Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 175 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 238  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

troost je je bent niet de enige die er zo vies bij loopt. Je zou mij nu eens moeten zien. :+ Net de paarden geborsteld en hoeven verzorgd en mijn veulen ook zijn eerste keer buiten de stal borstelen en leren voetjes geven.

Ben ook op zoek naar een nieuw bak voor water in te doen. Goede tip van dat flexibel zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:34 



 
Profiel   

Ja je hebt van die dikkere, lage zwarte bakken. Een beetje rubberachtig? Niet te slopen die dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 08:56 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ja je hebt van die dikkere, lage zwarte bakken. Een beetje rubberachtig? Niet te slopen die dingen

Ja die zijn zelfs fjordproof… en mijn ruin krijgt ongeveer alles kapot…. Ze verkopen ze o a bij de aveve in Maasmechelen dus niet gek ver weg voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:43 



 
Profiel   

Die had ze al toch...? Dacht dat ik zie al eens had gezien op de foto's :)

Gaan uiteindelijk ook kapot trouwens....en hier geen slopers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:53 



 
Profiel   

Hier had ik ook zo'n sloper, dan had ik zo'n metalen hondenbakje maar dat was ook snel kapot _O-
https://www.instagram.com/p/CGOz-TvHqrE ... IwNjQ2YQ==

Ik had uiteindelijk ook die gewone flexibele, die waren het goedkoopste (bij agradi dacht ik dat ik ze had gekocht en dan met de kortingscodes wat combineren) En gewoon zo snel mogelijk als het eten op was, weghalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 09:57 



 
Profiel   

pmarena schreef
Die had ze al toch...? Dacht dat ik zie al eens had gezien op de foto's :)

Gaan uiteindelijk ook kapot trouwens....en hier geen slopers.

Klopt, je gebruikt ook de juiste tijd trouwens. :j Hád. :=
Die hebben we in twee helften terug gevonden. >;)
Maar iets sterker als dat ga ik dus vermoedelijk niet vinden?

Metaal ga ik niet aan beginnen, als hij dat verbuigt of erger, kan doen barsten komt er naald en draad bij te pas. :=

[ img ]
Ons klein zwartje komt goed in zijn vel inmiddels. :j

[ img ]
Joy houdt zichzelf wel vast terwijl ik hem in spuit tegen vliegen en teken en na kijk op wondjes. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 11:49 



 
Profiel   

Hahaha, het blijft een clown hé. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 14:32 



 
Profiel   

Sky lijkt nog zoveel meer puppy dan Joy. Joy komt al zoveel meer 'paard' over als je snapt wat ik bedoel.
Zoveel verschillen ze niet qua leeftijd toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:39 



 
Profiel   

Ik dacht minstens een jaar...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:51 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik dacht minstens een jaar...?

:j Sky is een jaar jonger dan Joy idd. Vigo was ongeveer even oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:00 



 
Profiel   

Ohh ja vigo was ik even aan het verwarren met sky. Dat verklaart het verschil zeker. Ik was blijven hangen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:19 



 
Profiel   

Muga schreef
Ohh ja vigo was ik even aan het verwarren met sky. Dat verklaart het verschil zeker. Ik was blijven hangen :o

Vermoedde al zo iets. :D
Sky is een jaar jonger én gaat een stuk groter worden. Ik denk dat hij sowieso langer slungel gaat blijven in verhouding want Vigo was ook ‘minder af’. Joy heeft natuurlijk ook minder ver te gaan. :D
Maar Sky is nu 13 maanden dus echt net een jaarling geworden. :D
Die wat er 15 juni bij komt is geloof ik van hetzelfde jaar als Sky. Dat is dan wel weer een PRE dus reële kans dat ie ook wat meer paard gaat ogen dan Sky. :(:) Rêve en Joy waren als jaarling beide meer ‘af’ dan hun puur wpn soortgenoten. Op drie jaar echter was Rêve ineens weer baby. Dus het is afwachten wat Joy daarin gaat doen. Rêve is tussen 3 en 5 nog zo’n 10cm gegroeid. >;) toen ik zei ‘zo is ze precies goed als ze uit zwaart’ en ik haar zadelmak ging maken deed ze er nog even 10cm bij en ging toen uit zwaren. Daarom heb ik haar zadelmak gemaakt en vervolgens terug twee jaar op weide gezet… als ze terug zichtbaar groeien leek het mij niet gezond haar te belasten ook al ben ik licht… gewoon veel vrije beweging. :j en toen kwam Joy er nog tussen en dan heb je ineens een 9 jarige die haar eerste wedstrijden pas loopt. _O- nu is ze wel echt ‘af’. Na Joy is ze nog iets meer paard geworden en nu merk ik ook dat ze het werk veel makkelijker op pakt.

Over een jaartje is ie ze beide ruim voorbij want ik gok dat Sky toch boven de 1,65 uit gaat komen uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 23:27 



 
Profiel   

succesvolle wedstrijd vandaag. :j 2e met 70.2% :oo
De boer heeft gehooid deze week en woensdag begon ze te hoesten. Vrijdag had ik de DA bij de veulens om te enten en vroeg ik hem of ik haar iets kon geven en ze wordt nu dus behandeld tegen hooikoorts met ventipulmin maar dus pas sinds donderdag. Zaterdag geen gehoest meer, bij het losrijden ging het eigenlijk heel goed. Ik dacht "he fijn het werkt al" en in de proef kwamen er ineens een paar kuchjes. :\

Proef twee hadden we wat problemen.In de galop was ze ietsje te heet en wilde ze niet terug komen naar draf. Dat kostte punten. := Ook hier was ze bij het losrijden weer kuchvrij en in de ring toch weer kuchen. Ik gaf haar dan steeds ook de ruimte om dat te doen (en was aan het overwegen om te stoppen eigenlijk maar toen hield ze op.) Maar ze wordt dus behandeld voor het hoesten. Verder heeft ze ook niet meer gekucht, ook niet bij de prijsuitreiking. Alles bij elkaar liep het niet zoals het kon maar toch nog 66.6% en 5e.
Tja, wat kan ik van dat getal zeggen? O:)

Ben wel erg trots op hoe ze het op neemt allemaal, we gaan nu gewoon lekker met ons twee naar de losrijring en de wedstrijdring en naar de camion aan een lang teugeltje. :+:

De prijsuitreiking geeft wel nog issues. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:56 



 
Profiel   

Toppers!

En mocht het allemaal toch een beetje spannend worden dan is er altijd nog een stoere groom in de buurt die jullie een eindje aan de hand kan meenemen. Aan dat slaande achterbeentje kan je wel zien dat het allemaal toch een beetje teveel is voor Rêve. Die energie moet ergens heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:18 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Toppers!

En mocht het allemaal toch een beetje spannend worden dan is er altijd nog een stoere groom in de buurt die jullie een eindje aan de hand kan meenemen. Aan dat slaande achterbeentje kan je wel zien dat het allemaal toch een beetje teveel is voor Rêve. Die energie moet ergens heen.

:j ze wordt daarom ook niet gestraft, je voelt dat ze gewoon totaal overweldigd is. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:24 



 
Profiel   

Je lost het goed op. Straffen heeft totaal geen zin. Eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:48 



 
Profiel   

Wat fijn!! 'Brave' reve, ze doet het toch allemaal heel netjes ondanks al de spanning die ze opbouwt. Mooi, het moment van herkenning als ze ziet wie haar komt steunen bij de prijsuitreiking. Ondanks dat ze elkaar niet altijd snappen, zie je d'r wel reageren op hem. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 22:15 



 
Profiel   

Muga schreef
Wat fijn!! 'Brave' reve, ze doet het toch allemaal heel netjes ondanks al de spanning die ze opbouwt. Mooi, het moment van herkenning als ze ziet wie haar komt steunen bij de prijsuitreiking. Ondanks dat ze elkaar niet altijd snappen, zie je d'r wel reageren op hem. :knuffel:

Dat viel me idd ook op. Je hoort het niet maar zodra mijn man de ring in gaat zegt hij tegen mij ‘stuur haar naar mij.’ (Ofwel: zorg dat ze me ziet.) en je ziet idd het moment dat ze door heeft wie er op haar af komt. Op dat moment reageert ze terug op mijn been. Op zo’n momenten merk je dat ze stiekem toch wel echt ‘haar’ mensen heeft en dat mijn man daar onder valt. Ze oogt altijd heel sociaal maar als ze onder stress staat moet ze mij of mijn man hebben. <3
Die vrouw mocht níet in haar buurt komen. (Ze had er ook al vrij snel niet zo veel zin meer in. _O- ). Zodra ze mijn man zag stopte ze iig met haar initiële ‘flight’. Ze maakte alleen even duidelijk dat verder niemand er aan moest denken om in haar buurt te komen. := het is een gecompliceerd karakter. Mijn moeder mag ook niet aan haar komen op wedstrijd. Mijn beste vrienden die er vandaag waren wel.


pien_2010 schreef
Je lost het goed op. Straffen heeft totaal geen zin. Eens.

Thx. Straffen voor angst/stress is totaal zinloos. Gerust stellen en haar de kans geven om ervaring op te doen, ze heeft keer op keer bewezen dat ze haar best wil doen dus ik heb geen reden om te geloven dat ze in de prijsuitreiking zo gaat blijven. In de proef was ze al beduidend fijner te rijden tov de wedstrijd in mei op deze zelfde plek. :+:


Mijn stoere groom wekt even veel ontzag op als mijn stoere merrie. Ik ben de enige smalle tut in de groep. _O-

Misschien is het toevallig omdat het nu twee wedstrijden zijn die erg lang duurden (veel tijd tussen de proeven en nog eens voor de prijsuitreiking) maar ik lig nu in bed. Kan niet slapen omdat de pijnstillers nog moeten inwerken en morgen ga ik niks waard zijn. := ik rijd nu wel twee proeven ipv 1… misschien is dat waarom mijn lijf protesteert. Ik hoop wel dat het terug went want tot ze meer ervaring heeft zou ik graag twee proeven blijven rijden… :o


Ik hoef gelukkig niet lang of intensief los te rijden. Eigenlijk is ze op elk gebied een heel fijn wedstrijd paard. Ze is altijd hetzelfde, ze blijft niet hangen in spanning in de proeven. Ik voel me heel veilig met haar. :+: zelfs in de prijsuitreiking. :+ ondanks alles was ze zich heel bewust van mij. Ze heeft het spelletje nu door en voelt zich overal thuis zolang ze mijn man en mij maar bij zich heeft. :+: dat vertrouwen in ons beide vind ik heel mooi en waardevol. Want ondanks hun haat-liefde relatie vertrouwd ze mijn man ook en als ik niet kijk staat hij haar stiekem ook te aaien. _O-

Iemand van het de secreteriaat was blijven kijken toen ze protocollen kwam halen en die zei toen ze me zag dat ze echt erg fan was van Sammeke (ja iedereen zegt Sammeke op wedstrijd. _O-) maar dat het met Rêve zo’n rustig, stabiel beeld is ook al zie je dat ze nog spanning heeft.

Ze (de mevrouw van het secreteriaat) is de moeder van de eigenaar van mijn club (dus volgt me natuurlijk ook al langer, je hoort ook de trots als ze Rêve om roept. :+: het zijn hele lieve mensen en ik heb geleerd dat die zeldzaam en waardevol zijn in de paarden.) en ze zei dat ze dacht dat Rêve echt een heel fijn wedstrijd paard ging worden en dat denk ik ook eerlijk gezegd. :+ Weet niet of ik haar wel uit wedstrijd wil halen om te dekken. _O-

Ze had grote hoeven om te vullen maar ze gaat Sam eer aan doen. :j :+:

Ik heb voorzichtig het gevoel dat er veranderingen plaats vinden rond me in positieve zin… kwa mensen rond me… de eigenaresse van Sky was ook even langs gekomen. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 23:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd weer met je mooie wedsstrijd dag. Zo mooi om te zien hoe jullie haar begeleiden en gerust stellen. En de omslag als ze jou man ziet <3 . Rustig aan vandaag en nagenieten van gister.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 06:45 



 
Profiel   

gefeliciteerd met je punten. wat fijn dat ze zich steeds beter weet te ontspannen. Tja prijsuitreikingen waren voor mij ook nooit leuk. Het lijkt wel of ze de muziek dan extra hard zetten en dat levert dan weer te veel prikkels op en ik had een Transvaalmerrie indertijd die het ook nog eens niet verdraagde dat er een paard voor haar liep. Na 2x slecht afgelopen prijsuitreikingen ging ik altijd al weg voor dat de ere rond begon.

Ohja, oppassen met ventipulmin hoor want er zit daar glenbuterol in (vroeger toch) en dat staat op de dopinglijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:43 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een ellende eigenlijks dat laatste ere rondje _O- zo zinloos ook. Dat mogen ze afschaffen toch :+

Heb je nog een close up van je zadel op Reve en waar jij er in zit? Ik ben een zadel-freak en kijk altijd naar hoe iets ligt en hoe iemand er in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:13 



 
Profiel   

Wat een tutmutsje hè die Reve....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat goed van jullie!
Je man is ook wel een verschijning hoe hij zo de bak in marcheert, je ziet Rêve inderdaad meteen reageren als ze hem herkent. Gewoon veel ererondjes doen, komt vast goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:49 



 
Profiel   

Je zegt het goed Mars. Hij marcheert echt die bak binnen. Precies een para die het plein op gemarcheerd komt. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:34 



 
Profiel   

boyca schreef
Gefeliciteerd weer met je mooie wedsstrijd dag. Zo mooi om te zien hoe jullie haar begeleiden en gerust stellen. En de omslag als ze jou man ziet <3 . Rustig aan vandaag en nagenieten van gister.

:+: Dankje. We proberen om zo rustig mogelijk met haar om te gaan ook al gunt ze ons niet altijd diezelfde behandeling. :') We weten dat ze in dit geval gewoon overprikkeld is. Ik denk als mijn man haar een paar keer zo kan vast houden dat ze snapt dat ze gewoon stil moet staan en dat ze het alleen kan. :j


petraaken schreef
gefeliciteerd met je punten. wat fijn dat ze zich steeds beter weet te ontspannen. Tja prijsuitreikingen waren voor mij ook nooit leuk. Het lijkt wel of ze de muziek dan extra hard zetten en dat levert dan weer te veel prikkels op en ik had een Transvaalmerrie indertijd die het ook nog eens niet verdraagde dat er een paard voor haar liep. Na 2x slecht afgelopen prijsuitreikingen ging ik altijd al weg voor dat de ere rond begon.

Ohja, oppassen met ventipulmin hoor want er zit daar glenbuterol in (vroeger toch) en dat staat op de dopinglijst.

Ik heb hem thans gezegd dat ze op wedstrijd zou gaan. :=

Rêve lijkt gewoon niet goed te weten wat ze moet met die prijsuitreiking. In dit geval was het applaus ook meer de trigger, dat had ze nog niet van zo dichtbij gezien/gehoord. := Want oorspronkelijk stond ze stil en toen kreeg de 1e haar applaus en toen stond ze niet meer stil. :+ Dus ze is het al wel aan het leren maar als ze dan natuurlijk ineens lawaai bij gaan maken heeft ze even hulp nodig. :(:)


Hannanas schreef
Gefeliciteerd! Wat een ellende eigenlijks dat laatste ere rondje _O- zo zinloos ook. Dat mogen ze afschaffen toch :+

Heb je nog een close up van je zadel op Reve en waar jij er in zit? Ik ben een zadel-freak en kijk altijd naar hoe iets ligt en hoe iemand er in zit.

Geen ide of er echt een close up gaat tussen zitten maar ik krijg wel nog foto's iig. :)


pmarena schreef
Wat een tutmutsje hè die Reve....

Ah ze doet het zo braaf allemaal. :(:)
Na de prijsuitreiking wilden we haar op de vrachtwagen zetten en ze draafde zo onverwachts de vrachtwagen op dat mijn man haar even moest loslaten zodat hij haar niet in de mond zou trekken (ze laden haar met hoofdstel.)
Ik zag het van uit mijn ooghoeken gebeuren en zeg "uhm, hebt ge die nu net los gelaten?" en mijn man "ja ze was ineens wel heel enthousiast....." _O-
Ze gaat sowieso "voor ons op" de vrachtwagen op, maar als ze dan dus ineens een fikse draf in zet en je verwacht stap ... _O- _O- Mijn man zijn blik ook toen hij zich naar mij draaide. _O- En Rêve stond in die vrachtwagen met zo'n kop van "kom op, doe wat je moet doen dan." _O-

Mars schreef
Gefeliciteerd, wat goed van jullie!
Je man is ook wel een verschijning hoe hij zo de bak in marcheert, je ziet Rêve inderdaad meteen reageren als ze hem herkent. Gewoon veel ererondjes doen, komt vast goed :D


_O- Ik zie dat dus allemaal niet meer he. :)) Hij liep inderdaad wel door omdat we allebei weten dat áls Rêve ooit vertrekt dat ik echt een probleem heb. Sam kon ik nog om trekken maar als Rêve ooit besluit dat ze terug naar de camion gaat dan wordt het heel spannend. := En steigeren is iets dat Rêve eigenlijk nooit doet. Wat bokken als ze gespannen is bij de eerste galop maar steigeren heeft ze nu twee keer gedaan (gisteren mee geteld) en beide keren puur omdat ze overliep van de spanning. Dus hij weet ook dat als ze steigert, zelfs als het laag is, dat ze dan overspannen is en de kans reëel is dat ze op een punt komt dat ze geen rekening meer gaat houden met me. :=


petraaken schreef
Je zegt het goed Mars. Hij marcheert echt die bak binnen. Precies een para die het plein op gemarcheerd komt. :))

_O- _O-Hij heeft thans nooit bij het leger gezeten. _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 175 van de 238 [ 5943 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 238  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen