Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:08

Ik zie de grap er ook niet van in, ze verspelen zo ook hun eigen geloofwaardigheid, dat je over een zeer omstreden onderwerp grapjes gaat maken .het zou me niet verbazen als er meer dan 24 wolven daar huizen. De grap is dan dat ze niet kunnen tellen

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:12

Ik lees net een bericht over de Galloway's die begrazen in boswachterij Schoonloo. Daar loopt een koppel wolven die vermoedelijk ook dit voorjaar jongen gaan krijgen. Iemand zag daar op klaarlichte dag 2 wolven die een Galloway aanvielen. Doordat ze verstoord werden, gingen de wolven er vandoor. Het rund met wat verwondingen aan de kop achterlatend. Voor nu dus gered, maar kennelijk durven de wolven dus best deze kleine koetjes aan te vallen.

Ik rij en men regelmatig in dit gebied en geniet er van als ik deze koetjes tegenkom. Ze zijn altijd rustig en je kunt gerust er langs passeren. Ik hoop dat SBB hier maatregelen gaat nemen om de Galloway's te beschermen. Hoewel ik vrees dat het ze net zo zal vergaan als de moeflons op de Hoge Veluwe. En geloof ook niet dat SBB de kadavers laat registreren door BIJ12.

Ik ben zelf echt nog niet bang om te rijden in de bossen hier in Drenthe, maar het plezier wordt wel minder als het straks allemaal "doodse" bossen worden zonder wild en begrazers |(

bron: https://www.facebook.com/photo?fbid=138 ... 0538482657

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:06

Ik was vandaag in Ede, Planken Wambuis, en las dat daar de saryaguesa runderen en de new forest paarden ook achter hekken komen.
Wat bullshit over de natuur teruggeven aan vogels ed.

En op het Leersumse Veld stonden voorheen Italiaanse koeien en die zijn weggehaald door SBB omdat ze bang zijn voor demonstranten die de kalfjes meenemen ....

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:35

Onali schreef:
Ik was vandaag in Ede, Planken Wambuis, en las dat daar de saryaguesa runderen en de new forest paarden ook achter hekken komen.
Wat bullshit over de natuur teruggeven aan vogels ed.

En op het Leersumse Veld stonden voorheen Italiaanse koeien en die zijn weggehaald door SBB omdat ze bang zijn voor demonstranten die de kalfjes meenemen ....

Heten die demonstranten toevallig wolf?

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:54

Onali schreef:
Ik was vandaag in Ede, Planken Wambuis, en las dat daar de saryaguesa runderen en de new forest paarden ook achter hekken komen.
Wat bullshit over de natuur teruggeven aan vogels ed.

En op het Leersumse Veld stonden voorheen Italiaanse koeien en die zijn weggehaald door SBB omdat ze bang zijn voor demonstranten die de kalfjes meenemen ....

Ik vroeg me al af waar die waren gebleven. De gazen hekken daaromheen waren ook verdwenen.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 01:16

De natuur organisaties beginnen te snappen dat deze dieren echt niet veilig zijn of opgewassen tegen wolven. Om te voorkomen dat nog meer mensen gaan beseffen welk leed wolven aanrichten halen ze alles gewoon weg. Een aangevreten ree, hert of zwijn onttrekt zich wel aan mensen maar runderen en paarden zijn stukken minder schuw en dus vallen verwondingen sneller op bij passanten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:01

Onali schreef:
Ik was vandaag in Ede, Planken Wambuis, en las dat daar de saryaguesa runderen en de new forest paarden ook achter hekken komen.
Wat bullshit over de natuur teruggeven aan vogels ed.

En op het Leersumse Veld stonden voorheen Italiaanse koeien en die zijn weggehaald door SBB omdat ze bang zijn voor demonstranten die de kalfjes meenemen ....


Ik was er vorige week nog. Maar wat??? Leuk voor het uitzicht ook daar. En fijn voor de herten ,reeën en zwijnen. Die waren er eerst.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:29

Waarom die wolf er is en voorlopig mag blijven.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar ik vind dit wel een neutrale uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=pIfSOBjjhrk

Vraag me alleen af hoe de roedels zichzelf qua territoria gaan reguleren en zich per roedel tot grofweg 200km2 beperken, als er nog weiden/begrazingsgebieden vol schapen en ander eetbaar vee zijn......

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:39

Ik hoor voornamelijk, mag niet, kan niet, regels, protocollen, wetten.

Oh ja

Rust, prooi en verkeer.
Zonodig de 80 km aanpassen naar een lagere snelheid of de verkeerssituatie aanpassen.

Maw vanaf 20230 mag je niet meer in het bos lopen, want verstoring en de snelwegen lopen nog meer vast want och germe ze kunnen worden aangereden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoop bs in dat filmpje.
En een ontzettend leuke vergelijking met Afrika :')

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 11:57

Voor de wolf moeten we langzamer rijden, voor de reeën en herten niet....
Die nu met wat pech opgejaagd worden en juist de weg op komen.

echt, waarom is de wolf zoveel meer dan alle andere wild en weide dieren?
serieus dat snap ik niet

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:18

ik kan daar zo boos om worden, het lijkt wel of die rotwolven heilig zijn, alles en alles moet ervoor wijken ( =dood) , en als je dan de commentaren leest onder het filmpje word ik nog veel bozer, wat denken ze wel dat wij hier allemaal achterlijk zijn "inteelt boertjes" las ik ertussen , het is dat ik niet meer jong en fit ben , anders ging ik me er actief mee bemoeien het word tijd dat een paar flinkerds wat van die lieve troetelwolfjes in den haag loslaten }>

sterregoud
Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:51

criollo_yess schreef:
Waarom die wolf er is en voorlopig mag blijven.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar ik vind dit wel een neutrale uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=pIfSOBjjhrk

Vraag me alleen af hoe de roedels zichzelf qua territoria gaan reguleren en zich per roedel tot grofweg 200km2 beperken, als er nog weiden/begrazingsgebieden vol schapen en ander eetbaar vee zijn......


Nee, het is geen neutrale uitleg. In Europa is besloten dat wolven die voornamelijk vee pakken geschoten mogen worden. Er zijn nu al probleemwolven in Nederland, m.n. Bij het Drents Friese woud, en die zouden onder de EU wetgeving wel geëlimineerd mogen worden.

Daarnaast doet meneer alsof wolven goed zijn voor de biodiversiteit. Nou dat is dus niet zo, binnen 2 jaar geen reeen meer hier in Drenthe. Leuk joh deze voorlichting.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 03-04-23 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:52

Ik ben vrij snel afgehaakt. Het is echt niet zo dat er niks mogelijk is. In andere EU landen is afschot onder bepaalde voorwaarden ook mogelijk. Ik vind het filmpje niet neutraal maar heel zwart wit.

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:58


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:01

Ik heb wel moeite met de term probleemwolf.

Wolven zijn roofdieren. Zeker in een zo'n dichtbevolkt land als Nederland zal er niet gigantisch veel wild te vinden zijn. Maar ze planten zich wel goed voort. Stel jij bent een wolf en je moet kiezen: de hele nacht in een bos hertjes zoeken of naar een restaurant waar ze heel veel lamsvlees hebben. Dan is de keuze niet lastig (zeker aangezien wolfwerende omheiningen niet bestaan).
Alle wolven zijn roofdieren dus ze zullen zich allemaal vergrijpen aan schapen, alpaca's paarden en koeien.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:04

Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154812 ... -te-helpen

Ik weet niets meer te zeggen... en ben afgehaakt bij “ er loopt wel een wolf en dat is wel heel sneu voor ze”...

Dat stemmetje : Zinloze discussie want de wolf die blijft dat zijn de regels......................Dus slikken of stikken want de Natuurorganisaties hebben de wet aan hun kant staan en vooral niet benoemen dat dat echt niet waar is . Gewoon je dieren op laten vreten en veel geld voor niets uitgeven om schijnveiligheid te kopen en anders sluit je ze maar op. Bah! Andere landen beheren wel en laat wolven niet eindeloos schapen opvreten en pony's en andere dieren aanvallen.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:11

Rizette schreef:
Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154812 ... -te-helpen

Ik weet niets meer te zeggen... en ben afgehaakt bij “ er loopt wel een wolf en dat is wel heel sneu voor ze”...

Dat stemmetje : Zinloze discussie want de wolf die blijft dat zijn de regels......................Dus slikken of stikken want de Natuurorganisaties hebben de wet aan hun kant staan en vooral niet benoemen dat dat echt niet waar is . Gewoon je dieren op laten vreten en veel geld voor niets uitgeven om schijnveiligheid te kopen en anders sluit je ze maar op. Bah! Andere landen beheren wel en laat wolven niet eindeloos schapen opvreten en pony's en andere dieren aanvallen.

ongelooflijk ja

wat hebben we toch voortaan een kt land met al dat doorgelsagen extreem groen... op alle vlakken

jaja als ik het alleen voor het zeggen had was ik al weg geweest, voor iemand die bijdehand komt doen voor te zijn.

Gewoon normaal en nuchter nadenken lijkt toch ook echt niet meer van deze tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:17

Je werkt polarisatie in de hand door gebrek aan empathie en nuance. Zeggen dat het nu eenmaal zo is en zo zal blijven is niet helpend in de discussie is mijn mening.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:26

Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154812 ... -te-helpen

Ik weet niets meer te zeggen... en ben afgehaakt bij “ er loopt wel een wolf en dat is wel heel sneu voor ze”...


Toch apart... ik lees dat wilde zwijnen "niet welkom" zijn in Drenthe. Die zijn toch ook "natuur".
Begin het allemaal steeds vreemder en raarder te vinden.

Mbt zo'n 80 weg. Ik woon aan een 80 weg.. met een "damherten" plaag hier in de buurt. Regelmatig ongelukken met die dieren. En het enige wat ze hebben gedaan is een paar oplichtende borden neerzetten. Maar dus als de wolf hier komt dan gaan ze de snelheid enzovoort verlagen?

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:35

Mellow schreef:
Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154812 ... -te-helpen

Ik weet niets meer te zeggen... en ben afgehaakt bij “ er loopt wel een wolf en dat is wel heel sneu voor ze”...


Toch apart... ik lees dat wilde zwijnen "niet welkom" zijn in Drenthe. Die zijn toch ook "natuur".
Begin het allemaal steeds vreemder en raarder te vinden.

Mbt zo'n 80 weg. Ik woon aan een 80 weg.. met een "damherten" plaag hier in de buurt. Regelmatig ongelukken met die dieren. En het enige wat ze hebben gedaan is een paar oplichtende borden neerzetten. Maar dus als de wolf hier komt dan gaan ze de snelheid enzovoort verlagen?

Ja voor de wolven voor de herten hoeft het dan niet meer die zijn zo opgevreten

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:02

Mellow schreef:
Kaja schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154812 ... -te-helpen

Ik weet niets meer te zeggen... en ben afgehaakt bij “ er loopt wel een wolf en dat is wel heel sneu voor ze”...


Toch apart... ik lees dat wilde zwijnen "niet welkom" zijn in Drenthe. Die zijn toch ook "natuur".
Begin het allemaal steeds vreemder en raarder te vinden.

Mbt zo'n 80 weg. Ik woon aan een 80 weg.. met een "damherten" plaag hier in de buurt. Regelmatig ongelukken met die dieren. En het enige wat ze hebben gedaan is een paar oplichtende borden neerzetten. Maar dus als de wolf hier komt dan gaan ze de snelheid enzovoort verlagen?

Wilde zwijnen en ook herten zijn niet welkom in Drenthe en worden direct aangepakt. Nu komt de boswachter met het argument dat het zielig is voor de varkens omdat ze niks te vreten hebben. Ik denk dat die varkens meer voedselaanbod in het DFW hebben dan die wolvenroedel en dat vinden ze niet zielig.

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:08

Je kunt je er slechts over verwonderen, dat is allang duidelijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het dumpen van twee hangbuikzwijntjes ronduit schofterig, maar deze dieren hebben meer vrijheid om te overleven dan onze eigen dieren.
Maar het sneue lot van de hangbuikzwijntjes laat men vervolgens zogenaamd niet onberoerd.

Soms lijkt het net alsof ik gek word...

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:41

Nog even en ze verklaren de wolf heilig! :')
Misschien moet ik straks mijn huis ook maar aanbieden, dan hebben ze een plek om te schuilen als het veel regent. :+

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:47

Die lui hebben geld genoeg, dus dat word dik cashen. :D

alles voor wolfie :j

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:49