Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

 
Profiel   

Oh, hier droom ik sinds mijn tienerjaren al van... dressuurpony's fokken!

Als hier nog mensen zijn die mij kennen van jongere tijden, dan weten ze wel dat ik altijd bij de pony's te vinden was. Door mijn geringe lengte van 1.48 pas ik er prachtig op, en zodoende kwam het ook dat ik verschillende goedgekeurde hengsten heb gereden/uitgebracht. Dit was o.a. de Welsh NWR-hengst Rietheim's Hilbert die ontzettend populair was op Bokt. Daarnaast heb ik veel pony's voor anderen, en kocht ik uiteindelijk in 2010 mijn eerste eigen ponyveulen: Dylano du Bois. Hij werd op driejarige leeftijd goedgekeurd bij het NRPS (hoe gaaf!) en als vierjarige heb ik hem uiteindelijk naar Engeland verkocht. Zelf verhuisde ik toen ook naar de UK. Dylano staat inmiddels in Amerika, en na zeven prachtige jaren in Engeland ben ik inmiddels weer twee jaar in Nederland.

Maar die ponydroom... die knaagde nog steeds. Vorig jaar kwam er al iets op mijn pad en dit jaar is het werkelijkheid geworden: de aanschaf van een prachtige fokmerrie! Vogelenzang's Carlijn gaat hopelijk de stammoeder worden van mijn stal, die ik 'De Vliege' heb genoemd, o.a. naar het huis en bijnaam van mijn opa en oma. Het verhaal erachter deel ik nog wel een keer.

Voor nu stel ik jullie met (on)gepaste trots voor aan mijn (bijna) aanwinst: Vogelenzang's Carlijn. Zij is een vijftienjarige valkmerrie met als afstamming Orchard Red Prince x Orchard Boginov x Cocky Dundas. Met haar 1.45 is valt ze prachtig in de D-ponymaat. Ze heeft FEI mennen gelopen en heeft daarmee ruimschoots het sportpredikaat verdiend! Inmiddels heeft ze zes nakomelingen; van de oudste kan ik niks vinden maar de overige vijf zijn allemaal in eigendom van haar huidige eigenaresse. Stuk voor stuk prachtige sportpony's! Haar (nu) driejarige zoon werd op de afgelopen hengstenkeuring tweede bezichtigingshengst.

Genoeg, gekletst, hier is Carlijn. Ik ben zo blij dat haar huidige eigenaresse me deze kans gunt! <3

[ img ]
Vorige week maar even samen op de foto toen alles afgesproken was.

[ img ]
Ze heeft echt zo'n prachtig oog erin. <3

[ img ]
Een foto van twee jaar geleden met haar nu tweejarige zoon.

[ img ]
Een oudere foto van toen ze nog in sportconditie was.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


We hadden afgesproken dat ze dit jaar al met een hengst van mijn keuze geinsemineerd zou worden... nou, dat liep allemaal nog even helemaal anders, want vorige week won ik tot mijn grote verbazing een gratis dekking bij het NRPS! De foktechnische commissie gaat zich hierover buigen en komt dan met een voorstel. Zodra ik hier meer over kan/mag zeggen, doe ik dat.

Ik heb voor stal 'De Vliege' ook een Instagram aangemaakt: https://www.instagram.com/staldevliege/

Volgen jullie mijn tienerdroom, die eindelijk uitkomt? <3



Laatst bijgewerkt door RianneH op 08-12-23 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

OP aangevuld met foto's

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:17 



 
Profiel   

Natuurlijk volg ik! Gefeliciteerd met deze mooie merrie en ook met je gewonnen dekking! . Ik ben erg benieuwd wat voor advies de NRPS gaat uitbrengen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Mooie merrie!
Ik ben ook benieuwd welke combinatie er uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:54 



 
Profiel   

Hele mooie merrie.
En inderdaad, ze heeft een prachtig oog :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:07 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen.
Wat een bijzondere kleur heeft ze, komen vast mooie veulens uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:11 



 
Profiel   

Wat gaaf dat die droom nu werkelijkheid gaat worden! En werkelijk een prachtige merrie, heel aansprekend! Ik ga je zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:14 



 
Profiel   

Ik ken jou inderdaad nog van de topics met Hilbert. Wat leuk om je nu te gaan volgen. En je merrie is prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Mooie merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:28 



 
Profiel   

Ik kom je hier uiteraard ook volgen! Pony liefde die we delen. <3

Het is je zo gegund en op naar een mooie toekomst met de pony's! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:36 



 
Profiel   

dubbel gefeliciteerd !!! Met de merrie en met de gewonnen dekking !
Heel veel succes met je eigen ponyfokkerij !

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 21:59 



 
Profiel   

Wat leuk, ik “ken” jou van Ellis waar ik destijds een paard van bokker sarabande heb gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:27 



 
Profiel   

Wat een mooie merrie. Veel succes met haar en je eigen fokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:47 



 
Profiel   

Wat leuk, natuurlijk ga ik jullie volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:41 



 

Mooie merrie! Ik volg ook, deel je ponyliefde. <3 Heel tof dit. Ken je naam nog van een hele tijd geleden (hier op Bokt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:59 



 
Profiel   

Wat leuk! En dan precies nu dat je die dekking wint, van harte gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:57 



 
Profiel   

Wat een fijne manier van schrijven heb jij, ik volg graag mee! Carlijn is echt een prachtdier, heel gaaf dat je haar hebt mogen overnemen. Ik ben benieuwd waar de NRPS mee gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:53 



 
Profiel   

Oh wat is ze mooi, vooral op die foto met veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 22:39 



 
Profiel   

Wat onwijs leuk. Mooie merrie.
Ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 23:32 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! En wat een prachtige merrie!
Ik kom ook volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:23 



 
Profiel   

Ik zie dat ze verleden jaar veulen van mijn favo ponyhengst heeft gehad......

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:26 



 
Profiel   

Super gaaf! Ik ga ook zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:33 



 
Profiel   

Iedereen bedankt voor de toffe reacties! Ik zie een heel aantal bekenden van mijn actievere tijden op Bokt, heel leuk om jullie hier (terug) te zien. Nog even wachten tot oktober, dan is het officieel.

Siersma schreef
Ik ga ook volgen.
Wat een bijzondere kleur heeft ze, komen vast mooie veulens uit


Ze is een valk. :) Haar nakomelingen zijn allemaal stuk voor stuk fijne pony's!

nevica schreef
Wat een fijne manier van schrijven heb jij, ik volg graag mee! Carlijn is echt een prachtdier, heel gaaf dat je haar hebt mogen overnemen. Ik ben benieuwd waar de NRPS mee gaat komen.


Met mijn achtergrond (o.a. journalistiek, boeken schrijven (Engels), marketing & communicatie) misschien ook niet zo heel gek, maar wel altijd heel leuk om te horen. Bedankt. :)

EllyC schreef
Ik zie dat ze verleden jaar veulen van mijn favo ponyhengst heeft gehad......


Reitland's Diamond Gold? Ja, dat is een fijne hengst. Die heb ik in eerste instantie ook overwogen, maar omdat hij geen EU staat, doe ik dat niet. Haar veulentje van dit jaar is ook zooooo knap! Dat is er een van Grundleinshofs Gipfelsturmer.

Verder ook een bedankje aan iedereen die de stal al op Instagram heeft gevolgd! Dat was echt tof om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:33 



 
Profiel   

8 mei ga ik weer even bij Carlijn langs. :(:) Ik ben nu op vakantie dus dag is ook wel echt even heel lekker.

Ik zou willen dat ik kon delen welke hengst het wordt, maar ik heb nog niks online zien staan, dus helaas. Anders binnenkort maar even navragen wat het plan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 14:09 



 
Profiel   

Het hoge woord is eruit; het NRPS heeft de gewonnen dekkingen bekendgemaakt...

Carlijn wordt dit jaar gedekt met Davinci du Bois!

Daar ben ik heel blij mee. Na zijn optreden op de DPC stallion night show had ik hem na vijf passen al op mijn lijst gezet; hij liet zich daar zo goed zien. En toen ik het weekend erop een dekking won, werd het natuurlijk wel erg spannend!

Ik hoorde het ongeveer een week later, op de dag dat Carlijn was bevallen van haar veulentje.

[ img ]

Ik hoor net van de huidige eigenaresse dat ze begin mei gaat scannen om te kijken hoe het ervoor staat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 21:20 



 
Profiel   

Wat een gelukje zeg! *\o/* super tof!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 156 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen