Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Hier ook geslaagd, vanavond na de kliniek doorgereden naar stal. Meet Piroska, oftewel; Pien zoals wij haar omdopen. <3 <3 <3

[ [url=m/vg6qdA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk koppie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:46 



 
Profiel   

Dat heb ik ook gehad ja. Ik wilde een paard daar bekijken ( geen koudbloed overigens ) het was al laat in de avond dat hij geadverteerd werdt. Voor de volgende ochtend een afspraak gemaakt. Van kijken kwam niks, want hij was ongezien al verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 12:03 



 
Profiel   

Ik ben niet echt op zoek op het moment maar zie nog wel eens wat voorbij komen waarvan ik denk; dat zou echt wel een leuke kunnen zijn.

Zou iemand eens mee willen kijken naar een filmpje? Ik ben niet goed in het beoordelen van hoe zij lopen en als ik lang genoeg kijk denk dan toch wat te zien, terwijl het er niet hoeft te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:21 



 
Profiel   

Gemis: ik wil wel meekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:42 



 
Profiel   

@ Gemlo; en een instructrice? Ik heb de mijne om advies gevraagd.

Hier is madam al 2 dagen in bezit, ben er erg blij mee ookal merk ik dat ze weinig gewend is. Mijn oude merrie vind haar nieuwe buurvrouw maar zozo.

Hoop dat de hoefsmid snel langs kan komen want dat is niet zo netjes bijgehouden. Inmiddels ook haar hele strontstaart schoon. :D

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 22:04 



 
Profiel   

Leuk vosje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:41 



 
Profiel   

Ze is echt heel knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:43 



 
Profiel   

Wauw wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:50 



 
Profiel   

Mooie vos
Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:15 



 
Profiel   

Jaja, dat ken ik van merries die elkaar maar zozo vinden.
Hier ook twee van die taarten die elkaar net niet het licht uit de ogen sloegen want beide vonden dat ze plek 1 hadden bij mij; totdat ik ze betrapte op samen kroelen.

Ze keken me echt aan van: sh*t, betrapt! _O-

Het is een leukerd Wiwabalia, daar ga je nog een hoop lol van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:26 



 
Profiel   

Knappe vos! Gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen een 3 jarige merrie gekocht onder voorbehoud van keuring.
Ben er echt verliefd op. Ze is zo knap

Duimen draaien maar weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:11 



 
Profiel   

Spannend boemel
Wanneer ga je keuren

Wij gaan woensdag wachten duurd lang :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:15 



 
Profiel   

Weet nog niet. Eerst dierenarts zoeken die kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:37 



 
Profiel   

Ja dat is lastiger valt me op veel zijn erg druk

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 15:26 



 
Profiel   

Ik ben gek op vossies, leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:05 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:09 



 
Profiel   

esje01 schreef
Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo


Hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent en of je zelf zadelmak wilt maken, of dat uit handen geeft aan een prof. Ik heb ze het liefst zo groen mogelijk.
Zie momenteel al zoveel gesleur met jonge dieren (ook veulens) die van alles moeten leren, daar ben ik persoonlijk geen fan van. Een 3 jarige die vast kan staan, voetje geeft maar nog niet zadelmak is, kent wat mij betreft genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:47 



 
Profiel   

Ik heb liever één die zadelmak is, tenzij hij/zij nog in de opfok staat. Wel een soort van oppakken maar niet zadelmak maken doen er maar weinig imo dus dat zou ik wat tricky vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:22 



 
Profiel   

esje01 schreef
Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo


Tja, dat ligt er helemaal aan hoe het paard zich ontwikkeld heeft. Ik ken 3-jarige die prima aan het werk kunnen, maar ik ken ze ook die ik nog een jaartje weg zou zetten. Dus het is voor mij per paard verschillend. Maar ook hoe zijn ze zadelmak gemaakt. Is het snel snel werk geweest, of is er rustig de tijd voor genomen en is de basis netjes aangeleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:43 



 
Profiel   

Ik kocht indertijd een net zadelmakke 3-jarige.
Voor mij is een klik/gevoel onder het zadel heel belangrijk.
Op basis van looks had ik hem niet gekocht :') Zo'n onbespierd, klein slungeltje was het.
Maar ik zat er op en wist het, dit is hem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:45 



 
Profiel   

esje01 schreef
Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo


Bij beide gaan kijken? Ik heb nu bewust gekozen voor een groen beestje zodat ik hem zelf kan opleiden, maar dat moet je wel willen natuurlijk. En als je niet zadelmak gaat maken zelf, die kosten “erbij” rekenen.

Die nieuwe van mij verwacht ik ook nog niet zadelmak te maken nu, eerst alles op de grond maar netjes aanleren, en daar neem ik lekker de tijd voor.

Bedankt iedereen trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 23:12 



 
Profiel   

esje01 schreef
Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo


Ligt voor mij heel erg aan het paard.
Jam van mij had wat langer de tijd gekregen. Die was ruim 3 met inrijden en dus nog vrij groen met bijna 4 toen ik hem kocht.
Sommige paarden zijn wat meer af en kan het wat eerder.
Andere zijn wellicht weet wat later.
Mij maakt het zelf niet zo veel uit, wat ik voor mezelf wil.
Helemaal groen en net ohz als ze een goed karakter hebben vind ik prima, maar meer doorgereden ook. Deze die ik nu heb kocht ik bijvoorbeeld met 9. Maar heb in die periode ook veel groene paarden geprobeert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:33 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
esje01 schreef
Ik heb een vraagje
Zien jullie liever een 3 jarige die braaf het abc kent, maar nog niet onder het zadel is geweest of een 3 jarige die zadelmak is?
Ik twijfel zo


Ligt voor mij heel erg aan het paard.
Jam van mij had wat langer de tijd gekregen. Die was ruim 3 met inrijden en dus nog vrij groen met bijna 4 toen ik hem kocht.
Sommige paarden zijn wat meer af en kan het wat eerder.
Andere zijn wellicht weet wat later.
Mij maakt het zelf niet zo veel uit, wat ik voor mezelf wil.
Helemaal groen en net ohz als ze een goed karakter hebben vind ik prima, maar meer doorgereden ook. Deze die ik nu heb kocht ik bijvoorbeeld met 9. Maar heb in die periode ook veel groene paarden geprobeert.


Dit en daarnaast ook nog wie het gedaan heeft. Het wisselt dus per paard en per verkoper.
Van de gemiddelde particulier koop ik liever onbeleerd, want beleren laat ik liever over aan ervaren mensen. Maar ook een onbeleerde die al heel veel heeft moeten doen koop ik vaak liever niet.
Aan de andere kant koop ik liever ook geen beleerde die heel jong beleerd is bij een proffesiobele stal en die al flink aan het werk is voor zijn leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:39 



 
Profiel   

Ik heb de voorkeur voor groen, omdat ik dan weet dat er ook niks verkloot is nog. Maar goed, als je zelf niet handig bent dan is dat wat minder handig. Zolang als ze maar netjes zadelmak zijn gemaakt, dat is het belangrijkste. En bij een zadelmakke kun je ook testen of het ohz bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:46 



 
Profiel   

Klopt, Jam was ingereden door Marije Tromp. En dat was echt super netjes en correct gedaan. Ondanks groen, reed ik daar meteen zo op weg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen