Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

In Nijverdal Overijssel is eens een pony hengst dwars door een rivier gezwommen om een kind op een pony die aan de andere kant reed aan te vallen. Men gaat er vanuit dat de gemiddelde Nederlander precies weet hoe hij met een stier om moet gaan terwijl een gemiddelde boer zal zeggen ga nooit bij een stier in want ze zijn supersnel en zeker niet altijd voorstelbaar Het gaat met geluk vaak goed. Hoe meer je van alle dieren weet hoe meer je weet hoe het met de gevaren zit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:01 



 
Profiel   

Provincie Drenthe start een pilot met dierhouders in het gebied waar veel aanvallen zijn.
Er worden nog dierhouders gezocht die mee willen werken.
Zo hoopt men in kaart te brengen of het probleem wolven zijn of zwakke bescherming.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7325335740

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:12 



 
Profiel   

Het zijn probleemwolven, omdat ze niet achter wild maar achter schapen, koeien en pony’s aangaan.
In Zweden worden ze geschoten als ze vee pakken. Zelfs als ze te dicht bij mensen komen, dan ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:50 



 
Profiel   

Ik vrees dat dat ook in Nederland gebeurt. Grootvee wordt hier ook al aangevallen.

Je zou denken dat er Zweden genoeg wild voor een wolf is.
Maar ja waarom zou je je inspannen om achter wild aan jagen als je met minder moeite (landbouw)huisdieren kunt pakken.
De McDonald’s wolf is de nieuwe Europese wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:59 



 
Profiel   

Ze zeggen onderhand letterlijk, de wolf moet eerst een mens aanvallen, zolang die dat niet doet is ie niet gevaarlijk. Mensen vermoorden meer schapen per jaar, dus die paar die de wolf pakt zijn maar te verwaarlozen.
Diep triest :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 07:46 



 
Profiel   

Dat is net als de bewering dat de wolf een aanwinst is voor de NL natuur. Terwijl jagers puur voor hun plezier schieten.

Ten eerste hebben we enkel aangelegde natuur en geen natuurlijk evenwicht en ten tweede (je hebt overal rotte appels) dankzij de jagers hebben we allerlei wild en in redelijke verhouding. Hooguit overschot omdat ze niet 24/7 en 365 dagen per jaar jagen en niet overal goed kunnen komen waardoor er minder afschot is dan eigenlijk moet. Echter de wolf pakt alles wat voor hem makkelijk eetbaar is. Op de veluwe al 2 jaar vrijwel 0 jonge herten en reeën die opgegroeid zijn dankzij de wolf. Welk evenwicht bedoeld men?? Ik noem het uitroeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 08:30 



 
Profiel   

het wild zal snel minder worden en soorten verdwijnen , dan gaan ze of de wolven uiteindelijk toch schieten, of ze komen met grover geschut, de lynx of de beer

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:26 



 
Profiel   

Wat ik steeds weer terug zie komen of eigenlijk genegeerd zie worden is de chronische angst en stress die mensen ondervinden van de aanwezigheid van de wolf. Dat wordt gewoon weggewuifd. "Gewoon niet bang zijn en omheining bouwen". Terwijl elke dag blijkt dat de angst om je dieren terecht is en daarmee is het logisch dat mensen ook bang zijn voor hun kinderen. Er wordt dus gewoon niét geluisterd naar mensen. Je zou denken dat het na de nieuwe verkiezingsuitslag duidelijk zou moeten zijn dat dat een probleem is. Maar niet, dus.

Te bizar, maar idd lynx en beer staan ook op het verlanglijstje van de rewilders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:49 



 
Profiel   

En de beer kan zichzelf prima redden in een woonwijk.. dus dat kan nog best interessant worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:51 



 
Profiel   

Beren zijn nog brutaler, die eten gerust je kliko leeg. Ik zie het al voor me..

Ik zag net op FB die foto van dat dode schaap met het lammetje wat er nog naast is gaan liggen. Je ziet heel wat foto’s voorbij komen maar het went nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:18 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Provincie Drenthe start een pilot met dierhouders in het gebied waar veel aanvallen zijn.
Er worden nog dierhouders gezocht die mee willen werken.
Zo hoopt men in kaart te brengen of het probleem wolven zijn of zwakke bescherming.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7325335740

Tja en dan komen ze er straks achter dat de hoogomheinde stukken minder aanvallen hebben maar dan moeten er wel steeds weilanden met vee in de buurt zijn die makkelijk te pakken zijn. Of het probleemwolven zijn daar kom je pas achter als alles hoog omheind is en onder zwaar stroom. Dan gaan ze er nl zeker door want het gebeurt nu ook. Nu pakken ze de weg van de minste weerstand en dan ligt het weer aan de veehouder. En dit is dan nog weer om een aantal jaren uitstel te krijgen voor de wolf. Men wil niet leren uit het buitenland waar de wolf al veel langer is , er veel meer ruimte en wild is en men toch afschiet. Daar mogen in verhouding een stuk minder wolven zijn die hier gepland zijn in ons overvolle landje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:26 



 
Profiel   

Mac schreef
Wat ik steeds weer terug zie komen of eigenlijk genegeerd zie worden is de chronische angst en stress die mensen ondervinden van de aanwezigheid van de wolf. Dat wordt gewoon weggewuifd. "Gewoon niet bang zijn en omheining bouwen". Terwijl elke dag blijkt dat de angst om je dieren terecht is en daarmee is het logisch dat mensen ook bang zijn voor hun kinderen. Er wordt dus gewoon niét geluisterd naar mensen. Je zou denken dat het na de nieuwe verkiezingsuitslag duidelijk zou moeten zijn dat dat een probleem is. Maar niet, dus.

Te bizar, maar idd lynx en beer staan ook op het verlanglijstje van de rewilders.

Niet serieus nemen, laten zitten in de narigheid,mens en dier , de slogan van ons huidige kabinet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:27 



 
Profiel   

Rizette schreef
Men wil niet leren uit het buitenland waar de wolf al veel langer is , er veel meer ruimte en wild is en men toch afschiet. Daar mogen in verhouding een stuk minder wolven zijn die hier gepland zijn in ons overvolle landje.

Ik plaatste enige tijd geleden hier een stukje over het probleem van wolven in Colorado, wat het probleem kan worden als ze daar weer geintroduceerd worden..
Colorado.. dat is groter dan Nederland, Belgie, Luxemburg en een stuk van Duitsland en een stukje van Frankrijk.. En er wonen 5.8 miljoen mensen.. en daar vinden ze het al niet gaaf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:30 



 
Profiel   

Yenni wat een schrik. Ik ben ook benieuwd waar je liep.

Idd ze zeggen dat het veilig is, maar die dieren hebben soms ook gewoon een dolle bui. Het was echt gevaarlijk. Gelukkig stonden er heel veel dikke bomen en was ik helder genoeg om te bedenken dat we daar veilig zouden zijn. Speelt denk ik mee dat we paarden hebben. Mensen met geen of weinig ervaring met grote dieren waren wellicht minder goed weggekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:32 



 
Profiel   

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... end-aantal

Gisteren heeft BBB de kamer gevraagd om de beschermde status van de wolf te versoepelen, zodat de wolf kan worden beheerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:59 



 
Profiel   

Babootje schreef
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... end-aantal

Gisteren heeft BBB de kamer gevraagd om de beschermde status van de wolf te versoepelen, zodat de wolf kan worden beheerd.



Ja en het antwoord is dat het voorlopig niet gaat gebeuren, link staat hier al ergens genoemd -O-

Edit: nogmaals https://nos.nl/artikel/2469232-kabinet- ... tatus-wolf

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:06 



 
Profiel   

Vinden beren eigenlijk oorsprong in Nederland?
Kan mij daar niks bij voorstellen namelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
Vinden beren eigenlijk oorsprong in Nederland?
Kan mij daar niks bij voorstellen namelijk!

https://www.gld.nl/nieuws/7654153/kunne ... gelderland

Blijkbaar rond 1000 jaar geleden, en iemand van Ark Natuurontwikkeling (die ook iets met Rewilding Europe doen, geloof ik) zegt hierover
Helmer ziet de beer graag terugkeren naar ons land. "Naar de Veluwe, of de de Oostvaardersplassen als de hekken verdwijnen. Ze hebben bos, holle bomen en besjes nodig. En in principe eten ze alles waar eiwit in zit." Momenteel zitten ze dus nog in het oosten van Europa, zoals Roemenië en Slovenië. Maar ook in Beieren heeft een beer zich al laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:20 



 
Profiel   

Beren weet ik zo niet, denk het wel. Las net dat er ooit Nijlpaarden in de IJsselvallei leefden. Een grote soort ook nog. Kunnen we ook leuk terughalen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:21 



 
Profiel   

Popstra schreef
Vinden beren eigenlijk oorsprong in Nederland?
Kan mij daar niks bij voorstellen namelijk!

Ik ook niet!
En de wolf ook beperkter dan nu, want de helft van Nederland bestond nog helemaal niet toen er nog wolven rondliepen. Wat wel bestond zag er ook compleet anders uit.

Ark Nature heet nu Ark Rewilding. Say no more.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:22 



 
Profiel   

Ah o.k, ik dacht dat ze vooral vis uit riviertjes haalden namelijk. Wist niet dat ze van besjes leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:22 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ah o.k, ik dacht dat ze vooral vis uit riviertjes haalden namelijk. Wist niet dat ze van besjes leven.

Helel voedselbossen aan besjes...................

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:25 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Babootje schreef
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... end-aantal

Gisteren heeft BBB de kamer gevraagd om de beschermde status van de wolf te versoepelen, zodat de wolf kan worden beheerd.



Ja en het antwoord is dat het voorlopig niet gaat gebeuren, link staat hier al ergens genoemd -O-

Edit: nogmaals https://nos.nl/artikel/2469232-kabinet- ... tatus-wolf


Ja, dat las ik ook. Maar het begint bij iedere keer het probleem adresseren. Ook in de openbaarheid.
Ik verwacht dat - ook al is dat nu niet in ieders belang dat het snel gaat - dat dit kabinet niet zn volledige regeerperiode gaat afmaken. En daarmee deze minister het veld mag ruimen. Ik denk niet dat de CU nog nodig is om een kabinet te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:26 



 
Profiel   

Volgens de IUCN "rode lijst" is de Europese grijze wolf niet bedreigd.
https://www.iucnredlist.org/search?quer ... pe=species

Dat staat ook op de website van Ouwehands dierenpark.
https://www.ouwehand.nl/nl/ontdekken/wolf#

Dat is de wolvensoort die hier rondloopt. De Euraziatische wolf of Europese wolf.
Waarom hebben we het dan nog steeds over een bedreigde diersoort?
En waarom kunnen we de Europese wolf die nog in verschillende dierentuinen worden gehuisvest, niet gewoon loslaten aangezien ze door wolvenkenners als niet gevaarlijk worden beschouwd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 12:36 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Waar was dat Yenni?


We liepen in de Budelse Bergen in Budel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen