Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 91 [ 2274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 91  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

 
Profiel   

dierenfan schreef
Gaaf hoor hiphorse dat Bas dat allemaal zo toe laat!

Mandarijn..kunnen ze ook cdrom toevoegen met hoe hou ik mijn inloopstal schoon? Haha nog nooit zo'n viespeuk als Gibbs gehad. Zodra hij de stal in kan (sluiten die in deze maanden bewust af tenzij zeer warm of heel heftig weer) moet hij z'n behoefte doen. Hij ziet er in de winter dus ook afschuwelijk goor uit omdat hij altijd in z'n ontlasting ligt. Dit terwijl ze vrij in en uit kunnen. De smeerkees!

Als die er is wil ik 'm ook! Hij maakt echt een bende van z'n stal iedere nacht. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:23 



 
Profiel   

Die van mij loopt in een paddock paradise, dus ik hoef maar 2 a 3x per maand te mesten :D
Hij poept wel als ik hem bij de mesthoop laat snuffelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 15:01 



 
Profiel   

Mandarijn schreef
dierenfan schreef
Gaaf hoor hiphorse dat Bas dat allemaal zo toe laat!

Mandarijn..kunnen ze ook cdrom toevoegen met hoe hou ik mijn inloopstal schoon? Haha nog nooit zo'n viespeuk als Gibbs gehad. Zodra hij de stal in kan (sluiten die in deze maanden bewust af tenzij zeer warm of heel heftig weer) moet hij z'n behoefte doen. Hij ziet er in de winter dus ook afschuwelijk goor uit omdat hij altijd in z'n ontlasting ligt. Dit terwijl ze vrij in en uit kunnen. De smeerkees!

Als die er is wil ik 'm ook! Hij maakt echt een bende van z'n stal iedere nacht. :+


Haha daarom hier nu afgesloten en inmiddels stalmatten op de bodem. We hopen het zo droger te houden. Er gaat wel stro op zodra het weer ooit winter wordt maar de komende periode is dat niet de bedoeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:27 



 
Profiel   

@mandarijn wat leuk, wandelen is heerlijk en als ze braaf zijn maakt dat het nog beter :D

@hiphorse braaf hoor, staat ook goed stil. Kan mijn dramkont nog wat van leren af en toe :')

Eergisteren heb ik voor het eerst mijn voet in de beugel gehad. Wel vanaf het krukje, maar ze was best braaf. Vindt het nog wat vreemd maar geen wilde rodeo gelukkig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 06:31 



 
Profiel   

@ElinaSK Gefeliciteerd!

Braaf hoor!


Stip is weer een tand kwijt. Hij liep de laatste weer al weer te schuimbekken met eten, dus het zat er al aan te komen :o


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:46 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal!

Hebben jullie de hitte overleeft dit weekend? Nog plannen/voorzorgsmaatregelen getroffen voor jullie trouwe viervoeters voor deze week?

Ik ben gisteren al vroeg met Liam op pad gegaan voor een heerlijk buitenritje.
Liam heeft de afgelopen 2 keer onder het zadel in de bak in de galop flink lopen bokken, waardoor ik even een halt heb toegeroepen wat rijden betreft. Ik verwacht dat de galop voor hem een manier was om te zeggen; 'ik ken de basis, maar ben toe aan rust'. Ik heb hem vanaf dat moment nog 1x in de bak gereden, enkel stappen en draven. Rest van de tijd buiten in het bos. Hier doet hij het onwijs goed en merk dat hij hier meer plezier uithaalt. Hij galoppeert op commando aan, maar ook wel uit zichzelf hoor. haha :D :D

Met dit weer laat ik hem paard zijn en we doen niets met deze temperaturen. Ik werk zelf in compleet zwart uniform, en houd het amper vol.


Hier 2 fotootjes van Liam heeeerlijk in het water. En wat vond hij het lekker!!!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 07:32 



 
Profiel   

Heerlijk zo in het water!

Ik doe hier ook zo weinig mogelijk met deze temperaturen. Van de week wel 's avonds toen het afgekoeld was en de bak in de schaduw ligt even een keertje kort wat geoefend met sturen aan de dubbele lijnen in stap en halthouden. Verder niks, komt wel weer als het minder warm is. Moet er zelf ook vooral niet aan denken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 10:35 



 
Profiel   

Wat leuk dat je daar het water in kan!
Hier ook niks, behalve kekker douchen en dan in de zandbak rollen ;)

Al moet ik hem nog steeds overtuigen dat hij zo'n douche echt wel gaat waarderen. Maar met een paar snoepjes blijft hij wel redelijk staan hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 12:10 



 
Profiel   

Ja echt hé!! Ik vond het ook heerlijk! De volgende keer leg ik mijn waardevolle spullen maar ff aan de kant of zo hahaha. Dan gaan we gewoon helemaal het water in :D

Groot gelijk!
Ja bijzonder hé!! Als ik Liam afspoel op de wasplaats heeft hij soms ook zoiets van; NOPE. Doei. En draait vervolgens van mij weg.. en dan denk ik; hallo, je zweet en bent mega heet.. afkoelen die handel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 12:13 



 
Profiel   

Heerlijk zo in het water! Hier is de waterstand op de tijden dat het aangenaam is net niet oke voor de paarden. Daarnaast rekening houdend met veel zwemmers nu. We hebben nu alle weides open staan en de stallen en ze zoeken hun heil maar tot het koeler is

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:19 



 
Profiel   

Heerlijk zo in het water.
Jaloersssss.

Stip weer een vreetsteentje minder.

Het werk met muis staat met dit weer ook op een laag pitje hoor.
En als ik er op kruip is het heel vroeg of heel laat.
Had zondag wel een wedstrijd gereden.
Het was ons debuut en zo lang naar toe gewerkt.
Hier in de Noord was het rond 12 uur nog te doen.
Beetje wind.
Maar ga het niet meer doen als het zo warm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:25 



 
Profiel   

Hallo allemaal! Tijdje geleden omdat ik helaas erg druk ben met het afstuderen momenteel, maar Fedde is afgelopen maandag 3 jaar geworden *\o/* <3 Nu het zo warm is, ben ik hem uitgebreid kennis aan het laten maken met de tuinslang en hoewel hij dat nog doodeng vindt, zie je wel dat dat kleine beetje verkoeling toch wel heel fijn is :(:) Vanavond nieuwe poging, want ik moet Guus toch wassen zodat ik hem kan scheren vanavond :j

Twee maanden terug wel nieuwe foto's van hem laten maken. Het wordt al zo'n bink <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verder doen we heel rustig aan. Mentaal is hij nog niet klaar voor meer dan zadeltje op en beugeltje omlaag, ik verwacht ook wel dat het 2024 is tegen de tijd dat ik erop zit. We hebben geen haast dus geen enkel probleem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 07:04 



 
Profiel   

Wat een leukie! Ik moet eerlijk bekennen dat ik afgelopen weekend met de paarden weinig heb gedaan ivm de hitte. Pien is hier nu 2 weken en kan merken dat ze steeds meer gewend is, loopt ook netjes mee met in de wei zetten en eruit halen maar vind veel situaties nog erg spannend.

Vanavond wil ik weer een beginsel maken met voorbereidingen met het longeren en weer even alle benen netjes optillen, vooral achter heeft ze daar nog wat moeite mee, maar ook hier; geen haast.

Ik verwacht haar pas met 4 echt zadelmak te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 11:09 



 
Profiel   

Wat een knapperd is Fedde zeg!! Hoe groot is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 14:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd nog!

Hier vandaag een eerste les gehad. Super leerzaam!

Het bleek dat onze connectie gewoon nog sterker is dan gedacht. Hij kan de rust niet vinden omdat hij te veel bezig is met mijn "gevoel". Hij heeft bijv. ook altijd de neiging om in mn nek te kruipen als ik down ben. Alsof hij mij wil troosten of zo. Voor zover dat zo werkt bij paarden :+

Bij een oefening om gewoon eens samen te staan en even helemaal niets te doen werd hij super onrustig en wist hij gewoon niet wat hij met zichzelf aan moest wat resulteerde in overspronggedrag. Aan het einde was hij een stuk rustiger en kon je super goed de "ik laat het los signalen" zien. Hij deed zo zn best! Ik ben echt super trots op hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 18:08 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat water Jaimy!

Ook al 3 django, mooie fotos <3

Leuk hè leedebee hoe ze zo kunnen aanvoelen wat je state of mind is.

Hier ook rust door de warmte en door een behandeling vd osteopaat. Paar maanden terug was ze in het hek gevlogen, dus ik vermoedde dat het wel weer nodig was. En dat was ook zo. Eergisteren had ze dikke spierpijn dus toen even gewandeld. Hopelijk was dit de laatste keer dat ze zo onvoorzichtig met zichzelf is _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 06:11 



 
Profiel   

Dank jullie wel! :D

Jaimy_Liam schreef
Wat een knapperd is Fedde zeg!! Hoe groot is hij?

Hij zit nu ergens tussen de 1.46 en de 1.50. Ik heb geen meetstok, dus ik meet heel professorisch met een houten lat en een waterpas :+ maar hij is nu vooral in de breedte wat aan het groeien. Ik verwacht dat ie vanaf het najaar weer een sprongetje in de hoogte gaat maken. Voor het mooie zou er eigenlijk nog 10 cm bij moeten, maar ik vind alles goed, zolang hij de 1.50 maar aantikt :Y)

@Elina: Ik vind het bijna eng hoe snel het gaat :') En dit weer is idd wel het perfecte moment om ze naar de osteo te doen! Hopelijk houdt ze zich nu heel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 07:11 



 
Profiel   

Wat is Fedde prachtig!

Wat tof leedebee om dat gevoel van verbondenheid zo te hebben.

Vandaag was ik vrij en om 11 uur was het zeewater prima om Gibbs even te laten spelen in het water. Samen enorm genoten! Hij vind het zo fantastisch om te spetteren, rond te banjeren en eruit te lopen om er met flink tempo weer in te plonzen. Heb hem lekker zelf laten bepalen binnen het bereik van de longeerlijn. Tot nu toe maakt hij daar nooit misbruik van. Ik heb wel voor indien nodig de menzweep bij om echt de leiding te kunnen pakken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 16:11 



 
Profiel   

Zeker!

Zo cool dat je lekker de zee in kan! Hier kom ik niet verder dan een polder sloot

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 20:24 



 
Profiel   

Iemand bekend met zadels van Hastilow Concept toevallig? Vind hier op bokt maar weinig info. De info die ik vind is wel heel goed gelukkig. Kwam dit merk tegen en wel interesse

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 07:54 



 
Profiel   

Wat heerlijk die paardjes lekker in het water.

Hier vandaag voor de 4e keer erop gezeten. Even 5 minuutjes gedraafd. Hij is echt gewoon zadelmak geboren. Daarna lekker afgespoeld en nog even 2 uurtjes in de paddock gestaan. Morgen misschien nog een keer en dan heeft hij lekker een week vrij. Dan ga ik met mijn andere pony op ponykamp :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 21:26 



 
Profiel   

@dierenfan ik heb helaas geen ervaring met dat merk zadel. En wat heerlijk zo lekker het water in.

@mannonevot wat goed dat je er al op zit, heerlijk!

Hier gisteren les gehad. Super leerzaam sturen gaat eigenlijk super. Ze moet alleen leren wachten. Ook een grappig moment, juf wilde wat voor doen zij was aan het drammen. Ze vraagt voorwaarts, paard wil er vandoor schieten, dus zij zegt ho nee voorwaarts niet opstijgen. En uit frustratie dat ze tegen gehouden wordt schudt zo zo even een paar passen passage uit de mouw :') . _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 06:35 



 
Profiel   

Haha Elina geweldig! Sta je toch even raar te kijken!
Inmiddels al zo lang warm dat we er allemaal wat meer aan gewend zijn. Vanmorgen om 9 uur dus het zadel in gestapt voor stap ronde van zo'n 6 kilometer. Ivm de droogte (harde ondergrond) en ijzers die op hun eind zijn was er ook niet veel meer te bedenken dan stap rondje. Allen erg genoten en Gibbs heeft kennis gemaakt met een aggregaat die water door pompt. Hij vond het vreselijk spannend maar mijn bijrijdster kreeg hem er wel voorbij gepraat! De terugweg ging al beter dan heen. Misschien maandag ochtend weer stap rondje of 2 span s ochtends vroeg want dan zijn mijn man en ik samen vrij. Dan toch wat variatie want 24/7 op de weide staan klinkt leuk maar is uiteindelijk ook saai vinden onze heren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 17:45 



 
Profiel   

Lekker bezig @mannonevot, moet vast heerlijk zijn!!

@Elina, ach, zo ontdek je toch maar weer dingen he. Communicatie is natuurlijk key als het op oefeningen aankomt. Misschien wel handig meegenomen O:)

Hier gaat alles super. Azu staat in een grote kudde op het land met ook een stuk zand, schaduw en een zwemvijver. Lekker een paar weken ‘vakantie’ op vliegenspray training en hersenwerk na.

Ik zie gelijk weer dat hij groeit nu hij op het gras staat <3
[ img ]
[ img ]

Hebben wel nog gehangen en twee keer in de bak gelongeerd (moet ‘ie natuurlijk ook leren) dus progressie is er zeker. <3 <3 Staat nu alleen even een tijdje op een lager pitje!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 18:19 



 
Profiel   

@dierenfan geen ervaring met die zadels helaas.
Soms hebben ze idd een beetje "uitdaging" nodig haha

@manonnevot fijn dat hij zo braaf is. Kan hij get mooi ff een weekje verwerken :D

@ElinaSK daar zit ook wel wat temprament in zo te horen :D

@AlwaysH dat gras geeft echt een groeispurt he? Dat merk ik hier ook. Wel braaf ook hoor!

Volgens mij hebben we best een hoop brave paarden in dit topic. Zou het aan het bouwjaar liggen? :') Of is dit de goden verzoeken haha

Gister niet zoveel gedaan. Hij vond zn wacht oefening echt ff super stom. Daarna nog ff laten scharrelen. Mn dochtertje van 6,5 heeft er ff op gezeten en de dochter van de staleigenaar. Lekker pedagogisch verantwoord I know :') Stip vond het wel best, hij stond lekker te eten.


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 08:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 91 [ 2274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 91  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen