Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 07:58

Wauw, dat rennen doe ik je niet na nessinator!

Vandaag gaat onze Fribi haar eerste springwedstrijd rijden. Hindernissen van maar liefst 30 cm hoog (tussen de manegepaarden), wedden dat ze er minstens twee omgooit of aftikt :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:36

Ik ben echt zo onactief haha. Maar ben echt slecht in doelen verzinnen. Ook ga ik volgende week op vakantie dus bouw ik het rijden op dit moment even af.

Wauw Nessinator ik doe het je niet na hoor.

Celebi
Berichten: 3646
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 09:39

Succes met je springwedstrijdje!

Mijn weekendje weg komt nu heel dichtbij. Vind het rijden met de trailer wel echt rete spannend zo de eerste keer.. Heb minder kunnen oefenen dan gehoopt. Maar goed ik kan er prima mee rijden, het is vooral mentaal even een dingetje, zeker in de drukke plekken zoals rond Utrecht waar we doorheen moeten.

Het buitenrijden opbouwen is in ieder geval eindelijk waar het moet zijn! Gisteren met dit mooie weer voor het eerst een volledige ronde relaxt kunnen rijden met stap, draf en galop op alle plekken waar we wilden. Dat geeft in ieder geval vertrouwen dat hij op de Veluwe ook weer normaal kan doen. :+

En tot slot: de verlatingsangst. Wauw, wat gaat dit nu goed! Pony was volledig in paniek de eerste week nadat de kudde op het land gegaan was. Zelfs als er 2 of 3 paarden nog op de paddock stonden (blessure/opbouwen gras) was hij niet te genieten. Veel spanning en rennen in de bak. Bij stal kon hij ook niet stil staan. Gelukkig is het inmiddels totaal omgeslagen! Ik heb last minute een ESDR les in kunnen plannen en daarmee zag je de spanning zo afnemen. Uiteindelijk na de les zonder apparaat ging hij weer door het lint dus ik dacht dat het niets uitgehaald had, maar vanaf de dag erna leek er toch een knop om. Het ging toen echt met de dag beter. Ik kan nu weer gewoon in de bak rijden, we kunnen poetsen en zadelen bij stal, hij kan zelfs in stal staan eten met de deur open en soms even met de deur dicht. Ben zo trots op hem! <3

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 12:50

Wat goed Celebi! Wat fijn dat die ESDR zo veel en zo snel al effect heeft!
Succes met Fribi's springwedstrijd, Lieser!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 22:59

@Lieser, hoe ging je wedstrijd?

@JoycexEnya, joh, geniet lekker van je vakantie! :D

@Celebi, wat fijn zeg. Echt bijzonder wat ESDR kan doen! Heb zelf ervaring met EMDR therapie dus kan me best voorstellen dat het goed helpt. :o

Ik wil na vandaag even naar de status van twee onze mei doelen kijken:

- Bitje verder introduceren
Dit gaat zooo goed! Van de week zelfs het kopstuk achter zijn oren gehad. We oefenen lekker door en heb geen haast, dus neem er gewoon tijd voor! _/-\o_

Afbeelding

- Clinic van Bo Kasbergen overleven! :):)
Overleven? We hebben hem echt geleefd, niet 'barely survived'. Man, wat heb ik een geweldig paard, echt. <3 Eerste keer op vreemd terrein, eerste keer echt met trailer op pad.
Loopt er in alsof het niks is, laadt uit met een 'huh?' kop er op maar blijft braaf bij ons en als kers op de taart gaat hij zonder blikken of blozen direct met kop aan de grond staan grazen terwijl de paarden om hem heen onrustig waren. :Y)
Onze clinic ging super goed. Veel geleerd; dingen die ik mee ga nemen in onze training maar ook dingen die ik juist níet ga meenemen in onze training. Zaten wel echt goede stukken tussen en ben vooral heel trots dat wij allebei zo (semi-)relaxed waren!
Kregen complimenten van zo ongeveer iedereen dat hij zo braaf én gaaf was. Bo vond hem ook leuk. Zo trots. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en vorige week is Azumar 3 jaar oud geworden! *\o/* Y)(^)
Afbeelding

Nu nog de modules afronden en misschien morgen even afspoelen. Dan ben ik tevreden over onze doelen!

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:06

De wedstrijd deed ze goed. In elk parcours een balkje eraf, maar dat gaf niks. Braaf de drukke inrijdbak uit (vindt ze lastig), netjes stilstaan bij het groeten, mooi langs de speakers met muziek en de omroeper. De techniek van het springen is nog wat onbesuisd, maar ze deed erg haar best.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 22:19

Lieser, fijn dat je wedstrijd zo fijn ging!
AlwaysH, wat ga je lekker! Wat super dat je clinic zo geweldig ging!
Celebi, wat fijn dat de ESDR zo goed geholpen heeft. Ben je al op je weekend geweest? Hoe was het?

Er is weer een maand voorbij, dus tijd voor een terugblik en een set nieuwe doelen!
nessinator schreef:
Doelen mei
Stinky
1. Challenge inleveren
2. Opleidingsweekend 2
3. Hardlopen weer oppakken: 10 zuivere minuten
4. Ontspannen met zadel op; mogelijk weer opstijgen

Sandy
1. 5x wandelen (hoewel we wel 2 weken vakantie hebben)
2. Met lange-lijnenwerk wat souplesse terugkrijgen
3. Trailertraining

Madelief
1. Laatste check
2. Meer ontspanning
3. Lekker aan de wandel
4. Door middel van clickertraining het inparkeren aanleren


Madelief is lekker aan het groeien (gelukkig nog niet echt :D) en geniet van alle aandacht. Ze is zo lief! Ze is ook lekker mee aan de wandel geweest, en staat aan het hek te wachten tot ze mee mag. Ze is zo leuk <3
Clickeren gaat goed. Ik heb mijn clicker moeten wijzigen maar ze pikt het nieuwe geluid goed op. Ze wordt alleen een beetje nijdig naar de rest als er snoepjes bij betrokken zijn, dus ze moet nu echt eerst iets doen voordat ze iets krijgt.

Sandy doet het heel goed op haar medicijnen en begint zelfs mooi in haar vacht te komen voor het eerst in jaren. We hebben 4x gewandeld, en ze deed het heerlijk. Ze is echt zo blij! Aan de lange lijn was het duidelijk dat ze inderdaad behoorlijk stijf was geworden dus het is bij 20 minuten basisoefeningen gebleven, maar het is duidelijk dat ze dit wel nodig heeft. Bij het trailertrainen loopt ze inmiddels ontspannen met haar voorbenen de klep op, echt een hele grote stap vanaf de 5 meter tot aan de klep waar ze zich nog ok bij voelde.

Stinky ging best goed deze maand, we hebben hard geoefend en hij pikt het goed op. Het weekend was wel zwaar voor hem, of misschien het op mijn tempo galopperen, of... nou ja hij had er in ieder geval wat moeite mee. Dus even een stapje terug gedaan de laatste week.
1. Challenge is nog niet helemaal af, maar we zijn erg dichtbij!
2. Opleidingsweekend ging lekker. We hebben flinke stappen gemaakt en genoeg om door te oefenen.
4. Opzadelen gaat prima, dat vindt hij tegenwoordig zelfs leuk. We hebben ook een aantal keer kunnen opstijgen en in totaal verspreid over 4 ritjes wel 20 minuten gestapt!
3. 10 minuten zouden we woensdag gehaald hebben, ware het niet dat... Hij ergens van schrok, op mijn enkel landde en ik nu al 2 dagen met het pootje omhoog zit -O-

Dat haalt helaas mijn plannen voor de komende weken wel behoorlijk door de war, maar soms lopen dingen zo...
Toch maar een beetje plannen maken:
Doelen juni
Sandy
1. 4x (1x per week) gymnastiseren aan de longe of dubbele lijnen
2. 2x wandelen
3. Trailertraining

Madelief
1. Focuswerk
2. Werken aan haar social skills
3. Wandelen
4. Misschien longeren

Stinky
1. Challenge nu echt inleveren
2. Wandeling, met misschien klein beetje draf

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:44

Citaat:
Doelen voor mei:
- Clinic van Bo Kasbergen overleven! :):)
- Nog een (paar) keer helemaal afspoelen/wassen
- Bitje verder introduceren
- Inparkeren meer bevestigen
- Met de longeersingel/dubbele lijnen verder oefenen in de les
- Online modules hersenwerk afronden


- Clinic van Bo Kasbergen overleven!
Zoals hierboven al verteld ging het super goed!

- Nog een (paar) keer helemaal afspoelen/wassen
Hebben we eigenlijk elke week wel even geoefend. Gaat al super. Hij vindt het wel nog spannend, maar ik verwacht dat hij er steeds meer aan gaat wennen!

- Bitje verder introduceren
Zoals hierboven al verteld, ging ook dit super. Heb het afgelopen twee weken niet meer geoefend, maar hij pakte het de laatste keer zo goed aan dat hij ook het kopstuk al over de oren heeft gehad. Dus dat gaat goedkomen!

- Inparkeren meer bevestigen
Dit gaat al steeds beter en is één keer vanaf ene krukje gelukt. Moet dat nog verder gaan oefenen. Vanaf de grond kan hij het inmiddels wel relatief goed! :D

- Met de longeersingel/dubbele lijnen verder oefenen in de les
Longeersingel en borstriem twee keer om gehad. Eerste les liep 'ie wat op de rem, maar de tweede les liep hij er al een stuk vrijer onder. Lekker verder oefenen dus!

- Online modules hersenwerk afronden
De online modules heb ik inmiddels afgerond, op één praktijkopdracht na omdat Azu door het verhuizen van weide nogal moe is telkens op stal en ik het dan een beetje nutteloos vind om echt hersenwerk van hem te gaan vragen. Even uitstellen tot hij weer wat meer bijgekomen is. Al gaat dat al beter!

Afbeelding

Wel leuk extraatje; van de week heb ik vanaf het inparkeren over hem heen gehangen. Gewoon lekker geknuffeld. Gaf hij natuurlijk geen pukkel om. :P En we hebben in beiden bakken wat gewandeld en wat cirkels geoefend (en dus het hangen). Ook met een ander paard erbij! Ging super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil hem nog niet gaan rijden hoor, maar wil er wel zo langzamerhand op gaan kunnen klimmen. Hebben we straks alle aandacht voor het inrijden als hij wat sterker is. :D

Citaat:
Doelen voor juni:
- Longeren/cirkelen verder bevestigen in de bak(ken).
- Inparkeren naast een opstap.
- Hangen aan beiden kanten vanaf opstap.
- Bitje bevestigen.
- Met de longeersingel/dubbele lijnen verder oefenen in de les
- Beginnen met de online liberty modules van happyhorsemanship(?)


Ik ben benieuwd hoe juni verder gaat lopen. Mijn ouders hebben vakantie en ik heb daarom wat daagjes vrij genomen zodat ik lekker de tijd heb op stal bezig te zijn met Azu (en mezelf). :)

Ik ga later even iedereen nalezen, schrijf dit al in een dikke haast. Afgelopen week was bizar druk voor mij.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:21

Een tijdje niets gepost. De springwedstrijd ging zoals verwacht: voor inzet een 10, de uitvoering kon beter _/-\o_ . In beide parcoursen een balkje, maar toch nog een winstpunt. Ze vindt het zo leuk *\o/* .
Grondwerk en rijden in de bak gaan ook goed, al is haar conditie nog niet optimaal.

De weidegang gaat wat minder. Ze heeft last van (ik denk) verlatingsangst en lijkt wat kudde-genoten te missen. En ze verveelt zich in haar eentje op de wei. Er staan wel andere paarden om haar heen, maar allemaal op een eigen stukje wei. Ze kan er dus niet mee spelen of groomen.

Celebi
Berichten: 3646
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 15:47

Goed dat je het zegt! Ik ben inderdaad op vakantie geweest!

Het was zo fijn! Trailer rijden ging onwijs goed. Heb me druk gemaakt om niets. Ik kan het gewoon. :+

Paarden waren ook heel braaf op de trailer. Tijdens de ritten was het andere paard waarmee ik weg ging een beetje heel sterk in draf dus eigenlijk wel bijna alles gestapt.. Dat was wel jammer, want daardoor geen hele lange ritten kunnen maken waarvoor we wel gingen. Maar pony was enorm lief, de locatie was geweldig, de fotoshoots zijn gelukt op de zandvlakte en we hebben genoten!

Het volgende weekendje weg staat alweer geboekt. <3

Nu het buitenrijden en dressuren lekker doorpakken en kijken of ik binnenkort met de ESDR kan oefenen met alleen op de trailer staan. Dan kan ik ook langzaamaan gaan uitkijken naar uitjes met vriend op de mountainbike!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:38

Wat goed Celebi! Heel fijn voor jullie dat het zo goed ging :D

Ik heb een dagje vrij en ben heel slecht in reageren en gemotiveerd zijn voor wat betreft doelen merk ik. Blijft druk op werk. Vaak ook te moe om fanatiek op Bokt te reageren. Zoals nu ineens wel even zin om weer hier te reageren maar zo consequent als een paar jaar terug lukt me niet.

Ben eigenlijk benieuwd hoe het met iedereen hier gaat? :)

Hier gaat het goed gelukkig. Moet van mezelf accepteren dat ik niet meer 5/6 keer in de week wat hoef te doen maar 3/4 keer is ook prima. Startkaart opgezegd en doen waar we zin in hebben.
Elaya inmiddels op onbeperkt goed ruwvoer en gaat heel erg goed met haar qua gewicht. Ben echt heel tevreden. Staat nu lekker ook af en toe niet te eten ;)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 09:48

Felien_Kyra, ik ken het gevoel. Ik ben blij dat je aansluit wanneer je kan, ik vind het leuk om je te blijven volgen! Wat fijn dat het met Elaya zoveel beter gaat!
Celebi, Wat tof dat je vakantie zo lekker was! Mooie plannen, en fijn dat je nu het vertrouwen hebt om zelf door te pakken!
Lieser, wat fijn dat ze zo fijn springt! Alleen op de wei lijkt mij ook helemaal niet gezellig...
AlwaysH, jullie gaan nog steeds als een speer! Wat fijn dat hij alles zo goed oppakt!

Mijn maand begon dus nogal stug, weekje bank is niet goed voor je doelen, maar we hebben ons flink herpakt!
nessinator schreef:
Doelen juni
Sandy
1. 4x (1x per week) gymnastiseren aan de longe of dubbele lijnen
2. 2x wandelen
3. Trailertraining

Madelief
1. Focuswerk
2. Werken aan haar social skills
3. Wandelen
4. Misschien longeren

Stinky
1. Challenge nu echt inleveren
2. Wandeling, met misschien klein beetje draf


Sandy doet het echt heel goed op haar medicijnen en geniet weer overal van. We hebben door mijn immobiliteit maar 1x kunnen gymnastiseren, en dat was hard nodig. Trailertraining is er om dezelfde reden niet van gekomen.
Madelief is lekker zwanger, en waar dat in het begin te merken was aan haar knuffeligheid, gedraagt ze zich de laatste week eerder als hengst, inclusief hinniken, flemen naar een blijkbaar hengstige Sandy en spelen met Stinky. Ze heeft het super naar haar zin bij het wandelen!
Stinky is een verhaal apart... Hij stond zodra ik weer kon staan meteen aan het hek, klaar om te gaan, maar helaas moest ik hem teleurstellen, zover was ik nog niet. Vorige week een klein rondje dus, deze week ben ik erop gestapt. Het voelde goed en dat was dus terecht, hij had een hoop energie die hij kwijt wilde, dus we hebben ons eerste ritje eindelijk weer gemaakt! Hij was een paar uur later alweer helemaal enthousiast om nog een keer mee te gaan en stond gisteren ook alvast aan het hek klaar. Misschien was ik dus juist wel een beetje te voorzichtig met hem de laatste tijd...

Doelen juli
Sandy
1. Gymnastiseren aan de lange lijn
2. Wandelen
3. Vanaf de grond de horsemanship-rijhulpen installeren (voor als Stinky niet op tijd alle dingen kan die ik moet laten zien voor de opleiding)
Madelief
1. Wandelen
2. Focus naar ontspanning
3. Oefenen met het zadel weer oppakken (ik wil haar emotioneel rijklaar hebben voor ze haar laatste loodjes ingaat zodat we het na het veulen makkelijker kunnen oppakken)
4. Met clickertraining haar leren inparkeren en misschien zelfs in een plas/modder staan
Stinky
1. Nog een keer rijden, een serieuzer rondje met tempocontrole
2. Rondjes lopen aan de hand evt met extra gewicht op zijn rug
3. Challenge challenge challenge!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:38

Wegens vakantie sla ik even twee maandjes over en dan ga ik weer lekker mee kletsen!

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:54

Hier bleef onze Freiberger last houden van verlatingsangst op haar wei. We waren al bezig met het zoeken naar een andere stal, waar ze in een kudde naar buiten kon. En toen bood de staleigenaar ineens aan om haar op te nemen in de kudde van de manegepaarden. Vandaag haar eerste wendag, het lijkt goed te gaan :)

Flubberboot

Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:32

Flubberboot schreef:
Oh hier kom ik me ook melden! Lijkt mij zeer gezellig!!

Ik heb redelijke simpele doelen voor 2022 maar dat komt omdat we nogal wat pech hebben gehad in 2021.

[ Afbeelding ]
Met mijn grote vriendin Tetje hoop ik gewoon dat we samen kunnen genieten van het rijden en daadwerkelijk wat op kunnen bouwen. Dit is in 2021 helaas niet gelukt ivm blessures... Vrij simpel doel wat mij wel haalbaar lijkt voor ons!

[ Afbeelding ]
Met knappe Pedro is mijn doel om wat meer een combinatie te worden en samen een B wedstrijdje te kunnen rijden! Pedro deel ik sinds twee weken samen met mijn moeder. Mijn moeder heeft hem al 2 jaar in bezit. Ik heb er wel eerder op Pedro gereden (zoals op de foto), maar nooit echt fanatiek, dus ik hoop dat we dat dit jaar wel kunnen doen!

Ik heb al even niet hier gepost omdat alles anders liep dan gepland :')
Tet is met definitief pensioen en heel veel meer dan genieten hoeft zij niet meer. Vind ze helemaal prima! Peetje is inmiddels echt mijn vriendje geworden en we hebben inmiddels onze eerste wedstrijd samen gehad! Gelijk met 194 en 193 beloond dus al met al een super debut! We hebben zeker nog wat punten om aan te werken, en daar zijn we lekker mee bezig samen. Tussendoor is ons eerste bosritje samen ook een feit en gaan we dat zeker vaker doen!
Afbeelding

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:05

Hier ook maar even een update, vele maanden later :Y)

Nog steeds veel aan het lessen en inmiddels zelf een eigen trailer! Whoehoe. Een jaar geleden nooit gedacht dat ik dat echt zou doen. Vrijdag dressuurles, ging echt fijn. Steeds een beetje rechter! Zaterdag en vanmorgen met de trailer bezig geweest. Trailer afsluiten, nieuwe dingen toevoegen (zoals het deurtje voor), hij is zoooo braaf en relax. Ipv gespannen. En alvast het e.e.a. gedaan voor de winter, zodat zijn clubje goede slowfeeders heeft en dus niet uren zonder ruwvoer staan :))

Voor de laatste week in juli staat volgende nog op de planning:
- Longe met balkjes
- Trailerlessen (3x)
- Rijden

Deze week maar even over augustus nadenken :)

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:45

Wat een weer.. Ik hoop dat de volgende maand iets minder regenachtig is. Bak is nat..
Maaar; pony kan alleen in de trailer staan zonder spanning en de motor is ook geen stressfactor! Nog even en we kunnen buitenritten/clinics/lessen plannen op ander terrein, zo leuk!
Slowfeeders zijn klaar voor de winter, ook fijn.

Voor augustus:
- Trailer onderhoud -> vanmorgen gebracht
- Trailerlessen -> inplannen + uitvoeren
- Dressuur; 2 lessen
- Met balkjes longeren [0/2]
- Buitenritje
- Rijden; focus op balans :))

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 18:31

Ja echt... Een jas is niet echt een augustus-kledingstuk...
Fijn dat jullie vooruitgang boeken, LienC!
Flubberboot, dat is een erg mooi debuut ja! Gefeliciteerd!
Lieser, wat fijn dat ze in de groep kan! Hoe gaat het wennen?


nessinator schreef:
Doelen juli
Sandy
1. Gymnastiseren aan de lange lijn
2. Wandelen
3. Vanaf de grond de horsemanship-rijhulpen installeren (voor als Stinky niet op tijd alle dingen kan die ik moet laten zien voor de opleiding)
Madelief
1. Wandelen
2. Focus naar ontspanning
3. Oefenen met het zadel weer oppakken (ik wil haar emotioneel rijklaar hebben voor ze haar laatste loodjes ingaat zodat we het na het veulen makkelijker kunnen oppakken)
4. Met clickertraining haar leren inparkeren en misschien zelfs in een plas/modder staan
Stinky
1. Nog een keer rijden, een serieuzer rondje met tempocontrole
2. Rondjes lopen aan de hand evt met extra gewicht op zijn rug
3. Challenge challenge challenge!

Juli zat er weer schot in de zaak, maar een overvolle agenda beperkte toch wat in hoeveel ik gedaan krijg. Waar blijft de tijd!
Sandy gaat lekker, ze is lekker actief en gaat graag mee en pakt ook de dingetjes die ik van haar vraag, goed op! Ze doet af en toe wel iets te veel haar best, waardoor ze toch weer wat in zichzelf keert. Leerpuntje voor mij!
Madelief is nog steeds lekker zwanger, heerlijk knuffelig, en bij het wandelen met Sandy (ongeveer het tegenovergestelde van een pismerrie) begon Madelief zich nog wel eens als Hengst-klaar-om-te-dekken te gedragen, blijkbaar gebeurt dat vaker bij drachtige merries, heel bijzonder wel. We hebben ook wat clickertraining weer opgepakt, en dat doet ze heel leuk!
Stinky is een figuur. Ik heb afgelopen maand VOORZICHTIG het rijden weer willen oppakken, daar dacht hij anders over. Twee van de drie pogingen kon ik hem het eerste 'drafje' niet houden en werd het een rengalop van 40 km/h :roll: Boodschap duidelijk: pensioen voorbij. Aan de hand gaat het ook steeds beter, mijn intervallen worden steeds langer én sneller, dus daar ben ik ook heel blij mee. Ik wil alsnog het rijden niet te vaak doen, en ik hou goed in de gaten dat hij niet te veel doet, maar vooralsnog is hij niet moe te krijgen (in tegenstelling tot mijn handen om hem een klein beetje te temperen...)

Doelen augustus
Sandy
1. lekker doorwandelen
2. Ontspannen het gymnastiseren uitbouwen
3. misschien weer eens rustig opstijgen

Madelief
1. Doorgaan met clickeren
2. Zadel meepakken

Stinky
1. Osteopaat-check
2. Endurance trainingsweekend (wij gaan mee als gids)
3. Horsemanshipweekend
4. Grondwerk-oefeningen

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:41

nessinator schreef:
Lieser, wat fijn dat ze in de groep kan! Hoe gaat het wennen?

Dat wennen ging supersnel! De eerste dag had ze al vriendjes gemaakt. Nota bene één van de vervelendste paarden in de groep is dikke mik met haar *\o/* . Inmiddels is ze ook bff met een grote, eigenwijze merrie. Ze doen alles samen, zelfs plassen _/-\o_ .

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:46

Kleine update hier. Wij hebben besloten om onze Freiberger te verhuizen. Ze doet het zo goed in de groepsweide dat ik haar na het weideseizoen niet weer in haar eentje in de paddock wil zetten. We hebben een stal gevonden waar ze ook in de paddock met een maatje kan staan. En nog (iets) dichter bij huis ook!

Hoe gaat het bij jullie?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:03

LienC schreef:
Voor augustus:
- Trailer onderhoud -> vanmorgen gebracht
- Trailerlessen -> inplannen + uitvoeren

/ Dressuur; [1/2] lessen
- Met balkjes longeren [0/2]
- Buitenritje
- Rijden; focus op balans :))


Een poosje ziek geweest, dus een hoop niet behaald. Morgen nog les.
Maar; we hebben met de trailer gereden en hij loopt er helemaal relax weer af en op *\o/*
En laatst tijdens de dubbele longe was hij zo mooi in balans. Tempowisselingen alsof het geen enkele moeite kost, mooi aan het dragen, helemaal trots!

September:
- Trailerlessen
- Dressuurles [0/2]
- Hopelijk weer wat meer rijden/longeren/buitenritje

Nu ik september typ, denk ik; wat gaat het jaar toch snel :wow:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 23:06

Oeps, long time no talk... Maar heb echt niet stilgezeten! :D

@LienC, inmiddels weer fit? Fijn dat de trailer goed gaat!
@Lieser, dat klinkt als een juist besluit.
@nessinator, hoe gaat het rijden nu?

Ik vat de afgelopen zomer even samen want we hebben heerlijk kunnen werken (ondanks de vakantie ed).
Citaat:
Doelen voor juni:
- Longeren/cirkelen verder bevestigen in de bak(ken).
- Inparkeren naast een opstap.
- Hangen aan beiden kanten vanaf opstap.
- Bitje bevestigen.
- Met de longeersingel/dubbele lijnen verder oefenen in de les
- Beginnen met de online liberty modules van happyhorsemanship(?)


- Longeren/cirkelen verder bevestigen in de bak(ken).
Dit gaat super! Het cirkelen hebben we uiteindelijk meer in liberty opgepakt nav de cursus die ik volgde en daaruit zijn we echt super leuk bezig geweest.

- Inparkeren naast een opstap.
Naast opstap een keer of drie geoefend waaronder afgelopen maandag. Vanaf hoogte heeft hij aan de voorkant nog een beetje een steuntje nodig, maar het lukt wel al aardig! :D

- Hangen aan beiden kanten vanaf opstap.
Euhm, ja dat is wel gelukt. :D

Afbeelding

Afbeelding

- Bitje bevestigen.
Hier niet zoveel mee geoefend. De tandarts is wel geweest en die heeft gelijk een bitje gepast ed, dus die ga ik nu ook voor langere periode indoen om te oefenen! Maar eerst moet zijn mond genezen; de laatste vijf doppen zijn er namelijk uit gehaald.

- Met de longeersingel/dubbele lijnen verder oefenen in de les
Wegens warmte en vakantie hebben we tijdens de lessen aan Azu zijn sprayangst gewerkt. Wel heeft mijn moeder een longeersingel en twee lange lijnen op de kop getikt! Dus geen excuus meer om niet te gaan oefenen. :+

- Beginnen met de online liberty modules van happyhorsemanship(?)
Dit was echt een heel leuk opstapje! Natuurlijk kan je de feel niet echt door zo'n video heen krijgen, maar het geeft je wel een zetje in de juiste richting. Inmiddels hebben we veel er mee gespeeld en ontstaat er al echt een beetje een duidelijke communicatie; het gaat al zo vloeiend. :D We maken achtjes en cirkels een paar stukjes recht. En wel al helemaal los (het gaat zelfs beter als ik niet aan hem zit).
Van de week is er een fotograaf geweest en die heeft ook gefilmd, daarin zie je ook wel waar we aan hebben gewerkt! :D

Er zijn genoeg dingen waar we met clickertraining op focussen dus dat gaan we gewoon lekker even volhouden.

Ook even geen nieuwe doelen want we zijn vandaag verhuisd, dus ik wil weer even landen! :j

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 18:14

AlwaysH schreef:
Ook even geen nieuwe doelen want we zijn vandaag verhuisd, dus ik wil weer even landen! :j

Ben je zelf verhuisd, of je paard?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:48

Paard!

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 07:56

AlwaysH schreef:
Paard!

Oh, ik zie het inderdaad staan in je andere draadje. Van de wei naar een stal naast het bos. Gaat het goed?

Onze Fribi gaat maandag over.