Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 19 [ 458 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

 
Profiel   

Dat wordt mooi!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 07:25 



 
Profiel   

Wat ziet dat er super mooi uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:31 



 
Profiel   

Kan niets misgaan zo toch :') professionele constructies hier.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:40 



 
Profiel   

:') _O- _O- _O- _O- _O-
maar wel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:28 



 
Profiel   

Ik heb het overleefd en de schoorsteen zit erop _O-

[ img ]

Helaas niet helemaal af gekregen maar wel een eind. Morgen alles helemaal afwerken:).

Gloí en Ofeigur nieuws is dat we ze nu met de shires netten eindelijk 24/7 hooi kunnen aanbieden zonder dat ze het te snel op hebben. Werkt top zo :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:30 



 
Profiel   

Kasmir schreef
Kan niets misgaan zo toch :') professionele constructies hier.

[ [url=m/RVKS6x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je buurman en buurman uitgenodigd? :')


Fijn dat het goed is gegaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:24 



 
Profiel   

Hahahaha toen ik klaar was zei ik letterlijk Ajeto buurman tegen mn vader _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 23:28 



 
Profiel   

Hij staat :D we gaan nog wat aan de vloer doen maar hij kan gebruikt worden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:28 



 
Profiel   

Heerlijk! Ik ben ooit in Letland geweest. Daar hadden ze ook zulke barbecue huisjes.
Het was toevalligerwijs ook bij een paardenbedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:30 



 
Profiel   

Wauw echt super gaaf! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:41 



 
Profiel   

Nu een dik pak sneeuw, lekkere kussens op de banken, een zalm naast het vuur. Ik ben weer even terug in de Kotta in Finland <3

Prachtig gemaakt, daar gaan jullie veel plezier van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:46 



 
Profiel   

Ja een kåta is zeer veel voorkomend hier in Lapland, goed gejat van de Sami :'). We hebben nu in de zomer en lunch tour waarbij het eerst paarden halen + opzadelen, dan 2uur rijden en dan een lunch op de boerderij is. Deze tour is zeer populair en nu kunnen we ook op regenachtige dagen met een gerust hart 'buiten' op het vuur koken. In de winter gaat dit gewoon een stuk warmte vasthouden, helemaal blij mee. Op de bankjes komen rendiervellen te liggen om het allemaal in het laplandse thema te houden, we moeten de binnenkant alleen nog een tweede keer in de olie zetten. We gaan hem ook in de donkerbruine lazuur zetten van buiten zodat hij hopelijk wat meer met onze toilet gaat matchen (die we nog moeten ophalen van de plek waar we m tijdelijk hadden opgeslagen).

Dan staat alleen nog maar een sauna op het wensenlijstje, maar goed je moet wat te wensen houden toch?


Laatst bijgewerkt door Kasmir op 08-06-23 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:05 



 
Profiel   

Echt super gaaf geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:06 



 
Profiel   

Ik kijk trouwens altijd een beetje vreemd tegen Gloí zn kont aan, wat denken jullie daarvan? Ik dacht aanvankelijk dat het misschien nog vet was maar er zit nu toch echt geen grammetje teveel meer aan hem.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:55 



 
Profiel   

Ik denk dat dat van zijn EMS is, in het Engels noemen ze het ‘pockets’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:17 



 
Profiel   

Het kan een stressline zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:38 



 
Profiel   

Ja ik dacht dat vetpockets zijn die dan alsnog weg zouden kunnen gaan maar misschien is het net als zn nek iets wat niet meer wegtrekt.
Ik denk geen stressline want het zit bovenop en het voelt voor mij meer aan als zwelling daar.

Gisteren vond ik ze wel even sneu, alle paardjes zijn het gras op maar hun mogen nog niet. Ik denk als het straks volledig lang en uitgebloeid is ik ze wel wat laat snacken voor de kruiden en de variatie maar dat duurt nog wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:08 



 
Profiel   

Ik heb juist slechte ervaringen met lang gras. Tegen alle adviezen in ben ik het toen op heel kort gras gaan proberen. En dat ging wel goed. Ik vermoed omdat ze dan domweg veel minder binnenkrijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:32 



 
Profiel   

Ze hebben momenteel wel wat kort gras want het komt toch op maar dat is dusdanig weinig dat het idd geen invloed lijkt te hebben. Gloí zn nek is nog altijd boterzacht. Door de shires netten kunnen we nu ook 24/7 hooi aanbieden en ze lijken het er beide erg goed op te doen, nemen veel eetpauzes en ze zijn haast wat aan de magere kant. Na het rijden mag Gloí vaak even een beetje 'echt' gras snoepen. We zoeken zo rustig naar de juiste balans. Op de vorige plek stonden ze iedere zomer vol op de wei maar goed we weten nu allemaal wat daar de gevolgen van waren. Onze IJslanders staan ook 24/7 maar we hanteren wel stroombegrazing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:08 



 
Profiel   

mysa schreef
Ik heb juist slechte ervaringen met lang gras. Tegen alle adviezen in ben ik het toen op heel kort gras gaan proberen. En dat ging wel goed. Ik vermoed omdat ze dan domweg veel minder binnenkrijgen.

Met droogte dacht ik ook mijn pony's dat lange gras te laten afgrazen, echter het was al in het zaad geschoten en dat graszaad was door de dauw mooi al aan het kiemen. Ze waren dus heel blij de jonge, groene grasjes er tussenuit aan het friemelen ipv dat lange hooi op stam in te korten. Toen dat lange spul maar gehalveerd en in hooinetten gepropt waar het plotseling wel lekker was.
Want tussen het slopen van het nieuwe gras, eventueel meetrekken zand en mogelijke wormen die zich daar ook verstoppen was ik er niet blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:34 



 
Profiel   

Ik volg al een poosje stil mee. Wat heb je een onwijs tof plekje daar en wat ben je onwijs fijn met je paarden bezig. Super mooi om te lezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:05 



 
Profiel   

Wat mooi dat je ze hebt opgevangen. Interessant en leuk verhaal :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:34 



 
Profiel   

Dankjulliewel :o

Gloí was vandaag voor de 4e keer met een gast op pad en hij doet het zo goed <3. Ook spannende situaties blijft hij heel koel, lief dier :D . Voor het eerst de rivier in was ook geen probleem.

Sorry had even geen zin de gasten op een mooie manier onherkenbaar te maken, het gaat om de paardjes haha :') .

[ img ]

Qua gras zal ik het meeste wat snackwandelingen met ze maken denk ik, ik heb liever dat ze veel verschillende kruiden en boompjes eten dan een hoop gras :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:23 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat barbecue huisje, dat was echt een koude lunch toen dan is dit wel heel fijn _O-

Ofeigur en Embla samen op tour, wordt een leuke rit denk ik :')
Ik baal wel dat het hier qua timing echt niet uitkomt want die stoere merrie heeft m'n hart wel gestolen toen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 16:07 



 
Profiel   

Jullie waren leuk samen :D het is zo'n leuk paard voor de juiste ruiter.

Gloí en Ofeigur zeggen hoi, morgen kopen we ze officieel en blijven ze dus echt bij ons *\o/*
[ img ]


Doe ik ook nog even een fotootje van de grilplaats nu die in de beits is gezet. We hebben het toilet er schuin achter geplaatst, begint nu langzaam echt wat te worden.
[ img ]

We zijn ook hard bezig een nieuwe kippenren te bouwen zodat die er ook veilig bij kunnen zitten :).
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 22:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 19 [ 458 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen