Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:21

Leedebee schreef:
@dierenfan, de osteopaat kont morgen pas :D


Oh joh haha dacht dat het een bericht van gisteren was van jou...succes morgen

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:57

Thanx! Ben ook benieuwd wat Stip er zelf van vindt.

hiphorse

Berichten: 1032
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:58

Wat gaan sommige hard vooruit!
Bas is al bijna weer rechtgegroeid gelukkig, nu recht blijven := 1.50 is groot zat

De laatste tijd ben ik vooral aan het wandelen met bas. Gister een stuk verder dan normaal. We troffen de jackpot, tractor op een zandpad (die ging wel stilstaan en netjes wachten, kwamen alleen sis geluidjes van af), brug, vrachtwagen en heeel veel verkeer.
Bedoeling was alleen de brug te oefenen... maar door de tractor die op het zandpad reed en daarna op het land ernaast mest ging strooien maar even een andere route terug gekozen. Nu was bas echt braaf ondanks alles, wel veel spanning maar geen gekkigheid. Dat zijn ervaren shetten vriendin mee was intreseerde hem niks :') dat maakt bij bas niks uit of hij nou alleen is of met een ervaren paard.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:16

Goed gedaan van Bas!! Hier maakte het ook totaal niet uit dat er ervaren paard bij was. De 2de rit dus ook alleen gedaan en ging prima haha. Tof hoor dat ze zo lekker op zichzelf zijn!

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:27

Wat braaf hoor! Op zich ook wel goed om van die spontane acties te hebben. Dan leert hij ook goed schakelen. Stip is nog niet zover buiten. In de bak kan het niet gek genoeg, maar buiten... een ander paard geeft hij ook niet om, dus het ligt nu vooral aan mij :o

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:35

Vandaag was de osteopaat geweest. Stip liep als heel lang met zn staart wat scheef af en aan. De boxrust door zijn wond had hem ook niet veel goed gedaan.

Gelukkig was alles in orde en was het vooral de spierspanning aan 1 kant wat de scheefheid veroorzaakt. Ze heeft het losgemaakt en is ook met naaldjes bezig geweest. We hebben ook wat oefeningen meegekregen.
Hij was super braaf! Hij wilde nog wel ff het trapje uitproberen :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:37

Haha dat krukje! Stip lijkt best overbouwd trouwens?

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:46

ruitje schreef:
Haha dat krukje! Stip lijkt best overbouwd trouwens?


Dat lijkt niet alleen zo, maar is ook zo :j Hij is nog vreselijk in de groei!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:47

Ben benieuwd hoe groot hij word!

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:38

Ik ook! Afgelopen februari was hij gemeten op 1.47m. Zijn ouders zijn tegen de 1.50m maar het zal me niets verbazen als hij daar nog overheen komt :o

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 07:26

Wat fijn dat Stip maar minimaal vast zat! Kun je lekker verder aan de slag. Gisteren voor het eerst dit jaar zelf paard gereden. Wel op de oudste en gelijk maar 1,5 uur door de polders haha. Mijn man op mijn paard. Enkel gestapt hoor we gaan rustig opbouwen.
Helaas gaat het koetsiersbewijs nog op zich laten wachten. Diegene is met spoed in het ziekenhuis beland

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 12:52

Ja precies, op naar het "echte" werk haha!

Je zal wel spierpijn hebben dan :')

Jammer dat dat nog even moet wachten. Wel vervelend voor diegene die in het ziekenhuis ligt!

Raineri
Berichten: 6218
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 15:33

Vanochtend uitvoerig overleg gehad met de artsen over de klinische verbetering de laatste tijd. Voor nu is het inslapen van de baan. We gaan proberen te revalideren met weinig verwachtingen. Dit houdt in slechts werken in de hand, geen voltes en wellicht erop in de toekomst. Het is niet veel maar het is iets! In juni wordt het gewricht ingespoten, ik informeer ook nog naar stamceltherapie. Mijn ambities zijn ook wel van de baan, ik wilde wel altijd minimaal ZZ rijden (met haar). Maar haar welzijn komt op 1. Ik ben blij dat mijn maatje iets langer bij me blijft. Hoe lang geen idee, het kan dat over een aantal maanden ik weer tot dezelfde conclusie kom, maar ik moet het een kans geven.

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:17

Wat fijn dat ze toch nog even kan blijven! Hopelijk vinden jullie samen je weg hierin :j

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:27

Heftig en ontzettend moeilijk zeg Raineri! Wel fijn dat jullie waarschijnlijk een weg hebben kunnen vinden om toch samen door te kunnen gaan! Hopelijk mogen jullie nog een hele fijne en lange tijd samen hebben

Jaimy_Liam

Berichten: 191
Geregistreerd: 16-08-22

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:56

Wat heftig Raineri! Maar wel fijn dat je voorzichtig positief kunt zijn!

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:49

@hiphorse heerlijk zulke 'schrik training', fijn dat bas braaf was.

@leedebee Fijn dat er niks ernstigs uit gekomen is.

@raineri heftig zeg, ik duim voor jullie

Gisteren met zadel èn hoofdstel bezig geweest. Het sturen vanaf de grond op het bit begint ze steeds beter te begrijpen! Nu nog wat verfijnen met ho=ho. Zadel was ze ook weer erg braaf, alleen het omhoog en naar beneden doen vd beugels vind ze een spannend geluid. Dus dat maar even extra lomp en vaak gedaan _O- . Ik wilde een filmpje maken maar ze komt direct naar me toe als ik niet oplet, beetje jammer :+ .

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:34

Haha ja die beugels zijn zo'n beetje het gevaarlijkste wat je kan bedenken :')

Hier vandaag weer het labyrint gedaan. Vooruit ging echt super netjes! Achteruit kwamen we tot 1/3 maar dat was goed genoeg :D

Binnenkort weer even proberen om een filmpje te maken.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:22

Afgelopen vrijdag is de fokker van mijn paard langs geweest. We hebben samen een heel stuk gement. Was ontzettend gezellig en fijne tips gekregen. Uiteindelijk ook netjes recht gekregen qua lopen. Zo leuk te horen en zien hoe trots z'n fokker op hem is! Ondanks dat we elkaar amper kennen blijken we exact hetzelfde er in te staan hoe je om gaat met je paard. Was heel apart en zo gaaf.
Vanmiddag weer gereden op onze oudste en bijrijdster op mijn paard. Hopelijk deze week weer een poging om ook te draven met onze oudste. Dat zou tof zijn als het mij lukt dan voel ik me niet meer zo bezwaart om mee te gaan rijden. Nu moet alles in stap omdat dit paard ontzettend!! hoog op gooit. Hij is al bezig aan de volgende pas als ik nog in de lucht hang haha. Nu wel tegenwoordig een dressuur zadel op hem. Wie weet helpt mij dit. Uiteraard oefenen we dit aan de longeerlijn en niet in de polder. Nu wordt ik beleerd ipv mijn paard hahaha

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:33

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig!
@dierenfan dat klinkt idd heel fijn. Voor een fokker moet dat ook top zijn om te zien dat zijn/haar dier op zo'n fijne plek terecht is gekomen.

Intussen ben ik gewoon zo verliefd op Ellie. Ze doet het zo goed! Het blijft afwachten als je zo'n jonkie koopt, of ze idd zo'n match is als je denkt dat ze zou kunnen zijn.
Bij ons op stal wil de eigenaresse geen jaarlingen, 2 jarigen etc. (is ook geen speelmaatje voor bij ons etc) dus ik ben heel blij dat Ellie met 2,5 wel gewoon mocht komen.

Inmiddels staat ze in de kudde, blijkt ze megasociaal (ze heeft natuurlijk ook lekker in de opfok gestaan tot eind jan.) en kan ze met alle paarden goed. De jonge meisjes op stal kunnen haar zelf binnen zetten (altijd onder begeleiding hoor)
Longeersingel op, zadeltje op, grondwerk, wandelen... ze vindt alles leuk en leert heel snel (doen de meeste jonkies natuurlijk wel)

Dochter heeft 1x per 2 weken les van iemand van E-quine, waardoor in het voetjes geven ook goede progressie zit. Dochter kan lekker bij haar zitten als ze in de wei of paddock ligt.
Ik kan er zo van genieten.

Deze week gaan we verder met afspuiten met de tuinslang. Dat vindt ze echt niet grappig LOL

Hier samen met onze D pony:


Afbeelding


Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:37

hahaha @leedebee Stip op dat krukje.

@raineri wat een rollercoaster :-(

@zoe wat moet dat geweldig zijn om al even op zijn rug te hebben gezeten. En zo braaf!

@alwaysH zo leuk om jullie te volgen!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:46

Wat fijn Koekie! :D Het is altijd inderdaad maar afwachten of de klik er echt is later.

Dino gaat ook zo fijn momenteel. Afgelopen vrijdag is degene die hem gaat inrijden geweest om kennis te maken en eind juni gaan we aan de slag. Voor die tijd wil ik nog even het sturen oefenen vanaf de grond en nog een keertje zitten. Mocht het om wat voor reden dan ook toch nog niet het moment zijn tegen die tijd, dan stellen we het gewoon nog even uit. :)

Zaterdag even gespeeld in de bak, hij voelde zich heel stoer en dan krijg je zulke beelden. 8-)
Afbeelding
Afbeelding

Ben wel blij dat hij dan ook gewoon "in gesprek" blijft met je en niet ineens onbereikbaar is. Hij vindt het volgens mij gewoon heel cool om speelkwartier met z'n mens te hebben. :))

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:00

Is toch ook heel leuk zo'n speelkwartier samen? Wij hebben vanmiddag ruim uur ons samen vermaakt. We hebben lange lijnen gedaan met veel bochtenwerk dus maar kort gedaan. Daarna aan halster nog wat gewerkt over balkjes en zeil. Vervolgens linksom en rechtsom beiden 2 rondjes in stap en draf gedaan. Deed hij zonder extra commando of aanmoediging. Als afscheid heeft hij nog 10 minuten de slootkant bij mogen werken. Dat riet is toch veel lekkerder dan gras.
Balkjes lopen gaat hier heel slecht. Ik gebruikte oude weidepalen maar ging hij bovenop staan. Gezien ze niet voor niets afgekeurd zijn was het gelijk brandhout....dus nu 1 balk kunnen vinden en 2 planken. Hij schopt de planken omver en loopt er vervolgens zo overheen. Het balkje deed hij op zich wel netjes. Die rolt niet, kan niet omver getrapt worden en dus moet je er wel overheen haha. Als iemand de gouden tip heeft...

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:49

@Mandarijn soms is ff lekker klooien ook heerlijk haha

@dierenfan lekker bezig!
Stip ging gister ook bakjes lopen. Dat nam hij ook erg letterlijk. De eerst rondjes ging hij óp elke balk staan 8)7 Het zijn van die (al half plat getrapte) kunststof balken, dus blijkbaar nodigde dat niet echt uit om zn benen op te tillen haha. Uiteindelijk begreep hij gelukkig wat de bedoeling was :D


En vandaag is hij 3 jaar geworden!


dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:41

Gefeliciteerd met Stip!!!