Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:01

Ik denk dat die wolven de omgeving beter kennen dan wie ook.
Maar zo'n hekje van 120 huppelt een chiawawa nog over.
We moeten eens van dat beeld af of zoiets laags werkt.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:16

Happinez schreef:
Wolfwerend is zeker geen zekerheid , zeker geen verheerlijking maar ik kan het wel respecteren als iemand wat doet om te proberen zijn dieren veilig te houden.
Al is het maar dat iemand moeite doet en het niet een gevalletje ik stond erbij en ik keek ernaar is.
Extra draden is geen zekerheid, maar hoe moeilijker het is om ergens bij te komen , hoe minder risico je hebt.
Wij mensen kunnen ook makkelijk over 2 meter hek klimmen, maar als er een draadje van 20 cm hoog staat stappen wij daar ook liever overheen om ons doel te bereiken en zo werkt het ook vaak voor dieren.

Ik vind het wel kwalijk dat er nog dieren staan op dezelfde manier waar pas een aanval is geweest, maar goed dat is misschien ook omdat ik weet wie de eigenaar is en weet dat die wel vaker laks is met zijn dieren.

En die eigenaren die wel een wolfwerende omheining plaatsen omdat ze aanvallen hebben gehad en de wolf er gewoon weer in komt? Duizenden euro's lichter en jij komt niet verder dan respect? Daar hebben ze niet zo heel veel aan. Dat respect zouden ze gewoon moeten hebben zonder dat ze maatregelen hoeven te betalen, tig uren werk er in steken en nog hun dieren opgeofferd zien worden. Voor jou is het ik stond er bij en ik keek er naar. Niet de eigenaar die in de stress zit en weet dat hij zijn dieren niet anders kan beschermen dan ze op te hokken voor de rest van hun leven.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:20

Happinez schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar het is al vaker gebleken dat dat het risico niet verlaagd.
Dat schapen in een wolf werend raster worden gepakt en 500 meter schapen achter een draadje lopen.
Dan zou je zeggen ze laten die achter een wolfwerend raster wel met rust totdat ze geen andere mogelijkheid meer hebben. Maar dat is dus niet zo.

En als je dat al weet, je hebt geen duizenden euro's liggen.
Dan doe je het ook alleen maar voor de schijn van een ander.

Maar weet die wolf dat er schapen 500 meter verderop onbeschermd lopen ? :+

Ik zeg niet eigen schuld dikke bult hé want ik snap zeker dat het flinke investeringen zijn.
Maar niets doen is hier eigenlijk ook geen optie meer want het beheer zal niet binnen nu en een korte tijd gaan plaatsvinden.
Dan moet je iets gaan proberen, en of dat met omheining is of bijv. snachts in stallen , nachtkooien of ik noem maar iets... daar moet je wel over na denken vind ik.

Ik heb lang in Wapserveen gewoond waar nu veel aanvallen al hebben plaatsgevonden.
Vrienden die daar nog wonen zetten straks hun veulen bij mij op stal omdat het niet meer veilig is om ze 24/7 buiten te hebben. Zij hebben zelf maar 1 stal en 2 veulens dit jaar , dus zoeken naar een oplossing.

Mijn oude buren die de koeienaanval hebben gehad overwegen hun jongvee nu binnen te houden.
Ideaal en wenselijk ? absoluut niet maar minimaliseren wel de risico's op aangevreten vee of uitgebroken vee.

Ik bedoel meer te zeggen dat niets doen ook geen oplossing meer is, ieder geval niet hier in het gebied.
En hoe iemand zijn dieren (probeert ) te beschermen en wat de beste oplossing kan zijn moeten ze zelf bedenken.
Maar toekijken en hopen dat de oplossing zelf aan komt , daar geloof ik niet meer in.[

Overdag zijn er ook aanvallen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:22

Victimblaming, ook hier ;(

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:29

DuoPenotti schreef:
Maar het is al vaker gebleken dat dat het risico niet verlaagd.
Dat schapen in een wolf werend raster worden gepakt en 500 meter schapen achter een draadje lopen.
Dan zou je zeggen ze laten die achter een wolfwerend raster wel met rust totdat ze geen andere mogelijkheid meer hebben. Maar dat is dus niet zo.

En als je dat al weet, je hebt geen duizenden euro's liggen.
Dan doe je het ook alleen maar voor de schijn van een ander.


Nee, dat klopt niet, het is zeker niet aangetoond dat een wolfwerend raster aanbrengen het risico niet verlaagd. Er spelen wel meer dingen mee: is een wolf al ergens geweest voor prooi, dan heb je zonder meer een groot risico, met of zonder maatregelen.
Maar ik ken geen onderzoek wat eerste keren met of zonder wolfwerende rasters vergelijkt.
Eén gebeurtenis zoals je noemt is een gebeurtenis, geen bewijs.
Helemaal niets doen is echt wel een beetje dom wanneer je goed nadenkt. Want ja, er zijn nu eenmaal wolven in de buurt ...

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:32

tine10 schreef:
Victimblaming, ook hier ;(



Nee hoor. Maar doen wat je kan om voor je dieren te zorgen is wel logisch toch? Iemand anders gaat het niet oplossen.

Als ik lees dat mensen een hoogbejaarde shetlander al jaren alleen in een wei laten dag en nacht midden in bekend wolvengebied.. dan is het niet gek dat mensen denken: nou nou, kon dat niet anders.. Die pony was gewoon een sitting duck, zoals ze dat noemen.
Mensen zeggen dat ook alleen maar omdat ze het zielig voor die pony vinden dat 'ie zo aan z'n eind komt, niet om eigenaartje te pesten ofzo...

Er zijn situaties waar je niets kan doen, er zijn ook situaties waar je wel iets kan doen. Ik denk wel dat je as eigenaar de verantwoordelijkheid hebt je best te doen om wat maatregelen te nemen. En nee, dat kan niet altijd en helpt ook niet altijd en als zo'n hek niet werkt dan is zo'n hek dus niet zo'n maatregel.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:38

josien_m_ schreef:
Nee, dat klopt niet, het is zeker niet aangetoond dat een wolfwerend raster aanbrengen het risico niet verlaagd. Er spelen wel meer dingen mee: is een wolf al ergens geweest voor prooi, dan heb je zonder meer een groot risico, met of zonder maatregelen.
Maar ik ken geen onderzoek wat eerste keren met of zonder wolfwerende rasters vergelijkt.
Eén gebeurtenis zoals je noemt is een gebeurtenis, geen bewijs.
Helemaal niets doen is echt wel een beetje dom wanneer je goed nadenkt. Want ja, er zijn nu eenmaal wolven in de buurt ...


Ik weet dat dit bij beren wel zo werkt. Bij kamperen in Yellowstone mag een beer helemaal niet bij je voedsel komen, als ze eenmaal succes hebben geproefd en je kampeerplek met voedsel associeren dan blijven ze terugkomen, ook als je ze daarna verjaagd. Het belangrijkste is dat ze die associatie niet leggen.

Ik heb er geen verstand van maar ik kan me voorstellen dat het bij wolven ook zo kan werken. Eenmaal succes gehad op een plek, komen ze terug.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:51

Vraag die inmiddels gesteld moet worden is dus waarom probeert een wolf het toch bij een wolfwerende afrastering? En dus ook dan hoe liep de route van de wolf door dat gebied? Wel langs simpelere omheining of niet? En waarom dus wel een stevigere omheining kiezen om binnen te willen komen dan iets waar ze makkelijker overheen of onderdoor hadden gekund?
Of is de lokatie in het landschap belangrijker dan de omheining?

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:02

Schapenwol schreef:
josien_m_ schreef:
Nee, dat klopt niet, het is zeker niet aangetoond dat een wolfwerend raster aanbrengen het risico niet verlaagd. Er spelen wel meer dingen mee: is een wolf al ergens geweest voor prooi, dan heb je zonder meer een groot risico, met of zonder maatregelen.
Maar ik ken geen onderzoek wat eerste keren met of zonder wolfwerende rasters vergelijkt.
Eén gebeurtenis zoals je noemt is een gebeurtenis, geen bewijs.
Helemaal niets doen is echt wel een beetje dom wanneer je goed nadenkt. Want ja, er zijn nu eenmaal wolven in de buurt ...


Ik weet dat dit bij beren wel zo werkt. Bij kamperen in Yellowstone mag een beer helemaal niet bij je voedsel komen, als ze eenmaal succes hebben geproefd en je kampeerplek met voedsel associeren dan blijven ze terugkomen, ook als je ze daarna verjaagd. Het belangrijkste is dat ze die associatie niet leggen.

Ik heb er geen verstand van maar ik kan me voorstellen dat het bij wolven ook zo kan werken. Eenmaal succes gehad op een plek, komen ze terug.

Juist, en het enige echt heel kwalijke hierin vind ik vooral dat de zogenaamde wolvenexperts in het begin de mensen wijs gemaakt hebben dat een 90 cm hoog elektra net de wolf zou tegenhouden.

Gaandeweg kwamen mensen zelf tot de conclusie dat die niet werken, veel geld aan uitgegeven, steeds maar weer hoger/anders en veranderende inzichten. En de wolf leerde al heel snel hoe gemakkelijk zijn buffet klaar stond.

Had men de mensen geen rad voor de ogen blijven draaien en meteen andere maatregelen geadviseerd, dan had dat vast veel ellende kunnen besparen. De voorbeelden waren er immers al uit het buitenland.
Maar men bleef volhouden de wolf is schuw, valt enkel in de nacht aan, 90 cm is hoog genoeg (en steeds hoger, maar dat werkte ook niet).

Het enige waar ik van gehoord heb dat het werkte (in Duitsland), is een dubbele afrastering met een flinke klap stroom erop, met ongeveer een meter er tussen, dat zou de wolf niet moeten kunnen springen.

En nee, mij boeit het niet meer, ik heb al enkele jaren geen schapen of paarden meer, heb alleen maar medelijden met diegenen die er nu mee te maken krijgen, maar uit de praktijk weet ik dat vaste schapendraad, met stroomdraden erboven en aan de buitenkant op afstandshouders, (met een zwaar apparaat op lichtnet) tot zelfs 1.40m hoog niet werkte.
Heb ik het over 2014, Belgie in het gebied waar Naya als eerste gezien is.

Locatie zal vast meespelen, bij ons zat er toen heel veel wild, overpopulatie aan wilde zwijnen, maar dat is natuurlijk gevaarlijker prooi dan een schaap.
Kom je weer terug bij die associatie...

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:12

tine10 schreef:
Victimblaming, ook hier ;(

Wat een onzin zeg.
De schuld ligt in Den haag en hogerop, maar we moeten zelf ook blijven nadenken.

Rizette schreef:
En die eigenaren die wel een wolfwerende omheining plaatsen omdat ze aanvallen hebben gehad en de wolf er gewoon weer in komt? Duizenden euro's lichter en jij komt niet verder dan respect? Daar hebben ze niet zo heel veel aan. Dat respect zouden ze gewoon moeten hebben zonder dat ze maatregelen hoeven te betalen, tig uren werk er in steken en nog hun dieren opgeofferd zien worden. Voor jou is het ik stond er bij en ik keek er naar. Niet de eigenaar die in de stress zit en weet dat hij zijn dieren niet anders kan beschermen dan ze op te hokken voor de rest van hun leven.

Je kan me aanvallen , maar ik weet precies hoe ze zich voelen want zit in dezelfde situatie.
Heb ook minipaarden, woon binnen het wolvengebied en direct aan het bos.
En heb veel kennissen die helaas al aanvallen hebben gehad dus weet heel goed hoe die mensen zich voelen.

Ik zie ook het liefste dat er serieus word ingegrepen, maar dat is nu op dit moment helaas geen oplossing.
Dan moet je kijken naar de mogelijkheden die binnen je macht/budget liggen.

Maar goed, ik begrijp dat jij veel respect hebt voor iedereen, nou daar zijn ze vast echt goed mee geholpen :j

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:31

Happinez schreef:
tine10 schreef:
Victimblaming, ook hier ;(

Wat een onzin zeg.
De schuld ligt in Den haag en hogerop, maar we moeten zelf ook blijven nadenken.

Rizette schreef:
En die eigenaren die wel een wolfwerende omheining plaatsen omdat ze aanvallen hebben gehad en de wolf er gewoon weer in komt? Duizenden euro's lichter en jij komt niet verder dan respect? Daar hebben ze niet zo heel veel aan. Dat respect zouden ze gewoon moeten hebben zonder dat ze maatregelen hoeven te betalen, tig uren werk er in steken en nog hun dieren opgeofferd zien worden. Voor jou is het ik stond er bij en ik keek er naar. Niet de eigenaar die in de stress zit en weet dat hij zijn dieren niet anders kan beschermen dan ze op te hokken voor de rest van hun leven.

Je kan me aanvallen , maar ik weet precies hoe ze zich voelen want zit in dezelfde situatie.
Heb ook minipaarden, woon binnen het wolvengebied en direct aan het bos.
En heb veel kennissen die helaas al aanvallen hebben gehad dus weet heel goed hoe die mensen zich voelen.

Ik zie ook het liefste dat er serieus word ingegrepen, maar dat is nu op dit moment helaas geen oplossing.
Dan moet je kijken naar de mogelijkheden die binnen je macht/budget liggen.

Maar goed, ik begrijp dat jij veel respect hebt voor iedereen, nou daar zijn ze vast echt goed mee geholpen :j

Hoe ziet jouw afrastering er uit?

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 16:35

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze, ik ben er nog mee bezig btw.
Mijn dieren gaan in de nacht naar binnen.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:07


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:27

Happinez, je hebt er een hoop werk aan gehad, veel kosten mee gemaakt en als straks het gras/onkruid gaat groeien heb je er nog een hele hoop meer werk aan. Gaat het je helpen? In mijn ogen stelt dit helemaal niets voor, springt de wolf zo overheen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:32

Heb je er paarden achter staan? Ik heb de onderste draad ook al lager staan dan ik zou willen ivm rollen. Maar heb lint en koord. Dit is draad.
Overigens denk ik dat wanneer wij bezoek krijgen van de wolf ter pony’s door alle draden proberen te gaan. En wolf ze of binnen of buiten de omheining pakt. Ik heb ze ‘s nachts ook binnen. Maar van vroege ochtend tot laat is hier soms niemand. En geen directe bewoning nabij.
Hopen dat er snel iets verandert qua wetgeving.
En ik denk echt dat er ook al volop gejaagd wordt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:33

tamary schreef:
Vraag die inmiddels gesteld moet worden is dus waarom probeert een wolf het toch bij een wolfwerende afrastering?

Simpel. Omdat de "wolfwerende" omheining niet wolfwerend is.
Dat zou van af het begin overduidelijk moeten zijn geweest, maar wordt nu ook door de praktijk bewezen.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:38

Kuggur schreef:
tamary schreef:
Vraag die inmiddels gesteld moet worden is dus waarom probeert een wolf het toch bij een wolfwerende afrastering?

Simpel. Omdat de "wolfwerende" omheining niet wolfwerend is.
Dat zou van af het begin overduidelijk moeten zijn geweest, maar wordt nu ook door de praktijk bewezen.


Vraag die gesteld zou moeten worden, is waar het idee vandaan komt dat hier in Nederland een groeiende wolvenpopulatie goed zou zijn ? Het is niet goed voor de biodiversiteit, en het zorgt ervoor dat na onnoemlijk veel leed bijna iedereen gaat stoppen met hobbyvee. Geen groene weides meer met jonge schaapjes, geen Shetlanders etc.
Het hele mooie buitengebied gaat verdwijnen en waarvoor ? Voor een illusie.

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:40

Kuggur schreef:
tamary schreef:
Vraag die inmiddels gesteld moet worden is dus waarom probeert een wolf het toch bij een wolfwerende afrastering?

Simpel. Omdat de "wolfwerende" omheining niet wolfwerend is.
Dat zou van af het begin overduidelijk moeten zijn geweest, maar wordt nu ook door de praktijk bewezen.

De meeste dierhouders riepen dit allang met hun boerenverstand.

De papier tijgers denken dat hun hersenspinsels in de praktijk werk.

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 17:50

Happinez schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bij deze, ik ben er nog mee bezig btw.
Mijn dieren gaan in de nacht naar binnen.


Hoe hoog is dit?

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:05

Happinez schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bij deze, ik ben er nog mee bezig btw.
Mijn dieren gaan in de nacht naar binnen.

Die afrastering van ons lijkt er op , alleen met draad en gladdere palen. Neem aan dat jou hoogste draad op 1.20 zit? Volgens de "deskundigen" moet jouw draad niet aan de binnenkant zitten van de paal maar aan de buitenkant omdat de wolven anders de paal als afzetpunt gebruiken om er overheen te gaan.Dus mocht je ooit een aanval krijgen dan wordt je daar ook nog eens op aangevallen. Just saying. Ik neem het allemaal met een hele dikke korrel zout want ik denk dat ze helemaal geen afzetpunt nodig hebben. We worden allemaal dik op kosten gejaagd en op het moment dat het wild op is en de wolven steeds meer worden gaan ze heel gemakkelijk overal in komen. Die wolven gaan niet dood van de honger dan gaan er eerst nog heel beroerde dingen gebeuren.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:10

Volgens mij lees jij niet , of wil je er overheen lezen ?

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:20

Happinez schreef:
Volgens mij lees jij niet , of wil je er overheen lezen ?

Lijkt me handiger als je gewoon zegt wat je bedoelt?

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:59

tine10 schreef:
Happinez, je hebt er een hoop werk aan gehad, veel kosten mee gemaakt en als straks het gras/onkruid gaat groeien heb je er nog een hele hoop meer werk aan. Gaat het je helpen? In mijn ogen stelt dit helemaal niets voor, springt de wolf zo overheen.

Het word nog hoger , maar ik heb ook niet de illusie dat er geen wolf in kan komen.
Ik hoop alleen dat hij voor een simpele weg kiest.
Ben me heel bewust dat het niet wolfproof is, dat is ook de reden dan ik ze snachts binnen zet.
Overdag is er meer zicht op de weides en meer roering in het bosgebied.


Coby schreef:
Heb je er paarden achter staan? Ik heb de onderste draad ook al lager staan dan ik zou willen ivm rollen. Maar heb lint en koord. Dit is draad.
Overigens denk ik dat wanneer wij bezoek krijgen van de wolf ter pony’s door alle draden proberen te gaan. En wolf ze of binnen of buiten de omheining pakt. Ik heb ze ‘s nachts ook binnen. Maar van vroege ochtend tot laat is hier soms niemand. En geen directe bewoning nabij.
Hopen dat er snel iets verandert qua wetgeving.
En ik denk echt dat er ook al volop gejaagd wordt.


Ja er staan paarden en pony's achter.
Ik had eerst al 3 draden i.v.m. de mini's en we hebben er nu 2 draden bij gezet , en er komen sowieso nog een aardedraad bij en een hogere stroomdraad.
en daarnaast overweeg ik nog een extra draad aan de buitenzijde.


Rizette schreef:
Happinez schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bij deze, ik ben er nog mee bezig btw.
Mijn dieren gaan in de nacht naar binnen.

Die afrastering van ons lijkt er op , alleen met draad en gladdere palen. Neem aan dat jou hoogste draad op 1.20 zit? Volgens de "deskundigen" moet jouw draad niet aan de binnenkant zitten van de paal maar aan de buitenkant omdat de wolven anders de paal als afzetpunt gebruiken om er overheen te gaan.Dus mocht je ooit een aanval krijgen dan wordt je daar ook nog eens op aangevallen. Just saying. Ik neem het allemaal met een hele dikke korrel zout want ik denk dat ze helemaal geen afzetpunt nodig hebben. We worden allemaal dik op kosten gejaagd en op het moment dat het wild op is en de wolven steeds meer worden gaan ze heel gemakkelijk overal in komen. Die wolven gaan niet dood van de honger dan gaan er eerst nog heel beroerde dingen gebeuren.


Zoals ik er al bewust had bij gezet, ik ben nog niet klaar.
En nee ik ben me heel bewust dat het ook niet wolfproof is, maar dan heb ik ieder geval gedaan wat er in mijn macht ligt als het wel misgaat.

En nee ik zeg niet dat je een wolvenaanval altijd kan voorkomen, en dat het als eigenaar jou schuld is.
Maar als je een aanval heb gehad, waarbij dieren verschrikkelijk geleden moeten hebben en je laat je dieren dan op dezelfde manier en op dezelfde plek staan ja dan vraag je toch bijna om meer ellende want je kan er bijna donder op zeggen dat ze een keer terug komen.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 00:25

Hoe zou jij het vinden als je zo behandelt wordt als jij een aanval krijgt en men zegt dan daarna over jou dat het jouw eigen schuld is omdat de draden aan de verkeerde kant zitten en jij draait dan toch maar alle draden om en je krijgt een tweede aanval en men zegt dan "geen wonder die wolven weten nu waar ze moeten zijn had ze maar eerst niet de draden aan de verkeerde kant moeten doen". Hoe voelt dat? Niet erg leuk toch? Ik zou zeggen wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 00:33

Rizette schreef:
Hoe zou jij het vinden als je zo behandelt wordt als jij een aanval krijgt en men zegt dan daarna over jou dat het jouw eigen schuld is omdat de draden aan de verkeerde kant zitten en jij draait dan toch maar alle draden om en je krijgt een tweede aanval en men zegt dan "geen wonder die wolven weten nu waar ze moeten zijn had ze maar eerst niet de draden aan de verkeerde kant moeten doen". Hoe voelt dat? Niet erg leuk toch? Ik zou zeggen wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.

Jij leest echt niet wat ik zeg ... , hoe vaak moet ik het nog uitleggen tot je wel snapt wat ik zeg ?

Maar goed laten we het er dan op houden dat ik dan tenminste wat aan geprobeerd heb te doen , want ik heb toch mijn draadjes omgedraaid :roll: :+