Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 400 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Nu is mijn vraag zijn er in andere landen al eens ruiters gegrepen door een wolf? Bijv in Canada wordt ook nog veel te paard gedaan maar hebben ze ook te maken met wolven , beren ect.



In Canada, Amerika, Rusland ed zijn wolven nooit weggeweest
Dus mens en dier groeien op met beren, lynxen, coyotes, wolven enz.

Om nog maar te zwijgen over de ongerepte natuur daar.
Canada en Rusland zijn enorme landen en de bevolkingsdichtheid ligt alleen rondom te steden.

Amazone in kwestie reed op een recht pad die een paar kilometer lang is.
Blijf jij zolang in stap voor een wolf uit stappen?
Geen idee of er meer wolven aan de zijkant lopen, constant achterom kijken om te zien hoe vlot hij nadert, meer risico op fouten omdat je omgedraaid zit.

Het pad uitstappen is geen optie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:30 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat de wolf je van je paard af eet. Wel zou ik me zorgen maken over de reactie van mijn paard en ja het kan wel escaleren als de wolf wel aanvalt of toch niet alleen blijkt te zijn.

Deze wolven leven inmiddels zo bovenop mensen dat de vergelijking met een land als Canada wel heel anders is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:34 



 
Profiel   

Nee, echter als mijn paard er vandoor vliegt (ik zou verwachten ook dat het paard meer gestressed zou zijn, dus misschien liepen ze tegen de wind in) en mij achterlaat op het ruiterpad met een gebroken been, dan weet ik het nog niet zo goed hoor.
Wolven zijn wel erg opportunistisch. Deze draaien ook nog geen oor voor het geschreeuw van deze dame. In ieder geval maar een zweep mee, dan kun je nog iets doen?
Wel echt heel goed dat ze gefilmd heeft.

Ik zag vanochtend alweer beeld van een veulentje in Italië die levend aangevreten was :( soms denk ik, ik moet uit die groepen. Maar de informatie is wel waardevol om meer inzicht te krijgen in wat er kan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:40 



 
Profiel   

In Canada enz schieten ze er een die volgt af.
Zo blijven de schuwe over.
En idd een schuwe wolf is geen probleem.
Plus daar heeft die wolf nog echt plek om te leven. Komt niet dagelijks mensen tegen. Dus zal sowieso minder aan mensen gewend raken.
Hier leert hij alleen maar, ze doen mij niets. Keer op keer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:01 



 
Profiel   

Die beelden zijn naar om te zien inderdaad. Dat vos veulentje bedoel je toch? Die scroll ik snel voorbij. Word er beroerd van. Beestje leeft nog, zielig.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat de angst van mensen nog steeds gebagatelliseerd wordt. Terwijl er inmiddels zoveel BEWIJS is in de vorm van beeldmateriaal dat de wolf hier in Nederland toch wel bijzonder gedrag laat zien. ELKE Dag is er bijna wel een zichtmelding... en de vergelijk met andere landen gaat daarmee scheef want daar laten ze zich niet zo makkelijk zien.

Toen ik 5 jaar geleden de wolf zag liep het beest snel en schuw de bosjes in. Wist meteen aan het loopje dat het er 1 was en werd voor gek verklaard. Maar nu... ze staan gewoon rustig te koekeloeren. Hebben niks te vrezen hier dus gaan ook ander gedrag laten zien.

Ik hoop dat er snel beleid komt...

Vorig jaar stonden wij nog op de boscamping in Diever, niks geen wolf of angst daarvoor. Hond lekker los in het losloopgebied. Nou... ik zou er nu niet meer willen staan. En dat is niet om de omgeving maar wel omdat ze daar zoveel zitten en ook gewoon in het dorp gezien worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:05 



 
Profiel   

Er is behalve België denk nergens de vergelijking te trekken met hoe wolven hier gaan reageren, de deskundigen baseren hun kennis op wolvengedrag in gebieden met echte vrije uitgestrekte rustige natuur.
Punt
Zoals hier eerder aangehaald werd zitten we in het lijstje met fases heel dicht bij een aanval op de mens .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:22 



 
Profiel   

Ik verbaasde mij ook over dat blaffen. Op het filmpje kun je niet zien of het een wolf is. Op park Wildrijck zijn veel honden, dus wie weet was het toch een hond die de weg kwijt was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:36 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Nu is mijn vraag zijn er in andere landen al eens ruiters gegrepen door een wolf? Bijv in Canada wordt ook nog veel te paard gedaan maar hebben ze ook te maken met wolven , beren ect.


In Canada gaat het samenleven met de wolf veel beter omdat de wolf af en toe even weer herinnert wordt dat die maar beter bij mensen uit de buurt kan blijven. Bovendien heeft men daar een meer nuchtere kijk op natuur dan hier.

Natuurorganisaties in Nederland maken overal een puinhoop van. Dezelfde mensen die een chaos van de Oostvaardersplassen hebben gemaakt mogen nu met grote predatoren spelen. een verantwoordelijkheid die ze gewoon niet aan kunnen. En ik vraag me af of ze dat ook wel ooit gaan leren want ze zijn zo enorm vooringenomen als de pest. Frans Vera is nog steeds boos dat de provincie Flevoland heeft ingegrepen bij zijn mislukt Oostvaardersplassen debacle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:07 



 
Profiel   

Ik heb gekeken.
Maar het dier lijkt vooral nieuwsgierig. En druipt gewoon af.
Ik denk dat het paard eerder druk zou worden van de Amazone dan de wolf. Het is volgens het filmpje een vreselijke situatie. Maar in vreselijke situaties peer ik em, en ga ik niet filmen

Nu zit ik hier in het wolvenmekka. Ze lopen hier in de straat.
Vind het ook lastig wat we daarmee moeten, het lijkt me voor die dieren ook verre van ideaal.

Maar ik heb wel het gevoel dat er een soort massahysterie ontstaat.
Dat kleinere landbouwdieren serieus gevaar kunnen lopen, dat denk ik ook.
Maar mensen te paard? Ik kan me er geen voorstelling van maken.
Vooralsnog rijd ik dus gewoon in het bos. Het enige waar ik voorzichtig mee ben zijn de honden. Daarmee kies ik nu andere routes. En dat is ook verstandig.

Maar goed….. toen ik de titel van het filmpje ergens zag vanmorgen verwachte ik nogal wat…. Maar ik ben niet gealarmeerd.
Misschien naïef….. maar ik word onrustiger van het gestook en eindeloos speculeren, dan van de werkelijkheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:12 



 
Profiel   

dit soort filmpjes zijn de voorbodes wat nog komen zal... ze worden steeds heftiger en de fases zullen steeds sneller komen, nu zal ie nieuwsgierig zijn, maar wanneer komt het punt dat iedereen het echt serieus neemt? en dat punt komt, zeker te weten.

vergeet nooit dat de wolf niet voor niets is uitgeroeid, omdat ze veels te gevaarlijk werden. En dat terwijl de wolf veel meer ruimte had met veel minder mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:26 



 
Profiel   

speurneusc schreef
dit soort filmpjes zijn de voorbodes wat nog komen zal... ze worden steeds heftiger en de fases zullen steeds sneller komen, nu zal ie nieuwsgierig zijn, maar wanneer komt het punt dat iedereen het echt serieus neemt? en dat punt komt, zeker te weten.

vergeet nooit dat de wolf niet voor niets is uitgeroeid, omdat ze veels te gevaarlijk werden. En dat terwijl de wolf veel meer ruimte had met veel minder mensen.


Het blijft speculeren.

Jij zegt: “dat zal zeker weten gebeuren”.

Ik heb echter geen idee. Wellicht heb je gelijk, wellicht niet.

De enige oplossing lijkt mij dat het de hoogste prioriteit krijgt alle natuurgebieden alsnog te verbinden. Zoals het plan oorspronkelijk was.
Volgens mij moet daar veel meer op aangedrongen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:29 



 
Profiel   

Ninx schreef
Ik heb gekeken.
Maar het dier lijkt vooral nieuwsgierig. En druipt gewoon af.
Ik denk dat het paard eerder druk zou worden van de Amazone dan de wolf. Het is volgens het filmpje een vreselijke situatie. Maar in vreselijke situaties peer ik em, en ga ik niet filmen


Daar heb je zeker een goed punt. In een bedreigende situatie wil je zeker wel alle concentratie behouden en met 2 handen aan de teugels rijden zonder afleiding van een telefoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:35 



 
Profiel   

De filmster heeft waarschijnlijk een duidelijk standpunt.
En nu heeft ze kans dit kracht bij te zetten.
Dat mag. Maar daardoor voelt het voor mij ietwat overtrokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:39 



 
Profiel   

Nee lekker blijven staan is een optie :n
Haar schreeuwen gaf hij niets om.
En als je het niet filmt geloofd niemand het zeggen je bent echt niet achtervolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:48 



 
Profiel   

Het schreeuwen was die duidelijk niet erg van onder de indruk. En in een gezonde situatie van samenleven met wolven zou die dat wel degelijk moeten zijn. Bij het zien van een mens zou een roofdier als een wolf gewoon weg moeten vluchten.

En dat is iets wat in Nederland gewoon niet gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:51 



 
Profiel   

precies dat.

Schreeuwen is nog altijd de tip geweest van leugen en co en nu moeten we ineens weer een fluitje mee gaan nemen. Want dat beest krijgt keer op keer bevestiging dat hem niets gemaakt word.

Ja ik weet wel een fluitje, met een paar patronen, die helpt en anders niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:54 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Nee lekker blijven staan is een optie :n
Haar schreeuwen gaf hij niets om.
En als je het niet filmt geloofd niemand het zeggen je bent echt niet achtervolgd.


Dat zeg ik uiteraard niet.

Maar in een situatie waarin je je bedreigt voelt vlucht je of bevries je.

Je gaat niet kijken hoe je het kunt vastleggen om te zorgen dat men je gelooft op sociale media toch?

Zwijnen lopen hier ook al een eeuwigheid. En slenteren soms ook achter je aan.
Van een forse stoot kun je je pootje breken. Toch is niemand daar paniekerig over.

Ik vraag me gewoon af of deze mate van paniek gerechtvaardigd is, en of we niet beter of bredere oplossingen kunnen nadenken?

Ik heb het gevoel dat al dat online paniek zaaien alleen maar contraproductief werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:56 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
precies dat.

Schreeuwen is nog altijd de tip geweest van leugen en co en nu moeten we ineens weer een fluitje mee gaan nemen. Want dat beest krijgt keer op keer bevestiging dat hem niets gemaakt word.

Ja ik weet wel een fluitje, met een paar patronen, die helpt en anders niks.


Ik vind dit soort taal een beetje onderbuikerig.

Ik kan daar niet zoveel mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:57 



 
Profiel   

en ik kan niet in dat naïeve van jou mee....

En was het een telefoon of een action camera, ik weet het niet.
Zo vaak dat ritjes tegenwoordig gefilmd worden.
Dan is de wolf filmen geen extra stap meer.
Daar over zeuren en het daarmee willen bagatelliseren vind ik wat van ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:59 



 
Profiel   

@Ninx, jij volgt het nieuws niet ? Je hebt niet gezien hoe veulen na veulen wordt gegrepen, en dat ze trillend en naar adem snakkend van de shock en de pijn, met kapot getrokken bil staan of liggen ?
Echt, ik snap niet dat jij terwijl je toch ook van paarden houdt( ? ) er zo nonchalant mee omgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:00 



 
Profiel   

Vanmorgen is de wolf die hier in de regio loopt gezien bij het losloopgebied waar ik ook graag loop. Liep achter mensen met een hond aan.

Fluitje heb ik altijd mee als ik met de hond loop. Ik denk niet dat ik daar indruk mee maal :+ en wbt dingen die gaan gebeuren, ik haal nog maar eens Valerius Geist aan. Dit volgen past precies in wat hij omschreven heeft. Ze gaan steeds een stapje verder als ze geen dreiging bespeuren. In andere landen worden ook volwassen paarden aangevallen ( en gedood) dat kan hier ook gebeuren. Wbt honden, in Italië vorige week nog een hond die gewoon aan de lijn zat, gegrepen en meegenomen door een wolf. Op klaarlichte dag. Dat kan je angstzaaijerij noemen en idd in het verkeer en zelfs rondom huis loop je meer kans op ongelukken. Maar om het daarom maar af te doen als we weten het niet, het is massahysterie etc. Nee. De praktijk wijst uit dat het kan gebeuren. De vraag is niet of het hier ook gaat gebeuren, maar wanneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:02 



 
Profiel   

Ninx schreef
Zwijnen lopen hier ook al een eeuwigheid. En slenteren soms ook achter je aan.
Van een forse stoot kun je je pootje breken. Toch is niemand daar paniekerig over.

Ik vraag me gewoon af of deze mate van paniek gerechtvaardigd is, en of we niet beter of bredere oplossingen kunnen nadenken?

Ik heb het gevoel dat al dat online paniek zaaien alleen maar contraproductief werkt


Het grootste probleem is dat de "wolvendeskundigen" keer op keer volstrekt onbetrouwbaar zijn gebleken. Van wilde zwijnen weten we wat we er aan hebben. Maar de wolf blijkt keer op keer anders te doen dan dat ons verteld wordt. Pony's worden gewoon in hun weilanden vermoord. Dat hakt er echt enorm in bij iedere paardenliefhebber.

En nu weer het verhaal van schreeuwen dat niet werkt. En vervolgens wordt er een fluitje uit de hoge hoed getoverd. Tja, de hoeveelste onbetrouwbaarheid is dit inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:05 



 
Profiel   

Vind het wel een interessant punt, klein vee loopt gevaar, jij op je paard minder. Maakt dat dan dat de melding nu net dat er in Appelscha 18(!) schapen dood zijn minder erg of wel normaal/logisch/gewenst? Want er lopen al steeds minder schapen in de regio maar zo blijft er natuurlijk helemaal niks meer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:07 



 
Profiel   

Pff weer 18 dode schapen in Appelscha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:08 



 
Profiel   

Chantalla schreef
Vind het wel een interessant punt, klein vee loopt gevaar, jij op je paard minder. Maakt dat dan dat de melding nu net dat er in Appelscha 18(!) schapen dood zijn minder erg of wel normaal/logisch/gewenst? Want er lopen al steeds minder schapen in de regio maar zo blijft er natuurlijk helemaal niks meer over.


Nee dat maakt het zeker niet minder erg.

Is ook alweer een leugen. Glenn Lelieveld zei in het begin "Af en toe een schaapje" Ik weet niet wat hij af en toe noemt, maar wat ik zie zijn complete slachtingen.

En wie herinnert zich de keelbeet nog.

Tja, we weten gewoon totaal niet wat we nog allemaal met de wolf kunnen verwachten. Het enige wat we weten is dat de problemen erger en erger worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 400 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen