Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 17 [ 406 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

 

Ik heb weer genoten gisteren! <3 Samen met Stig en Watson (en hun eigenaresses) ben ik lekker naar buiten gegaan en wat een heerlijke rit! De drie paarden kunnen het supergoed vinden samen en wij drieën hebben ook een fijne klik, dus het was echt genieten! Stig loopt het liefste voorop en is ook een goed leidpaard, Watson vindt het ook prettig om een beetje vooraan te lopen, maar is wat drukker, dus hij loopt achter of naast Stig en Auroch is het meest relaxed achteraan, dus wij sukkelen er lekker achteraan met z'n tweeën. :))

Auroch en Stig (plus wateremmer die Auroch te pakken had gekregen en uiteraard ondersteboven neergegooid had :') )
[ img ]

Onderweg
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bunny ears! :D
[ img ]

Na afloop stonden Stig, Watson en Auroch met z'n drieën uit hetzelfde hooinet te eten, zo cute. <3 Alleen heb ik daar geen foto van gemaakt, want ik was bezig met de naverzorging. Wel heb ik een foto van zonnende kippen:
[ img ]


Eerder deze week ben ik ook met een trainer in Newmarket naar de races gegaan om wat achter de schermen te filmen voor socials. Terwijl ik wachtte tot de paarden werden klaargemaakt heb ik even staan knuffelen met deze prachtige Golden Horn-zoon. <3 Jammer dat het geen merrie is, anders werd hij mijn tweede Auroch. _O-

Zo schuchter en liefdeloos, die renpaarden. :')
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 10:48 



 
Profiel   

Heerlijke update weer, zo fijn hoe jullie lekker samen buitenrijden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 10:50 



 
Profiel   

Oke, ik ging stuk om die kippen :')

En haar hoofd boven de waterbak, daar ook om :+

Heerlijke foto's verder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 10:52 



 
Profiel   

Heerlijke foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 11:35 



 

Hoop gebeurd de laatste anderhalve week, waaronder wat foto's met echte bloemen op de achter- en/of voorgrond:

[ img ]

[ img ]


Vorige week donderdag is de osteopaat geweest, waarna ze vrijdag vrij was. De osteo was niet ontevreden, in ieder geval in de zin dat er geen verrassingen waren. Ze hield wat vast in de bovenlijn, maar dat is niet vreemd bij (ex-)renpaarden, dus daar heeft ze haar losgewerkt en mij wat oefeningen en opdrachten meegegeven. Zo doen we inmiddels elke dag wortelrekkinkjes (oké, carrot stretches) en masseer ik haar rug van net achter het zadel tot aan de staartaanzet, en de spieren tussen haar heup en haar achterknie. De osteopaat was wel heel erg te spreken over de spieren die ze tot dusver heeft opgebouwd en zei dat we vooral door moeten gaan met waar we mee bezig zijn. Vond ik wel een heel groot compliment. :D

Zaterdag wilde ik even wat oefeningen aan de hand doen en filmen, maar allebei de bakken waren bezet, dus werd het een heerlijk relaxed wandelingetje over de dijk voor wat foto's. Ik had geen zin om het halster schoon te schrobben, dus we doen het maar met haar smerige weidehalster en een niet-weggewerkt touwtje. :')
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Diezelfde zaterdag kwam ze op het lumineuze idee om in plaats van een carrot stretch een jambette te doen, waarbij ze haar been over het touw gooide. :roll: Ik heb het direct afgespoten en tussen het moment waarop het gebeurde, het afspuiten en het terugbrengen naar de wei ging ze gelukkig al van 80% kreupel naar 20% kreupel. Zondag was de boel behoorlijk opgeblazen - waarschijnlijk niet geholpen door het feit dat ze 's morgens door het land had lopen racen -, dus weer gekoeld en ik heb maandagochtend m'n laatste restje Decron leg wrap poultice opgegraven en direct twee nieuwe besteld.

Sinds maandag staat ze daar dus mee om haar been en dat heeft het overgrote deel van de zwelling al verholpen. Waar ik zondag en maandag nog niet eens de pees kon voelen aan de zijkant, kon ik hem dinsdag alweer zien en was het ook al een stuk minder warm. Momenteel is het tot een handbreedte onder haar knie nog een beetje warm en licht gezwollen aan beide zijkanten. Hoeveel pijn het doet is een beetje lastig inschatten, want ze is ECHT een jankerd. :') Zodra ik de poultice eraf haal, loopt ze een paar passen katskreupel, om daarna in stap bijna rad te zijn (denk dat de meeste mensen de onregelmatigheid niet eens zouden opmerken), en als ik er weer een nieuwe op doe, herhaalt dat zich en loopt ze de eerste paar passen alsof ze een gecompliceerde beenbreuk in haar pijpbeen heeft of zo. := Daarnaast spuit ik het elke dag even af voor wat quality time samen om de warmte er een beetje uit te krijgen en de afgelopen dagen vond ze dat duidelijk heel prettig; vandaag was ze wat ongeduldiger en gaf ze er duidelijk minder om.

Gelukkig zijn we ons gevoel voor humor nog niet verloren en kan ze haar favoriete kunstje nog steeds gewoon uitvoeren:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:28 



 
Profiel   

Ooow Cripppyyy := wel echt hele mooie foto's <3

Dat jankerd zijn herken ik haha. Mel had laatst haar zwiltwrat wat ingescheurd, en toen ik het loshangende stuk eraf knipte gaf ze een oorverknetterende gil en viel half door haar benen :wow: ja het bloedde wat, tuurlijk doet het eventjes zeer maarree je gaat niet dood hoor. Ze was erna wel opgelucht en binnen een paar dagen zag je er niks meer van. Dussss _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:35 



 
Profiel   

:') :') :') :') die Cripples :')

Ze doet haar bijnaam er aan :')

Prachtige foto's weer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:03 



 

Sintara schreef
Ooow Cripppyyy := wel echt hele mooie foto's <3

Dat jankerd zijn herken ik haha. Mel had laatst haar zwiltwrat wat ingescheurd, en toen ik het loshangende stuk eraf knipte gaf ze een oorverknetterende gil en viel half door haar benen :wow: ja het bloedde wat, tuurlijk doet het eventjes zeer maarree je gaat niet dood hoor. Ze was erna wel opgelucht en binnen een paar dagen zag je er niks meer van. Dussss _O-
Dat dus. :') Die eerste reactie van "OMG IK GA DOOD" en dan daarna pas nadenken of ze wel echt doodgaan (nee dus). Ach, houdt het leven spannend, hahahaha.

Avalanche schreef
:') :') :') :') die Cripples :')

Ze doet haar bijnaam er aan :')

Prachtige foto's weer <3
Thanks! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:44 



 
Profiel   

Mkango schreef
Sintara schreef
Ooow Cripppyyy := wel echt hele mooie foto's <3

Dat jankerd zijn herken ik haha. Mel had laatst haar zwiltwrat wat ingescheurd, en toen ik het loshangende stuk eraf knipte gaf ze een oorverknetterende gil en viel half door haar benen :wow: ja het bloedde wat, tuurlijk doet het eventjes zeer maarree je gaat niet dood hoor. Ze was erna wel opgelucht en binnen een paar dagen zag je er niks meer van. Dussss _O-
Dat dus. :') Die eerste reactie van "OMG IK GA DOOD" en dan daarna pas nadenken of ze wel echt doodgaan (nee dus). Ach, houdt het leven spannend, hahahaha.

Living on the edge :j :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:04 



 
Profiel   

Ja je moet een beetje door de emotionele reacties heen kijken he :P .. Het zijn noueenmaal heel expressieve paarden.
Ik hou ervan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:18 



 

Ik ook, heerlijk ook om naar de gezichtsuitdrukkingen te kijken. Ik vind het ook altijd leuk om naar haar kin te kijken als ik tegen haar voorbenen aangeleund zit, die is ook continu in beweging, echt heel cute.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:25 



 

[ img ]
<3

Ik ben mee als groom met twee stalgenootjes, maar voordat zij er waren voor vertrek, heb ik even wat rondgehobbeld zonder zadel. :+: Ik was alleen vergeten m’n cap vast te maken vanaf het land naar het erf, oeps! Toen ik aankwam kreeg ik een “jij bent echt gestoord hè: op je ex-renpaard, zonder zadel, met een losse cap.” :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:44 



 
Profiel   

Haha heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 22:02 



 
Profiel   

Zo dom op zo'n bloederig paard...


:') Ze is geweldig, maar dat had ik je al verteld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 05:11 



 

Doodsangsten sta ik uit, elke dag weer. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 08:55 



 

Long time no update. :oo
Ik heb ook gewoon weinig gedaan de laatste maand. De warmte, Royal Ascot, voorbereidingen voor de expo van PaardVerzameld van afgelopen weekend waar ik aan meedeed en waarvoor ik ook een paar dagen naar Nederland moest, andere werkdingen hebben ervoor gezorgd dat ik niet zo heel veel op stal was, en ook gewoon weinig gedaan heb. Ik wil nooit rijden als ik "haast" heb, want dan zit je toch niet lekker op je paard, dus we hebben vooral veel tijd doorgebracht met hier en daar wat VD-oefeningen of grondbalken. Dat laatste gaat inmiddels wel weer aardig na haar avontuur met een (20cm) verhoogde balk waar ze NIET overheen wilde. :x

Desondanks heb ik wel wat beeldmateriaal...

... zoals van Auroch die het te warm vond om zelfs maar haar mond open te doen voor BISCUITS :wow: ™. :')


Veulentjes knuffelen bij een vriendin. <3
[ img ]

11 seconden van mijn eerste dressuurles in bijna 7 jaar. Op een kruising Fries - Lusitano, met de bewegingen van een Fries, dus mijn beenspieren huilden een beetje de daaropvolgende dagen. :') Dat soort gangen ben ik niet meer gewend na al die tijd alleen maar polopony's en renpaarden gereden te hebben.

Deze man doet ook aan jousting en is volledig klassiek geschoold. Voorlopig blijf ik nog even op zijn paarden lessen, maar het is wel de bedoeling dat ik tzt met Auroch bij hem ga lessen. Het paard had er weinig zin in die dag - het was ook wel warm, ondanks dat ik vrij vroeg reed -, en ging liever in piaffe en pesade dan in draf. _O- De instructeur voelde zich zo schuldig dat Faraon er écht geen zin in had, verzekerde me dat het niet aan mij lag, want ook toen hij er even op klom, ging het niet van harte. Hij wilde me de les gratis geven, maar ik had al betaald en ik heb alsnog veel geleerd... en het blijven ook gewoon levende dieren. Helaas heb ik dus nog niet heel veel kunnen oefenen met Auroch, maar morgen heb ik als het goed is m'n auto weer terug, dus dan kunnen we de komende anderhalve week voor m'n volgende les nog even aan de bak. :o

Dit was voor mij ook de eerste keer met dubbele teugels, dus dat was wel even wennen. :=

Tijdens Royal Ascot waren er vrij veel toeristen, ook in Newmarket. Dit is een bus Australiërs die naar de paarden op de gallops stonden te kijken terwijl ik aan het scouten was voor filmopnames.
[ img ]

Auroch had ergens tussendoor ook ineens zoomies. :') Denk dat we binnenkort wel weer een keer de canter strip op kunnen als ik het renzadel van stal mag lenen.

Ik blijf het vet vinden hoe ze hun hele lichaam gebruiken om te versnellen en hoe ze ook ineens hun achterbenen bijna gelijktijdig neerzetten om er meer kracht uit te halen. Jammer alleen dat ze niet echt snelheid kan maken in de bak, want dit is bij lange na geen topsnelheid natuurlijk. :=



Erg onder de indruk van het landbouwvoertuig dat heel onhandig tussen haar en de wei in stond. :+
[ img ]

Vorige week maandag was ik bij een conferentie voor volbloedfokkers en stomtoevallig zat ik naast haar fokkers. Ik had die mensen nooit eerder gezien, dus wist niet wie ze waren (ze zaten gewoon naast me), maar nadat de vrouwelijke helft van het stel haar paneldiscussie had gevoerd, wist ik dus wie ze was. :)) In een van de pauzes hoorde ik haar aan haar man vragen of het goed ging, of ze niet teveel mompelde, want ze was heel nerveus, dus ik greep mijn kans en zei dat het een goede presentatie was (vond ik ook oprecht :j ), en o ja, by the way, ik heb een van jullie paarden. _O- De eerste vraag was of ze nog steeds zo gestoord is als toen ze jong was, en of ze nog steeds schapen probeert te vermoorden, dus ik liet de foto zien waarop ik heerlijk zonder zadel over haar hals heen hang. :))

Helaas ging de conferentie daarna weer verder, maar na afloop hebben we nog even zitten praten. Andrew en Jane wisten eigenlijk niet zo goed waarom het met Auroch nooit wat geworden is op de renbaan, want wat ik zelf ook al opmerkte: fysiek talent heeft ze. Alleen mentaal zit het er gewoon niet in, maar ze gooiden wel subtiel een balletje op dat het wel de moeite waard is om met haar te gaan fokken. Ze verwachten nog steeds dat haar moeder ook nog iets speciaals gaat voortbrengen. :j Dus ik merkte op dat dat inderdaad al een voorzichtig plan is, waarna we het even gehad hebben over de hengst die ik op het oog heb en over haar halfzusjes. Eén ervan is twee jaar ouder en is door een ongeluk nooit gestart, dus ze waren stomverbaasd dat ik zelfs haar naam wist en dat ik de verrichtingen van haar halfzusjes ook volg op de baan. :))

Al met al een heel leuk gesprek en ze waren ook heel blij dat de kleine weirdo zo goed terechtgekomen is en zo tot rust gekomen is dat ze zelfs zonder zadel op buitenrit gaat. :+:

En afgelopen weekend stond ik dus op De Paardenkamp voor mijn eerste deelname aan een expositie, met de volgende drie werken:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 17:59 



 
Profiel   

<3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 18:11 



 
Profiel   

Je tekeningen zijn prachtig! <3 Tot snel Cripples! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 18:26 



 
Profiel   

Die zoomies :))

En super leuk dat je haar fokkers hebt ontmoet en gesproken!

Je tekeningen zijn heel mooi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 19:36 



 
Profiel   

Super mooi <3

En zoomies :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 19:53 



 
Profiel   

Awh wat is ze schattig met de zoomies! Leuk dat je de fokkers hebt gesproken.

En mooie kunstwerken hoor :D !

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-23 21:01 



 

Gelukkig was mijn auto vandaag klaar en kon ik direct naar stal, want...

... vandaag was onze tweede ponyversary! *\o/* **\O/** *\o/* **\O/**

Ik vertelde mezelf altijd dat ik niet zo'n Penny-eigenaar zou worden, maar vandaag bleek dat ik toch wel zo'n Penny-eigenaar ben. _O-


Twee jaar alweer, de tijd vliegt. Van dit kleine babybekkie toen ze drie maanden van mij was, nog volledig in shock omdat ik haar meenam naar stal en niet Molly:
[ img ]

Naar dit iets mindere babybekkie, maar nog net zo knap. :+:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 19:37 



 
Profiel   

Knapperd, gefeliciteerd met jullie 2 jarig jubileum! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 19:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met het jubileum!
Ze is zo leuk <3 als ze dichterbij zou staan, dan zou ik haar zeker eens willen meeten. Als een echte Auroch-fangirl :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 19:59 



 
Profiel   

Knappe Cripples <3.

Ik heb een knappe foto van haar voor op mijn werkkamer, Auroch-Penny-fangirl 8-).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-23 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 17 [ 406 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen