Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Sadira: van onbeleerd tot ...?

 
Profiel   

Ahh leuk zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 12:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, mooi dier met een zachte uitstraling. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 21:03 



 
Profiel   

Ummm.... yolo? {:}


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 21:03 



 
Profiel   

Huh? En zo ineens zat ze erop!

Ja dat is inderdaad aan een lange (losse) teugel lekker naar buiten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 16:41 



 
Profiel   

Um ja dat was ongepland en spontaan :')

We gaan af en toe wel eens buiten wandelen dat ik de barebackpad opleg en een cap opzet, met het idee: dan kan ik bij een bankje af en toe oefenen met inparkeren en een keertje er overheen hangen en dan weer verder wandelen, dan went ze daar een beetje aan.

Dus dat deden we nu ook: leadrope even omknopen als provisorische teugels, inparkeren bij bankje, beetje oefenen met been er overheen zwaaien enzo, maar het was best een hoog bankje dus eigenlijk 'zat' ik al op d'r maar dan met mijn gewicht nog op het been waarmee ik nog op het bankje stond.

Spontane actie: goh, laat ik eens zien wat er gebeurt als ik mijn gewicht naar haar toe verplaats?

[ img ]

Ja toen zat ik ineens _O-

En Sadira wilde alleen maar gezellig knuffelen en om zich heen kijken en had er geen greintje spanning bij. Dus toen zijn we aangestapt :') Wat die pony dus deed alsof ze dit al jarenlang doet: alle hulpen zaten erop en ze vond het alleen maar machtig interessant en mooi en gezellig. Super steady, helemaal niet wiebelig ofzo.

Dus ik voel me nu ultiem penny _O- Voor het eerst op mijn onbeleerde pony stappen in het bos, los, op halstertje en barebackpad. En dan meteen handsfree omdat ze zo safe voelt, haha.

Dus kijk, mijn eerste oortjesfoto's!


[ img ]

[ img ]

We zullen in totaal een metertje of 20 gestapt hebben denk ik en toen ben ik er weer af gegaan. Een kwartiertje later heb ik even gecheckt of het geen grapje was door er bij een ander boomstammetje nog een keer op te klauteren :') en weer een stuk of 30 meter erop gezeten. Sadira vond het vooral irritant dat we zo langzaam deden en telkens foto's wilden maken, want we waren toch lekker aan het wandelen? Ze hoefde er zelfs niet eens mentaal van bij te komen.

Disclaimer: ik ben nog niet meteen van plan om haar fanatiek verder te beleren hoor...

maar...

Hoe vet was dit!!! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 17:19 



 
Profiel   

Wat goeeeed!!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:31 



 
Profiel   

Super leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:54 



 
Profiel   

Wauwww wat super!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:27 



 
Profiel   

Whaaaaaaaaaaauw! Superpenny! *\%/*

Grappig zeg 'meteen handsfree'
Genieten met een grote G. Het zij je gegund <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:51 



 
Profiel   

Afgelopen weekend ben ik geslaagd voor mijn menbewijs, en zijn we met Sadira op pad gegaan om tuig aan te laten meten, dus we zijn inmiddels er helemaal klaar voor om haar te laten beleren. In de zomervakantie heb ik daar tijd voor, dus dan gaat het gebeuren!

En ondertussen ... is dit niet het mooiste uitzicht van de wereld?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:02 



 
Profiel   

Ah heerlijk zeg!

(weet je zeker dat je nog gaat investeren in mentuig?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 19:36 



 
Profiel   

Hahaha ja heel zeker, het hangt namelijk al in huis _O-

Hier bij de passessie:

[ img ]

Disclaimers: broek even aan de voorkant vastgemaakt met een passantje zodat het niet zo los hing, en de strengen zitten hier niet aan het tuig vast.

Menbit vond ze overigens echt veul te heftig, daar gaat ze echt van over de flos, dus hier haar normale bitje maar even ingedaan.

Máár, los van alle disclaimers: we hebben tuig! :') stoer staat het haar he!

En tsja, er eventjes op gaan zitten vind ik anders dan fanatiek rijden. Ik vind het wel verantwoord om op te stappen en een paar minuutjes in stap rond te hobbelen, dat vindt ze zelf ook leuk, maar meer dan dat wil ik echt nog niet doen. Daarvoor zijn we als combi nog niet passend genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 20:32 



 
Profiel   

zoooo poeh heej, een echte leatherbabe!

maarrehhh die oren....? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 20:38 



 
Profiel   

Hahaha Sadira kan soms heel bedenkelijk kijken he :') Maar in dit geval was ze eigenlijk gewoon heel attent op wat ik van haar vroeg en ik stond achter haar. Ze moest stilstaan van me, en dat vond ze heel ingewikkeld :+

Oh ik heb deze foto's van laatst nog helemaal niet gedeeld zie ik nu :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 20:46 



 
Profiel   

Waaaah, dit topic even niet meer geopend en ineens zit ze erop hoor, zo gaaf! Wat een knap dier is ze ook <3 Ook heel fijn mentuig, wij hier ook bijna dezelfde (maar dan voor onze paint). Dat er maar mooie avonturen mogen volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 15:14 



 
Profiel   

Jaa is ineens onverwachts heel snel gegaan he! Ze heeft van ons ook haar eerste echt eigen zadeltje gekregen afgelopen week:

[ img ]
[ img ]

Een Wintec Wide Lite. We waren toevallig vorige week bij onze zadelpasser, Raisa, op stal, en hadden lekker even met haar staan kletsen en sparren hierover. We wisten al dat Wintec goed op haar ligt, maar we waren aan het puzzelen met een zadel dat qua lengte ook past. Raisa raadde deze aan, dus daar zijn we voor gegaan. Deze past inderdaad qua lengte ook erg goed. Dus deze moet 'm voorlopig maar worden, en omdat hij aanpasbaar is qua kopijzers kan ze er ook mooi in blijven groeien, dus hopelijk kunnen we hier goed mee vooruit.

Ik heb er overigens niet meer opgezeten hoor, zal er soms best even een been overheen slaan maar ik wil er nog niet te regelmatig een gewoonte van maken :)

Wat leuk dat jullie een vergelijkbaar mentuig hebben! Ook kunststof?

Er volgen vast nog mooie avonturen! Over anderhalve week ongeveer staat onze eerste afspraak gepland met de meninstructeur die Sadira voor de kar gaat beleren.

Ik ben trouwens zo trots op die manen van haar die net in een andrelonreclame passen _O- Vooral omdat ze in het verleden toch zo onwijs veel afgeschuurd heeft. Ben heel hard aan het duimen dat ze het dit jaar allemaal heel houdt. Ze heeft op de meest heftige dagen van dit jaar tot haar eigen grote weerzin wel met een vliegenkap op gelopen :') die vermijden we normaliter omdat ze daar ook heel gevoelig op is, maar ze begon wel weer te schuren aan haar hoofd en oren dus ze had even extra bescherming nodig. Maar inmiddels is hij weer af :=

Oh, over avonturen gesproken!
Hebben jullie ook wel eens Nielson in de wei op je track gehad? _O-


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 17:08 



 

Wat een schattig paardje en wat doet ze het goed. Wel alleen geschikt voor vrij lichte ruiters zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 17:30 



 
Profiel   

Hahahahahaha, geniaal!! Hoe heerlijk moet dat zijn, de enige die zich muzikaal opstelt op de paddock bij ons ben ik tijdens mijn ronde mesten :P

Ik weet zo 123 even niet meer of het leer of kunststof was, maar ik dacht van wel. Ideaal daarvan is dat als het vies is, je het gewoon even met een doekje water af kunt doen en het lekker licht materiaal is :D het is in ieder geval een bruin Ideal mentuig. (Kan altijd even een foto opzoeken mocht je het leuk vinden :) )

Wat staat het haar goed, lijkt mij soms best lastig om voor z'on elegante dame iets te vinden. Een vriendin heeft haar jonge pony toen ook beleerd met een wintec (Cair jump), super fijn dat het een beetje mee kan groeien! En.. dat dekje.. Kwijl! Die kleur staat haar zo goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 17:35 



 
Profiel   

Wauw Sadira, wat gaan jullie opeens hard. Zo leuk dat het zo fijn en vanzelfsprekend gaat. Handig dat ze een Wintec past, die waren op mijn Arabier veel te lang. Maar hij heeft wel echt een belachelijk kort ruggetje.

Mentuig staat haar ook goed!

Hoe oud is zo ook alweer? Ze heeft nog die echte puppy-blik, maar dat heeft mijn vijfjarige ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 18:04 



 
Profiel   

Yep, alleen voor lichte ruiters :') Dus ik moet nog even een iets lichtere ruiter worden inderdaad :+ Daarom houd ik het bij een paar minuutjes stappen op wandeling, meer dan dat hoeft ze nog niet. En dat was natuurlijk ook de eerste reden waarom we besloten haar nu voor de kar te zetten.

Ja dat was wel heel cool _O- Sadira stond er wel gek bij te kijken moet ik zeggen. Alhoewel op het moment dat we haar ophaalden van de track Jan Biggel bezig was, en ik keek daar zelf ook gek bij hahahaha. Was ons beider smaak niet echt :+

Dat is inderdaad precies de reden waarom we voor kunststof gegaan zijn, omdat het zo makkelijk schoon te houden is. Ideal is ook wel mooi spul ja. Onze is van Tjeu, zijn eigen merk.

Ja, het is heel lastig om een geschikt zadel voor haar te vinden. Ik vond het heel belangrijk dat het zowel licht materiaal is als dat het heel kort is, en aanpasbaar. Ja dan waren er eigenlijk maar 2 opties, dit zadel of de Bua. Dat is ook een heel kort licht zadel, maar daar heb ik ooit op proefgereden en toen vond ik het niet helemaal mijn smaak, dus ik had de voorkeur voor iets anders. Nou moet ik wel zeggen: deze wintec valt veel korter dan reguliere wintecs. Ik had er vorige week nog een andere opliggen, een wintec 500 vzh 17 inch was dat volgens mij. Die was dan weer veel te lang, dat scheelt echt een aantal centimeters met deze nog, dit specifieke model is vooral erg kort.

Jaa dit is helemaal Sadira's kleur he! :D

Sadira is van 5 mei 2019, dus ruim vier jaar oud. Guppetje dus nog ;) alhoewel ze zichzelf vooral al heel wat vindt.

Het voelt trouwens niet alsof we hard gaan. Het is meer dat nu het moment is dat alle puzzelstukjes ineens in elkaar passen en er ineens een hele puzzel tevoorschijn komt := maar het voelt als een hele natuurlijke ontwikkeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 19:04 



 
Profiel   

Wauw wat goed! Supergaaf allemaal zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 20:47 



 
Profiel   

Wat een gave ontwikkelingen allemaal zeg! Ik kan me nog zo herinneren dat je haar net had :D Mennen is ook zó leuk. Ik heb er speciaal een shetlander voor gekocht :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-23 18:35 



 
Profiel   

Ik herinner me dat ook nog zo goed :+ Drie maanden van dagelijks oefenen totdat ze het toeliet om gehalsterd te worden zonder in volle galop 'm te peren := Ze is toch wel vooruit gegaan hahaha.

Gisteren is mijn meninstructeur langsgeweest, heeft geholpen met het hoofdstel optimaal afstellen en hij heeft even meegekeken met het langeteugelen. Ik ga nu oefenen met een paar weekjes langeteugelen met steeds meer onderdelen van het complete tuig eraan en zodra dat echt routine voor haar is, gaan we in augustus de volgende stappen zetten. Helemaal zin in :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 07:11 



 
Profiel   

Ah mooie updates!

En inderdaad oortjes heerlijk naar voren bij de rest vd foto’s :D

Lekker bewegen achter ut peerd, werkt het lange teugelen ook nog extra mee aan snel in opstapvorm komen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-23 19:50 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit was echt.. ultiem schattig. En een bewijs van hoeveel Sadira het afgelopen jaar veranderd is in positieve zin <3 Sadira had altijd vrij weinig geduld met mensen, helemaal met drukke mensen zoals kindjes. Dan stond ze echt heel geïrriteerd met oren een beetje plat en probeerde ze stiekem een hapje uit te delen _O- Echt niet kinderproof, haha.

Gisteren was ze zó zacht, vriendelijk, geduldig en lief. De kindjes van een vriend van ons kwamen langs om met de pony's te knuffelen en een rondje te rijden. Dat deden ze vroeger wel eens op Skye, maar die is er natuurlijk niet meer. Maar Sadira nam het stokje echt fantastisch over (en Noa ook!). Ze ging rustig staan slapen tijdens het poetsen, zelfs terwijl de andere kindjes in de schaduw van haar kwamen zitten omdat het zo warm was := en liet zich geweldig lief vertroetelen en aaien en knuffelen.

En het is niet alsof er al ooit zoveel mensen op Sadira hebben gezeten, maar met een 4, 5 en 6-jarige zette ze echt geen pasje verkeerd. Heel voorzichtig, stapje voor stapje, en ze probeerde zelfs te reageren als ze een beetje probeerden te sturen of remmen <3 Maar wel ook mij eerst 3x aankijken of ik haar kon uitleggen wat de bedoeling was en of ze het zo goed deed, haha.

Echt, wat een gouden pony.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-23 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen