Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 285 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ja, maar dat maakt het makkelijker rond vragen.


Maar de prijzen zijn inderdaad belachelijk hoog. ik zoek ook voor een stalgenootje en zag laatst een papierloze 17 jarige M pony... voor boven de 11K... :')


Ze moeten het er nog maar eerst eens voor zien te krijgen, natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:30 



 
Profiel   

Lieser schreef
Er staat een leuke Freiberger op mp. Netjes ingereden.


Bedoel je voor mij?

Zoiets zoek ik niet. Wil wel iets meer een sportpony type. Sta voor veel open maar dit is te lomp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 15:28 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik was wat aan het speuren op marktplaats. Maar jeetje mijn gedachtes van de laatste jaren worden bevestigt.

Er staat sowieso weinig op, alles is mega duur, overal zit wel een maar aan. Het is tegenwoordig onmogelijk om al een pony te vinden:

- Boven in de D maat of E pony.
- Gezond
- BRAAF (moet alleen op buitenrit kunnen, geen opstap probleem, niet spooky)
- Netjes afgericht, geen groene pony.
- Geen tinkers
- Beetje looks
- Normaal geld maar voor veel geld is de ideale pony er ook niet.

Hoe pakken jullie het aan of gaan jullie op zoek via via?


Zelf heb ik het idee dat veel pony's via via en via de wat kleinere handelsstallen, door rijd stallen gaan. En dan natuurlijk nog via Facebook.

Adverteren op marktplaats is niet goedkoop als de pony niet snel verkoopt, dus heb ik het idee dat mensen in de lagere prijsklasse alternatieven zoeken voor de verkoop.

In de kleinere maat loopt de verkoop op het moment helemaal niet zo goed, weet er meerdere die geprobeerd hebben te verkopen, maar het lukt niet.

Tevens heeft een vriendin van mij recent een 2 jarige gekeurd en wel met goed papier voor onder de 4k gekocht. Dus het hoeft echt niet altijd duur te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:55 



 
Profiel   

Kennis van mij heeft vandaag een 4 jarige D hoog in de maat, basis aangereden, mooi NF papier gekocht. Niet boven de 10K

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:03 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Lieser schreef
Er staat een leuke Freiberger op mp. Netjes ingereden.


Bedoel je voor mij?

Zoiets zoek ik niet. Wil wel iets meer een sportpony type. Sta voor veel open maar dit is te lomp.

Nee, gewoon voor iedereen die iets zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:14 



 
Profiel   

Ik was een aantal maanden geleden zoekende naar een betrouwbaar dressuurpaard maar door een plotselinge verhuizing met behoorlijke verbouwing mijn zoektocht even geparkeerd. Nu ik weer voorzichtig ga zoeken vind ik de paarden ook nog steeds behoorlijk aan de prijs, maar zie ook nu een aantal paarden voorbij komen die een aantal maanden geleden ook al geadverteerd worden, dus alles wordt schijnbaar ook niet verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 07:55 



 
Profiel   

jansenjap schreef
Ik was een aantal maanden geleden zoekende naar een betrouwbaar dressuurpaard maar door een plotselinge verhuizing met behoorlijke verbouwing mijn zoektocht even geparkeerd. Nu ik weer voorzichtig ga zoeken vind ik de paarden ook nog steeds behoorlijk aan de prijs, maar zie ook nu een aantal paarden voorbij komen die een aantal maanden geleden ook al geadverteerd worden, dus alles wordt schijnbaar ook niet verkocht.


Het gaat idd niet echt vlot. Maar mensen worden ook echt bang gemaakt is mijn mening. Mijn schoonzoon heeft een aantal dressuurpaarden staan, zadelmak en worden rustig opgeleid, in nette prijsklasse en met keuringsrapport incl rontgen. Maar buiten de tig appjes en verzoeken om extra video’s loopt het niet hard. Ja, of ze willen flink onder de prijs, terwijl het al een keurige prijs is.

Eentje had een bemerking (iets ouder paard), maar goed advies voor de basissport en die is inmiddels verkocht. In Duitsland doen ze een stuk minder moeilijk daarop. Hier haken mensen erop af, terwijl er een ambitie is van ‘misschien een L proefje’, terwijl het dier prima ZZL kan lopen. Vriendin van mij heeft een merrie te koop (zelf alleen mee gefokt) voor amper 7k, en daar durven mensen dan op af te dingen tot 3k. Ja, die stopt er gewoon weer een veulen in…. Beestje dus weer uit de verkoop gehaald.

Kortom, er valt aan beide kanten nog steeds iets van te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:06 



 
Profiel   

Ik laat ze ook niet staan op een kleine bemerking. Ligt er natuurlijk wel aan wat het is... maar zeker een paard wat al wat heeft gelopen en het ziet er nog steeds hetzelfde uit als toen ze jong waren vind ik prima. Die van mij heeft bv een ocd'tje bij het spronggewricht achter. Zit op een gunstige plek, heeft er mee in de sport gelopen en is ook niks veranderd sinds hij jong was en is nu 9.
Kan er ook gewoon mee de verzekering in, dus dat vond ik prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:55 



 
Profiel   

Zou ik ze ook absoluut niet voor laten staan, mits de bedoeling ooit weer doorverkoop is. Dan zijn bemerkingen zoals jullie al merken wel wat lastiger.

Maar ik vind zelf ook wel dat het zo enorm af hangt van wat voor een bemerking het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:06 



 
Profiel   

[ img ].

Geslaagd *\o/* *\o/* *\o/*
Volledig op de foto en zonder beperkingen goed gekeurd.
Nu onderweg naar huis. 1e keer op de trailer. Tot nu toe heel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Prachtig dier zeg :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:31 



 
Profiel   

Hhilde schreef
Gefeliciteerd! Prachtig dier zeg :~

Inderdaad,het is een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:37 



 
Profiel   

Heel cliché, ik hou niet van friezen, maar wat een knap dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Boemel *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Knap dier inderdaad!

Zoektocht naar een jong dier gaat door, mag ook tot 2 jaar aangeboden worden. KPWN gefokt, dressuur. Moet gewon maat worden, hoeft geen mega speciale te zijn, als ie maar gezond is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:08 



 
Profiel   

boemel schreef
[ [url=m/iRzj9A.jpg]Afbeelding[/url] ].

Geslaagd *\o/* *\o/* *\o/*
Volledig op de foto en zonder beperkingen goed gekeurd.
Nu onderweg naar huis. 1e keer op de trailer. Tot nu toe heel braaf.


Wauw!!! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:30 



 
Profiel   

Ik lees graag mee. Over (paar) maand(en) hebben we ruimte voor derde paard. Zoek ruin of hengst voor de basis dressuur. Maar zoek ze vanaf jaarling tot 10 jaar, sta eigenlijk voor alles open als paard me maar aanspreekt. Liefst zwart. Moet wel grote maat (krijgen) of fors paard zijn. Mag een mits of maar hebben. Geen hogere prijsklasse meer (na heel veel pech met paarden), hebben ook geen haast met de zoektocht.

Komt hier aan huis te staan, met 2 andere ruinen. Inloopstal, altijd droog paddock en weide bij goed weer en ze kunnen zwemmen in het hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 13:41 



 
Profiel   

boemel schreef
[ [url=m/iRzj9A.jpg]Afbeelding[/url] ].

Geslaagd *\o/* *\o/* *\o/*
Volledig op de foto en zonder beperkingen goed gekeurd.
Nu onderweg naar huis. 1e keer op de trailer. Tot nu toe heel braaf.


Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:34 



 
Profiel   

boemel schreef
[ [url=m/iRzj9A.jpg]Afbeelding[/url] ].

Geslaagd *\o/* *\o/* *\o/*
Volledig op de foto en zonder beperkingen goed gekeurd.
Nu onderweg naar huis. 1e keer op de trailer. Tot nu toe heel braaf.


Proficiat

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:47 



 
Profiel   

Prachtig paard Boemel. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd boemel

Wij zijn ook geslaagd want hier ook helemaal goed gekeurd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:52 



 
Profiel   

Wat een mooie fries!

Nou een fijn dressuurpaard voor 7k ben ik nooit tegengekomen. Ook niet in 2008 toen ik er eentje zocht voor tot 8k. Dat werd uiteindelijk 16k voordat ik een fijne gevonden had.

Maar een ongereden fokmerrie voor 7k….dan moet je een fok liefhebber zijn en wil je waarschijnlijk wat speciaal bloed en predikaten. Voor een gewone merrie vind ik dat veel geld. Er zit veel meer achter of dat dit veel of weinig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:06 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal en jij ook gefeliciteerd Seven!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 285 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen