Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

jackyline schreef
Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.


Dit is mijn gehuurde stuk, gaas aan de binnenkant is nog wel het plan (ook stuk ingegraven dan) maar het is nog niet duidelijk hoe lang ik hier nog kan blijven en mijn geldpotje is ook niet oneindig.. camera hangt er idd ook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:08 



 
Profiel   

Rizette schreef
jackyline schreef
Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.

Jij hebt jouw dieren nog niet wolfwerend ingerasterd? Hoe hoog zou dit zijn 1.50? Weet niet wat er gebeurt als daar wolven omheen gaan lopen, ligt dan een beetje aan de paarden. Kan ook maar zo dat ze er doorheen vliegen dan en de wolf alsnog vrij spel heeft. Het is sowieso geen raster wat je rond een aantal hectares zet. Of wat je even oppakt en meeneemt naar de volgende locatie.


Het is 2.20m hoog en ja ik weet ook niet wat er gebeurt als de wolven daar langs lopen of doorheen springen.. daar heb ik ook angst voor, vandaar dat ik ook nog graag gaas aan de binnenkant wil en iig een camera heb hangen met bewegingssensor.. Maar idd dit zet je niet zomaar eventjes langs je hele weiland..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:14 



 
Profiel   

ik denk dat als je zulke hoge hekken om je paddocks wilt zetten, je beter verticale spijlen kunt hebben, want die horizontale klimmen ze zo overheen, moet de ruimte tussen de spijlen wel klein genoeg zijn zodat ze zich er niet tussendoor kunnen wringen, maar zoiets als op deze foto zou misschien iets zijn voor een paddock
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 13:35 



 
Profiel   

Rizette schreef
jackyline schreef
Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.

Jij hebt jouw dieren nog niet wolfwerend ingerasterd? Hoe hoog zou dit zijn 1.50? Weet niet wat er gebeurt als daar wolven omheen gaan lopen, ligt dan een beetje aan de paarden. Kan ook maar zo dat ze er doorheen vliegen dan en de wolf alsnog vrij spel heeft. Het is sowieso geen raster wat je rond een aantal hectares zet. Of wat je even oppakt en meeneemt naar de volgende locatie.


Zeker twee meter. Draden dicht op elkaar, maar ik zou er gaas achter gedaan hebben dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:25 



 
Profiel   

Carmax schreef
jackyline schreef
Is niet mijn stuk. Maar dit komt in de richting. Zelf zou ik er nog gaas bij doen.
Dit staat in Renkum in de buurt ook van die schapen. Paard en pony gaan op paddock snachts
Volgens mij hebben ze er ook camera bij op de rechterhoek.


Dit is mijn gehuurde stuk, gaas aan de binnenkant is nog wel het plan (ook stuk ingegraven dan) maar het is nog niet duidelijk hoe lang ik hier nog kan blijven en mijn geldpotje is ook niet oneindig.. camera hangt er idd ook



Ik vind dat je t al super geregeld hebt zo voor jou paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:26 



 
Profiel   

Jolandje: zoiets moet wel ook de grond in, anders graaft een wolf zich er onderdoor.

In Ruurlo ook weer een (hobby)schaap gegrepen binnen wolfwerende omheining.
Geen idee of dit in de grotere media gaat komen, maar het plaatje was er wel tranentrekkend genoeg voor: een dood schaap met het lammetje (levend) tegen haar aangedrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:12 



 
Profiel   

Ik vraag me echt wel af waarom het niet dagelijks in de media is, wordt het genegeerd? Is het al geen nieuws meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:29 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Ik hoop dat er beheerd gaat worden.

Ik vind het jammer dat de komst van de wolf als verrijking van de natuur wordt gebracht en er nu pas langzamerhand kentering komt in het beeld dat landbouwhuisdieren met rust gelaten wordt.
Dat is iets wat van meet af aan werd gezegd door dierhouders.
Maar dat werd altijd tegen gesproken, de wolf zou wild pakken. En hooguit af en toe een verzwakt of jong schaap. En zeker geen grote dieren als een rund of paard.

Het klopt dat ik denk de introductie van de wolf koren op de molen is om de veestapel in te krimpen en natuurgebieden te vergroten.


Van meet af aan is er aangedragen dat dit onzin argumenten zijn. De wolf is een roofdier en elk roofdier jaagt op de meest makkelijke prooi. Wat is er makkelijker dan een prooi die niet weg kan?
Bovendien spreken gebeurtenissen uit het verleden al die argumenten tegen.
Zo nu en dan haalt een verhaal de media, met een kanttekening dat de omheining niet klopt etc.
De gemiddelde lezer leest een verhaal en zodra dergelijke kanttekeningen te lezen zijn, legt zij het verhaal naast zich neer. De oplossing is immers aangedragen. Punt.
Daarom wordt er niet naarstig gezocht naar een remedie. Dat komt wel, want deze ‘olievlek’ zal zich enkel verder verspreiden en voor dood en verderf zorgen.

Ik ben geen complot denker, noch heb ik ooit het nut van een complottheorie ontdekt, echter dergelijke uitspraken en gedachtes als onderstaande laten mij maar niet los.

Citaat
Het klopt dat ik denk de introductie van de wolf koren op de molen is om de veestapel in te krimpen en natuurgebieden te vergroten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:51 



 
Profiel   

Ik sta iets verder naar achter van carmax. Goed ingesloten en na 6000€ uitgave, grote inloopstal en groot stuk bestraat ivm modder, ook beetje plat. Ons stuk is nog niet opgekocht maar ook de vraag hoelang dat nog gaat duren. Gemeente wil die gronden hebben koste wat kost

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:58 



 
Profiel   

jackyline schreef
Carmax schreef

Dit is mijn gehuurde stuk, gaas aan de binnenkant is nog wel het plan (ook stuk ingegraven dan) maar het is nog niet duidelijk hoe lang ik hier nog kan blijven en mijn geldpotje is ook niet oneindig.. camera hangt er idd ook



Ik vind dat je t al super geregeld hebt zo voor jou paarden.


Dankje, we doen ons best met wat binnen onze macht ligt..

Jolandje: zo'n hek met verticale spijlen is mooi natuurlijk, maar ook behoorlijk prijzig.. en ik zou dat ook wel eng vinden met kleine shetlander pootjes en neusje die ertussen kunnen komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:41 



 
Profiel   

Ik zou heel bang zijn voor beklemde benen.
Tralies in een paardenbox zitten niet voor niets zo dicht bij elkaar.

An sich is verticaal denk ik wel lastiger klimmen voor een wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:44 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Ik zou heel bang zijn voor beklemde benen.
Tralies in een paardenbox zitten niet voor niets zo dicht bij elkaar.

An sich is verticaal denk ik wel lastiger klimmen voor een wolf.

De wolf graaft er onder door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:03 



 
Profiel   

En dat inderdaad ook. Tenzij je het diep ingraaft.

Het is niet te bekostigen, meter in de grond en minimaal 1.80 meter boven de grond.
En als je naar de dierentuinen kijkt, zul je zelfs naar 2.40 meter bovengronds moeten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 17:17 



 
Profiel   

Mac schreef
Jolandje: zoiets moet wel ook de grond in, anders graaft een wolf zich er onderdoor.

In Ruurlo ook weer een (hobby)schaap gegrepen binnen wolfwerende omheining.
Geen idee of dit in de grotere media gaat komen, maar het plaatje was er wel tranentrekkend genoeg voor: een dood schaap met het lammetje (levend) tegen haar aangedrukt.

ja dat zou ook moeten, maar helaas is dit voor mij te duur, wij moeten het anders gaan doen, er word wel zeker binnenkort gaas ingegraven en meer draden gezet, in elk geval rond de nacht paddocks

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:15 



 
Profiel   

tienus63 schreef
En dat inderdaad ook. Tenzij je het diep ingraaft.

Het is niet te bekostigen, meter in de grond en minimaal 1.80 meter boven de grond.
En als je naar de dierentuinen kijkt, zul je zelfs naar 2.40 meter bovengronds moeten gaan.

Krijg je alleen geen vergunning voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:17 



 
Profiel   

Kaja schreef
....
Ik ben geen complot denker, noch heb ik ooit het nut van een complottheorie ontdekt, echter dergelijke uitspraken en gedachtes als onderstaande laten mij maar niet los.

Citaat
Het klopt dat ik denk de introductie van de wolf koren op de molen is om de veestapel in te krimpen en natuurgebieden te vergroten.


Dat schrijft gewoon iemand hier hè, dat is geen waarheid. Mag je mij uitleggen hoe de "introductie" (beest is gewoon komen lopen vanuit Duitsland maar soit) dan koren op de molen is (van wie?) om de veestapel in te krimpen. Hoe werkt dat dan precies.
Er zitten wolven op de veluwe en drenthe, hoe helpt dat de veestapel inkrimpen en natuur vergroten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:16 



 
Profiel   

Ik heb een foto gezien van een lief lammetje, liggend tegen zijn of haar gedode moeder. |(

Houd het nou nooit eens op ! Ik word er zowel verdrietig als boos van.

Ik plak het maar niet, het is zo deprimerend net voor Pasen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:19 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Ik heb een foto gezien van een lief lammetje, liggend tegen zijn of haar gedode moeder. |(

Houd het nou nooit eens op ! Ik word er zowel verdrietig als boos van.

Ik plak het maar niet, het is zo deprimerend net voor Pasen.

Het wemelt van de nare foto's , vandaag ook weer op facebook met foto's van de tinker en andere paarden die aangevallen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:25 



 
Profiel   

Caroline van der Plas vraagt morgen opnieuw een debat aan over de wolf. Las ik.

Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:36 



 
Profiel   

Als landbouwgrond omgezet wordt in natuurgebied of voor mijn part bouwgrond, is er per saldo minder land beschikbaar voor vee.
Het aantal te houden dieren gebonden is aan de oppervlakte grond die een dierhouder bezit en/of in gebruik heeft.
Dus in dat op zicht heeft het alles te maken met het aantal dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:11 



 
Profiel   

@ schapenwol ik heb een collega die letterlijk zegt dat iedereen maar gewoon moet zorgen dat zijn of haar dieren niet gepakt kunnen worden.
En dat de natuur (oftewel de wolf) maar lekker zijn gang moet gaan.

Ik ga de discussie maar niet meer aan.

De meeste van mijn andere collega’s hebben er niet mee te maken en die krijgen er ook weinig van mee.
Die zal het allemaal een worst wezen.

Dus dat het voor mensen duidelijk is ,door eventuele nieuwsberichten, wat de wolf aan schade aanricht ben ik dus niet met je eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:29 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Caroline van der Plas vraagt morgen opnieuw een debat aan over de wolf. Las ik.

Mooi!

Tenminste iemand die voor onze dieren op komt. Hoeven we van de PVDD niet te verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:43 



 

DuoPenotti schreef
Caroline van der Plas vraagt morgen opnieuw een debat aan over de wolf. Las ik.

Mooi!



Heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:10 



 
Profiel   

Denk niet dat het wat gaat opleveren, zolang de wolvenlobby nog zo actief is.

En een klein beetje hypocriet is het wel. Als ze nou ook nog een debat aanvraagt over misstanden in de bio-industrie, de slachthuizen en de veetransporten, neem ik die woorden graag terug. Dat zou pas klasse zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:28 



 
Profiel   

Nee dat is niet hypocriet. Omdat missstanden daar ook al aangekaart worden....
Alles gaat volgens regels. Dat je die regels niet voldoende vind is een andere discussie.
Maar als daar dieren gewond worden of niet snel gedood dan komt er onderzoek.
Als daar dagelijks gewonde dieren staan zoals de wolf doet dan was er al lang geen bio industrie meer in Nederland.
Kan daar nog verbeterd worden, zeker, wat ook al jaar naar jaar gebeurt.
Veehouderij 50 jaar terug of nu is al zoveel anders.
Veehouderij hier of in het buitenland is ook zoveel anders.
Maar die wolf verwond en dood zoals hij doet en dat word nooit beter.
Daarnaast kun je kiezen om geen vlees te eten zodat ze door jou geen dier houden, je kan niet kiezen geen wolf in je wei te willen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen