Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 318 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Wat een bizarre discussie; als een wolf al het "opstapje" van het paaltje gebruikt (wat hij bij dit soort lage oþheiningen écht niet nodig heeft, maar dat terzijde), dan maakt het geen fluit uit aan welke kant van de draden die paal staat.
Daarbij een springend dier kan óók de bovenste draad als afzet gebruiken, geen schok want geen aardcontact....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 00:57 



 
Profiel   

Hier is ooit een loslopende hond door de draden gegaan. Echt flinke klap. Ik denk dat een wolf in de rush zich ook minder van de stroom af trekt wanneer hij prooi ziet. Zelfs de afzet met wel stroom erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:01 



 
Profiel   

Kuggur , om die reden doen ze er vaak een aarde draad tussen , mocht hij toch wat raken aan de bovenzijde dat ze dan toch aarde maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:22 



 
Profiel   

Coby schreef
Hier is ooit een loslopende hond door de draden gegaan. Echt flinke klap. Ik denk dat een wolf in de rush zich ook minder van de stroom af trekt wanneer hij prooi ziet. Zelfs de afzet met wel stroom erop.

Door de draden.
Wel eens vogels op elecricitetskabels zien zitten?
Als je in de sprong de bovenste draad aanraakt gebeurt je niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:25 



 
Profiel   

Klopt dat zie ik hier genoeg. Zitten met bosjes gezellig op de draden :') Ik woon landelijk en ken stroom.
Ik bedoel meer dat een roofdier in de adrenaline ook dwars door eventuele draden of over draden met aarde en stroom kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:36 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Wat een bizarre discussie; als een wolf al het "opstapje" van het paaltje gebruikt (wat hij bij dit soort lage oþheiningen écht niet nodig heeft, maar dat terzijde), dan maakt het geen fluit uit aan welke kant van de draden die paal staat.
Daarbij een springend dier kan óók de bovenste draad als afzet gebruiken, geen schok want geen aardcontact....

Dat klinkt idd zinloos totdat je deze mening terug vindt in de kranten als je net een wolvenaanval doorstaan hebt en een gedeelte van jouw dieren half aangevreten levend en dood terug hebt gevonden. Let er op, alles wordt aangepakt om de wolf te romantiseren en de eigenaren in gebreke te laten zijn. Sterker nog , heb nog bij geen enkele aanval meegemaakt dat de wolvenliefhebbers niet wat bedachten waardoor het de schuld van de eigenaar was. 1 krant schrijft het, de rest en internet, facebook enz neemt het over en het is waar geworden. Het gaat er niet om wat waar is, het gaat er om wat bijv. een Lelieveld verkondigt, dat is wat de mensen voor waar aannemen,.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 07:47 



 
Profiel   

Of het was sowieso geen wolf, maar een hond of een dierenbeul, want wolven doen dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 07:49 



 
Profiel   

Sanet schreef
Of het was sowieso geen wolf, maar een hond of een dierenbeul, want wolven doen dat niet.

Nou idd, als ze onderuit kunnen doordat er geen sporen of dna is dan is het geen wolf. Sowieso is het de vraag wanneer er nou uit de tests hond of wolf komt want er zijn ook veel hybride wolven of misschien wel allemaal... Die waarheid zullen we ook nooit horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:14 



 
Profiel   

Of het non-argument komt naar voren dat het dier toch wel geslacht zou gaan worden. Ik lees op gewone social media pagina’s zulke berichten niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:17 



 
Profiel   

Sanet schreef
Of het non-argument komt naar voren dat het dier toch wel geslacht zou gaan worden. Ik lees op gewone social media pagina’s zulke berichten niet meer.
nou idd
Dat argument komt dan vaak van radicale vegans die de indruk willen wekken dat elk dier wat maar in de wei te vinden een mishandelende eigenaar heeft die maar 1 doel heeft zo snel mogelijk met het dier naar de slager en het een zo slecht mogelijk leven wil geven/ Dus alle diereigenaren zijn slecht en doen niks voor het welzijn van hun dieren dus de wolf komt ze eigenlijk verlossen uit hun slechte leven......

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:29 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Wat een bizarre discussie; als een wolf al het "opstapje" van het paaltje gebruikt (wat hij bij dit soort lage oþheiningen écht niet nodig heeft, maar dat terzijde), dan maakt het geen fluit uit aan welke kant van de draden die paal staat.
Daarbij een springend dier kan óók de bovenste draad als afzet gebruiken, geen schok want geen aardcontact....


Zoiets bijvoorbeeld; https://www.youtube.com/watch?v=cdj5xAzX6Yw Wolf zet zich hier zelfs af op de bovenste draad. Als hij daarbij geen andere draden of ondergrond raakt, krijgt hij ook geen schok. En al zou hij wel die schok krijgen, dan is hij toch al binnen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:01 



 
Profiel   

Ik vind dat argument over draden aan de foute kant altijd zo wonderlijk. De wolf komt er toch ook uit? Dan zitten de draden toch aan de “buitenkant van de paal” vanaf waar hij dan zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:12 



 
Profiel   

Ja dan van die draden stamt volgens mij nog uit de tijd dat dieren fysiek tegen een omheining aan duwen. Ik heb bijvoorbeeld gaas voor de pony’s en dat zit aan de binnenkant. Als ze dan met de kont staan te schuren dan drukken ze in elk geval niet het hele gaas vd palen.

Met stroomdraad is het niet belangrijk en wanneer een dier er overheen of onderdoor gaat ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:17 



 
Profiel   

https://nos.nl/artikel/2468917-jonge-na ... -de-camera


Jongetje van 12 die het wel leuk vind de wolf te fotograferen, gelukkig kon hij lekker dichtbij komen. Top ideeën dit 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:51 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
https://nos.nl/artikel/2468917-jonge-na ... -de-camera


Jongetje van 12 die het wel leuk vind de wolf te fotograferen, gelukkig kon hij lekker dichtbij komen. Top ideeën dit 8)7


Ja top, vooral belonen door daar prijzen voor te gaan geven. (Darwin-award -O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:17 



 
Profiel   

Vanmiddag in Halle, Gelderland.
Eerder vandaag werd ie gezien in Aalten.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4652833115

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:24 



 
Profiel   

zo mooi in het vizier......

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:30 



 
Profiel   

Citaat
Samstag, 25.03.2023 :
Angriff in Canhusen / Longewehr Ostfriesland heute auf 4 Stuten und 2 Fohlen im Offenstall.
18 Km weiter bei Leezdorf Sichtung mit Bildaufnahme, knapp 40 km weiter bei Friedeburg Angriff auf Schafe.
Als Info am Rande :
In genau diesem Gebiet war zuletzt nachweislich der Ableger von Gloria aus 2021 unterwegs (GW2596m) und u.a. am Tod von 76 Schafen beteiligt
Ich habe da ein ganz mieses Gefühl...


https://www.facebook.com/taylor.benteen ... 3LCKaBK13l

Duitsland
4 paarden met veulens verwond in een open stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:58 



 
Profiel   

Echt, wat een drama die wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:00 



 
Profiel   

Hier de foto’s van de paarden in Duitsland.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057


Gisteren zijn in Duitsland volwassen Schotse hooglanders gedood door wolven.
De hooglanders hebben behoorlijke hoorns op hun kop. Maar dat maakt dus geen verschil.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:07 



 
Profiel   

Onali schreef
Zo te zien een aanval in een wolfwerende omheining.

Renkum, Telefoonweg vandaag.

[ [url=m/NoFq3F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hazgay.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybSGxP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:
[ [url=m/9EZsDD.jpg]Afbeelding[/url] ]


6 schapen


ik ben wel blij dat NOS het ook eindelijk eens plaatst
https://nos.nl/artikel/2468857-wolf-bij ... -in-renkum
Wat waarheid in de media is wel nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:12 



 
Profiel   

Wat een ellende weer. Inderdaad goed dat het in het nieuws komt. Hoe ver moet het nog gaan…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:08 



 
Profiel   

Arme dieren , wat een ellende weer.
Gewoon de stallen in ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:49 



 
Profiel   

Waanzin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 22:27 



 
Profiel   

Sorry hoor, ik heb het idee dat sommigen van jullie wel een beetje in een social media fuik zijn belandt. Als je alleen maar op facebook leest en elk wolvenbericht uitpluist dan zal je vast een hoop volk treffen dat een ononderbouwde mening heeft, vooral de hardste en domste roepers tref je op facebook.

Ik heb al lang geen social media meer en ik lees toch echt al tijden vrij genuanceerde berichtgeving over de wolf in de main stream media. Ook de zorgen va bewoners en dierhouders komen goed in beeld van wat ik zoal lees. Als ik met mijn buren en kennissen praat hierover dan hoor ik ook nooit dat soort wolvengeknuffel, wel dat het mensen weinig interesseert omdat het ver van ze af staat. Als je alleen maar focust op facebookberichten en de partij van de dieren dan krijg je wel een beetje een vertekent beeld denk ik dat heel erg eindigt in een zij-wij en "niemand begrijpt ons" gevoel dat ik hier in het topic vaak proef.

Ga erop uit, praat met echte mensen. Als ze er niks van af weten, leg ze uit hoe het zit. Maar facebook is echt gif voor de samenleving zo langzamerhand. Er is helemaal geen groot zij tegen wij in het echt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 318 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen