Van jonkie tot rijpaard, de route..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:06

loulou schreef:
Vandaag aan de lange lijnen geoefend. Ze begint een beetje te snappen dat ze gewoon door kan lopen als ze mij niet meer ziet :)

[ [url=m/kG37um.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is super! Altijd handig als dat kwartje is gevallen dat ze ook zonder 'steun' zelf kunnen lopen +:)+

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:07

loulou schreef:
Leuk om alle vorderingen weer te zien!

Wat is Parker toch braaf en knap!

Ziet er goed uit capriootje !

Liv gaat eind volgende week naar de trainingstal. Ik vind het nu al rot. Maar we moeten er maar even doorheen.

Vandaag haar nog even op de foto gezet nu het nog kan


[ [url=m/IuY3OL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo knap <3 De training stal klinkt fijn dus dat zal vast helemaal goed komen. Ga je daar dan wekelijks heen? Leuk als je ons ook op de hoogte kan houden van de vorderingen daar :D

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:21

ja, ik ga zeker regelmatig kijken. Ik zal jullie op de hoogte houden :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:20

Lekker bezig Capriootje!

Vandaag is Parker jarig! :D
Afbeelding

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:39

Gefeliciteerd!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:36

Ja leuk Loulou!

Gefeliciteerd met Parker *\o/*

Hier ons eerste ‘buitenritje’ een feit :)F Hij kent de polder al van het wandelen en is goed verkeersmak dus dat scheelt natuurlijk maar hij was zo stoer en braaf <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 16:05

Wat heerlijk!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:57

Wat stoer!!

Hier ook weer super trots! Voor het eerst samen met een ander paard in de bak gereden. Hij deed het geweldig!! <3

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:09

Gefeliciteerd met Parker!
En wauw wat stoer!

Tooske, mijn jaarling Friesje, had vandaag haar tweede keer hoefsmid bij mij.
Vorige keer was dat een drama. Niet willen stilstaan, ze kon nog niet vast staan (ik had haar net 3 weken), dramde compleet door me heen.
Dus hard aan gewerkt, en ze deed het fantastisch vandaag. Lekker ontspannen vast staan (met een bak slobber, maar hey) en de smid kon zonder problemen haar voetjes bekappen.

Tevens heb ik nu regel 'you bite it, you wear it' ingesteld. Want ze knabbelt in alles.
Dus van de week hapte ze in mijn bodywarmer. Ja daar ga je puppy xD
Bodywarmer over haar rug. Vond ze een beetje gek, maar daarna al snel weer prima.
Stoer ding.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:57

Gefeliciteerd met Parker! Had verwacht dat hij al ouder was :D .

Braaf friesje hoor! Zo kom je stapje voor stapje verder :) .

Wij staan inmiddels een aantal dagen bij onze instructrice en zijn weer lekker aan de slag.
Even terug naar nul in de cirkel en vertrouwens/controle opbouwen. Verder lekker even genieten van de faciliteiten daar.
Momenteel doen we ook wat grondwerkoefeningen voor de bovenlijn, maar die vindt ze erg moeilijk en dat laat ze duidelijk weten :Y) .

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:21

Gefeliciteerd met Parker
en gaaf Capriooltje! :D

Ik heb de laatste tijd vooral meegelezen, ik vind het echt heel tof om jullie verhalen en vooruitgang te zien :)
Hier heb ik helaas nog moeite met Et op gewicht te houden, laatst weer bloedworm en zand dus dat heeft ook niet geholpen. Uiteindelijk ook tot het besluit gekomen om een nieuw plekje voor ze te gaan zoeken. Waar we nu staan is voor Et en zijn huidige behoeften gewoon niet zo passend, het is een beetje dwijlen met de kraan open. Dit alles geeft me momenteel vooral veel frustratie en zorgen. Ik heb een fijn plekje op het oog, ik hoop heel erg dat dit door kan gaan.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:04

Moeilijke maar goede beslissing LE. Hopelijk kunnen jullie er terecht!

Ik heb een stukje video van mijn les gisteren. Rijtechnisch is er nog heel veel te verbeteren en je ziet de spanning nog, maar ik ben blij dat we weer langzaam vooruit gaan in vertrouwen. Het is nog een lange weg te gaan.


Raineri
Berichten: 6231
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:00

Wat vervelend, zit jullie niet mee LunarEclipse. Hopelijk gaat het snel beter

En goed bezig Josien, komt vast wel goed beetje bij beetje. Rome is ook niet in 1dag gebouwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:24

Superfijn Josien! Leuk fimpje, mooie omgeving! Waarvoor helpt jullie de (als ik het goed zie) de martingaal?

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:09

Evamarie schreef:
Superfijn Josien! Leuk fimpje, mooie omgeving! Waarvoor helpt jullie de (als ik het goed zie) de martingaal?

Klopt! Het idee is dat de martingaal wat help wanneer ze haar kop in de lucht steekt om er vandoor te gaan :) .

Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:13

O,dat is wel fijn dan om te hebben idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:20

Hier ook een update:

Afbeelding

Het gaat eigenlijk heel goed en we verwachten bijna naar de rijbak te kunnen. We zijn nu zo ver dat ze weer volledig ontspannen in de cirkel aanwezig is.

Doe ik iets heel anders, dan dat ze gewend is, moet ze wel even schakelen.

Er is steeds meer connectie, ze zoekt ook regelmatig affectie op.

Ook heeft ze een wondje gehad (waarschijnlijk door een kuil in de wei) Ze heeft er niet kreupel op gelopen. En het was even warm en de volgende dag zag je er niets meer van.

Hoeven geven gaat perfect. Nu de omgang met het water nog.
Ze staat perfect stil met (af)zadelen en verzorging (ook als we even in de gang op een poetsplek moeten wachten.

Meelopen op voor haar vreemde plekken, gaat ook heel goed.

Fan van andere paarden is ze nog steeds niet, maar het begint te komen :)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:02

Heerlijk dat jullie al naar buiten kunnen capriootje!

magootie met een ander paard in de bak gereden!

Tooske braaf bij de smid, fijn!

wat fijn dat je zo bij je instructrice kan trainen Josie, even terug naar de basis is altijd goed. Leuk dier!

Hopelijk kan je snel terecht op een nieuwe plek LE

fijn dat jullie overal vooruitgang boeken Evamarie

Liv staat ondertussen op de trainingstal. Het zal voor haar wel flink schakelen zijn van thuis met 3 paarden, naar een giga pensionstal.
Ik hoop dat ze snel went. Deze foto kreeg ik gisteren.

Afbeelding

Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:34

Dat is wel even spannend om je paard achter te laten. Leuk dat ze gelijk al een foto toesturen en lekker buiten. Hoe lang gaat ze in training?

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:22

Ziet eruit als een fijne plek Loulou.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:30

Ze mogen daar een paar uur per dag naar buiten. Ook wel even wennen, want hier staat ze minimaal 14 uur per dag buiten. Maar ik moet maar even denken dat het maar een paar maanden op haar leven zijn.

Ze blijft waarschijnlijk 2 maanden

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 17:52

Vervelend LunarEclipse! Hopelijk kunnen jullie op dat andere plek terecht.

Fijn dat het vertrouwen weer wat beter word Josien. Je ziet idd nog wat spanning op het filmpje maar vind dat je het top doet!

Fijn dat het zo lekker gaat evamarie!

Liv op de trainingsstal! Heel benieuwd hoe ze het gaat doen!!


Parker gaat zo fijn!! Hier weer wat filmpjes van gister. Zo blij met hem en zo trots! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding







Anoniem

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 18:24

Wat een heerlijke films en prachtig die bruine set. <3 Fijn dat het zo goed gaat!

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:32

Altijd moeilijk om je paar achter te laten LouLou, heb ik nu ook wel bij mijn instructrice hoor. Ondanks dat ik heel goed weer dat ze het er gewoon goed heeft en top verzorgd wordt.
Helaas zorgt ze wel met haar streken dat bepaalde privileges snel voorbij waren... . Ze liet zich niet vangen om naar stal te gaan toen ze samen met vriendjes op de grote wei stond dus nu weer op de paddock en op het pad tussen de weides waar ze haar makkelijker kunnen vangen :Y) .
Ze komt dus nog wel gewoon de hele dag buiten en krijgt ook hooi en paar uurtjes gras, maar snap goed dat ze niet elke dag tijd hebben om een half uur achter die pony aan te lopen :') .

Wat een fijne beelden van Parker! Ziet er ontspannen en al netjes uit hoor. Hebben jullie ook wel eens last van onbalans?

Hier was madame ook tijdens het rijden weer een beetje stout. Ze was al een beetje hittepetit met poetsen en met opstappen was ik zelf iets uit balans waardoor ik haar billen raakte en daar raakte ze meteen een beetje van over de flos. Daarna met rijden wilde zo ook weer wegschieten dus het was maar goed dat mijn instructrice haar vast had aan de longeerlijn. Gelukkig konden we na een tijdje aan de longeerlijn rijden ook weer gewoon los in de cirkel. Uiteindelijk heel fijn en ontspannen afgesloten :) .
Ze kan het wel en loopt echt super fijn als ze ontspant, maar ze is heel snel uit haar doen door aanrakingen of onbalans. Dat vind ik nog steeds spannend, maar zo aan de longeerlijn weet ik gewoon dat mijn instructrice kan helpen en dan ben ik veel meer ontspannen.
Gewoon weer veel door oefenen en dan komt het vast goed, maar een pittige dame zal het altijd blijven.

Morgen gaan we weer even wat anders doen, want we gaan naar een Welsh show *\o/* .
Dan mag ze aan de hand even laten zien hoe knap ze is! Ik verwacht geen prijzen want ondanks veel voeren is ze nog steeds wat te strak in haar velletje voor een Welsh Cob Y)(^)
Maar dan ziet ze weer een ander terrein met veel aankleding etc. Goed voor de ervaring.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:11

julya schreef:
Gefeliciteerd met Parker!
En wauw wat stoer!

Tooske, mijn jaarling Friesje, had vandaag haar tweede keer hoefsmid bij mij.
Vorige keer was dat een drama. Niet willen stilstaan, ze kon nog niet vast staan (ik had haar net 3 weken), dramde compleet door me heen.
Dus hard aan gewerkt, en ze deed het fantastisch vandaag. Lekker ontspannen vast staan (met een bak slobber, maar hey) en de smid kon zonder problemen haar voetjes bekappen.

Tevens heb ik nu regel 'you bite it, you wear it' ingesteld. Want ze knabbelt in alles.
Dus van de week hapte ze in mijn bodywarmer. Ja daar ga je puppy xD
Bodywarmer over haar rug. Vond ze een beetje gek, maar daarna al snel weer prima.
Stoer ding.


Fijn dat de smid goed gaat en er zoveel progressie is!
Haha alles in de mond is herkenbaar :+ Leuke oplossing zo!