Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 92  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Haha leedebee, ook gewoon rollen in de berm _O- . Wel dapper dat de container aan onderzoek onderworpen moest worden.

Wat goed dieseltje! Leuk om te zien.

En al gehangen Samantha, mooi dat ze zo relaxed was.

Hier staat het werk even stil denk ik. Mevrouw is tegen het hek aan gevlogen in blinde paniek, was er verder niet bij, geen idee waarom. Hek verbogen en een paard met een dikke neus. Dus voorlopig even op pijnstillers/ontstekingsremmers en geen hoofdstel, zit precies op die plek. Duimen dat het snel wegtrekt en geen breuk oid is. Paarden :x ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:53 



 
Profiel   

Oei Elina, dat is niet zo handig!! Hopelijk snel beter!

Wij hebben vandaag voor t eerst serieus gewerkt met bit (de lijn op kaptoom)
[ img ]

Ze was heel braaf! Vanuit draf en galop werkt het ho commando ook fantastisch :+ de bok knop doet het ook nog helaas :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:57 



 
Profiel   

Leedebee
Die container foto :+
Misschien zit er nog een eetbaar schilletje in.
Goed dat je even de osteo laat kijken.

Goed bezig met niko +:)+
Ziet er goed uit.
En hij stapt mooi door.
Top.


Muis was heerlijk pomtiedom vandaag.
Waar ik haar parkeer blijft ze staan :+
En ik heb haar in de spook hoek geparkeerd.
April krijgt ze haar eigen nieuwe aangemeten maat zadel.
Eigenlijk durfde ik dat niet zo goed maar dit merk is helemaal aanpasbaar.
Dus durf de stap te zetten.

https://youtu.be/8qoOayLIsEo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:00 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Haha leedebee, ook gewoon rollen in de berm _O- . Wel dapper dat de container aan onderzoek onderworpen moest worden.

Wat goed dieseltje! Leuk om te zien.

En al gehangen Samantha, mooi dat ze zo relaxed was.

Hier staat het werk even stil denk ik. Mevrouw is tegen het hek aan gevlogen in blinde paniek, was er verder niet bij, geen idee waarom. Hek verbogen en een paard met een dikke neus. Dus voorlopig even op pijnstillers/ontstekingsremmers en geen hoofdstel, zit precies op die plek. Duimen dat het snel wegtrekt en geen breuk oid is. Paarden :x ;(



Jeetje wat een schrik.
Kan dat nou toch.
Beterschap,hoop dat ze snel weer oke is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:07 



 
Profiel   

Oef Elina wat schrikken! Hopelijk valt de schade mee.

Knappe Niko!
Zoey ook fijn gewerkt

Welk merk zadel krijgt Muis?

Lissy was vanavond erg gefrustreerd := het uit zich in veel slaan met haar achterbeen en gestamp, heen en weer lopen naast me. We waren aan de hand aan het werk en ze mag me gewoon niet voorbij. Toen ze dat weer wist, ging ze dus maar 10 stappen naar achter om dan weer naar voren te kunnen lopen :+ we zijn gelukkig wel op een punt nu dat ze mij niet omver wil lopen, dus ik blijf gewoon rustig staan wachten tot ze door heeft dat het drama gedrag niet helpt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:59 



 
Profiel   

Dat is ff balen Elina. Hopelijk snel weer opgeknapt!

Tja die container.. dat is dus het grappige. Qua voorwerpen vindt hij weinig spannend. Het lijkt meer "de ruimte" of zo te zijn.

Dit deed ik al met hem toen hij net 1 was: https://youtu.be/afZmwXN2l48

@roosa, hij trok er een kartonnen doos met strotouwen uit. Jammie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:15 



 
Profiel   

Wat een schrik Elina! Hopelijk geneest het vlot!
Lekker gewerkt voor Niko en Zoey, fijn altijd zo'n stap vooruit!
Succes Samantha! Dat hangen vond ik een heel ding, mijn paard vond het allemaal helemaal prima. Daarna is het zo snel gegaan dat ik me nog wel eens af vraag hoe flexibel ze wel niet zijn!

Gisteren een 5 kilometer gedaan met Gibbs onder het zadel. Oftewel bijrijdster rijdt en ik ga gezellig op de fiets mee. Niet omdat het moet of hij ook maar enigszins op mij let haha maar puur voor de gezelligheid en zo kan ik zien hoever mijn paard is. Dat is als je zelf zelden/nooit rijdt. Hij deed het echt fantastisch!! Alle gangen beheerst hij goed. Weer heerlijk even de zee in geweest. Dat vind hij zoooo fantastisch. Verkeer wordt verder niet eens bekeken. Hij lijkt eigenlijk gewoon 'af' en ik blijf maar wachten tot het moment dat hij een x gek gaat doen. Zo ontzettend blij met deze kanjer. Hij is echt alles wat ik nodig heb in een paard! En ik maar zoeken naar ouder en bomproof. Het blijkt maar dat 3 jaar dat ook kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:31 



 
Profiel   

Zo zie je inderdaad maar weer dat leeftijd niet altijd iets zegt!
Fijn hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:48 



 
Profiel   

Laten jullie een zadelpasser komen voordat je gaat inrijden? Ik heb nu een aanpasbaar zadel, ligt naar mijn idee prima voor de eerste paar ritjes. Veel zadelpassers willen namelijk hem onder het zadel zien maar hij loopt nu nog zo ongebalanceerd dat het er sowieso niet uitziet :+
Dus ik dacht zelf misschien voorlopig met deze doen en later een goede aanmeten


Gisteren eerste drafje onder het zadel *\o/* Zo trots, daarna doodop :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:42 



 
Profiel   

Ik ben nog niet zover, maar dat is idd lastig. Al loop je ook wel weer het risico dat het zadel toch niet goed ligt en daardoor ongemak veroorzaakt. Dan kan het ook een negatieve ervaring opleveren.

Maar ik neem toch aan dat een zadelpasser ook wel kan komen als je er nog niet echt op rijdt? Als jij het zadel dan moet passen voor je zit, dan kan dat misschien op een bokje of zo? Geen idee eigenlijk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:53 



 
Profiel   

Het voordeel dat mijn man zelf heel goed kan zien of een zadel oke is. Gezien ook goed ontzettend lekker de onze onder het zadel lopen verwacht ik ook niet dat ze fout zijn. Voorlopig sowieso geen zadelmaker hier omdat hij nog steeds veranderd. Misschien in de toekomst wel als betreffende zadelmaker een paar leuke 2de handse zadels heeft. We zien wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:04 



 
Profiel   

Ik heb wel zadelmaker er een blik op laten werpen voor ik er echt opging. Dus niet met volledig voorrijden oid Niko was op dat moment gewoon nog niet gereden haha maar wel gewoon kaal op de rug.

Niko kende voor de zadelmaker kwam wel zadeltje op zn rug, longeersingel etc. Toen zadelmaker laten komen en in stilstand zadel laten beoordelen en toen aan de longeerlijn. Dat zag er verder prima uit.
1000% goed zal het wellicht niet zijn maar het zadel blijft keurig liggen, verschuift/klappert of knelt niet en pony doet dus geen nare ervaring op met het zadel.

Overigens weet ik ondertussen dat als meneer ergens iets voelt in zn rug dat niet lekker zit hij dus mooi heeeeeel lelijk op reageert met singelen alleen al (had zadel van stalgenootje dat op oog niet heel vervelend lag op hem gelegd en toen ging hij er zelfs echt boos naar happen).

Daar heeft ie met dit zadel 0 problemen mee, hij staat met singelen gewoon lekker ontspannen beetje in de rondte te kijken dus vertrouw erop dat het goed ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:07 



 
Profiel   

Bij mij is m'n zadel aangepast toen Odin voor de 3e keer überhaupt een zadel op z'n rug had. Zadelpasser heeft hem er alleen mee zien stappen, maar lag nu goed. Als ik echt aan het rijden ben, laat ik hem sowieso weer langs komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:23 



 
Profiel   

Hier ook de zadelpasser eerst laten komen. Ze was al gewend aan de barebackpad en ik heb voor het idee het zadel van mijn andere merrie er een keer op gehad. Zadelpasser heeft vervolgens in stilstand en aan de longe gekeken en omdat ik er wel al 1 keer op gezeten had, dat ook even gedaan voor mijn eigen gevoel. Als het weer dalijk beter wordt, gaan we stappen zetten met inrijden en dan komt van de zomer de zadelpassen weer terug om te kijken hoe het dan ligt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:32 



 
Profiel   

Ben zelf wel redelijk in staat om te zien of een zadel past of niet.
En als hij maar niet te krap en te lang is.
Muis heeft een beetje de zelfde bouw als mijn oude tinkertje.
Kort en breed.
Heb wel een zadelpasser mee laten kijken of het echt kon.
Ik vul wel op met een prolite pad,omdat hij te veel brugt.(zeg ik dat goed?)
Dus niet jevanhet dus.
Nu we wat meer echt gaan rijden word het tijd voor een maatzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:56 



 
Profiel   

Hier komt ook de zadelmaker eerst voordat we er echt op gaan, maar ik denk dat ik nog wat langer ga wachten dan ik had gepland.

Of ik kijk heel scheel, of z'n kontje is weer hoger dan z'n schoft, terwijl er echt een tijd geweest is dat dat niet zo was :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:19 



 
Profiel   

Haha nog ff een inhaalslag :j
Hoe oud is hij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:23 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Haha nog ff een inhaalslag :j
Hoe oud is hij nu?


12 juni wordt hij 3 :j Hij is heel lang op 1.46,5 blijven steken, en zijn schoft is dat nog steeds, maar zijn kontje zat gisteravond rond de 1.48 - indien ik het uiteraard oké heb gemeten, ik heb helaas geen meetstok :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:29 



 
Profiel   

op de foto ziet hij er inderdaad scheef uit, maar ik weet niet of de horizon op de foto helemaal recht is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:39 



 
Profiel   

Django_Mette schreef
12 juni wordt hij 3 :j Hij is heel lang op 1.46,5 blijven steken, en zijn schoft is dat nog steeds, maar zijn kontje zat gisteravond rond de 1.48 - indien ik het uiteraard oké heb gemeten, ik heb helaas geen meetstok :+


Grappig, Stip wordt 2 juni 3 en is vorige maand gemeten op 1.47m. Gaan ze bijna gelijk op.

Maar zijn kont vliegt ook weer de lucht in nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:51 



 
Profiel   

Als fredde net als bas groeit dan is die nog niet klaar :o (hij is aantal maand jonger dan bas toch?)

Denk dat het een familie dingetje is, laatbloeider zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:05 



 
Profiel   

Dankjullie, vandaag leek ze gelukkig weer wat beter. De pijnstillers zullen hun werk wel goed doen, gelukkig! Hier ook de zadelmaker er bij gehad. Vind passend tuig belangrijk. En dit zadel is straks gewoon weer aan te passen indien nodig.

Wat fijn dat ze braaf was Zoey! Mijne heeft ook een bok knop, alleen hoe die uit gaat is soms lastig te vinden :+

Vervelend Maartje, maar die fasen herken ik wel. Dan zijn ze opeens de regels 'vergeten'. Gelukkig kun je ze er vaak wel aan herinneren wat de regels waren.

Wat goed escada, een drafje al zelfs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:26 



 
Profiel   

AlwaysH, leuk he dat grondwerk. Wat zul je een enorm fijn voorbereid paard hebben als het zadel op gaat.
En gewoon zo leuk om dit soort dingen samen te doen!



Spannend, ruitje! Lekkere bollie <3

Die likstenen…. ik heb vaker gezien dat paarden die likits in 1 keer opeten. Mijn NF pony wordt nogal snel dik dus die suikerbommetjes vermijd ik voor allebei. Ze hebben wel een himalaya steen.



Roosa, Muis heeft zo’n lief hoofdje. Ziet er fijn uit, braaf is ze.

Zoey hahaha dat hoofd met het bitje in LOL
Ben ook heel benieuwd hoe Ellie er op gaat reageren.

Leedebee hahahaha dat rollen in de berm. Ik durf dat wandelen buiten nog niet aan, ook niet met mijn enorm brave pony erbij. Eerst nog maar wat meer afspraken maken met d’r op ons eigen terrein.

Zo heeft mijn pony trouwens een keer na de training op het enige stukje zand (echt heel klein stukje) liggen rollen… met zadel en al nog op. Plofte gewoon neer LOL Tja, clown

 :+

Dieseltje, dat gaat al fijn!! Top dat dat schrapen over is. Dat soort dingen wil je toch zo snel mogelijk eruit hebben.

Oef, Elina :knuffel: Hoe gaat het nu?



Maartje,hahahaha. Wat een typetjes kunnen het zijn en dan maken ze het zichzelf soms zo lastig. Ach ja, hoort erbij. Zelf rustig blijven en duidelijk zijn is toch het enige dat je kunt doen.



Dierenfan, wat gaaf dat hij precies is wat bij jou past. Leeftijd zegt mij ook weinig wat dat betreft. Ja of je moet echt een beginner zijn en aan je eerste paard beginnen. 
Ik vind het vooral fijn, er vanaf het eerst moment zelf bij te zijn en op te kunnen voeden. Niet altijd makkelijk maar wel een leuk proces, maar bovenal kun je het meteen goed aanpakken.



Escada, ik vind dat ook een lastige. Ik denk dat ik wel aardig in kan schatten of een zadel goed ligt maar aangezien we er dan nog niet op zitten, vind ik dat toch spannend.
Ik laat dus idd onze zadelmaker komen. Hij neemt dan iig aanpasbare zadels mee (liefst 2ehands, maar dat moet hij maar net hebben) Mooiste zou zijn als het zadel van onze pony in 1e instantie zou passen. Qua lengte denk ik sowieso (17 inch Prestige springzadel) maar denk qua boom echt niet.

Heb voor hem ook een Kent en Master dressuur mss dat die aangepast kan worden. Dan kijk ik na een paar maanden wel verder. 



Django die lijkt inderdaad nog lekker (weer) bum high maar ook ik kan niet helemaal zien of de foto waterpas is :)

Met Ellie had mijn dochter deze week grondles. Ik vind dat zo genieten. Mijn dochter vind dat ook enorm leuk en leerzaam. Merk wel dat Ellie nog heel jeugdig is, maar heel slim. Nieuwe dingen aanleren, of ' afspraken maken' pikt ze enorm snel op. Na 10 minuten is ze bek af natuurlijk <3

Ik ben heel erg aan het dubben of ik haar wegbreng eind augustus om zadelmak te maken en haar dan nog een paar maanden weg te zetten of het zadelmak maken helemaal uit te stellen tot volgend jaar voorjaar.
Maar goed, gewoon wat hersenspinsel, ik kijk deze zomer wel. Tot die tijd gaan we bezig met loswerken, dubbele lijnen straks etc. Rijden is straks leuk, maar dit hele proces is minstens zo leuk.

Helaas staat ze nog alleen in een paddock (wel omringd door vriendjes waarvan sommige ook alleen of met z'n 2en) Er is geen paard nu waarvan staleigenaresse het aandurft ze nu samen te zetten. Voornl om dat ze in principe al vrij snel weer de wei op gaan en ze het het risico niet waard vindt voor die paar weken. Maar ik zie wel aan alles dat ze een maatje enorm mist en haar energie niet goed kwijt kan.
Achteraf had ik haar nog beter deze maanden in de opfok gelaten, maar goed het matchen met een ander is nooit een issue hier op stal, dus ik had dit ook niet zo ingeschat voor Ellie.

Affijn, ik ga me klaarmaken om onze pony mee te nemen naar de kliniek. Controle vanwege 2 peesblessures en nieuwe ijzers. Hij was goed aan het revalideren, dochter mocht weer 20 min stappen tot hij ineens met een dikke kogel en 2 warme hoeven stond. Inmiddels is dat over maar helemaal 100% loopt hij niet. Niet onzuiver maar wat stijvig. Ik vertrouw het niet helemaal. We gaan het zien zometeen.

Fijne dag allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:41 



 
Profiel   

Koekie ik ben ook echt beginner haha. 3 jaar omgang met paarden en was er echt doodsbang van. 2 jaar gereden op les en in eerste keer galop er ongenadig snoeihard vanaf ....bovenop een paal. Daarna nooit meer gedaan haha. Ik rij op de oudste heel soms en enkel stap want in draf kan ik hem niet volgen qua beweging/opgooien. Dus in principe zelf persoonlijk totaal ongeschikt voor 3 jarige haha. Wel dus ervaren begeleiding en die 2 jaar meer prive horsmanship les gehad dan in kleine groep. Dus wel heel erg veel geleerd (ook via eigen research) over paarden, beweging, rechtrichten enz. Geen standaard manegelessen dus gehad wat vermoedelijk ook wel veel verschil geeft. Echter daarom werk ik wel vanaf de grond en men ook maar doe niets onder het zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:51 



 
Profiel   

Hopelijk is alles goed gegaan op de kliniek vandaag koekie. Mijn merrie is momenteel knetter stoned van de pijnstillers. Doet zn werk dus, bijkomend voordeel ze is nog nooit zo rustig geweest _O- :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 92  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen