Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 52 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Van jonkie tot rijpaard, de route..

 
Profiel   

Josien_ schreef
Gefeliciteerd met Parker! Had verwacht dat hij al ouder was :D .

Braaf friesje hoor! Zo kom je stapje voor stapje verder :) .

Wij staan inmiddels een aantal dagen bij onze instructrice en zijn weer lekker aan de slag.
Even terug naar nul in de cirkel en vertrouwens/controle opbouwen. Verder lekker even genieten van de faciliteiten daar.
Momenteel doen we ook wat grondwerkoefeningen voor de bovenlijn, maar die vindt ze erg moeilijk en dat laat ze duidelijk weten :Y) .


Klinkt fijn! :j Wat voor oefeningen doe je voor de bovenlijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:12 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Moeilijke maar goede beslissing LE. Hopelijk kunnen jullie er terecht!

Ik heb een stukje video van mijn les gisteren. Rijtechnisch is er nog heel veel te verbeteren en je ziet de spanning nog, maar ik ben blij dat we weer langzaam vooruit gaan in vertrouwen. Het is nog een lange weg te gaan.

[ Video ]


Fijn dat het vertrouwen groeit, elke stap in de goede richting is er één _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:13 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Hier ook een update:

[ [url=m/zVFH4G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat eigenlijk heel goed en we verwachten bijna naar de rijbak te kunnen. We zijn nu zo ver dat ze weer volledig ontspannen in de cirkel aanwezig is.

Doe ik iets heel anders, dan dat ze gewend is, moet ze wel even schakelen.

Er is steeds meer connectie, ze zoekt ook regelmatig affectie op.

Ook heeft ze een wondje gehad (waarschijnlijk door een kuil in de wei) Ze heeft er niet kreupel op gelopen. En het was even warm en de volgende dag zag je er niets meer van.

Hoeven geven gaat perfect. Nu de omgang met het water nog.
Ze staat perfect stil met (af)zadelen en verzorging (ook als we even in de gang op een poetsplek moeten wachten.

Meelopen op voor haar vreemde plekken, gaat ook heel goed.

Fan van andere paarden is ze nog steeds niet, maar het begint te komen :)


Heel positief allemaal, goed bezig! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:14 



 
Profiel   

loulou schreef
Heerlijk dat jullie al naar buiten kunnen capriootje!

magootie met een ander paard in de bak gereden!

Tooske braaf bij de smid, fijn!

wat fijn dat je zo bij je instructrice kan trainen Josie, even terug naar de basis is altijd goed. Leuk dier!

Hopelijk kan je snel terecht op een nieuwe plek LE

fijn dat jullie overal vooruitgang boeken Evamarie

Liv staat ondertussen op de trainingstal. Het zal voor haar wel flink schakelen zijn van thuis met 3 paarden, naar een giga pensionstal.
Ik hoop dat ze snel went. Deze foto kreeg ik gisteren.

[ [url=m/0pKoEw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe gaat het nu op de trainingsstal? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:14 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Altijd moeilijk om je paar achter te laten LouLou, heb ik nu ook wel bij mijn instructrice hoor. Ondanks dat ik heel goed weer dat ze het er gewoon goed heeft en top verzorgd wordt.
Helaas zorgt ze wel met haar streken dat bepaalde privileges snel voorbij waren... . Ze liet zich niet vangen om naar stal te gaan toen ze samen met vriendjes op de grote wei stond dus nu weer op de paddock en op het pad tussen de weides waar ze haar makkelijker kunnen vangen :Y) .
Ze komt dus nog wel gewoon de hele dag buiten en krijgt ook hooi en paar uurtjes gras, maar snap goed dat ze niet elke dag tijd hebben om een half uur achter die pony aan te lopen :') .

Wat een fijne beelden van Parker! Ziet er ontspannen en al netjes uit hoor. Hebben jullie ook wel eens last van onbalans?

Hier was madame ook tijdens het rijden weer een beetje stout. Ze was al een beetje hittepetit met poetsen en met opstappen was ik zelf iets uit balans waardoor ik haar billen raakte en daar raakte ze meteen een beetje van over de flos. Daarna met rijden wilde zo ook weer wegschieten dus het was maar goed dat mijn instructrice haar vast had aan de longeerlijn. Gelukkig konden we na een tijdje aan de longeerlijn rijden ook weer gewoon los in de cirkel. Uiteindelijk heel fijn en ontspannen afgesloten :) .
Ze kan het wel en loopt echt super fijn als ze ontspant, maar ze is heel snel uit haar doen door aanrakingen of onbalans. Dat vind ik nog steeds spannend, maar zo aan de longeerlijn weet ik gewoon dat mijn instructrice kan helpen en dan ben ik veel meer ontspannen.
Gewoon weer veel door oefenen en dan komt het vast goed, maar een pittige dame zal het altijd blijven.

Morgen gaan we weer even wat anders doen, want we gaan naar een Welsh show *\o/* .
Dan mag ze aan de hand even laten zien hoe knap ze is! Ik verwacht geen prijzen want ondanks veel voeren is ze nog steeds wat te strak in haar velletje voor een Welsh Cob Y)(^)
Maar dan ziet ze weer een ander terrein met veel aankleding etc. Goed voor de ervaring.


Fijn dat je wel ontspannen kon afsluiten.
Super tof zo'n show! We zien graag foto's en verslag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:15 



 
Profiel   

Zo ik ben weer bij :o

Hier ook wel leuke vorderingen en m'n airjacket uitgetest :Y)
Was vooral mijn eigen schuld, hij had een paar dagen vrij gehad en ik dacht wel te kunnen rijden zonder longeren van te vooren. Met aanspringen werd hij jolig (niet gemeen) en dat zat ik wel uit maar na een paar sprongen moest ik kiezen links of rechts en ik gokte verkeerd :') Wel blij met de airjacket, niks van de val gevoeld *D Patroon gewisseld en weer opgestapt en gewoon nog lekker kunnen galopperen dus niks aan de hand.

Dat was op dinsdag, op donderdag gelongeerd en vrijdag weer gereden. Toen was hij súper braaf en hebben we eerste keer balkje gedraafd <3


[ img ]

En afgelopen week wat leuke foto's gemaakt met een vriendin

[ img ]

[ img ]

En woensdag zijn eerste 'eigen' zadel besteld <3 Dit model maar met bredere boommaat en de beige afwerking van het andere zadel. Levertijd 5 weken, kan niet wachten *\o/*

Hiermee proef gereden en hij was ook echt heel braaf. De passer was ook onder de indruk van ons voor zijn leeftijd :)F
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:55 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Wat een heerlijke films en prachtig die bruine set. <3 Fijn dat het zo goed gaat!

Dankjewel! Ik ben zo blij met hem! En met mijn bruine set <3

Josien, het is nog een slungeltje soms. Ik vind voor zo kort onder het zadel dat hij echt al veel balans heeft. Echt onbalans vind ik meevallen, in de bochten merk je het nog vooral.

Jij ook lekker bezig met madame!

Capriootje. Fijn dat je vest goed werkt en je daarna weer lekker door kon rijden. Lekker bezig!


Gister Parker weer even gereden. Hij liep weer zo fijn!! Echt het fijnste paard wat ik ooit heb gereden! <3
Daarna nog even degene waar ik op stal sta er even een paar rondjes op om te voelen, zij was er helemaal weg van! Zo leuk om te horen! Hij liet zich ook keurig rijden. Scheelt wel dat hij haar goed kent. Verder lat ik er niemand op :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:43 



 

Wat een leuke berichten allemaal.

Ik herken wel wat "welshcob-gedragingen" Josien met die van mij ;) En ook het voller worden.. Y)(^)

Ik ben benieuwt hoe jullie het doen op de Welshdag, supergaaf! Vergeet je geen foto's te maken? ;)

Capriootje wat fijn dat het vest goed werkt en dat je het verder weer zo hebt opgepakt. Knap hoor!

Mooie foto's en prachtig zadel! Je kiest wel echt voor kwaliteit en het is best een investering, maar dan heb je ook wat.

Waf fijn Magootje dat je zo blij bent met hem!

Hier gaat het ook goed. Ivm mijn zwangerschap heb ik wel besloten er niet op te gaan voor de bevalling. Ergens wel jammer, maar ik heb fijne mensen om mij heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:20 



 
Profiel   

Ze is weer thuis. Ze is hartstikke kreupel. Echt super balen.
En aangezien ze daar heel veel op stal staat heb ik haar opgehaald. Thuis kan ze mooi gedoseerd bewegen in de paddock. Ik geloof niet in stalrust.

Ik denk dat ze zich heeft misdragen in de stal of de wei. Alles is natuurlijk nog nieuw en spannend daar. Of de smid daar heeft haar verkeerd genageld, dat is ook nog een optie. Ze had een ijzer afgetrapt en die heb ik daar door de smid terug laten plaatsen. Maar zou wel heel toevallig zijn dat die haar net vernageld.
Ik mag mijn eigen smid maandag een bellen of ze nog kreupel is en dan komt hij even kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:36 



 

He balen Lou Lou..juiste beslissing en hopelijk valt het mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:03 



 
Profiel   

Wat balen loulou!! Hopelijk knapt ze snel op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:48 



 
Profiel   

Capriootje schreef
Josien_ schreef
Gefeliciteerd met Parker! Had verwacht dat hij al ouder was :D .

Braaf friesje hoor! Zo kom je stapje voor stapje verder :) .

Wij staan inmiddels een aantal dagen bij onze instructrice en zijn weer lekker aan de slag.
Even terug naar nul in de cirkel en vertrouwens/controle opbouwen. Verder lekker even genieten van de faciliteiten daar.
Momenteel doen we ook wat grondwerkoefeningen voor de bovenlijn, maar die vindt ze erg moeilijk en dat laat ze duidelijk weten :Y) .


Klinkt fijn! :j Wat voor oefeningen doe je voor de bovenlijn?


Een aantal van de bekende carrot stretches, achterwaarts zetten, übertreten en Schouder buitenwaarts met keertwendingen aan de hand en galoptraining aan de longe. Allemaal grondwerk oefeningen die ik via een online cursus heb :) .

Stoer zadel zeg!!

@Evamarie: ik heb wat betreft gewicht echt twee tegenpolen. De ene cob wordt dik van lucht en de andere valt snel af als ze in het werk staat. Achja, het gaat langzaam beter.

@Loulou: jeetje wat balen! is ze nog kreupel?

Nou wij zijn dus afgelopen zaterdag naar de show geweest. Was weer erg leuk en leerzaam. Flinke aankleding, muziek en vlaggen dus errrrggg spannend. Maar ze liet zich super zien!!
Helaas wil de jury op dat soort shows altijd flink volle paarden zien en dat is ze natuurlijk nog niet. Maar ach, weer een leuke ervaring gehad. Volgende keer doe ik wel hardloopschoenen aan, want als ze zo hard draaft kan ik haar niet bijhouden _O- .
Hieronder wat foto's :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:05 



 

Prachtig Josien.
Heb je nog punten gekregen?

Jane is deze week in de rijbak geweest. Ze deed het super. Gister is de Ostheopaat geweest. Achter zat ze behoorlijk vast.

Ze is nu 2 keer gewassen (echt leuk vind ze het niet) maar er is wel minder paniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-23 12:36 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met Liv LouLou?

Gave foto’s Josien!! Knapperd is het!

Fijn dat Jane het zo goed doet!!


Parker doet het zo goed! Vooral lekker spelen en wat grondwerk en tussendoor af en toe even rijden. Met dat warme weer lekker alleen met water gespeeld.
Gister wat foto’s gemaakt met zijn nieuwe hoofdstel <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 10:14 



 
Profiel   

Bij zo'n show krijg je helaas geen punten. Alleen rozetten, sjerps of andere prijzen :D . Soms ook een soort predikaat.
Wij waren alleen in de rubriek dus die gewonnen, in de finale van de cobs 3e achter een knoeperd van een Hengst en een stevige volwassen merrie. Aanstaande zaterdag mogen we weer, dus ik ben benieuwd!
Wij vinden haar mooi ontwikkelen, maar voer haar niet extra dik voor zoiets.

Knap van Jane in de rijbaan! Is altijd weer een hele stap, maar super dat die gemaakt is!

Parker is echt een knapperd!! <3

Wij rijden nog met een oud hoofstel, maar zal binnenkort wel aan vervanging toe zijn.
Had een anatomische gekocht als back up, maar die lijkt ze toch niet zo fijn te vinden dus die is vooralsnog longeerhoofdstel en anders gaat ie naar mijn andere merrie waarschijnlijk.
Twijfel of ik dan nog een nieuwe koop of het wedstrijd hoofdstel van mijn oude merrie ga gebruiken. Ook zonde om die zo lang in de kast te laten hangen natuurlijk :) .

Zal zo nog even een filmpje toevoegen van vorige week. Ik ben heel blij dat we inmiddels redelijk ontspannen rond kunnen rijden met een hoop dingen langs en in de bak zonder angst of spanning.
We gaan fijn vooruit :) .



Trouwens ook nog even een filmpje van de show toegevoegd:


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 10:40 



 
Profiel   

magootie schreef
Hoe gaat het nu met Liv LouLou?

Gave foto’s Josien!! Knapperd is het!

Fijn dat Jane het zo goed doet!!


Parker doet het zo goed! Vooral lekker spelen en wat grondwerk en tussendoor af en toe even rijden. Met dat warme weer lekker alleen met water gespeeld.
Gister wat foto’s gemaakt met zijn nieuwe hoofdstel <3
[ [url=m/yues1t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OMzrKr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BHj3yB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat hij het zo goed doet! Hoofdstel staat hem prachtig :~
Is dat zo'n Finesse? Heb ik laatst bij emmers in de winkel gezien, echt heel mooi! Heb er zelf 'niks' aan als springruiter maar vind het altijd wel leuk om mooie spullen te kijken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 11:26 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Bij zo'n show krijg je helaas geen punten. Alleen rozetten, sjerps of andere prijzen :D . Soms ook een soort predikaat.
Wij waren alleen in de rubriek dus die gewonnen, in de finale van de cobs 3e achter een knoeperd van een Hengst en een stevige volwassen merrie. Aanstaande zaterdag mogen we weer, dus ik ben benieuwd!
Wij vinden haar mooi ontwikkelen, maar voer haar niet extra dik voor zoiets.

Knap van Jane in de rijbaan! Is altijd weer een hele stap, maar super dat die gemaakt is!

Parker is echt een knapperd!! <3

Wij rijden nog met een oud hoofstel, maar zal binnenkort wel aan vervanging toe zijn.
Had een anatomische gekocht als back up, maar die lijkt ze toch niet zo fijn te vinden dus die is vooralsnog longeerhoofdstel en anders gaat ie naar mijn andere merrie waarschijnlijk.
Twijfel of ik dan nog een nieuwe koop of het wedstrijd hoofdstel van mijn oude merrie ga gebruiken. Ook zonde om die zo lang in de kast te laten hangen natuurlijk :) .

Zal zo nog even een filmpje toevoegen van vorige week. Ik ben heel blij dat we inmiddels redelijk ontspannen rond kunnen rijden met een hoop dingen langs en in de bak zonder angst of spanning.
We gaan fijn vooruit :) .

[ Video ]

Trouwens ook nog even een filmpje van de show toegevoegd:

[ Video ]


Ziet er al stuk beter en meer ontspannen uit, goed bezig *\o/*
Qua hoofdstel kan je altijd die van je oude merrie eens passen toch. Gebruik je die helemaal niet meer?
Ik zou het goed excuus vinden om wat nieuws te kopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 11:27 



 
Profiel   

Hier rustig geweest. Frits zou vakantie krijgen na het beleren en liep de dag daarvoor een nare wond op. Binnenkant achterbeen, echt vervelende plek en werd vooral heel dik. Geen idee hoe hij het gedaan heeft, misschien met opstaan van liggen/rollen oid. Een ander paard lijkt me stug op deze plek. Maargoed, paar dagen metacam, schoonmaken en zalf erop en vrij had hij toch al. Hij is paar dagen naar de grote wei gegaan toen het eenmaal beetje dicht was om 24/7 met vriendjes te spelen en dat deed hem goed <3

Wond is geheeld en hij is even losgemaakt door de chiropractor. De wond is ondertussen 4 weken geleden maar vond hem toch nog wat trekken met het achterbeen toen ik hem eerste keer weer even longeerde van de week. Vrijdag kwam ze en dat bevestigde ze ook, plus wat spanning in de onderrug van het compenseren. Zondag even kort aan de longe gekeken en liep hij al een stuk beter en heel fijn ontspannen, hij leert langzaam om zijn hals wat te laten vallen zonder balans te verliezen.

Ook is hij flink gegroeid, op dit moment 173 en vooral ook flink de breedte in gegaan dus heel blij met zijn ontwikkeling. Deze of volgende week komt zijn zadel binnen en ik ga er vanavond weer even op voor het eerst na z'n 'vakantie'. :D

Dit weekend
[ img ]

En verschil met januari/februari qua lijf

[ img ]
[ img ]

Ja het is een toverbal :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 11:33 



 
Profiel   

Capriootje schreef
magootie schreef
Hoe gaat het nu met Liv LouLou?

Gave foto’s Josien!! Knapperd is het!

Fijn dat Jane het zo goed doet!!


Parker doet het zo goed! Vooral lekker spelen en wat grondwerk en tussendoor af en toe even rijden. Met dat warme weer lekker alleen met water gespeeld.
Gister wat foto’s gemaakt met zijn nieuwe hoofdstel <3
[ [url=m/yues1t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OMzrKr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BHj3yB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat hij het zo goed doet! Hoofdstel staat hem prachtig :~
Is dat zo'n Finesse? Heb ik laatst bij emmers in de winkel gezien, echt heel mooi! Heb er zelf 'niks' aan als springruiter maar vind het altijd wel leuk om mooie spullen te kijken :=

Klopt ja! Ik zat er al lang naar te kijken maar de prijs hield me nog tegen. Nu 1 keer mee gereden aan volgens mij vond hij het wel fijn! Hij is al megafijn in de aanleuning maar leek nu nog stabieler!

Wow Frits is flink uitgezwaaid zeg! En aardig gegroeid! Balen van de wond, maar gelukkig hersteld hij goed! Leuk dat zijn zadel bijna binnen komt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-23 12:01 



 
Profiel   

Super dat hij ook goed bevalt, naast dat hij gewoon prachtig staat <3

Hier 2e keer rondje polder geweest dit weekend en Frits deed het zo knap. Voor het eerst ook samen met mijn vriend, sinds best lange tijd weer eens samen kunnen rijden dus dubbel genieten!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Kleine stal groeps foto.
Van links naar rechts; mijn moeder op haar nieuwe 5 jarige, ik op Frits, schoonzusje op PRE van m'n moeder en mijn vriend op hun gedeelde paard.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-23 11:33 



 
Profiel   

Wat gaaf!! Lekker bezig hoor!! En wat leuk dat je moeder, vriend en schoonzus ook rijden!!


Vandaag ook weer genoten van Parker! <3 wat een geweldig dier is het toch! Ik geniet zo van elk moment met hem!! <3
Hier een paar filmpjes van het rijden :D








Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-23 20:53 



 
Profiel   

Ja de stal is echt een familie ding en hobby, heel erg leuk :j We hebben er totaal 8 staan waarvan 2 pension nog en de rest is dus 'eigen'. Vind het heerlijk om ze in eigen beheer te hebben en Frits doet het goed in de groep, lekker spelen vooral maar ook samen slapen, kroelen en chillen.

Wauw filmpjes zien er goed uit zeg! Hij heeft al zoveel balans en is zeker heel fijn in de aanleuning, je zou hem zo ouder schatten als z'n leeftijd iig! Heerlijk en snap dat je enorm van hem geniet <3

Hier is aanleuning nog wel een lastig dingetje, heb nu een ander titanium bitje besteld om eens te testen. IJzer accepteert hij niet met in doen dus ben begonnen met ongebroken van trust, de dunne versie. Die bevalt wel prima want het is vooral rij technisch denk ik maar kon dit bitje voor leuk bedrag overnemen dus toch eens testen. Vond van de week ook weer een dop, de 3e in korte tijd dus hij is ook gewoon heel erg aan het wisselen op het moment. Dan vind ik een zacht en licht bitje wel heel fijn.
Vanaf over 2 weken heb ik ook dressuur les gepland dus fijn om dan wat extra ogen en tips mee te nemen, ken haar al heel lang en ze is heel geduldig en fijn met jonge paarden/basis werk dus ben heel benieuwd hoe we over een paar weken gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 11:12 



 
Profiel   

Kan idd door het wisselen komen. En de 1 heeft het sneller door dan de ander. Komt vanzelf idd en fijn dat je binnenkort les hebt. Altijd fijn om iemand op de grond te hebben voor tips!
Zag trouwens dat Fager bitten. Nu in de aanbieding zijn. Die hebben fijne titanium bitjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 18:58 



 
Profiel   

magootie schreef
Kan idd door het wisselen komen. En de 1 heeft het sneller door dan de ander. Komt vanzelf idd en fijn dat je binnenkort les hebt. Altijd fijn om iemand op de grond te hebben voor tips!
Zag trouwens dat Fager bitten. Nu in de aanbieding zijn. Die hebben fijne titanium bitjes ;)


Ja precies! Bij Fager heb ik inderdaad besteld maar thanks voor de tip!

Vandaag ging hij fantastisch :D Echt fijn voorwaarts en heel stabiel, mooie grote rondjes en de galop voelde zo fijn aan. Echt het fijnste ritje tot nu toe *\o/*
Heb het idee dat ik nu beetje verder kan waar ik hem stilgezet heb na z’n 4 weken vakantie dus helemaal happy mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 19:13 



 
Profiel   

Super!! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 52 van de 53 [ 1315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen