Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:51

Ze zullen dan nog verder de bebouwing in lopen met alle gevolgen van dien.
Als je kijkt op de kaarten waar de zichtmeldingen zijn en/of dode dieren dan zie je al dat ze niet bang zijn om richting woningen en erven te gaan.

Dus je erfhond buiten laten lopen, is niet meer vertrouwd.
Je hond uit laten is niet meer vertrouwd.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:52

Nee sorry het was mijn verbazing over het artikel..
Ooit is het wild op.

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:55

Dassen zijn inderdaad gek op wormen. Het lijkt me bij uitstek een plek waar die veel in de grond zitten.
https://nos.nl/l/2469715

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:08

Echwel schreef:
Nee sorry het was mijn verbazing over het artikel..
Ooit is het wild op.



Ah oke.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:24

Wij zitten vlakbij het DFW en ik zie ook echt dat er steeds meer herten vlakbij boerderijen blijven.

Marigold

Berichten: 12566
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:13

Zerena schreef:
Wij zitten vlakbij het DFW en ik zie ook echt dat er steeds meer herten vlakbij boerderijen blijven.


Dat zijn reeën en die grazen in groepjes in weilanden, is geen uniek beeld in deze tijd van het jaar.

Ik lees bijna alleen maar paranoia over De Wolf.
Alvast invullen ‘hoe het wel zou gaan’ en geen respect voor kennis instellingen die al sinds jaar en dag kennis vergaren over de ecologie.

De twist is dat ik zelf ook niet zou weten wat ik kon doen als ik nu mn ponietje nog had. En te doen heb met die dieren buiten in weitjes, omdat die vanzelfsprekende veiligheid verdwenen is.

Ik denk dat de wolf typisch een soort is die ons laat zien dat we in de natuur leven (begint onder je stoeptegel).

Op meerdere vlakken zie ik de tekenen van het einde aan de groei. Alles komt elkaar tegen, waardoor er conflicten ontstaan tussen belanghebbenden.

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:21

Marigold schreef:
Zerena schreef:
Wij zitten vlakbij het DFW en ik zie ook echt dat er steeds meer herten vlakbij boerderijen blijven.


Dat zijn reeën en die grazen in groepjes in weilanden, is geen uniek beeld in deze tijd van het jaar.

Ik lees bijna alleen maar paranoia over De Wolf.
Alvast invullen ‘hoe het wel zou gaan’ en geen respect voor kennis instellingen die al sinds jaar en dag kennis vergaren over de ecologie.

De twist is dat ik zelf ook niet zou weten wat ik kon doen als ik nu mn ponietje nog had. En te doen heb met die dieren buiten in weitjes, omdat die vanzelfsprekende veiligheid verdwenen is.

Ik denk dat de wolf typisch een soort is die ons laat zien dat we in de natuur leven (begint onder je stoeptegel).

Op meerdere vlakken zie ik de tekenen van het einde aan de groei. Alles komt elkaar tegen, waardoor er conflicten ontstaan tussen belanghebbenden.


Even serieus. En ik hoop dat ik je niet goed begrijp...

Iemand die midden in het gebied woont verteld hier wat ze ziet. Reeën die zeer dichtbij de boerderijen blijven. Iets wat ik bij een andere bokker ook al voorbij zag komen. Namelijk Reeën/hertjes die bij haar huis blijven.
Dit is voor reeën en herten geen "normaal" gedrag.

En dan begin jij over paranoia omtrent de wolf en over kennis van ecologie en respect en blabla...

Imo bagatelliseer je de angst en zorgen die bij veel mensen spelen.

Leuk zo'n ecoloog, wolvoloog of whatever maar wanneer mensen vertellen wat ze zien en voelen word dat de kop in gedrukt lijkt het wel want zo staat het niet op "papier" of is niet zo bestudeerd.

Correct me als ik je verkeerd begrepen heb...

Hier achter ons huis in het gebied ook al een wolf gespot. Hemelsbreed 3/4 km van ons huis op klaarlichte dag achter een ree aan...

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:46

Maar ook mooi, je moet niet paranoia zijn, maar als je vervolgens niet €30.000 neer telt voor een hek om je land, dan is het maar je eigen schuld, want dan had je maar voorbereid moeten zijn?!

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:55

Sanet schreef:
Maar ook mooi, je moet niet paranoia zijn, maar als je vervolgens niet €30.000 neer telt voor een hek om je land, dan is het maar je eigen schuld, want dan had je maar voorbereid moeten zijn?!


Jij koopt toch ook altijd anti rimpel crème wat geen flikker helpt maar gewoon voor het idee want ze zeggen dat het werkt? :')

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:57

@ Marigold, je weet dat dezelfde kennis instellingen zoals jij ze noemt achter de OVP zaten ? Lekker ecologie studeren, plannetjes bedenken en dan duizenden dieren per jaar laten verhongeren in een natuurpark.
Bij de start van de OVP zijn illegaal dieren uitgezet, dat hebben ze later ook zelf benoemd.
Dus waarom zouden we ze nu ineens wel moeten vertrouwen ?

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:03

Vandaag 4 schapen dood aangetroffen in Beerzerveld.

Markelo en Beerzerveld is maar een klein eindje voor een wolf.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:08

Eergisteravond liep een wolf op 25 meter voor ons huis langs.

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:11

24 wolven in Gelderland geteld.
Bron FBE (Fauna Beheereenheid) Gelderland

Afbeelding

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 16:19

pillow schreef:
Eergisteravond liep een wolf op 25 meter voor ons huis langs.


Dat is niet fijn.

Vandaag een deel van de schedel van een ree gevonden, mijn man had eerder al een losgebeten schapekop gevonden, op onze wandelroute. Bij ons is het nog een enkele wolf, geen roedels maar prettig is het niet.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 19:47

Marigold schreef:
Zerena schreef:
Wij zitten vlakbij het DFW en ik zie ook echt dat er steeds meer herten vlakbij boerderijen blijven.


Dat zijn reeën en die grazen in groepjes in weilanden, is geen uniek beeld in deze tijd van het jaar.

Ik lees bijna alleen maar paranoia over De Wolf.
Alvast invullen ‘hoe het wel zou gaan’ en geen respect voor kennis instellingen die al sinds jaar en dag kennis vergaren over de ecologie.

De twist is dat ik zelf ook niet zou weten wat ik kon doen als ik nu mn ponietje nog had. En te doen heb met die dieren buiten in weitjes, omdat die vanzelfsprekende veiligheid verdwenen is.

Ik denk dat de wolf typisch een soort is die ons laat zien dat we in de natuur leven (begint onder je stoeptegel).

Op meerdere vlakken zie ik de tekenen van het einde aan de groei. Alles komt elkaar tegen, waardoor er conflicten ontstaan tussen belanghebbenden.


Och ja sorry reeën, mijn fout.
Gelukkig woon ik hier nog maar 20 jaar, en in die 20 jaar heb ik toch ook wel al een paar keer dezelfde route gereden.
Daarnaast meld ik alleen dat het MIJ opvalt, fijn dat jij mij verteld dat het niet zo is.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 19:47

pillow schreef:
Eergisteravond liep een wolf op 25 meter voor ons huis langs.


Jakkes!

AnnoNiemand

Berichten: 879
Geregistreerd: 16-05-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 19:49


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:01

Dat ze er zoveel tellen in korte tijd zegt imo maar 1 ding. Er zitten er meer.

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:02


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:04

En Zerena dat is hier ook opvallender. Reeen zie je meer dan andere jaren dichter bij de huizen rondscharrelen. Dat was hier vooral opvallend na een aanval ‘s nachts op schapen.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 20:54

Marigold schreef:
De twist is dat ik zelf ook niet zou weten wat ik kon doen als ik nu mn ponietje nog had. En te doen heb met die dieren buiten in weitjes, omdat die vanzelfsprekende veiligheid verdwenen is.


En laat dat nou net de voorwaarden scheppen om, zoals jij het noemt, paranoïde te worden.
(en als je dan ook nog 's avonds je hond alleen in het bos moet uitlaten wordt het helemaal vervelend).

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 22:09

tienus63 schreef:
24 wolven in Gelderland geteld.
Bron FBE (Fauna Beheereenheid) Gelderland

[ [url=m/Kq2p40.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit is een (slechte) 1 april grap… Staat in hun eigen reactie onder het bericht.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 22:26

AnnoNiemand schreef:
https://www.welingelichtekringen.nl/nat ... -wolf.html

Nog even voor diegene die mijn kampeer angst als roodkapje syndroom afdeed. ;)

Dat ondervoed raken gaat hier op den duur ook wel plaatsvinden. Op onze centimeters natuur die geheel leeggeroofd worden. Zelfde verhaal als de OVP alleen zit er geen hek om de wolven en natuurlijk gaan ze alles aanvallen voordat ze doodgaan van de honger.

tienus63

Berichten: 12057
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 00:11

xxPaige schreef:
tienus63 schreef:
24 wolven in Gelderland geteld.
Bron FBE (Fauna Beheereenheid) Gelderland

[ [url=m/Kq2p40.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dit is een (slechte) 1 april grap… Staat in hun eigen reactie onder het bericht.

Wat een achterlijke gladiolen. Wat een humor.

Aan de andere kant 11 op een beeldfragment noord Veluwe……

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 06:56

Wat een slechte grap van faunabeheer.