Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:55

mysa schreef:
Denk niet dat het wat gaat opleveren, zolang de wolvenlobby nog zo actief is.

En een klein beetje hypocriet is het wel. Als ze nou ook nog een debat aanvraagt over misstanden in de bio-industrie, de slachthuizen en de veetransporten, neem ik die woorden graag terug. Dat zou pas klasse zijn.

Totaal andere zaak. Misstanden zijn er overal. De wolf zijn natuur is makkelijk voedsel pakken en levend aanvreten. En veel meer doodmaken of aanvreten dan wat hij nodig heeft. Plezier in sur plus killing = de wolf, geen misstand of uitzondering. Totaal anders situatie.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 08:59

....
Ik ben geen complot denker, noch heb ik ooit het nut van een complottheorie ontdekt, echter dergelijke uitspraken en gedachtes als onderstaande laten mij maar niet los.

Citaat:
Het klopt dat ik denk de introductie van de wolf koren op de molen is om de veestapel in te krimpen en natuurgebieden te vergroten.
[/quote]

Dat schrijft gewoon iemand hier hè, dat is geen waarheid. Mag je mij uitleggen hoe de "introductie" (beest is gewoon komen lopen vanuit Duitsland maar soit) dan koren op de molen is (van wie?) om de veestapel in te krimpen. Hoe werkt dat dan precies.
Er zitten wolven op de veluwe en drenthe, hoe helpt dat de veestapel inkrimpen en natuur vergroten?[/quote]
Er is in ieder geval al bewijs dat ze een wolf gevangen hebben en ergens anders weer uit hebben gezet in Nederland. Dat heeft Stichting Annemieke boven tafel gekregen via WOB verzoeken. Denk je dat het bij 1 is gebleven? En waarom?Toch raar om ze op de ene plek te vangen en de andere plek uit te zetten? Dan ben je toch aan het sturen? Dat is een bepaalde mindset, richting ? Zou toch bijzonder zijn. Je doet iets wel of je doet iets niet lijkt me.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:12

Ik ben wel benieuwd naar een officiele bron wbt dat uitzetten. Ik ben niet pro wolf maar ik geloof niet in het uitzetten van wolven. Waarom zou je al die moeite nemen als ze vanuit Duitsland zo de grens over komen lopen? Ik heb stichting Annemieke zelf ook eens bekeken een tijdje terug. Zoals het op mij overkomt is het vooral gebaseerd op onderbuikgevoel en weinig op echte feiten en wetenschappelijke bronnen.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:46

Ik geloof ook niet dat ze uitgezet worden. Ook niet dat ze gevoerd worden.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:52

Nee ik geloof dat ook niet.
Er zitten er ook gewoon te veel in Duitsland. Die jongen gaan hun eigen plek ook zoeken en komen dan vanzelf hier.

De onzin dat het om boeren weg te krijgen geloof ik ook niet.
De koeienboer heeft er last van, maar de varkens/kippenhouder ook niet.
De hobbyboeren en de particulieren hebben er last van. Juist net wat geen bioindustrie is.

Ze horen gewoon niet meer op die ouderwetse rode kaart. Ze zijn al bij lange na niet meer bijna uitgestorven.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 09:54

Introductie betekent binnenkomst. Niet uitzetten.

Of ze nu binnengewandeld zijn, ergens gefokt en hier uitgezet, er zijn er veel te veel in Nederland en Nederland biedt niet de wolf vriendelijke habitat waarin een wolf welf thuis hoort.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:00

'Stichting' Annemiek, is een beroepsprotester. Zij zat ook superdiep in de Oostvaardersplassen toestand.
Ala je het hebt over mensen die geld verdienen en aandacht zoeken aan de wolf, dan is zij het. Zij heeft belang bij ophef. Ik geloof pas wat zij zegt als ik de stukken zelf zie.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:01

ik twijfel sterk of de wolven niet zijn uitgezet, je ziet het zo vaak in Nederland, 30 jaar geleden hebben ze ook bevers uitgezet, die waren hier niet, nu moeten ze er een flink aantal afschieten, ook de moeflon is uitgezet ( nu door de wolf weer verdwenen) en er is ook geprobeerd om elanden uit te zetten, die hebben het hier niet gered, verder weet ik niet wat ze nog allemaal hebben gedaan

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:04

DuoPenotti schreef:
Nee ik geloof dat ook niet.
Er zitten er ook gewoon te veel in Duitsland. Die jongen gaan hun eigen plek ook zoeken en komen dan vanzelf hier.

De onzin dat het om boeren weg te krijgen geloof ik ook niet.
De koeienboer heeft er last van, maar de varkens/kippenhouder ook niet.
De hobbyboeren en de particulieren hebben er last van. Juist net wat geen bioindustrie is.

Ze horen gewoon niet meer op die ouderwetse rode kaart. Ze zijn al bij lange na niet meer bijna uitgestorven.


Precies. Juist de hobbyboeren en particulieren hebben er last van. De mega varkensboeren of supermelkveehouders hebben totaal geen last van de wolf.
Met name de schapenhouders hebben er last van. Een particulier met 2 paarden kan vaak nog wel een maatregel nemen door ze bijvoorbeeld 's nachts op stal te zetten of een kleine paddock af te schermen.

Als je het hebt over de grootste slachtoffers van de wolf dan zijn het denk ik de schapenhouders. Zij zijn het grootste doelwit en kunnen het minste doen om hun dieren te beschermen. Wie heeft er nou belang bij het verminderen van schaapskuddes in Drenthe? :')
Laatst bijgewerkt door Schapenwol op 28-03-23 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:07

jolandje schreef:
ik twijfel sterk of de wolven niet zijn uitgezet, je ziet het zo vaak in Nederland, 30 jaar geleden hebben ze ook bevers uitgezet, die waren hier niet, nu moeten ze er een flink aantal afschieten, ook de moeflon is uitgezet ( nu door de wolf weer verdwenen) en er is ook geprobeerd om elanden uit te zetten, die hebben het hier niet gered, verder weet ik niet wat ze nog allemaal hebben gedaan


Ja bevers, ja. Dat is toch totaal wat anders. Dat was gewoon gepland, onderzocht en democratisch besloten. In alle openheid. Die moeflons waren volgens mij een particulier initiatief van park de hoge Veluwe.
Je denkt toch niet dat "ze" (wie??) stiekem een wolf gaan vangen in Polen ofzo om die te vervoeren over de weg in een hokje ofzo? Om die vervolgens los te laten in Limburg of Drenthe? Waarom? Terwijl ze in Duitsland gewoon rondlopen en zo de grens over wandelen :')
Alle logica ontbreekt bij dit soort 'complottheorieen'.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:09

Ik denk dat melkveehouders in de omgeving DFW en zuidwest Drenthe hier anders over denken.
Er zijn er verscheidene bij die hun jongvee en pinken niet meer durven te laten weiden.
En wat te denken van de aanvallen van groot vee in de stallen in die omgeving?

Kostenplaatje gaat omhoog, want er moet meer mest afgevoerd worden, het gras moet worden gemaaid en naar de stal gebracht worden.
Natuurlijk maaien de boeren sowieso ook wel, maar dat is voor de winter voorraad.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:12

tienus63 schreef:
Ik denk dat melkveehouders in de omgeving DFW en zuidwest Drenthe hier anders over denken.
Er zijn er verscheidene bij die hun jongvee en pinken niet meer durven te laten weiden.
En wat te denken van de aanvallen van groot vee in de stallen in die omgeving?

Kostenplaatje gaat omhoog, want er moet meer mest afgevoerd worden, het gras moet worden gemaaid en naar de stal gebracht worden.
Natuurlijk maaien de boeren sowieso ook wel, maar dat is voor de winter voorraad.



Welke aanvallen van grootvee in de stallen in Drenthe?

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:17

Schapenwol schreef:
'Stichting' Annemiek, is een beroepsprotester. Zij zat ook superdiep in de Oostvaardersplassen toestand.
Ala je het hebt over mensen die geld verdienen en aandacht zoeken aan de wolf, dan is zij het. Zij heeft belang bij ophef. Ik geloof pas wat zij zegt als ik de stukken zelf zie.

Als je dat echt meent en het niet alleen zegt om haar af te branden dan zou ik zeggen neem contact op met Stichting Annemieke dan kun je de wobdocumenten inzien. Ik heb ze wel ergens gelezen en het klopt gewoon wat ze zegt. Dus als je het echt wilt ...makkelijk te onderzoeken alvorens te zeggen dathet niet waar is. Prima werk heeft ze overigens gedaan voor de OVP. Hoe verdient ze er precies persoonlijk aan volgens jou? Ben je overigens voorstander van het beleid in de OVP? Ik vind dat je het probleem van de wolven danig bagatelliseerd met een particulier met 2 paarden die ze s nachts wel op stal kan zetten, het is hier nu al heel vaak gezegd dat de wolf overdag ook aanvalt.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:19

Schapenwol schreef:
tienus63 schreef:
Ik denk dat melkveehouders in de omgeving DFW en zuidwest Drenthe hier anders over denken.
Er zijn er verscheidene bij die hun jongvee en pinken niet meer durven te laten weiden.
En wat te denken van de aanvallen van groot vee in de stallen in die omgeving?

Kostenplaatje gaat omhoog, want er moet meer mest afgevoerd worden, het gras moet worden gemaaid en naar de stal gebracht worden.
Natuurlijk maaien de boeren sowieso ook wel, maar dat is voor de winter voorraad.



Welke aanvallen van grootvee in de stallen in Drenthe?

Wil je het echt weten of is jouw enige doel om alles in twijfel te trekken? Een zogenaamde wolf in schaapskleren voor de dierhouders. Je doet me erg denken aan de rewilders die ik overal tegen kom die ook stelselmatige in twijfel trekken of ontkennen welke problemen de wolf veroorzaakt en wat ze aanrichten.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:23

Schapenwol schreef:
jolandje schreef:
ik twijfel sterk of de wolven niet zijn uitgezet, je ziet het zo vaak in Nederland, 30 jaar geleden hebben ze ook bevers uitgezet, die waren hier niet, nu moeten ze er een flink aantal afschieten, ook de moeflon is uitgezet ( nu door de wolf weer verdwenen) en er is ook geprobeerd om elanden uit te zetten, die hebben het hier niet gered, verder weet ik niet wat ze nog allemaal hebben gedaan


Ja bevers, ja. Dat is toch totaal wat anders. Dat was gewoon gepland, onderzocht en democratisch besloten. In alle openheid. Die moeflons waren volgens mij een particulier initiatief van park de hoge Veluwe.
Je denkt toch niet dat "ze" (wie??) stiekem een wolf gaan vangen in Polen ofzo om die te vervoeren over de weg in een hokje ofzo? Om die vervolgens los te laten in Limburg of Drenthe? Waarom? Terwijl ze in Duitsland gewoon rondlopen en zo de grens over wandelen :')
Alle logica ontbreekt bij dit soort 'complottheorieen'.

Waarom zijn de heckrunderen de Oostvaardersplassen al ingesmeten door Vera toen er nog niet officieel toestemming was daarvoor? En verkondigt hij dat ook nog lachend op een filmpje? Omdat de rewilders er beter aan worden door de vele subsidiegelden die er zijn voor de wolf en als de wolf ergens een half jaar is dat het gebied dan zomaar natura 2000 worden , weer mogelijke subsidiemiljoenen, daarom zou het best eens zo kunnen zijn. Evenveel kans van wel dan van niet. Heb geen bewijs maar geld maakt vindingrijk en soms ook heel achterbaks, dat weten we allemaal.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:23

In Fluitenberg een geit uit de stal getrokken. De stal waarin volwassen koeien staan.
In wapserveen verscheidene koeien wonden op de rug door dat ze in de stal besprongen zijn door een wolf.
Er werd in eerste instantie ten stelligste ontkend dat dat gedaan zou zijn door een wolf.
Het zouden wel gekomen zijn doordat de koeien bollig waren, of speels Ingrid van de koeien.
De boer verklaarde toen al dat het gedrag van zijn kudde totaal afwijkend was.
DNA heeft uiteindelijk aangetoond dat het wel een wolf was geweest, maar dat het gecommuniceerd.
Alleen de lijst op Bij12 is bijgewerkt.

Hogerop in Drenthe is meen ik een kalf uit de stal gesleurd.
Dit zijn gevallen ergens in 2022/2023 geweest.

Net over de grens bij de Achterhoek koeien in de stal aangevallen, 2022.
Google het maar.

Maar de schapenwol jij jouw mening over de aanwezigheid van de wolf, ik de mijne.

Rizette
Berichten: 4361
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:49

tienus63 schreef:
In Fluitenberg een geit uit de stal getrokken. De stal waarin volwassen koeien staan.
In wapserveen verscheidene koeien wonden op de rug door dat ze in de stal besprongen zijn door een wolf.
Er werd in eerste instantie ten stelligste ontkend dat dat gedaan zou zijn door een wolf.
Het zouden wel gekomen zijn doordat de koeien bollig waren, of speels Ingrid van de koeien.
De boer verklaarde toen al dat het gedrag van zijn kudde totaal afwijkend was.
DNA heeft uiteindelijk aangetoond dat het wel een wolf was geweest, maar dat het gecommuniceerd.
Alleen de lijst op Bij12 is bijgewerkt.

Hogerop in Drenthe is meen ik een kalf uit de stal gesleurd.
Dit zijn gevallen ergens in 2022/2023 geweest.

Net over de grens bij de Achterhoek koeien in de stal aangevallen, 2022.
Google het maar.
We zijn eigenlijk dom dat we nog gaan bewijzen dat wat we zeggen waar is. Jij kent deze gebeurtenissen en ik ken ze. Waarom? Omdat we bang zijn dat onze dieren een van de volgende zijn. Woon je in het westen dan ben je pas laat aan de beurt zo zal het ongeveer werken. Iedereen die echt interesse heeft over wat de wolf doet heeft dit gevolgd en weet het. Maar er zijn natuurlijk mensen die dit heel goed weten en het heel bewust elke keer in twijfel trekken.
Maar de schapenwol jij jouw mening over de aanwezigheid van de wolf, ik de mijne.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 10:53

in Brabant 2 jaar geleden al 4 schotse hooglanders, 1 staat er op bij12, de andere 3 zijn niet meer te vinden. Hoe dan :?

Ook volwassen drachtige koeien. Gedood!

Maar dat is inderdaad nog een minderheid, dus denken dat de wolf is ingezet om deze boeren weg te krijgen is bullsh..
Maar last hebben ze er zeker van.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:49

In spanje was dit:
Afbeelding

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:07

Wat ik me afvraag: zou er nog niemand eens zijn luchtbuks gepakt hebben om wolven van zijn terrein te verjagen? Misschien dat het indruk maakt.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:20

CharleyT schreef:
Wat ik me afvraag: zou er nog niemand eens zijn luchtbuks gepakt hebben om wolven van zijn terrein te verjagen? Misschien dat het indruk maakt.

dat vast wel, maar helaas mag je ze niet raken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:48

Rizette schreef:
Schapenwol schreef:
'Stichting' Annemiek, is een beroepsprotester. Zij zat ook superdiep in de Oostvaardersplassen toestand.
Ala je het hebt over mensen die geld verdienen en aandacht zoeken aan de wolf, dan is zij het. Zij heeft belang bij ophef. Ik geloof pas wat zij zegt als ik de stukken zelf zie.

Als je dat echt meent en het niet alleen zegt om haar af te branden dan zou ik zeggen neem contact op met Stichting Annemieke dan kun je de wobdocumenten inzien. Ik heb ze wel ergens gelezen en het klopt gewoon wat ze zegt. Dus als je het echt wilt ...makkelijk te onderzoeken alvorens te zeggen dathet niet waar is. Prima werk heeft ze overigens gedaan voor de OVP. Hoe verdient ze er precies persoonlijk aan volgens jou? Ben je overigens voorstander van het beleid in de OVP? Ik vind dat je het probleem van de wolven danig bagatelliseerd met een particulier met 2 paarden die ze s nachts wel op stal kan zetten, het is hier nu al heel vaak gezegd dat de wolf overdag ook aanvalt.


Als de bestanden openbaar zijn gemaakt door een aanvraag, waarom kunnen die bestanden dan niet ook openbaar gedeeld worden? En waarom is het dan geen landelijk nieuws geweest?

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 12:58

CharleyT schreef:
Wat ik me afvraag: zou er nog niemand eens zijn luchtbuks gepakt hebben om wolven van zijn terrein te verjagen? Misschien dat het indruk maakt.


Tot dat je daar niet meer staat en er geen luchtbuks lawaai is en dan zijn ze er alsnog.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:19

CharleyT schreef:
Wat ik me afvraag: zou er nog niemand eens zijn luchtbuks gepakt hebben om wolven van zijn terrein te verjagen? Misschien dat het indruk maakt.

Als ze er pissig van worden en agressief reageren, heb je zelf de tanden in je lijf staan dan. Confrontatie aangaan is optie als je dodelijke backup hebt en bij een luchtbuks moet dat dan heel pittig kostbaar spul zijn, niet je voor ratten tot 20m afstand knikloopje.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 13:30