Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:47

Ik denk dat een flapje harder aan komt. Maar of je tegen meerdere iets kunt beginnen met 1 zweep terwijl je zo hoog zit?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:50

Dacht ik ook al. Met 1,45m zit ik niet heel hoog dus met een lange zweep kom ik zo bij de grond.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:52

Ooh ja dat moet lukken! Misschien is een busje deo meenemen nog een idee ;)

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:02

thequeensmum schreef:
Wellicht kan je eerst eens antwoord geven op de vragen die je al eerder en vaker gesteld zijn Huertecilla?
Wat betreft dit filmpje: naar mijn idee is deze wolf de kat de boom aan het uitkijken.
Doet ie nog een paar keer en als blijkt dat hij van deze twee dieren niets te duchten is gaat hij ( samen met zijn maatjes ) vast een stapje verder


Reageer toch gewoon niet op deze man, heeft geen enkele zin

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:03

Die wolf heeft haar ook gewoon 2 km lang achtervolgd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:28

Dood eng. Wat ook een probleem schijnt in Drenthe is het grote aantal katten wat vermist raakt. Iemand hier die daar iets van weet?

Mijn hond en ik kwamen vandaag in het bos een wolfhond tegen. Hele lieve hond, maar precies een wolf en ook zo groot. Mijn hond was erg onder de indruk. Ik weet iig bijna zeker dat zij niks zou doen om een aanval uit te lokken. Daar reageert ze veel te onderdanig voor.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:31

pluisje88 schreef:
Ik denk dat een flapje harder aan komt. Maar of je tegen meerdere iets kunt beginnen met 1 zweep terwijl je zo hoog zit?



Nee, met rijzweep kan je niets en een spuitbus spray is gevaarlijker voor jouw rijdier.
Kortom; beter beide handen gebruiken voor manouvreren en veilig rijden, niet vallen.

Overigens, risicos van motorvoertuigen zijn heel wat meer overdenken waard, een écht risico :)*

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:34

Twee dagen terug was ik nog met mijn mini shetlander en een mini van een vriendin in dat stuk bos te mennen. Nog even en ik ga dat alleen doen in een groep van 5+ menners omdat je met minder waarschijnlijk niet veilig bent daar. Wij hadden geluk dat de wandelaars daar ook waren, was zo druk dat de wolven zich waarschijnlijk nog verstopt hadden. Wel 1 moment gehad dat de pony's van schijnbaar niks allebei wat schrokken.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:36

Is er hier iemand lid van een schietvereniging?

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:37

thequeensmum schreef:
Wellicht kan je eerst eens antwoord geven op de vragen die je al eerder en vaker gesteld zijn Huertecilla?
Wat betreft dit filmpje: naar mijn idee is deze wolf de kat de boom aan het uitkijken.
Doet ie nog een paar keer en als blijkt dat hij van deze twee dieren niets te duchten is gaat hij ( samen met zijn maatjes ) vast een stapje verder


Niet op die man reageren,

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 17:48

knollentuin schreef:
thequeensmum schreef:
Wellicht kan je eerst eens antwoord geven op de vragen die je al eerder en vaker gesteld zijn Huertecilla?
Wat betreft dit filmpje: naar mijn idee is deze wolf de kat de boom aan het uitkijken.
Doet ie nog een paar keer en als blijkt dat hij van deze twee dieren niets te duchten is gaat hij ( samen met zijn maatjes ) vast een stapje verder


Reageer toch gewoon niet op deze man, heeft geen enkele zin

Inderdaad zit in Spanje en verdient aan wolven dus dan weet je het wel.

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:18

Huertecilla schreef:
knollentuin schreef:
Doodeng, ik las idd ook dat er op een van de filmpjes een tweede wolf is die door t bos meevolgt, dan vind ik t alleen maar enger want zo werken wolven , ze sluiten in en ze werken samen . Ik denk dat je in dat gebied niet meer alleen moet gaan rijden .


Maar, maar... er is toch net een bewijsfilmpje geplaatst dat er níets gebeurt?! Of is het ´bewijs´ van dat er wat zoú kúnnen gebeuren. In dat geval voegt het filmpje niets toe want dat er wolven in NL zijn is bekend.


Ja op zich klopt dat. De wolf (? Ga er even vanuit dat het een wolf was) liep misschien toevallig met haar op. Geen idee. Dat ze er leven is bekend. Hij heeft het paard niet aangevallen. Is er ook niet op af gerend.

Het paard heeft het wel door geloof ik, die oogt erg wakker. Is ook weer een natuurlijke reactie van het paard.

Maar goed, ik begrijp wel dat combi recreatieruiters en aanwezigheid van wolven niet bepaald matched, aangezien wolven ook op dergelijke grote hoefdieren jagen zoals die exmoors in Holtingerveld. Op zich heel natuurlijk, die paarden worden semi wild gehouden en de wolven hebben er aan de foto’s te zien ook veel van gegeten dus geen fun kill ofzo.

De natuur is terug, de wolf laat dat zien. Vooralsnog is adaptatie het enige wat je kan doen.
Ik weet niet of men nou helemaal niet meer kan rijden of mennen daar. In andere landen leven al veel langer wolven, daar vind men ook een manier om ermee samen te leven.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:20

Marigold schreef:
De natuur is terug, de wolf laat dat zien. Vooralsnog is adaptatie het enige wat je kan doen.
Ik weet niet of men nou helemaal niet meer kan rijden of mennen daar. In andere landen leven al veel langer wolven, daar vind men ook een manier om ermee samen te leven.


In andere landen wordt de wolf respect geleerd. In de taal die roofdieren het beste verstaan zodat de overige wolven weten dat je maar beter bij mensen uit de buurt kan blijven.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:41

]
Marigold schreef:
De natuur is terug, de wolf laat dat zien.


Echt wat een onzin !!! :n Er was natuur, waar je gewoon ontspannen kon recreëren. Mooie bomen, struiken, groen , allerlei vogels, af en toe een haas ( heel zelden een konijntje), wat reetjes. En als je echt geluk had een ree met haar kalf.
Nou dat is verleden tijd.

En nu de dreiging van wolven die je geliefde pony of hond willen verscheuren.
Wat absurd om dan te gaan roepen ‘ de natuur is terug ‘! Sprookjesgeneuzel noem ik dat.

Skessa_
Berichten: 10608
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:50

Loretta schreef:
Marigold schreef:
De natuur is terug, de wolf laat dat zien. Vooralsnog is adaptatie het enige wat je kan doen.
Ik weet niet of men nou helemaal niet meer kan rijden of mennen daar. In andere landen leven al veel langer wolven, daar vind men ook een manier om ermee samen te leven.


In andere landen wordt de wolf respect geleerd. In de taal die roofdieren het beste verstaan zodat de overige wolven weten dat je maar beter bij mensen uit de buurt kan blijven.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0451341057



En zo hoort het ook.... daar wordt de wolf al geschoten als die enkel in de buurt van vee komt. Hier mogen ze gewoon op een paar meter afstand van mensen komen en er wordt nog niks gedaan... koekoek 8)7 8)7

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:57

Wij rijden ook in dit gebied. Dit is 1 km van mijn huis. Ik zei altijd dat je ze bij daglicht niet tegen zult komen. Nou nu dus wel er zijn steeds meer zichtmeldingen van overdag.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:12

Omdat hun angst voor mensen niet bevestigd wordt leven ze tegenwoordig ook bij klaarlichte dag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:59

Tot nu toe klopt wat Valerius Geist heeft geschreven 1 op 1 met de situatie in Nederland. En dat stemt niet positief.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:27

Die Facebookgroep wolven in Nederland, is enorm aan het bagatelliseren. Doet alsof er geen enkel gevaar was voor paard en ruiter.
Alsof wolven zeer zelden een paard aanvallen, terwijl er in dit gebied 2 exmoor pony’s gedood zijn.

Schapenwol
Berichten: 287
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:35

Een enkele wolf zal geen groot paard mét ruiter erop, aanvallen. Echt niet. Dat is over de hele wereld nog nooit voorgekomen.

Ik zeg niet dat deze wolf daardoor geen probleem is. Ik zeg ook niet dat je dus niet bang mag zijn.

Als wolven leren dat mensen geen gevaar zijn, dan is het op een dag met een hele roedel wolven niet zo ongevaarlijk meer.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:35

sterregoud schreef:
Die Facebookgroep wolven in Nederland, is enorm aan het bagatelliseren. Doet alsof er geen enkel gevaar was voor paard en ruiter.
Alsof wolven zeer zelden een paard aanvallen, terwijl er in dit gebied 2 exmoor pony’s gedood zijn.


In Groep wolf hetzelfde.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:39

Schapenwol schreef:
Een enkele wolf zal geen groot paard mét ruiter erop, aanvallen. Echt niet. Dat is over de hele wereld nog nooit voorgekomen.

Ik zeg niet dat deze wolf daardoor geen probleem is. Ik zeg ook niet dat je dus niet bang mag zijn.

Als wolven leren dat mensen geen gevaar zijn, dan is het op een dag met een hele roedel wolven niet zo ongevaarlijk meer.

Ik denk dat iedereen dat wel weet - maar iedereen weet ook dat daar een roedel zit , ze gaan zeer binnenkort gewoon een keer met z'n 5 of 7 achter een ruiter aan

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:44

knollentuin schreef:
Schapenwol schreef:
Een enkele wolf zal geen groot paard mét ruiter erop, aanvallen. Echt niet. Dat is over de hele wereld nog nooit voorgekomen.

Ik zeg niet dat deze wolf daardoor geen probleem is. Ik zeg ook niet dat je dus niet bang mag zijn.

Als wolven leren dat mensen geen gevaar zijn, dan is het op een dag met een hele roedel wolven niet zo ongevaarlijk meer.

Ik denk dat iedereen dat wel weet - maar iedereen weet ook dat daar een roedel zit , ze gaan zeer binnenkort gewoon een keer met z'n 5 of 7 achter een ruiter aan

Die roedel bestaat uit 4 wolven. Ze zullen ondertussen wel welpen hebben, maar die jagen nog niet.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:48

Loretta schreef:
sterregoud schreef:
Die Facebookgroep wolven in Nederland, is enorm aan het bagatelliseren. Doet alsof er geen enkel gevaar was voor paard en ruiter.
Alsof wolven zeer zelden een paard aanvallen, terwijl er in dit gebied 2 exmoor pony’s gedood zijn.


In Groep wolf hetzelfde.

Tuurlijk de leugens worden zolang vast gehouden totdat ze niet meer te verdedigen zijn omdat half Nederland inmiddels gezien heeft dat de beweringen niet kloppen. Was dit niet op film geweest was er gegarandeerd ontkent dat het een wolf was. Twee dames in Belgie werden ook achterna gezeten te paard door een wolf. Loos belde ze op om ze te imponeren en te zeggen dat het niet waar kon zijn. Is niet ter plekke geweest , geen sporen onderzoek gedaan , niks. Alleen maar imponeren met de mededeling dat het niet kon kloppen wat de dames vertelden. Loos kon door de telefoon wel zien dat het geen wolf was.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:49

SusanH schreef:
Dood eng. Wat ook een probleem schijnt in Drenthe is het grote aantal katten wat vermist raakt. Iemand hier die daar iets van weet?

Mijn hond en ik kwamen vandaag in het bos een wolfhond tegen. Hele lieve hond, maar precies een wolf en ook zo groot. Mijn hond was erg onder de indruk. Ik weet iig bijna zeker dat zij niks zou doen om een aanval uit te lokken. Daar reageert ze veel te onderdanig voor.



Misschien eens kijken bij mijn buurvrouw in huis , daar komen ook zomaar allemaal katten aangelopen van andere mensen en ze voert ze vrolijk door := Nee grapje natuurlijk maar ik denk niet dat de wolf daar iets mee te maken heeft.

--

Ik mountainbike vaak in het Drents-Friese Wold ook wel alleen maar ik voel mij er nooit onveilig. Ik let altijd wel goed op maar ik zou het niet erg vinden als ik er één tegenkom. Mijn helm schrikt dieren echt enorm af want alle paarden gaan ook met een boog om mij heen.

Wat mij wel een beetje stoort in het filmpje is dat je nooit moet wegrennen voor een dier wat jaagt. Het zorgt er juist voor dat in dit geval wolven je juist gaan achtervolgen omdat ze je gaan zien als prooi. Bij honden kan je dit gedrag ook zien , ik bedoel maar hoeveel mensen hebben wel niet eens een soort gelijk iets gehad met een huis tuin en keuken hond. Mijn paard en ik werden laatst ook belaagd door een jonge hond die al bijna in de benen hing van het paardje van mijn stalgenoot. Vervolgens zag het hondje een groepje fietsers wat ook bewoog en van hem wegging en hij vloog daar achteraan.


Ik snap alleen dat het lastig wegkomen is als je zo achtervolgt wordt. Maar hoe harder je weg gaat rennen hoe groter de kans dat ze gaan volgen. En misschien toch de gebieden niet zo alleen meer opzoeken. Alleen op buitenrit raad ik sowieso niet aan met paarden ook met kwestie tot vallen en daarbij zwaargewond kunnen raken.

In dat gebied loopt al een flinke tijd een groep rond , wees daarvan bewust als je die gaat op gaat.