Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:09

Beloning is groter dan het ongemak.
Even een flinke tik en dan ben je bij het lopende buffet.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:09

Marigold schreef:
Toch toch wel opvallend hoor. Hoe komt die wolf er in, en óók weer uit? Er onderdoor rollen of kruipen en de stroom negeren? Isoleert zijn wintervacht het misschien deels?


Zou best kunnen. Plus ze springen echt hoger dan je denkt. En dikke vacht isoleert, zeker met de winter nu. Shetlanders voelen ook minder stroom als ze veel vacht en manen hebben. Of ze gaan tss de pulsen door. En de beloning is enorm in ruil voor een tik
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 24-03-23 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:09

Springen.
En er gewoon onder is ook niet onwaarschijnlijk. Die draad komt echt niet op zijn huid.

Pension eigenaar waar ik ooit stond daar had zo'n berg hond type met zo'n halsband die stroom geeft als hij te ver over de erfgrens ging.
Daar moesten de haren ook regelmatig geschoren worden op de plek van dat blokje.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:16

Oakland1990 schreef:
Marigold schreef:
Toch toch wel opvallend hoor. Hoe komt die wolf er in, en óók weer uit? Er onderdoor rollen of kruipen en de stroom negeren? Isoleert zijn wintervacht het misschien deels?


Zou best kunnen. Plus ze springen echt hoger dan je denkt. En dikke vacht isoleert, zeker met de winter nu. Shetlanders voelen ook minder stroom als ze veel vacht en manen hebben. Of ze gaan tss de pulsen door. En de beloning is enorm in ruil voor een tik



Alle paarden die overmatig haar hebben.
Heeft niks met shetlanders te maken.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:07

Onali schreef:
Alle paarden die overmatig haar hebben.
Heeft niks met shetlanders te maken.


Het punt was dat haar isoleert

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:35

Marigold schreef:
Toch toch wel opvallend hoor. Hoe komt die wolf er in, en óók weer uit? Er onderdoor rollen of kruipen en de stroom negeren? Isoleert zijn wintervacht het misschien deels?

Springen is voor een wolf geen probleem. Dit is zelfs een dubbele omheining, Maar 1 ding is zeker, binnenkort gaat er een `deskundige`kijken en dan is de conclusie dat het toch aan het raster ligt. Dat is tot op heden nog steeds zo gegaan. Dan vond men toch een plekje waar de onderdraad 2 cm te hoog was of anderszins werd er wel iets gevonden om de schuld bij de eigenaar te leggen,.. Waanzin, het moet en zal de schuld van de eigenaar zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:14

Was niet de eerste aanval bij deze mensen. Voor duizenden euro's in omheining geïnvesteerd en dan dit. Vreselijk.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 00:46

Citaat:
Wat kunnen we nu nog meer doen om onze dieren te beschermen tegen de wolf? Ongelofelijk… onze dieren zijn vandaag weer doodgejaagd, gebeten, gevild en zelfs half begraven. Dit was de derde keer in zes maanden. Inmiddels vonden nu 23 van onze dieren de afgelopen maanden op gruwelijke wijze deze dood.
Het is onvoorstelbaar hoeveel ze hebben geleden. Ik kan het ook niet eens omschrijven wat het ons doet om onze schapen zo aan te treffen. Compleet weerloze dieren. We hebben ze allemaal met onze eigen handen op deze (gruwelijke?) aarde gezet en groot gebracht.
Wolfwerende hekken geplaatst voor duizenden Euro’s. Hopeloos, moedeloos en veel verdriet.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 01:10

DuoPenotti schreef:
Met een flinke klap er op.

Het heeft echt niks geen nut deze omheiningen.
Maar er word wel gewezen als mensen het niet neerzetten.

Precies.ik word er kotsziek van als mensen gaan roepen, had je je omheining maar beter moeten regelen, had je maar beter voor je dieren moeten zorgen....


Het is een schijnveiligheid, die naast dat het veel werk en geld kost niet eens wordt toegelaten door de gemeente. En als je het dan wel hebt staan, kost het vreselijk veel tijd en moeite om die onderste draden vrij te houden van begroeiing, zeker als alles zometeen weer gaat groeien

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 01:10

Verschrikkelijk..

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:21

tine10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Met een flinke klap er op.

Het heeft echt niks geen nut deze omheiningen.
Maar er word wel gewezen als mensen het niet neerzetten.

Precies.ik word er kotsziek van als mensen gaan roepen, had je je omheining maar beter moeten regelen, had je maar beter voor je dieren moeten zorgen....


Het is een schijnveiligheid, die naast dat het veel werk en geld kost niet eens wordt toegelaten door de gemeente. En als je het dan wel hebt staan, kost het vreselijk veel tijd en moeite om die onderste draden vrij te houden van begroeiing, zeker als alles zometeen weer gaat groeien


Dit idd, ik word er zo kriegelig van als mensen dat meteen roepen, dat de omheining niet goed genoeg is en dus de schuld van de eigenaren, mensen hebben geen idee -en veel luisteren ook niet naar alle argumenten die aantonen dat het gewoon niet te doen is om je dieren te beschermen en een goed leven te bieden. Zwaar vermoeiend

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:50

Wie roept dat dan? Waar wordt massaal en meteen geroepen dat de omheining niet goed is?

Ik lees dat nooit ergens hoor. Ja, die ene van Lelieveld. Misschien een handjevol hippies van de partij van de dieren, die niet regeren. Ik denk dat verreweg de meeste mensen snappen dat het bijzonder lastig is de wolf 100% buiten te houden, vooral bij schapen die verplaatsen en moeilijk of niet in de nacht binnen te houden zijn. Als er schapen achter een wolfwerende omheining worden aangevallen dat staat dat ook zo in de media dus mensen weten heus wel dat die dingen geen garantie zijn. Het is al moeilijk genoeg zonder dat zij/wij roepen. Het is gewoon een vervelende situatie met die wolf.
Laatst bijgewerkt door Schapenwol op 25-03-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:51

Overal op facebook, zelfs in dit topic

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:51

DuoPenotti schreef:
Overal op facebook, zelfs in dit topic


Facebook? Bestaat dat nog? Dat neem je toch niet serieus?

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:53

Dat kan je dan niet serieus nemen, maar daar zitten wel mensen die ook een mening hebben over de wolf.
Een mening die hebben door de leugens van Lelieveld.
En die stomme boeren geven niets om hun dieren.
Want hup omheining en ze staan veilig, niet 1 van zo'n bericht, honderden.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:01

Feestboek is echt het afvalputje van het internet samen met twitter.

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:03

dat kan wel zijn, maar ik denk dat er best veel mensen zijn die zo simpel over een wolf weren denken.
Immers dat is wat de media toch ook verteld.
6 draadjes, 120 hoog, stroom erop en klaar....
Dus waarom zouden mensen die het niet echt volgen denken dat dat leugens zijn?
Hier op bokt zie ik ook genoeg mensen die wijzen naar eigenaren.
Je zou denken dat is hier anders..ook niet....

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:10

Idd duopenotti, onderschat niet hoeveel mensen hun info daarvandaan halen Schapenwol.
Maar ook hier zie ik t geregeld voorbij komen , heel jammer

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:22

Schapenwol schreef:
Wie roept dat dan? Waar wordt massaal en meteen geroepen dat de omheining niet goed is?

Ik lees dat nooit ergens hoor. Ja, die ene van Lelieveld. Misschien een handjevol hippies van de partij van de dieren, die niet regeren. Ik denk dat verreweg de meeste mensen snappen dat het bijzonder lastig is de wolf 100% buiten te houden, vooral bij schapen die verplaatsen en moeilijk of niet in de nacht binnen te houden zijn. Als er schapen achter een wolfwerende omheining worden aangevallen dat staat dat ook zo in de media dus mensen weten heus wel dat die dingen geen garantie zijn. Het is al moeilijk genoeg zonder dat zij/wij roepen. Het is gewoon een vervelende situatie met die wolf.

Dat wordt veel geroepen door rewilders en hun aanhang en door de mensen die financieel gewin hebben bij de wolf. Die vind je overal op alle fb pagina´s . Horses, Hoefslag enz. Ze hebben een dagtaak aan deze zaken de wereld in te slingeren en zetten alle eigenaren van de dode dieren nog even met veel plezier het mes in de rug. Wrijven nog heerlijk wat zou in de wonde.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:25

DuoPenotti schreef:
Dat kan je dan niet serieus nemen, maar daar zitten wel mensen die ook een mening hebben over de wolf.
Een mening die hebben door de leugens van Lelieveld.
En die stomme boeren geven niets om hun dieren.
Want hup omheining en ze staan veilig, niet 1 van zo'n bericht, honderden.



Je vergeet het magische woord:


Gesubsidieerde omheining.


:+

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:29

oh ja das waar :D
En uiteraard ook de dieren worden toch vergoed daarom geven ze er niets om

sterregoud
Berichten: 1841
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:32

@ Rizette, ik heb echt gekke, pijnlijke dingen gelezen. Bijv. na een wolvenaanval dat ‘de eigenaren te krenterig waren om een stroomdraadje te spannen’. Ze doen alsof het heel eenvoudig is wolfwerende hekken neer te zetten, en als de wolf toch er doorheen raakt, is het altijd de schuld van de eigenaren. Terwijl hun voorschrift van wat wolfwerend zou moeten zijn, dat dus in de praktijk niet is.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:58

Wolfwerend is zeker geen zekerheid , zeker geen verheerlijking maar ik kan het wel respecteren als iemand wat doet om te proberen zijn dieren veilig te houden.
Al is het maar dat iemand moeite doet en het niet een gevalletje ik stond erbij en ik keek ernaar is.
Extra draden is geen zekerheid, maar hoe moeilijker het is om ergens bij te komen , hoe minder risico je hebt.
Wij mensen kunnen ook makkelijk over 2 meter hek klimmen, maar als er een draadje van 20 cm hoog staat stappen wij daar ook liever overheen om ons doel te bereiken en zo werkt het ook vaak voor dieren.

Ik vind het wel kwalijk dat er nog dieren staan op dezelfde manier waar pas een aanval is geweest, maar goed dat is misschien ook omdat ik weet wie de eigenaar is en weet dat die wel vaker laks is met zijn dieren.

DuoPenotti

Berichten: 29460
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:13

Maar het is al vaker gebleken dat dat het risico niet verlaagd.
Dat schapen in een wolf werend raster worden gepakt en 500 meter schapen achter een draadje lopen.
Dan zou je zeggen ze laten die achter een wolfwerend raster wel met rust totdat ze geen andere mogelijkheid meer hebben. Maar dat is dus niet zo.

En als je dat al weet, je hebt geen duizenden euro's liggen.
Dan doe je het ook alleen maar voor de schijn van een ander.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:37

DuoPenotti schreef:
Maar het is al vaker gebleken dat dat het risico niet verlaagd.
Dat schapen in een wolf werend raster worden gepakt en 500 meter schapen achter een draadje lopen.
Dan zou je zeggen ze laten die achter een wolfwerend raster wel met rust totdat ze geen andere mogelijkheid meer hebben. Maar dat is dus niet zo.

En als je dat al weet, je hebt geen duizenden euro's liggen.
Dan doe je het ook alleen maar voor de schijn van een ander.

Maar weet die wolf dat er schapen 500 meter verderop onbeschermd lopen ? :+

Ik zeg niet eigen schuld dikke bult hé want ik snap zeker dat het flinke investeringen zijn.
Maar niets doen is hier eigenlijk ook geen optie meer want het beheer zal niet binnen nu en een korte tijd gaan plaatsvinden.
Dan moet je iets gaan proberen, en of dat met omheining is of bijv. snachts in stallen , nachtkooien of ik noem maar iets... daar moet je wel over na denken vind ik.

Ik heb lang in Wapserveen gewoond waar nu veel aanvallen al hebben plaatsgevonden.
Vrienden die daar nog wonen zetten straks hun veulen bij mij op stal omdat het niet meer veilig is om ze 24/7 buiten te hebben. Zij hebben zelf maar 1 stal en 2 veulens dit jaar , dus zoeken naar een oplossing.

Mijn oude buren die de koeienaanval hebben gehad overwegen hun jongvee nu binnen te houden.
Ideaal en wenselijk ? absoluut niet maar minimaliseren wel de risico's op aangevreten vee of uitgebroken vee.

Ik bedoel meer te zeggen dat niets doen ook geen oplossing meer is, ieder geval niet hier in het gebied.
En hoe iemand zijn dieren (probeert ) te beschermen en wat de beste oplossing kan zijn moeten ze zelf bedenken.
Maar toekijken en hopen dat de oplossing zelf aan komt , daar geloof ik niet meer in.