Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 92  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

 
Profiel   

@dierenfan dan vind ik je wel heel dapper :D Klinkt alsof het helemaal goed gaat komen hoor.

@Elina ach gossie, nou dan doen de pijnstillers vast goed hun werk :+

Pony 100% rad. Nieuw beslag onder en dochter mag weer verder gaan revalideren. Top nieuws dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:13 



 
Profiel   

@dierenfan, op gevoel kom je ook een heel eind hoor :j

@koekie gelukkig is alles in orde!

@Elina gelijk gebruik van maken. Erop en gaan :') :') (grapje uiteraard haha)

Vandaag zn hoofdstel binnen gekregen. Veel te duur ding (Presteq), maar aangezien ik 1x in de 30 jaar een hoofdstel koop dacht ik, ik doe het gewoon! Ben benieuwd of hij past. Hij zit met opmeten op de ondergrens, dus mocht zn hoofd nog iets groeien, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Morgen even kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 17:52 



 
Profiel   

Fijn dat alles goed was koekie!

Haha leedebee, wel zonder hoofdstel dan want haar neus is nog pijnlijk :)) . Ben benieuwd of je hoofdstel past, altijd leuk om nieuwe dingen te shoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:23 



 
Profiel   

Leedebee schreef
@dierenfan, op gevoel kom je ook een heel eind hoor :j

@koekie gelukkig is alles in orde!

@Elina gelijk gebruik van maken. Erop en gaan :') :') (grapje uiteraard haha)

Vandaag zn hoofdstel binnen gekregen. Veel te duur ding (Presteq), maar aangezien ik 1x in de 30 jaar een hoofdstel koop dacht ik, ik doe het gewoon! Ben benieuwd of hij past. Hij zit met opmeten op de ondergrens, dus mocht zn hoofd nog iets groeien, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Morgen even kijken.


Oeh ik heb ook al naar die Presteqs gekeken; mooi. Foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:25 



 
Profiel   

Hij was nu bij epplejack "maar" €156,-, normaal €195,- Echt idioot die prijzen eigen :')

Ik heb ook nog nooit een hoofdstel gezien die zo verkocht wordt op een "bord". Maar dat mag ook wel voor dat geld :D Morgen ga ik m passen, dan zal ik foto's maken :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:38 



 
Profiel   

Ooww fijn koekie! Lekker deze periode afsluiten en op naar fijne ritjes!
Wel jammer dat je jonkie nu alleen staat, ik merk het direct als de mijne even minder sociaal contact heeft gehad omdat bv de wei dicht was van de winter en ze alleen in de bak konden :o

Ik zou wel zeggen hij is iets uit model Django haha, leuk het dat groeien… :+

Leedebee, ik twijfel heel erg om de presteq, revieuws zijn heel wisselend maar als de goed zijn dan zijn ze wel direct echt goed. Maar als het even niet past dan is het ook wel direct klaar. Zou er dus graag eens 1 willen testen, maar geen idee waar dat kan :)

Dierenfan gewoon je gevoel volgen!

Beterschap voor Koekie Elina!

Wij zijn hier weer een stap verder! Vandaag ook los gedraafd! *\%/* En dat met zn superman cape (ook de eerste keer trouwens, het weer was zo vies en smerig met de regen en daarna moet ie gewoon zn deken weer op dus zeiknat paard is niet heel handig)




Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 18:47 



 
Profiel   

@dieseltje als hij echt niet past stuur ik m terug. Ik heb de verpakking er wel even netjes afgehaald en bewaard.

Ik had ook naar een Micklem gekeken, maar daar las ik minder goede berichten over. Ook over de kwaliteit van het leer. Het blijft toch altijd een gok, maar obv de maten zou hij gewoon moeten passen.
Ik vind het ook wel spannend hoor met zo'n duur hoofdstel :=


Tempo zit er lekker in haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:23 



 
Profiel   

Haha ja tempo heeft ie zeker, grap is dat dit ook aan de lijn los in de bak of op het land zijn normale basis tempo lijkt. Hopelijk gaat als hij dadelijk wat leert te schuiven in de hoeveelheid gewicht op zn achterkant dat ie wat compacter word in zijn gangen. Daar gaat bij deze de uitdaging in zitten, niet in het groter worden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:41 



 
Profiel   

Je kan denk beter een hebben die iets te voorwaarts is dan een die niet vooruit te branden is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:58 



 
Profiel   

Wat leuk dieseltje! En ook niet bang voor die deken. Hij loopt lekker door ja!

Ik vind de prestec een mooi hoofdstel wat op elk paard wel mooi lijkt te passen. Ik vind hem alleen niet zo mooi maar die klip sluitingen zijn wel erg praktisch. Zag laatst dat schockemohle een nieuw hoofdstel uit heeft gebracht, maar bijna 300 euro!! :+

Wat een bijleesactie koekie! Respect

Gisteren aan de hand gewerkt. Het waaide ontzettend en er waren veel anderen in de bak. Op een gegeven moment moest ze ff ontladen, liep een stap opzij. Maak echt twee enorme bokkensprongen op de plaats, en toen was het klaar :+ heel braaf eigenlijk. Maak me alleen zorgen of ik dit ooit ga uitzitten onder het zadel.. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 00:21 



 
Profiel   

Fijn Koekie dat alles in orde was! Prachtig hoofdstel Leedebee! Ik had mijn zinnen gezet op een hoofdstel van Paree met de NL vlag er in. Deze zijn echter 300 euro.... prijs en kwaliteit echter wel in verhouding! Helaas bij wat tweedehands spul zaten ook hoofdstellen en gezien we nu 5 top hoofdstellen hebben en 2 paarden mag ik van mezelf er niets meer bij haha

Tof zeg Dieseltje! Dat gaat als een trein zo!

Ik hoop zo dat het weer idd vanaf zondag op knapt! Dan gaan wij ook weer aan de bak. Staat vanalles gepland hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 06:20 



 
Profiel   

@dierenfan dat zijn idd wel genoeg hoofdstellen, je kan er toch echt maar 1 tegelijk gebruiken :')
Het is idd een apart hoofdstel. De clipjes moet ik even aan wennen, maar eenvoud hou ik wel van. Ik heb ook bewust de teugels zonder clipjes gekocht, anders worden het er wel erg veel :o
Er zit ook elastiek in de bevestigen van het bakstuk naar het bit. Dat lijkt me wel prettig omdat het dan wat meebeweegt als hij bijv. kauwt.
Maar misschien vindt hij het 10x niks. Dat kan ook nog :+

@Raineri dat denk ik af en toe ook wel eens als ik hem door de bak zie stuiteren := Maar aan de andere kant, hij weet ook helemaal (nog) niet dat hij dat ook onder het zadel kan doen, dus misschien komt hij wel nooit op het idee om dat te doen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:46 



 
Profiel   

Net zn hoofdstel gepast. Het was even een uitdaging, want hij had geen zin om stil te blijven staan :+

Toch ook even een bit ingedaan om te zien of dat ook past. Hij had pas 2x een bit in gehad, een half jaar geleden of zo (toen was deze zelfs nog wat te groot), maar hij vondt het na wat kauwen gelukkig wel prima.

De sperriem zit trouwens even onder het bit langs, want het bit had ik er achteraf opgeklikt. Ik durfde de sperriem niet laten hangen, anders vreet hij m straks op. Dus vond het wel even best zo :D

Die riempjes zaten nog niet allemaal officieel goed, maar volgens mij zit hij wel netjes toch? Neusriem misschien wel 1 hoger?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 15:15 



 
Profiel   

Ik denk de neusriem inderdaad wat hoger :D

Vallie naar de tandarts geweest. 1 kies en 1 dop verwijderd. Mijn gevoel was juist, de kies zat scheef en prikte in zijn tong :knuffel:

@igniss Van mij had je het dekje gekocht op marktplaats *D


Ik had een dekje te koop en kreeg net een foto dat ze er zo blij mee was. Toen dacht ik volgens mij heb ik dat paard in dit topic voorbij zien komen :')



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 16:27 



 
Profiel   

@escada fijn dat dat er dan uit is!
Ik ga morgen ff kijken met een gaatje hoger. Dan hoop ik alleen niet dat het bij het bit weer te kort wordt. Die kon volgens mij nog maar 1 langer dan.

Zo lastig dat passen. Er zijn nog maar 2 gaatjes over, maar ik denk dat full in alles dan weer te groot wordt... het moet misschien ook nog wel n beetje "vormen".
Hij wordt bijna 3. Zo veel zal zn hoofd toch niet meer groeien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:04 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
AlwaysH, leuk he dat grondwerk. Wat zul je een enorm fijn voorbereid paard hebben als het zadel op gaat.
En gewoon zo leuk om dit soort dingen samen te doen!



Spannend, ruitje! Lekkere bollie <3

Die likstenen…. ik heb vaker gezien dat paarden die likits in 1 keer opeten. Mijn NF pony wordt nogal snel dik dus die suikerbommetjes vermijd ik voor allebei. Ze hebben wel een himalaya steen.



Roosa, Muis heeft zo’n lief hoofdje. Ziet er fijn uit, braaf is ze.

Zoey hahaha dat hoofd met het bitje in LOL
Ben ook heel benieuwd hoe Ellie er op gaat reageren.

Leedebee hahahaha dat rollen in de berm. Ik durf dat wandelen buiten nog niet aan, ook niet met mijn enorm brave pony erbij. Eerst nog maar wat meer afspraken maken met d’r op ons eigen terrein.

Zo heeft mijn pony trouwens een keer na de training op het enige stukje zand (echt heel klein stukje) liggen rollen… met zadel en al nog op. Plofte gewoon neer LOL Tja, clown

 :+

Dieseltje, dat gaat al fijn!! Top dat dat schrapen over is. Dat soort dingen wil je toch zo snel mogelijk eruit hebben.

Oef, Elina :knuffel: Hoe gaat het nu?



Maartje,hahahaha. Wat een typetjes kunnen het zijn en dan maken ze het zichzelf soms zo lastig. Ach ja, hoort erbij. Zelf rustig blijven en duidelijk zijn is toch het enige dat je kunt doen.



Dierenfan, wat gaaf dat hij precies is wat bij jou past. Leeftijd zegt mij ook weinig wat dat betreft. Ja of je moet echt een beginner zijn en aan je eerste paard beginnen. 
Ik vind het vooral fijn, er vanaf het eerst moment zelf bij te zijn en op te kunnen voeden. Niet altijd makkelijk maar wel een leuk proces, maar bovenal kun je het meteen goed aanpakken.



Escada, ik vind dat ook een lastige. Ik denk dat ik wel aardig in kan schatten of een zadel goed ligt maar aangezien we er dan nog niet op zitten, vind ik dat toch spannend.
Ik laat dus idd onze zadelmaker komen. Hij neemt dan iig aanpasbare zadels mee (liefst 2ehands, maar dat moet hij maar net hebben) Mooiste zou zijn als het zadel van onze pony in 1e instantie zou passen. Qua lengte denk ik sowieso (17 inch Prestige springzadel) maar denk qua boom echt niet.

Heb voor hem ook een Kent en Master dressuur mss dat die aangepast kan worden. Dan kijk ik na een paar maanden wel verder. 



Django die lijkt inderdaad nog lekker (weer) bum high maar ook ik kan niet helemaal zien of de foto waterpas is :)

Met Ellie had mijn dochter deze week grondles. Ik vind dat zo genieten. Mijn dochter vind dat ook enorm leuk en leerzaam. Merk wel dat Ellie nog heel jeugdig is, maar heel slim. Nieuwe dingen aanleren, of ' afspraken maken' pikt ze enorm snel op. Na 10 minuten is ze bek af natuurlijk <3

Ik ben heel erg aan het dubben of ik haar wegbreng eind augustus om zadelmak te maken en haar dan nog een paar maanden weg te zetten of het zadelmak maken helemaal uit te stellen tot volgend jaar voorjaar.
Maar goed, gewoon wat hersenspinsel, ik kijk deze zomer wel. Tot die tijd gaan we bezig met loswerken, dubbele lijnen straks etc. Rijden is straks leuk, maar dit hele proces is minstens zo leuk.

Helaas staat ze nog alleen in een paddock (wel omringd door vriendjes waarvan sommige ook alleen of met z'n 2en) Er is geen paard nu waarvan staleigenaresse het aandurft ze nu samen te zetten. Voornl om dat ze in principe al vrij snel weer de wei op gaan en ze het het risico niet waard vindt voor die paar weken. Maar ik zie wel aan alles dat ze een maatje enorm mist en haar energie niet goed kwijt kan.
Achteraf had ik haar nog beter deze maanden in de opfok gelaten, maar goed het matchen met een ander is nooit een issue hier op stal, dus ik had dit ook niet zo ingeschat voor Ellie.

Affijn, ik ga me klaarmaken om onze pony mee te nemen naar de kliniek. Controle vanwege 2 peesblessures en nieuwe ijzers. Hij was goed aan het revalideren, dochter mocht weer 20 min stappen tot hij ineens met een dikke kogel en 2 warme hoeven stond. Inmiddels is dat over maar helemaal 100% loopt hij niet. Niet onzuiver maar wat stijvig. Ik vertrouw het niet helemaal. We gaan het zien zometeen.

Fijne dag allemaal!


Bedankt voor je mooie samenvatting haha

Alles goed gedaan bij de kliniek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:55 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
@dierenfan dan vind ik je wel heel dapper :D Klinkt alsof het helemaal goed gaat komen hoor.

@Elina ach gossie, nou dan doen de pijnstillers vast goed hun werk :+

Pony 100% rad. Nieuw beslag onder en dochter mag weer verder gaan revalideren. Top nieuws dus.



Wat fijn!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:57 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Hij was nu bij epplejack "maar" €156,-, normaal €195,- Echt idioot die prijzen eigen :')

Ik heb ook nog nooit een hoofdstel gezien die zo verkocht wordt op een "bord". Maar dat mag ook wel voor dat geld :D Morgen ga ik m passen, dan zal ik foto's maken :o

[ [url=m/ggYaFf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:58 



 
Profiel   

dieseltje09 schreef
Ooww fijn koekie! Lekker deze periode afsluiten en op naar fijne ritjes!
Wel jammer dat je jonkie nu alleen staat, ik merk het direct als de mijne even minder sociaal contact heeft gehad omdat bv de wei dicht was van de winter en ze alleen in de bak konden :o

Ik zou wel zeggen hij is iets uit model Django haha, leuk het dat groeien… :+

Leedebee, ik twijfel heel erg om de presteq, revieuws zijn heel wisselend maar als de goed zijn dan zijn ze wel direct echt goed. Maar als het even niet past dan is het ook wel direct klaar. Zou er dus graag eens 1 willen testen, maar geen idee waar dat kan :)

Dierenfan gewoon je gevoel volgen!

Beterschap voor Koekie Elina!

Wij zijn hier weer een stap verder! Vandaag ook los gedraafd! *\%/* En dat met zn superman cape (ook de eerste keer trouwens, het weer was zo vies en smerig met de regen en daarna moet ie gewoon zn deken weer op dus zeiknat paard is niet heel handig)

[ Video ]

[ Video ]



Wat knap en braaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:59 



 
Profiel   

Leedebee schreef
Net zn hoofdstel gepast. Het was even een uitdaging, want hij had geen zin om stil te blijven staan :+

Toch ook even een bit ingedaan om te zien of dat ook past. Hij had pas 2x een bit in gehad, een half jaar geleden of zo (toen was deze zelfs nog wat te groot), maar hij vondt het na wat kauwen gelukkig wel prima.

De sperriem zit trouwens even onder het bit langs, want het bit had ik er achteraf opgeklikt. Ik durfde de sperriem niet laten hangen, anders vreet hij m straks op. Dus vond het wel even best zo :D

Die riempjes zaten nog niet allemaal officieel goed, maar volgens mij zit hij wel netjes toch? Neusriem misschien wel 1 hoger?

[ [url=m/mgrPlS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/blFzg8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Denk idd een stukje hoger de neusriem

Goeie om te onthouden dit hoofdstel. Ik heb een tweedehands Micklem op de kop getikt voor het starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:01 



 
Profiel   

Zo en ook weer redelijk bij nu haha

Erg leuk om te lezen en alle filmpjes te zien.

Mijn merrie doet het ook goed. Ze is 19 maart 3 geworden :Y) en we doen wat grondwerk en longeren. Ze pakt het super goed op en kruipt echt uit haar schulp.

Over twee weken gaat ze naar het adres waar ze haar zadelmak maken. Ben zo benieuwd :Y)

Ze is onlangs naar de Tandarts geweest en er zijn twee wolfskiesje getrokken.

Gister is ze weer bekapt wat ook echt beter ging weer. Dus ze wordt een grote meid :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:05 



 
Profiel   

Leuk dat het zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 19:09 



 
Profiel   

@leedebee staat goed! Mss neusriem iets hoger maar dat geeft vaak weer gedoe met het gebit.
Dat elastiek heeft ons pony hoofdstel van PS of Sweden ook bij bakstuk en bit, heel fijn.

@queenbee lekker dat het zo goed gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 07:43 



 
Profiel   

Neusriem een gaatje hoger gedaan. Ik had bij de bitriempjes nog plek om die dan weer een langer te maken.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 16:57 



 
Profiel   

Ik lees vooral mee :o

Brave Niko hierboven!

De neusriem gaatje lager was mooier vond ik. Nu zit op de hoek bij het junkbeen het hoofdstel echt niet mooi. Net als bij de micklem hoort de neusriem ook lager dan bij een Engels Hoofdstel. Ben je je ervan bewust dat het onderste riempje voor de bitringen langs hoort? Hoe hij nu zit zou dat de ligging van het bit imo verkeerd beïnvloeden.

Wel een prachtig Hoofdstel overigens, voor een ander, ik ben zulke dure spullen echt niet waard, en mijn paarden ook niet, hihi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 92 [ 2289 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 92  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen