Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 384 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Prairy schreef
Nee, geen nestjes :) zijn al genoeg ongewenste katten. Zijn beide herplaatser. We hebben ook nog 2 htk uit het asiel als kitten gehaald, die waren zo goed als wild en nu heerlijke schootkatten. Wel echt een ander karakter als de Ragdoll en main coon, die zijn echt veel relaxter, de MC het meest. Heerlijke beesten.

Zo even filmpje kijken.


Dat vind ik een fijne instelling, er zijn idd al zoveel dieren in het asiel. Fijn dat je ook opvangers hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:25 



 
Profiel   

Ah die Quarbonne toch.

Ik vind hem op het filmpje vrij rustig en doelbewust overkomen. Maar niet geschrokken of extreem fel.

Hij geeft non-verbaal iets aan, maar Callas lijkt daar geen reactie op te geven. Volgens mij reageert die alleen op jouw stem als jij Q roept, maar niet op de signalen van Q.

Kan het zijn dat Callas en Quarbonne elkaar gewoon niet begrijpen, of dat Callas met die manen niet ziet dat Q aan het communiceren is?
Want dan snap ik dat Q zijn grens steeds verder doorzet en dat Callas heel erg schrikt als ze voor haar gevoel 'opeens uit het niets' een mep krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 07:42 



 
Profiel   

Afanaisa91 schreef
Ah die Quarbonne toch.

Ik vind hem op het filmpje vrij rustig en doelbewust overkomen. Maar niet geschrokken of extreem fel.

Hij geeft non-verbaal iets aan, maar Callas lijkt daar geen reactie op te geven. Volgens mij reageert die alleen op jouw stem als jij Q roept, maar niet op de signalen van Q.

Kan het zijn dat Callas en Quarbonne elkaar gewoon niet begrijpen, of dat Callas met die manen niet ziet dat Q aan het communiceren is?
Want dan snap ik dat Q zijn grens steeds verder doorzet en dat Callas heel erg schrikt als ze voor haar gevoel 'opeens uit het niets' een mep krijgt.


Hi Afanaisa, dat is grappig dat je dat zegt want ik vond haar reactie ook laat. Ik dacht nog, nou meid, als ik niets gezegd had en hij had gemept dan was het raak geweest. Ik kreeg ook het idee dat ze niet zag wat er achter haar gebeurde. In andere situaties in het verleden hebben we haar schrikkerigheid bijv ook geweten aan het feit dat ze weinig kan zien door haar manen. Ik heb lange tijd haar maantop ingevlochten om haar 'enge' dingen te laten relativeren. Dat heeft niet geholpen, ik zag geen verschil, maar het kan maar zo zijn dat ze haar rondom view niet redt met zo'n bos. Ik doe wel bijv een vlecht in voor de nacht als ik ze bij de hooiklok zet. Ik zal die vlecht eens inlaten een poos en dan een zelfde situatie creëren en kijken of ze dan adequater reageert op seinen van Quarbonne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 08:53 



 
Profiel   

Ik zat ineens te denken, zou dat een tinker-ding zijn? Error in de communicatie?

Mijn fjord heeft ook eens samen gestaan met een tinker, en dat leek aardig op dit gedrag, maar mijn fjord sloeg echt veel meer en harder en joeg echt heftiger. Maar doe tinker leek haar ook niet te zien als ze waarschuwde...
Wij hebben dat zo gelaten, alleen altijd voor genoeg ruimte gezorgd en plekken dat ze elkaar even niet hoefden te zien. uiteindelijk werd t wel rustiger maar die tinker mankeerde lichamelijk ook aardig wat, misschien dat ze dan toch onderaan de rangorde komen als ze pijn hebben. Hoe hard t ook is, zullen de paarden die in de kudde leven met mankementen niet ook als 'kanonvoer' behandeld worden omdat ze gewoon de zwakste schakel zijn?

Dat is natuurlijk vreselijk voor onze gevoelens tegenover een dier, maar Q doet gewoon de taal die hun aangeboren is, en ik denk dat wij mensen ons niet moeten bemoeien met de rangorde, dat maakt het denk ik alleen maar gevaarlijker.

Ik heb stiekem een beetje medelijden met over hoe er over Q gedacht wordt, weg doen, toch niet weg doen...en o wat erg dat het zoveel gedoe geeft... En er zijn best wel goede dingen aangedragen door meedenkende lezers (waaronder aan het werk zetten, maar daar mogen we het niet over hebben?).

Laat ze lekker paard zijn, want dat is wat we voor ze willen, toch?
We kunnen toch niet 24-7 in de wei gaan zitten om ons te bemoeien met hun taal? Wie weet als je Q zou weg doen, dat iemand anders uit de kudde zijn taak om Callas terecht te wijzen wel overneemt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:56 



 
Profiel   

Lucia88 schreef
Ik zat ineens te denken, zou dat een tinker-ding zijn? Error in de communicatie?

Mijn fjord heeft ook eens samen gestaan met een tinker, en dat leek aardig op dit gedrag, maar mijn fjord sloeg echt veel meer en harder en joeg echt heftiger. Maar doe tinker leek haar ook niet te zien als ze waarschuwde...
Wij hebben dat zo gelaten, alleen altijd voor genoeg ruimte gezorgd en plekken dat ze elkaar even niet hoefden te zien. uiteindelijk werd t wel rustiger maar die tinker mankeerde lichamelijk ook aardig wat, misschien dat ze dan toch onderaan de rangorde komen als ze pijn hebben. Hoe hard t ook is, zullen de paarden die in de kudde leven met mankementen niet ook als 'kanonvoer' behandeld worden omdat ze gewoon de zwakste schakel zijn?

Dat is natuurlijk vreselijk voor onze gevoelens tegenover een dier, maar Q doet gewoon de taal die hun aangeboren is, en ik denk dat wij mensen ons niet moeten bemoeien met de rangorde, dat maakt het denk ik alleen maar gevaarlijker.

Ik heb stiekem een beetje medelijden met over hoe er over Q gedacht wordt, weg doen, toch niet weg doen...en o wat erg dat het zoveel gedoe geeft... En er zijn best wel goede dingen aangedragen door meedenkende lezers (waaronder aan het werk zetten, maar daar mogen we het niet over hebben?).

Laat ze lekker paard zijn, want dat is wat we voor ze willen, toch?
We kunnen toch niet 24-7 in de wei gaan zitten om ons te bemoeien met hun taal? Wie weet als je Q zou weg doen, dat iemand anders uit de kudde zijn taak om Callas terecht te wijzen wel overneemt?


Gelukkig weet Quarbonne al deze overwegingen niet en de andere paarden ook niet.

Uiteraard is het normaal gedrag en ik ben het alleen zelf die het beste wil voor mijn dieren en wil zorgen dat Callas zich rustig houdt i.v.m. haar blessure.

Ik denk dat dit een van de weinige topics is waar de ts, ik dus, open en bloot alle problemen neerlegt. Ik kan ook ervoor kiezen niets vertellen of vragen. Ik denk ook dat ik alle suggesties honoreer in een eerlijk antwoord. Het staat mij uiteraard vrij raad op te volgen of niet. Ik leg ook uit waarom ik denk dat bepaalde suggesties wel of niet gaan werken bij mij. Ik denk niet dat ik gezegd heb dat er niet gesproken mocht worden over aan het werk zetten. Ik heb alleen gevraagd de gedachten over de stichting te laten voor wat ze zijn.

Of het tinkergedrag is dat Callas laat reageert op de aanwijzingen, geen idee. Ik vind wel dat tinkers heel aparte paarden zijn voor zover ik het kan beoordelen met alleen Callas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 10:07 



 
Profiel   

Heel lange niet gereageerd maar lees wel elke zondag even bij in dit topic, het is 1 van de weinige topics die ik echt volg. Ik geniet altijd van jullie verhalen en avonturen en geniet ook van je heerlijke schrijfstijl en filmpjes.
Ik vind jou echt heel open (soms zelf wat te) maar je wilt graag over de hersenspinsels die jullie te binnenschieten overleggen om de voor en tegen beter af te gaan wegen tegenover elkaar, dat vind ik juist heel goed van jullie daarom ook dat ik toch weer eens reageer, want na al die jaren kun van meelezen kun je als meelezer wel weten dat jullie alleen het beste voor hebben met jullie dieren.

Over het kluisteren ik ga daar geen zielig en blah, blah, blah, over doen want het is een vraag over hoe of wat, als je wilt kluisteren om het slaan tegen te gaan moet je de voor aan achterbenen knopen want met alleen 2 achterbenen aan elkaar kom je er niet, let wel op dat dat hij dan ook zeer beperkt wordt in lopen en niet kan vluchten of mee kan wegrennen als de rest het op een lopen zet, daarom zou ik daar absoluut mee uitkijken ook met jullie ongelijke terrein waarop ze leven.

Het draait vaak om bewustzijn in actie, het paard dat behendig en met zelfvertrouwen handelt om zijn plaats te claimen en daar met zijn hele aandacht bij is, wint. Je ziet dat Callas haar aandacht heel ergens anders is dan bij Q, meestal heeft dominantie echter niets met agressie te maken of met leiderschap, eerder met een onbalans in zelfvertrouwen, paardengedrag wordt (net als bij mensen) door ervaringen gevormd.
Er is altijd een motivatie voor gedrag, en dat zal bij jullie in de kudde niet anders zijn.

Denk b.v. eens aan een gebrek aan sociaal contact in zijn verleden, of een gebrek aan de veiligheid van de kudde waarin hij vroeger leefde, hierdoor kan een paard zich nog lange tijd ‘a-sociaal’ gedragen of onveilig voelen, voordat nieuwe en positieve ervaringen zijn gedrag zullen veranderen.
Het kan ook zijn dat hij lange tijd schaarste in zijn voedsel, water of ruimte ervaren heeft in het verleden waardoor hij nu die blijft verdedigen.
Het allemaal hersenspinsel en misschien brengt het je op ideeën. Weet is de motivatie voor zijn gedrag? Weet je genoeg van zijn verleden?

Ik zou er dan eerder voor kiezen als je ze op kleine plekjes wil laten grazen het in groepjes van 2 te doen, de ene helft in de ochtend de andere in de middag wel dat ze elkaar kunnen zien b.v. maar met een draad ertussen dat zou voor mij een betere oplossing zijn als het probleem zich het meest voordoet op kleine stukjes en niet op de grote velden waarop ze vaker lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:34 



 
Profiel   

CoRiNa1983 schreef
Heel lange niet gereageerd maar lees wel elke zondag even bij in dit topic het is 1 van de weinige topics die ik echt volg. Ik geniet altijd van jullie verhalen en avonturen en geniet ook van je heerlijke schrijfstijl en filmpjes.
Ik vind jou echt heel open (soms zelf wat te) maar je wilt graag over opties die jullie te binnenschieten overleggen om de voor en tegen beter af te gaan wegen, dat vind ik juist heel goed daarom ook dat ik toch weer eens reageer en ik vind het dat ook jammer hoe daar soms op gereageerd wordt.

Over het kluisteren ik ga daar geen zielig en blah, blah, blah, over doen want het is een vraag over hoe of wat, als je wilt kluisteren om het slaan tegen te gaan moet je de voor aan achterbenen knopen want met alleen 2 achterbenen aan elkaar kom je er niet, let wel op dat dat hij dan ook zeer beperkt wordt in lopen en niet kan vluchten of mee kan wegrennen als de rest het op een lopen zet, daarom zou ik daar absoluut mee uitkijken ook met jullie ongelijke terrein waarop ze leven.

Het draait om bewustzijn in actie: het paard dat behendig en met zelfvertrouwen handelt om zijn plaats te claimen en daar met zijn hele aandacht bij is, wint. Je ziet dat Callas haar aandacht heel ergens anders is dan bij Q, meestal heeft dominantie echter niets met agressie te maken of met leiderschap, eerder met een onbalans in zelfvertrouwen, paardengedrag wordt (net als bij mensen) door ervaringen gevormd.
Er is altijd een motivatie voor gedrag, en dat zal bij jullie in de kudde niet anders zijn.

Denk b.v. eens aan een gebrek aan sociaal contact in zijn verleden, of een gebrek aan de veiligheid van de kudde waarin hij vroeger leefde, hierdoor kan een paard zich nog lange tijd ‘a-sociaal’ gedragen of onveilig voelen, voordat nieuwe en positieve ervaringen zijn gedrag zullen veranderen.
Het kan ook zijn dat hij lange tijd schaarste in zijn voedsel, water of ruimte ervaren heeft in het verleden waardoor hij nu die blijft verdedigen.
Het allemaal hersenspinsel en misschien brengt het je op ideeën. Weet is de motivatie voor zijn gedrag? Weet je genoeg van zijn verleden?

Ik zou er dan eerder voor kiezen als je ze op kleine plekjes wil laten grazen het in groepjes van 2 te doen, de ene helft in de ochtend de andere in de middag wel dat ze elkaar kunnen zien b.v. maar met een draad ertussen dat zou voor mij een betere oplossing zijn als het probleem zich het meest voordoet op kleine stukjes en niet op de grote velden waarop ze vaker lopen.


Hi Corina, dank voor je complimenten en dank voor je terechte beschouwingen.

Ik weet erg weinig over Quarbonne helaas. Wat ik wel weet is dat hij 18 jaar van zijn leven in dezelfde kudde heeft gewoond op een ponyclub. Ik weet dat de meiden van de ponyclub de pony's ontgroeiden en paarden kochten. Vanaf dat moment gingen de pony's met pensioen. Hoe lang dat is, weet ik niet. Ik weet dat in de corona-tijd de club het niet meer kon trekken en in april 2022 zijn er zes pony's weggedaan naar de stichting. Ik weet dat Quarbonne zich daar erg hechtte aan May, een merrie als Poupette, uit de groep van zijn vroegere club. Hij claimde haar. De stichting merkte voernijd op. Dat was niet naar May, want ik heb meerdere foto's van hen samen gezien al etende van een gezamenlijke pluk hooi.

In juli kom ik op de proppen en tegelijkertijd vindt May ook een ander huis. Daar heb ik nog filmpjes van gezet hier op bokt hoe hartverscheurend ik hun scheiding vond. Toen ik daarachter kwam dat hij zo dik was met May heb ik de stichting nog benaderd met de vraag of Q dan niet met May mee kon, of dat ik May erbij kon nemen, maar dat was allebei niet mogelijk. Ik vind dieren scheiden erg triest, vandaar dat ik het ook zo enorm lastig probleem vond. Ik kan me voorstellen dat Quarbonne meteen hier in onze kudde weer een maatje zocht.

Ik zou ze zeker even twee bij twee kunnen zetten op kleine stukjes. Ik gun ze die stukjes zo omdat er heerlijk gras staat, omdat ze er normaal gesproken niet lopen. Ik laat ze er dan ook maar een uurtje of twee lopen, veel van zulk gras is niet goed, ze krijgen er allemaal dunne mest van. Ik vind het ook niet erg om die twee uur er even bij te blijven, ik zit dan toch tegelijkertijd te werken en op te letten. Bijvoorbeeld Prisca sloeg in het begin naar paarden die vlak achter haar liepen of daar terecht kwamen. Ik heb een paar keer als ik haar daarop betrapte boos geroepen dat dat niet mag en zij kan nog wel eens een oortje plat doen, maar het trappen of dreigen daarmee is afgelopen. Hoeft niet aan mijn opvoeding te liggen, te veel eer, het kan ook zijn dat ze nu gewend is in de kudde en de noodzaak er niet meer van inziet om te slaan. Het is een vorm van verdedigen geweest.

Quarbonne verdedigt zich niet, hij neemt het voortouw. De keren dat ik het zie en ik roep dat hij het niet mag, weet hij dat prima en luistert ook netjes. Dus ik hoop dat er mogelijk een kwartje gaat vallen en hij daarmee ophoudt. Wie weet. Het is een slimme pony.

Het kluisteren is niet wat ik zoek hoor, ik breng je overwegingen over naar Erwin om zijn denkproces weer een stuk verder te helpen.

Ik zoek zelf liever oplossingen als de normale loopruimte die ze in diverse gangen nu hebben te verbreden. Ook zou ik het platform voor de boxen twee keer zo diep willen maken. Ook zou ik er graag een box bij willen, aan de achterkant van Prisca waar Quarbonne tot rust kan komen met snuffelmogelijkheid aan Prisca. Ik zou het raam met tralies van Prisca's box dan aan de buitenkant van zijn box maken, zodat er tussen hen in een groot leeg raam ontstaat waar ze kunnen neuzen. Maar dit zijn tijdvreters en op dit moment kan ik dat zonder hulp van Erwin niet bouwen. Er zijn wel veel kleine maatregelen die we wel al genomen hebben, zoals overal licht aangelegd waar ze 's nachts lopen. Dit gaat aan met bewegingsmelders, zodat halfblinde paniekzaaiers zoals Callas dan zien waar ze heen lopen.

Met de tijd zal het wel goedkomen. Ik vind Callas' been de laatste weken een stuk beter, dat zal ook een stuk schelen.

Vooraleerst moet ik vandaag binnen blijven en staan ze met zijn viertjes in de wei achter de boerderij, omdat ik niet weg kan bij Xerox. Hij is weer door zijn rug gegaan, hij gleed uit vanmorgen. Ik heb hem pijnstillers en een kalmeringstablet gegeven. Hopen dat de pijn met rust weer wegtrekt. De laatste keer duurde het twee dagen. Ongeveer net als met mijn spit. Als het langer dan dat gaat duren, vond de d.a. de vorige keer dat we euthanaseren moesten gaan overwegen. Ook weer een moeilijke beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:04 



 
Profiel   

En het blijkt al een uur later te zijn. Zomertijd. Grrr.

Afijn hier het filmpje van van de week. Paardjes komen diverse keren voorbij.

https://youtu.be/AZIeHCAmjNg

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:36 



 
Profiel   

Ik heb weer genoten van je filmpje
Wat een prachtige foto van jou en Callas bij de bloesemboom en wat ziet Callas er vreselijk goed uit zeg...
Toch wel fijn dat Q bij jullie blijft het gaat vast beter worden en anders komt tijd komt raad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 00:19 



 
Profiel   

vopo914 schreef
Ik heb weer genoten van je filmpje
Wat een prachtige foto van jou en Callas bij de bloesemboom en wat ziet Callas er vreselijk goed uit zeg...
Toch wel fijn dat Q bij jullie blijft het gaat vast beter worden en anders komt tijd komt raad...


Dank je VoPo, Het zijn vooral de manen op de foto die zo geweldig zijn. Ik vind haar lijf niet zo mooi uitkomen, lijkt erg lang door false perspective. Maar die oortjes zijn geweldig. Ze heeft mooi puntoortjes met de puntjes naar binnen gedraaid. Zijn ook heel zachte oren die je makkelijk kunt buigen.

Met Q Gaan we het wel zien wat het gaat worden. Er zijn toch telkens veranderingen in de kudde, want sinds een paar dagen wordt Poupette mega-onrustig als ze de andere niet kan zien. En dat kan ze niet vanuit haar box en dan loopt ze te ijsberen. Dus heb ik haar samen gezet met Q voor de meiden. Van die dingen.

Ze lopen nu met dekens op want we hebben regen. Hoera!

Ook hoera is dat Xerox weer goed loopt en kan opstaan. Heb veel gemasseerd gisteren, veel 'soep' laten drinken, dus veel plassen, telkens een paar stappen naar de voordeur laten lopen. Veel kleine beetjes eten, dus telkens even opstaan. Hij wil dat niet want dat doet zeer, snap ik wel, heb ik zelf ook als ik spit heb, maar ik weet dat telkens even bewegen het beste is. Dus hij is een heel eind opgeknapt gelukkig maar hij is er nog niet, maar ik hoef vandaag geen pijnstillers meer te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:21 



 
Profiel   

Leuk filmpje! Die badkamer vordert al aardig, fijn is dat om te zien.

Wat een weer bij jullie joh, gewoon de parasol al uitgeklapt. En die bloesem, echt heel mooi.

Wat vervelend dat de tweede adoptie van Q ook niet gelukt is. Hopelijk settelt de boel een beetje en gaat het alsnog helemaal goedkomen.

Fijn dat Xerox zich al zo'n stuk beter voelt! Geen pijnstillers is toch wel een goed teken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:47 



 
Profiel   

Ik heb ook weer genoten van jullie filmpje. Wat een pech met dingen die stuk gaan. Meestal komt het in drieën. Dus hopelijk is het even gedaan voor jullie.
Goed dat je op tijd in de gaten had dat de waterleiding in een douche ook wel handig is.
De paardjes zien er super uit.
Gelukkig gaat het met Xerox weer wat beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:29 



 
Profiel   

JudithO schreef
Leuk filmpje! Die badkamer vordert al aardig, fijn is dat om te zien.

Wat een weer bij jullie joh, gewoon de parasol al uitgeklapt. En die bloesem, echt heel mooi.

Wat vervelend dat de tweede adoptie van Q ook niet gelukt is. Hopelijk settelt de boel een beetje en gaat het alsnog helemaal goedkomen.

Fijn dat Xerox zich al zo'n stuk beter voelt! Geen pijnstillers is toch wel een goed teken.


Vandaag weer regen, gelukkig, maar het was heerlijk om even de belofte voor de zomer te voelen. Lekker de tuin in.


Fleuribelle schreef
Ik heb ook weer genoten van jullie filmpje. Wat een pech met dingen die stuk gaan. Meestal komt het in drieën. Dus hopelijk is het even gedaan voor jullie.
Goed dat je op tijd in de gaten had dat de waterleiding in een douche ook wel handig is.
De paardjes zien er super uit.
Gelukkig gaat het met Xerox weer wat beter.


Fijn dat je geniet van het filmpje. Ja meestal komen ongelukken in drieën, maar bij ons in vieren dit keer. Hahaha, ja die waterleiding was humor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:39 



 
Profiel   

Ik moest daar ook even om grinniken :))
Ook om mezelf, gisteren. Ik gleed uit, lag op de grond. Komt de ene hond me kwispelend begroeten en de andere brengt me zijn kong. Onder het motto van nu je daar toch ligt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:54 



 
Profiel   

balance schreef
Ik moest daar ook even om grinniken :))
Ook om mezelf, gisteren. Ik gleed uit, lag op de grond. Komt de ene hond me kwispelend begroeten en de andere brengt me zijn kong. Onder het motto van nu je daar toch ligt..


Oeh heb je je geen pijn gedaan? Damn girl! Maar ja, wel humor van die honden, kon je op dat moment ook wel grinniken?

En ja, er is iets met muscles en brains... Laten we het zo zeggen, ik heb in ieder geval geen spieren, hahhahaha. Het is goed dat we het samen doen, we vullen elkaar goed aan zo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:59 



 
Profiel   

Ik heb veel bewondering voor jullie. Echt heel veel bewondering. Als ik dan kijk wat er hier nog moet gebeuren en wij zijn allebei geen klussers.
Dikke spier in mijn bil, beetje auw maar gaat weer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:03 



 
Profiel   

oeh auw bil. Arnica smeren?
Dank dat je bewondering voor ons hebt. Er zijn hier ook tig projecten die begonnen zijn en nog niet af zijn, hoor, zoals de keuken. Het gaat vast wel een keer gebeuren. Ik laat de energie gewoon stromen waar het gebeurt en alles wat er gebeurt is gewoon heel fijn. Natuurlijk zou ik wel willen dat er op andere vlakken, nu Q bijv, eerder dingen zouden gebeuren, maar ik moet geduld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:17 



 
Profiel   

Onze filosofie: alle goede dingen gaan snel. Bijvoorbeeld je zoekt een huis, vindt dat huis, krijgt het voor de prijs die je in gedachten had, notaris, huis is van jou.

Als ergens stagnatie zit in een proces LUISTER daar naar. Sit and wait. Want waarom gebeurt dit nu?
Niet nu betekent niet nooit.
Zoiets. Ik ben dan altijd reuze benieuwd wat er dan gaat gebeuren ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:15 



 
Profiel   

balance schreef
Onze filosofie: alle goede dingen gaan snel. Bijvoorbeeld je zoekt een huis, vindt dat huis, krijgt het voor de prijs die je in gedachten had, notaris, huis is van jou.

Als ergens stagnatie zit in een proces LUISTER daar naar. Sit and wait. Want waarom gebeurt dit nu?
Niet nu betekent niet nooit.
Zoiets. Ik ben dan altijd reuze benieuwd wat er dan gaat gebeuren ;).


Wijze woorden. Ik ben altijd weer benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren, hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:49 



 
Profiel   

Je weet al dat er nu water in de plee kan komen. Scheelt al, toch? Bedankt voor de droge wc tip nog trouwens. Ik heb er twee. Dan kan het mooi gescheiden blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:57 



 
Profiel   

Wat goed dat jij twee droge wc's hebt. Erg milieu/watervriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:27 



 
Profiel   

Emmers met wc deksel. Voor in mijn trailer. Maar goed, dat telt ook vind ik :). In de ene ga ik nu katten grid doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:31 



 
Profiel   

balance schreef
Emmers met wc deksel. Voor in mijn trailer. Maar goed, dat telt ook vind ik :). In de ene ga ik nu katten grid doen.


Er zijn houten pellets te koop als kattengrit, dat valt uit elkaar als het nat wordt en is biologisch afbreekbaar. Werkt goed voor de katten. Misschien ook voor de mensen. Je kunt altijd nog een PeeWee kattenbak nemen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:12 



 
Profiel   

Prairy schreef
balance schreef
Emmers met wc deksel. Voor in mijn trailer. Maar goed, dat telt ook vind ik :). In de ene ga ik nu katten grid doen.


Er zijn houten pellets te koop als kattengrit, dat valt uit elkaar als het nat wordt en is biologisch afbreekbaar. Werkt goed voor de katten. Misschien ook voor de mensen. Je kunt altijd nog een PeeWee kattenbak nemen :P


@Balance en Prairy, uit elkaar vallen als het nat wordt lijkt mij minder prettig eigenlijk. Kattengrit vond ik fijn omdat het meteen geur wegnam. En het klonterde mooi samen. Het kon erna ook op de mesthoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:46 



 
Profiel   

Zo net terug van een zeer energiek ritje met Prisca. Ik denk, ik ga voor de zon over de bomen komt rijden, ivm vliegjes. Maar ja, dan zijn er natuurlijk wel weer meer hertjes. Het is ook altijd wat, lol.

Omdat ik een deel van het erf afgezet heb voor ze om te grazen (omdat de weilanden nu met rust moeten worden gelaten tot hooitijd) kon ik alleen maar een P rijden. Dus een lus. Ik kwam daarbij weer langs de poort, erg sneu want dan denkt Prisca natuurlijk dat we naar huis gaan. Dus sorry Pris, we gaan weer door.

Daarvóór al twee herten gehad, coaching en doorgaan.

Maar weer wat nieuws, ze heeft twee keer haar tong over het bit gedaan. Dat heb ik nog nooit met een paard gehad. Ik snapte ook niet wat er aan de hand was, ze liep scheef, hoofd scheef en enorm te klooien met het bit. Right.

Ik rijd liever helemaal niet met bit, maar buiten wil ik dat niet. Het zal allemaal best goed aflopen als ze verschiet van een hert, maar ik heb het idee dat ik dan te weinig te vertellen heb. Dus ik ga terug naar een ander bit dat ik eerst gebruikte. Ik rijd nu op een shank snaffle, dus gebroken bit met scharen. Dat andere bit is een rubber bit. Dat rijd ik altijd op de bitring, maar kan ik ook op kleine schaartjes rijden. Ze is namelijk enorm stug in haar mond.

Toen ik het dan doorhad dat ze haar tong er niet meer goed onder kreeg, ben ik gestopt en heb ik haar laten grazen en toen was het weer ok.

Wel heeft ze dan enorm veel haast. Je kan het maar gehad hebben toch? In het begin brieste ze wel, en kon ik met een los teugeltje rijden, maar toen ze doorhad dat we verder gingen dan ze zelf bedacht had, werd ze fanatiek. Sowieso wil ze alles wat omhoog gaat in galop doen, want omhoog stappen is veel zwaarder. Ik heb het toegestaan dit keer. Twee keer stukken weg gehad omhoog en daar wil ze dan ook hard harder hardst, maar mocht ze alleen draven van mij. Daar luistert ze dan ook prima naar, maar ze denkt dan met haar korte pootjes toch dat ze een Buitenzorg is.

Maar ondanks enge herten, irriterende vliegen, tong over het bit, veel te voorwaarts of helemaal niet voorwaarts, grinnik, fijn dat ik weer heb mogen rijden van haar. Nu loopt ze lekker te grazen en op te drogen want ze was helemaal bezweet. Ik heb wel een gopro meegehad, ik zal eens kijken of ik nog een leuk oortjesfilmpje kan maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 384 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen