag dat ik echt een pony heb die nog van een korrel zand in zn panty al spastisch word :+

Niko word ingereden met een kieffer springzadeltje en we hebben ook al paar keer het Sommer dressuurzadel opgehad. Helaas past het Sommer mij niet :+ (iets met ijdele hoop) dus wou wat anders proberen, zelfde lengte qua kussens maar minder diepe zit zodat ik wat meer ruimte heb met mn dikke kont.

Nou kon ik van een stalgenootje haar Prestige geprobeerd, zo op gevoel netjes de rug volgend, boom niet strak oid.
Bij iets druk van mn hand op zitvlak gooit meneer direct oren naar achter.
Singel eraan en wel 1 gaatje gesingeld direct zijn oren boos in zn nek naar achter en naar de singel happen.
Dat heeft hij werkelijk nog nooit gedaan naar geen enkel van mijn zadels, longeersingel oid

Weet wel direct 1 ding zeker, een Prestige Venus word het dus niet :D


Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 23-03-23 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:45 



 
Profiel   

oji schreef
Hoe doe je dat… niet galopperen aan de longe?? :+ :D

Lis heeft al moeite genoeg met een goede balans in draf :+ die denkt niet aan galop

dat is heel duidelijk dieseltje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:51 



 
Profiel   

Ik doe nu alleen galop aan de lijn om het commando aan te leren, hooguit een rondje. Stabiel gaat het nog niet, maar dat komt vanzelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 00:00 



 
Profiel   

oji schreef
Hoe doe je dat… niet galopperen aan de longe?? :+ :D


Hij galoppeerde uit zichzelf ook al nooit. We hebben hem in december pas voor het eerst in de weide zien galopperen. Was hier dus absoluut niet moeilijk haha. Overigens inmiddels galoppeerd hij als de beste. Onder het zadel is het op buitenrit aangeleerd achter zijn maat aan. Maar toen galoppeerde hij dus al uit zichzelf in de weide. Hij kan wel ontzettend hard en prachtig draven wat hij heel graag doet. Ik vermoed dat het een balans ding geweest is. Daarnaast van zichzelf geen drukte maker. Wel wakker maar niet druk. Dat zal ook wel z'n ras zijn natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 05:54 



 
Profiel   

Leuk Koekie, welkom. Kunnen we ook hier jullie voortgang volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:57 



 
Profiel   

dierenfan schreef
oji schreef
Hoe doe je dat… niet galopperen aan de longe?? :+ :D


Hij galoppeerde uit zichzelf ook al nooit.

Grappig dat verschil in paarden. Ik ben vooral paarden gewend die niets liever doen dan galopperen en dus zo lang ze nog niet aan de (stem) hulpen staan in galop vertrekken zodra je de longeerlijn lengte geeft :+ Ik moe(s)t dus ook altijd in- en uitstappen aan de hand omdat zodra ze lengte in de lijn krijgen, vertrekken ze. Bij mijn merrie is dat er eigenlijk nooit echt uitgegaan. Die had zoveel (hard)looplust zodra ze doorhad dat er gewerkt ging worden (in de wei volkomen chill en helemaal geen druktemaker). Owen heeft ook veel looplust en mag ook graag galopperen, maar ik heb wel het idee dat er bij hem makkelijker rust in het geheel te krijgen gaat zijn. Ha ha dat hoop ik tenminste. Looplust is fijn en goed, maar de mate van energie bij mijn merrie was wel wat overdreven. Mijn instructrice kreeg toen ik haar net had vaak de slappe lach tijdens de lessen, als ik weer plat door de bochten door de baan ging...en riep dan altijd...eigen schuld, jij wou geen trapzak :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:53 



 
Profiel   

Haha wij willen geen duffe paarden en die van ons zijn erg allert en wakker maar geen galoppeerders. Vind ik heel fijn. Voor de kar is alles stap en draf. Grondwerk overwegend stap en onder het zadel doe ik persoonlijk zelden. Zelf onder het zadel ook enkel stap en draf overigens. Ik rij zeldzaam aantal keren dat is echt voor mijn bijrijdster

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:30 



 
Profiel   

Longeren doe ik zo'n 2 a 3 keer per week, ik pak dan ook gewoon galop mee. Ik merk wel dat ze daar de balans nog wat moeilijk vindt, maar dat wordt vanzelf beter!

Ben heel blij trouwens, ze heeft gisteren het PROK-predicaat gekregen! Ik heb overwogen om dit jaar al met haar naar de keuring te gaan, en haar bij een professional neer te zetten om haar te laten trainen, maar ik wacht toch nog maar een jaar. Ik vermoed dat ze het wel heel goed gaat doen op de keuringen, de vrouw die haar kwam chippen toen ze een paar maanden oud was, zij is ook keurmeester voor het KWPN, vond haar een van de beste veulens die ze die jaargang had gezien. En toen Lauw van Vliet beeldmateriaal zag van de keer dat ze een klein sprongetje had gemaakt werd hij ook enorm enthousiast. Ik vind haar nu echter nog veel te puppy en te jong om een maand vol in training te gaan, dus we wachten lekker nog even!
Zijn er meer die van plan zijn naar keuringen te gaan?

Ons kleine springmonster:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:10 



 
Profiel   

Hier wel een galloppeerder (is dat een woord? :') )

Maar vooral los door de bak. Aan de hand weet hij amper dat hij kan draven haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Martine!

Ik longeer op zweep-afstand en voor de galop heeft ze echt nog niet genoeg balans.

Vanmorgen gewandeld, ze was een beetje druk :):) dus we hebben maar wat grondwerk gedaan onderweg
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:37 



 
Profiel   

Leuk Gefeliciteerd Martine!


Vandaag is mijn baby 4 jaar geworden <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:45 



 
Profiel   

Welkom koekie, dat zijn inderdaad een groot set oren :D .

Hier ook een merrie die zodra je veel lijn geeft sprintjes in volle galop trekt. Wordt wel minder gelukkig. Galop pak ik nog niet veel mee, maar ze doet het zelf wel. Al is dat niet echt functioneel galopperen te noemen :+

Wat goed Martine, gefeliciteerd. Ik wil graag ook met die van mij naar de lusitano keuring. Maar dit jaar nog niet, ben bang dat het me nu punten kost ze moet nog even iets uitzwaren.

Heerlijk wandel weer (tenminste hier) in elk geval Maartje.

Gefeliciteerd escada met je nu 4 jarige *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:51 



 
Profiel   

Vanmorgen was het heerlijk wandelweer, net ging het echt heel hard := was blij dat ik ze alle drie al gedaan had :=

Gefeliciteerd Escada!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Martinev (overheen gelezen :o )

Ook gefeliciteerd Eskada!

Stip zou het ook heel goed doen op de keuring (Welshcob D). Hij is ook veulen kampioen geweest voordat hij naar mij ging :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:31 



 
Profiel   

Wat leuk om alle updates weer te zien! Hier staan we momenteel stil. Paardlief loopt kreupel en heeft een flinke bult op de binnenkant van het rechterachterbeen :( hoe ze dat nou weer gedaan heeft.

Dinsdag liep ze nog dikke prima met de training. Ze heeft de neiging om te diep te lopen op het moment, dat komt ook wel weer goed als ze meer balans krijgt.

Maaaaar, kijk die benen. Ze begint echt steeds ruimer te bewegen *\%/*

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:51 



 
Profiel   

Balen is dat! Soms wil je ook niet weten wat ze uitvreten 8)7

Ze loopt wel super mooi ruin zo *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:20 



 
Profiel   

Wat grappig al die verschillen. Ik ken van onze jonge pony’s dat ze graag gingen galopperen aan de logeerlijn zodra ze wat ruimte krijgen. Ik vermoed dat Ellie dat ook graag gaat doen ;-) 
De komende tijd heb ik haar nog niet aan de longe, behalve dan met grondwerk maar niet in de zin van longeren.



Gefeliciteerd Martine, met PROK! Leuk dier!



Escada, van harte met jouw 4 jarige *\o/*



Igniss, wat balen. Ze kunnen nog zo lomp zijn he? Hopelijk is het snel over.



Ellie gaat 12 april voor het eerst naar de tandarts. We vonden vorige week dit prachtexemplaar :


[ img ]

Jammer van al die regen vandaag weer. Vorig weekend was zo’n fijn voorproefje van het voorjaar.
Kan niet wachten tot ze weer gewoon lekker de wei op kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:43 



 
Profiel   

Prachtige ruime bewegingen idd Igniss

Hier de nattigheid ook zoooo bui! Tot donderdag vol gehouden met uurtje weidegang per dag. Echter weer gestopt want met hun maatje XXL ijzers en lomp gedrag blijft er geen wei over en glijden geen gebrek. Dus terug in winterstand helaas. Hebben ze ook 24/7 de ruimte maar verhard. Hopelijk vlot lente. Het gras groeit al wel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:00 



 
Profiel   

Allemaal lekker bezig +:)+
Heb deze week weinig uitgevoerd.
Ik heb zooooo,n hekel aan regen en wind.
Vandaag dacht ik hup kom op.
Loes gelongeerd,daarna muis.....nog geen 2 minuten storten van de lucht.
Zeiknat tot op m,n slip :brr:
Muis werd ook koekoek van die wind.
Die wilde het liefst met de kont in de wind.
Zooooo klaar mee met dit schijt weer.
Knollen naar binnen zak hooi der in en toedeloe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:21 



 
Profiel   

[ img ]

Die van mij is nu net zo dik als dat ze hoog is, nog een maand en dan is het veulen er hopelijk.

Ik ben heel erg blij met hoeveel 'liever' ze nu is. Ze kon nog wel eens wat drammen of ongeduldig zijn maar al het grondwerk en de hormonen helpen denk ik :D

Ik zou t niet heel erg tof vinden als iemand bitseats zonder overleg zou veilen. Gewoon, dat doe je niet zonder overleg.

Betreft het longeren: ik ben als dravers mens een rechtuit mens. Ik heb ze amper op de volte tot ze 4 zijn. Onderzoek laat zien dat korte galopsprints rechtuit het lichaam het sterkste maakt trouwens. Dus galop is wel weer goed voor het prikkelen, maar op de volte is het dan weer niet zo fijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:34 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met inparkeren vandaag, met wat hulp van Suus van Bucketlist Horse Training:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Echt super knap van Azu! <3 Helemaal trots op hem.

@ruitje, wat spannend zeg!

@roosa, ik ook hoor, herkenbaar. Word er zelf altijd onrustig van dus kan dan niet verwachten dat Azu chill is. Maar buiten wat snel afgeleid, niet koekkoek ofzo.

@dierenfan, heb je geen paddock oid? Hier gaan ze pas eind april de weide op meestal. Tenminste, dat hoop ik.

@Koekie, wat een mooie dop! Azu slingert ze rond in de stal denk ik. Gelukkig heb ik van de tandarts wat doppen gekregen die los zaten.

@Igniss, ach wat vervelend! Beterschap voor haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:56 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook gewoon alleen gepoetst, gevoerd en toedeloe!
Dat is dan wel een voordeel dat hij in een PP loopt. Hij komt dan wel aan zn beweging, lekker klieren met zn vriendjes :')

Spannend ruitje! Bij ons loopt ook een drachtige merrie in de kudde. Ze is half april uitgerekend. Van de eigenaresse hoorde ik ook dat ze zo "mak" is sinds ze drachtig is, bijna tot sloom aan toe :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 92  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen