Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 319 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Natuurmonumenten zal ook wel anders gaan piepen als de wolf in hun natuurgebieden runderen en paarden aan gaat vallen. Er komen daar ook daar steeds grotere roedels. Die kunnen dus makkelijk zo'n Hooglander of Spaans rund neerhalen. Ook een volwassen exemplaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:52 



 
Profiel   

Schapenwol
De echte mensen... Buren zijn tegen de wolf.
Familie, vrienden die geen weide dieren hebben : er is toch niets aan de hand want dat staat in de media.
Hekje er om en klaar

Precies wat ik ook zie op Social media. Dus Facebook en berichten bij nu.nl enz.

Dus was je daar leest klopt behoorlijk met wat ik live zie

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:04 



 
Profiel   

Facebook is vaak helaas wel het enige medium waar de aanvallen getoond worden.
Reguliere media 8 van de 10 keer houdt zich van horende en ziende doof en blind.
Het wordt op sociale media gezet in de hoop dat mensen in de gaten krijgen dat er teveel van zijn in Nederland.

Natuurlijk moet je kritisch kijken naar alle berichten omtrent de wolf.
En check als er beweringen gedaan worden, heel veel documenten zijn vrij eenvoudig via google te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:27 



 
Profiel   

De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:38 



 
Profiel   

Wat je zegt ‘toevallig’. Soortgelijke aanvallen zijn er ook in Drenthe geweest. Die halen het nationale nieuws niet.

Ik kreeg wel een gedachte dat de aanval ‘handig’ zou zijn in het kader van de inperking van de toegankelijkheid van de Veluwezoom.
Zo van zie je wel, we moeten de wolven ruimte geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:43 



 
Profiel   

@ schapenwol: Ik volg Facebook voor de meldingen. Op de pagina die ik volg is het commentaar uitgezet, dus geen meningen van anderen. Naast FB volg ik dit topic om dezelfde reden. Ook in de hoop om beter beeld te krijgen van wat nou wel of niet werkt om je dieren te beschermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:56 



 
Profiel   

Ik zie best wat dingen voorbij komen van bijvoorbeeld de Leeuwarder Courant op Facebook. En een serieus deel van de reacties zijn gewoon echt niet tof. Ik zit niet op “Ik hou van de wolf” pagina’s ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:57 



 
Profiel   

Mac schreef
De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.


Plus toch wel een bekendheid in de schapenwereld/honden training wereld die zelf de wegen ook wel weet om publiciteit te krijgen. Dit bedoel ik absoluut niet negatief!!! Maar wel als feit dat hij persoonlijk wegen weet te bewandelen om dit in het openbaar/nieuws te krijgen


Laatst bijgewerkt door dierenfan op 27-03-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:07 



 
Profiel   

@Dierenfan, dat wilde ik net ook al zeggen, niet de minste in die wereld.
'Jantje van hiernaast" zal dat echt niet voor elkaar krijgen om de wolven aanvallen op zijn perceel in de media te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:10 



 
Profiel   

Schapenwol schreef
Sorry hoor, ik heb het idee dat sommigen van jullie wel een beetje in een social media fuik zijn belandt. Als je alleen maar op facebook leest en elk wolvenbericht uitpluist dan zal je vast een hoop volk treffen dat een ononderbouwde mening heeft, vooral de hardste en domste roepers tref je op facebook.

Ik heb al lang geen social media meer en ik lees toch echt al tijden vrij genuanceerde berichtgeving over de wolf in de main stream media. Ook de zorgen va bewoners en dierhouders komen goed in beeld van wat ik zoal lees. Als ik met mijn buren en kennissen praat hierover dan hoor ik ook nooit dat soort wolvengeknuffel, wel dat het mensen weinig interesseert omdat het ver van ze af staat. Als je alleen maar focust op facebookberichten en de partij van de dieren dan krijg je wel een beetje een vertekent beeld denk ik dat heel erg eindigt in een zij-wij en "niemand begrijpt ons" gevoel dat ik hier in het topic vaak proef.

Ga erop uit, praat met echte mensen. Als ze er niks van af weten, leg ze uit hoe het zit. Maar facebook is echt gif voor de samenleving zo langzamerhand. Er is helemaal geen groot zij tegen wij in het echt.

Laat ik nou juist via social media mijn contacten onderhouden met de getroffen mensen. Heb ook meerdere mensen gebeld na een aanval. Dus ik hoor het ook uit de eerste hand en niet via de social media, want daar komen de dierhouders er meestal erg slecht vanaf. Het beeld is niet vertekend de praktijk is dat dierhouders nog even een extra aanval kunnen verwachten van de wolvenliefhebbers want het ligt altijd aan de dierhouder. Ik heb de mensen die dit weekend een aanval hebben gehad door wolfwerend raster nog niet persoonlijk gesproken Net duizenden euro´s geinvesteerd maar daar houd de wolf geen rekening mee. Wil hij er in dan gaat hij er in dat is wel duidelijk En ja hoor iedereen kan zijn wolvenaanval in de media krijgen dat is geen probleem. Maar niet iedereen wil dat, door de bedreigingen die ze daarna ook kunnen ontvangen. Of aangekondigd bezoek van de wolvenliefhebbers die het raster wel eens even komen bekijken en uiteraard het raster altijd afkeuren. Niet fijn als je die ineens op jouw erf hebt staan om het gelijk te halen of telefoontjes te ontvangen dat jouw verhaal niet waar kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:33 



 
Profiel   

Ik zit ook in meerdere wolvenapps met zichtmeldingen zodat je ook veel zichtmeldingen door krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:34 



 
Profiel   

Mac schreef
De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.



Sterkte voor de schapen en eigenaren maar
Vond het niet echt wolfwerende omheining eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:54 



 
Profiel   

jackyline schreef
Mac schreef
De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.



Sterkte voor de schapen en eigenaren maar
Vond het niet echt wolfwerende omheining eigenlijk.

Hoe heb jij de omheining?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:56 



 
Profiel   

Waarom was dat niet wolfwerend dan?
Voldoet toch aan de gestelde eisen.

dit mag nu eenmaal niet
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:03 



 
Profiel   

jackyline schreef
Mac schreef
De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.



Sterkte voor de schapen en eigenaren maar
Vond het niet echt wolfwerende omheining eigenlijk.


Dat vinden we allemaal wel denk ik echter dit is wat maximaal mag in NL qua hoogte en wat door de zogenaamde experts aangegeven wordt als wolf werend. Daarom is het wel wolf werend echter het feit blijft dat het gewoon absoluut niet afdoende werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:17 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Plus toch wel een bekendheid in de schapenwereld/honden training wereld die zelf de wegen ook wel weet om publiciteit te krijgen. Dit bedoel ik absoluut niet negatief!!! Maar wel als feit dat hij persoonlijk wegen weet te bewandelen om dit in het openbaar/nieuws te krijgen

Ik ken hem niet, maar wat mij betreft is dat een positief iets. Als het maar in het nieuws komt en in grotere netwerken bekend wordt. Hetzelfde als de pony van een hoge politica in Duitsland. Daardoor wel publiciteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:16 



 
Profiel   

Mac schreef
dierenfan schreef
Plus toch wel een bekendheid in de schapenwereld/honden training wereld die zelf de wegen ook wel weet om publiciteit te krijgen. Dit bedoel ik absoluut niet negatief!!! Maar wel als feit dat hij persoonlijk wegen weet te bewandelen om dit in het openbaar/nieuws te krijgen

Ik ken hem niet, maar wat mij betreft is dat een positief iets. Als het maar in het nieuws komt en in grotere netwerken bekend wordt. Hetzelfde als de pony van een hoge politica in Duitsland. Daardoor wel publiciteit.

Niet alleen publiciteit ook zelfs heroverweging van de huidige wetten. Niets beter als zelf de problemen ervaren en verlies lijden door de wolf. Ook al is het niemand te wensen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:38 



 
Profiel   

jackyline schreef
Mac schreef
De aanval in Renkum vandeweek met 15 dode schapen was toevallig wel op het nationale radionieuws. Ik vermoed omdat daar alles op orde was qua voorgeschreven bescherming, met wolfwerende omheining. Het is denk ik "nog niet erg genoeg" om er meer aandacht aan te besteden.



Sterkte voor de schapen en eigenaren maar
Vond het niet echt wolfwerende omheining eigenlijk.


Dat vinden ook alleen de 'experts'. De rest heeft nog wel gezond verstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:43 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:17 



 
Profiel   

Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:19 



 
Profiel   

Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:21 



 
Profiel   

jackyline schreef
Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.

Jij hebt jouw dieren nog niet wolfwerend ingerasterd? Hoe hoog zou dit zijn 1.50? Weet niet wat er gebeurt als daar wolven omheen gaan lopen, ligt dan een beetje aan de paarden. Kan ook maar zo dat ze er doorheen vliegen dan en de wolf alsnog vrij spel heeft. Het is sowieso geen raster wat je rond een aantal hectares zet. Of wat je even oppakt en meeneemt naar de volgende locatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:26 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Wat je zegt ‘toevallig’. Soortgelijke aanvallen zijn er ook in Drenthe geweest. Die halen het nationale nieuws niet.

Ik kreeg wel een gedachte dat de aanval ‘handig’ zou zijn in het kader van de inperking van de toegankelijkheid van de Veluwezoom.
Zo van zie je wel, we moeten de wolven ruimte geven.



Ok. Jammer dat je je zo niet gehoord voelt. Ik snap je machteloosheid. Maar weet dat er echt wel bericht wordt over de aanvallen. Je begint er een half complot van te maken en dat is onterecht imo en ontwrichtend. Renkum is ook geen belangrijk toegangspunt voor de veluwezoom trouwens.
Hier haal ik o.a. mijn informatie vandaan, net zoals de doorsnee Nederlander:

-https://nos.nl/artikel/2417718-schapenhouders-drenthe-zijn-klaar-met-wolf-het-is-een-lustmoordenaar

-https://nos.nl/artikel/2450554-wolf-bijt-in-drenthe-zeker-32-dieren-dood-hoogste-aantal-in-nederland

En dan heb ik lukraak in 2 seconden even naar wolf gezocht op de nos site en de eerste hits neergeplakt hier, dus het valt echt wel mee qua informatievoorziening. Het dringt heus wel door dat de wolf een probleem is. Over een jaar wordt er beheerd zoals in Duitsland. Wedden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:32 



 
Profiel   

Het is niet voor niets dat ik een paar berichten eerder ook aanhaal dat er eindelijk aandacht is voor het eerlijke verhaal.
Net dat vis jij nu naar boven.

Er is al jaren géén werkelijke aandacht voor wat de wolf aanricht.
Onderandere de zogenaamde wolf werende omheining waar we al 2 jaar of langer in Nederland al van weten dat de wolf er over gaat.
Een klein berichtje in de lokale krant van wolf dood binnen die afrastering en dat was het.
En vervolgens verbaasd te zijn dat niet elke houder wil investeren in schijnveiligheid om de onwetende wat tevreden te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:53 



 
Profiel   

Ik hoop dat er beheerd gaat worden.

Ik vind het jammer dat de komst van de wolf als verrijking van de natuur wordt gebracht en er nu pas langzamerhand kentering komt in het beeld dat landbouwhuisdieren met rust gelaten wordt.
Dat is iets wat van meet af aan werd gezegd door dierhouders.
Maar dat werd altijd tegen gesproken, de wolf zou wild pakken. En hooguit af en toe een verzwakt of jong schaap. En zeker geen grote dieren als een rund of paard.

Het klopt dat ik denk de introductie van de wolf koren op de molen is om de veestapel in te krimpen en natuurgebieden te vergroten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 319 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen