Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 259 van de 482 [ 12045 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 482  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

 
Profiel   

Iedereen mag het uiteraard zelf weten waar ze wel en niet op klimmen, maar het feit blijft dat de standaard handelswijze bij bereden paarden is om de verkoper eerst te laten voorrijden. Dus als je er als verkoper van afwijkt moet je dat IMO van tevoren duidelijk communiceren :o

Net zadelmak maar nog niet echt bevestigd ohz is uiteraard anders, idem projecten enz.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:08 



 
Profiel   

Ik zou zelfs bij een leermeester willen dat iemand voorrijdt. Ofwel de verkoper of ik neem zelf iemand mee. Wat dat betreft ben ik echt een schijtert. Krijg al paniek als ik op de manege op een nieuw paard moet.

Komt ook voort omdat ik vroeger op de manege proefkonijn was voor nieuwe paarden. Want Plop blijft toch wel zitten. :+
Ben er eigenlijk ook nooit echt flink afgevallen. Paar keer met springen er af gesodemietert bij een weigering maar nooit dat het echt veel pijn deed. Als volwassene alleen toen ik een keer niet goed aangesingeld had en ik viel er af toen het paard stilstond en ik met zadel en al dr afgleed. _O-

Als ik ooit die waaghalsmentaliteit terug krijg dan ga ik wel weer springen en op vreemde paarden rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:57 



 
Profiel   

Willen er mensen even met mij mee kijken naar wat filmpjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:23 



 
Profiel   

Stuur maar door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:27 



 
Profiel   

Ik wil ook wel meekijken Balou

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:33 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Ik zou zelfs bij een leermeester willen dat iemand voorrijdt. Ofwel de verkoper of ik neem zelf iemand mee. Wat dat betreft ben ik echt een schijtert. Krijg al paniek als ik op de manege op een nieuw paard moet.

Komt ook voort omdat ik vroeger op de manege proefkonijn was voor nieuwe paarden. Want Plop blijft toch wel zitten. :+
Ben er eigenlijk ook nooit echt flink afgevallen. Paar keer met springen er af gesodemietert bij een weigering maar nooit dat het echt veel pijn deed. Als volwassene alleen toen ik een keer niet goed aangesingeld had en ik viel er af toen het paard stilstond en ik met zadel en al dr afgleed. _O-

Als ik ooit die waaghalsmentaliteit terug krijg dan ga ik wel weer springen en op vreemde paarden rijden.


Tijdens mijn verkoop stapte ik er sowieso als eerste op (bij 1e bezichtiging). Heb er zoveel gehad die dachten dat ze konden rijden, maar nul ruitergevoel hadden dat mijn leermeester als een manegebok voorzichtig door de baan sukkelde. Ik heb ook echt de oefeningen tijdens losrijden wat aangetikt zodat ze in ieder geval konden zien dat de wissels e.d. erop zaten. Bij de 2e keer kijken, vroeg ik of ze gelijk erop wilden zodat ze ook het losrijden konden voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:43 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Willen er mensen even met mij mee kijken naar wat filmpjes?

Stuur maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:55 



 
Profiel   

Kleine chip kogel wel gunstige plek
Positief advies sport.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:09 



 
Profiel   

Marus schreef
Kleine chip kogel wel gunstige plek
Positief advies sport.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Kopen

Je krijgt niet voor niets een positief advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:22 



 
Profiel   

Ja zou ik ook doen. Desnoods chip laten weghalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:24 



 
Profiel   

Earth schreef
Ja zou ik ook doen. Desnoods chip laten weghalen.


Als je paard ooit weer wilt verkopen, zou in ‘m ook weg laten halen. Is het nog een groen paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:58 



 
Profiel   

Dat zou ik juist niet doen. Alleen weghalen als ie in het gewricht zit. Anders is het nutteloos en de kans op arthrose is wel aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:01 



 
Profiel   

Bij positief advies en gunstige plek. Kopen en laten zitten. Heb paar keer meegemaakt dat na de operatie vocht bleef zitten rond de plek waar chip heeft gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:18 



 
Profiel   

Mee eens, kopen en laten zitten.

Chip op een gunstige plek is echt geen enkel probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:30 



 
Profiel   

Laten zitten:) en lekker aan de slag

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:35 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mee eens, kopen en laten zitten.

Chip op een gunstige plek is echt geen enkel probleem.

Mee eens.
Mijne (uni) had er ook twee, 1 op de kogel en 1 op spronggewricht.
Goed voor de sport, zat er mee in de verzekering en heeft er nooit last van gehad. Ook niet aan geopereerd want dat was niet nodig. Toen ik hem kocht was hij 6 en liep hij Z2/ZZL. En daarna ook nog aardig wat kilometers ermee gemaakt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:45 



 
Profiel   

Ik sluit me gezellig bij jullie aan; fijn laten zitten bij een positief advies.
Die zou ik gewoon durven kopen. Als het op een plek zou zitten waarbij operatie nodig is, dan de verkoper dat op laten lossen en daarna verder kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:48 



 
Profiel   

Als het een positief advies is zou ik het ook aandurven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:14 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Willen er mensen even met mij mee kijken naar wat filmpjes?


Ja hoor, ik wil wel meekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:43 



 
Profiel   

@marus: kopen en laten zitten.

Is het een onbereden paard of reeds een tijd ohz?
Indien onbeleerd zou ik voor mezelf na een paar maanden aan het werk een controlefoto laten maken, voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:46 



 
Profiel   

Hi allemaal vraagje, nu heb ik een haflinger gezien maar hij heeft een oud trauma in knie. Kleine verkalking. Er zijn foto’s van huidige eigenaar heeft hem destijds laten keuren bij aankoop. Dit is een maand terug. Ze geeft aan dat alles kan alleen hij nooit hoog hoog zal kunnen lopen. Maar hoe kijken jullie naar verkalking knie? Ik ben een fanatieke recreatie ruiter ik wil vooral veel crossen springen dressuur en buiten rijden niet perse wedstrijd ambities maar wel ontwikkelingen. Hij is overigens 7 jaar. Reden verkoop is onzekerheid ruiter en hij is voor haar te groen. Hoe kijken jullie hier naar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:50 



 
Profiel   

Fanatiek crossen/springen en buiten rijden is net zo zwaar (misschien zelfs zwaarder) dan standaard in de bak rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:56 



 
Profiel   

J30d schreef
Hi allemaal vraagje, nu heb ik een haflinger gezien maar hij heeft een oud trauma in knie. Kleine verkalking. Er zijn foto’s van huidige eigenaar heeft hem destijds laten keuren bij aankoop. Dit is een paar maanden terug. Ze geeft aan dat alles kan alleen hij nooit hoog hoog zal kunnen lopen. Maar hoe kijken jullie naar verkalking knie? Ik ben een fanatieke recreatie ruiter ik wil vooral veel crossen springen dressuur en buiten rijden niet perse wedstrijd ambities maar wel ontwikkelingen. Hij is overigens 7 jaar. Hoe kijken jullie hier naar?


Crossen een flinke belasting, dus ik zou het persoonlijk niet doen. Je onderschat hoeveel een pony recreatief moet doen. Crossen en fanatiek buiten lopen vindt ik even zwaar al niet zwaarder dan een algemene dressuurproef op Z niveau qua belasting op de benen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:57 



 
Profiel   

Ja daar was ik al bang voor… Helaas voldeed verder aan het wensen lijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:08 



 
Profiel   

Je kunt de foto’s eventueel naar je eigen dierenarts sturen om te beoordelen? Ik vind crossen en springen ook heftiger klinken dan ‘hoog lopen’, maar je dierenarts kan dat vast beter beoordelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 259 van de 482 [ 12045 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262 ... 482  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen