Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Met een lach en een traan, de avonturen van Blue

 
Profiel   

Hoi :wave:
Helaas hebben we de vervelende keuze moeten maken om onze Haflinger Olly in te laten slapen. Enorm veel verdriet om en het lijkt onmogelijk om ooit nog zo een band te krijgen met een ander paard.

Maar we hebben ook nog een ander paard, waarvan we niet willen dat hij alleen komt te staan.
Afgelopen zondag ben ik dan ook afgereisd naar België om deze jonge vent te bekijken.

Het was er even doorheen kijken :')
maar hij was enorm braaf in de hand en heel nieuwsgierig.
[ img ]

Onze eerste foto samen bij de vorige eigenaar.
[ img ]

Uiteindelijk besloten dat hij met ons mee mocht om samen met onze spikkel My-qey de boel op stelten te zetten :+

Dus zijn we dinsdag weer terug gegaan om hem op te halen. En wat was hij voorbeeldig. 3 uur braaf op de trailer staan zonder ook maar een kik te geven <3
[ img ]

Thuis hebben we hem samen met onze andere jongens gezet, wat heel voorspoedig ging.

Gisteren is hij meteen ontwormd en hopelijk kan hij zo snel mogelijk gecastreerd worden.
Voor de rest mag hij lekker groeien en genieten.
[ img ]

Ik hoop zo de klik met hem te gaan vinden. Dat we samen net zo veel plezier kunnen maken als dat ik met Olly deed.

We hebben hem omgedoopt tot Blue. Hij is net een jaar geworden. De moeder was rond de 155cm en vader is onbekend. Blue meet geschat zo rond de 140cm nu, dus ik ben enorm benieuwd hoe hij uit gaat groeien.
[ img ]


[ img ]

Voor wie het leuk vind om hem te blijven volgen, dan sluit maar aan *\o/*
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:09 



 
Profiel   

Ooo hij is zo lelijk dat hij knap is!
Ik ben benieuwd hoe hij zich ontpopt, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:39 



 
Profiel   

Ik sluit aan. Wat jammer van Olly!! ik zal wel wat op facebook voorbij komen maar wist niet dat het zo erg was.. Heel veel sterkte in elk geval en heel veel plezier met het opvoeden van deze knul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:57 



 
Profiel   

Wat een vriendelijke uitstraling! Ik denk dat dit echt een heel leuk dier gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 15:31 



 
Profiel   

ja wat een mooie open en nieuwsgierige blik heeft hij.
ik snap dat je die hebt mee genomen, echt heel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:56 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja wat een mooie open en nieuwsgierige blik heeft hij.
ik snap dat je die hebt mee genomen, echt heel erg leuk!


Sky_As schreef
Wat een vriendelijke uitstraling! Ik denk dat dit echt een heel leuk dier gaat worden.


Dankjewel! Hij lijkt ook erg vriendelijk te zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:52 



 
Profiel   

Ooooh die heb ik zien staan. Jullie hebben hem net voor mijn neus gekocht. Hihi.

Dus ik ben al verliefd.
Leuk dier, niet beetje verwend? Moest nog gespeend worden. ( Zijn vaak wat verwende paardjes in opvoeding door moeders)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 07:55 



 
Profiel   

Wat heb je nu weer voor lelijk eendje weten uit te halen? :+ Ben héél benieuwd hoe deze gaat uitgroeien en opdrogen! *\o/*

Heel veel sterkte met het verlies van Olly, dat ging wel heel snel en onverwachts, echt afschuwelijk! :knuffel: Ik hoop dat je eindelijk je geluk mag vinden met Blue!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:00 



 
Profiel   

Allereerst sterkte met het verlies van je paardje .

Bleu heeft wel wat . Ik weet niet wat, maar hij spreekt mij ook erg aan .
Heel veel plezier met hem en dat hij maar mooi uit mag groeien !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:06 



 
Profiel   

Och, dat is me d'r eentje!
Maar inderdaad, hij straalt 'iets' uit. Daar kon je nog weleens een heel leuke aan hebben.
Veel geluk gewenst met elkaar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:14 



 
Profiel   

KimD schreef
Wat heb je nu weer voor lelijk eendje weten uit te halen? :+ Ben héél benieuwd hoe deze gaat uitgroeien en opdrogen! *\o/*

Heel veel sterkte met het verlies van Olly, dat ging wel heel snel en onverwachts, echt afschuwelijk! :knuffel: Ik hoop dat je eindelijk je geluk mag vinden met Blue!


Ja het ging onverwachts snel met Olly, ik ben er helemaal kapot van. Hij had minstens 30 moeten worden, niet 10 ;(

Maar ik zie de zwaan wel in Blue. Ik denk dat hij een enorm koele kikker gaat worden later. Maar voor nu moet je vooral nog door het lelijke eendje heen kijken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 10:59 



 
Profiel   

mirriejj schreef
KimD schreef
Wat heb je nu weer voor lelijk eendje weten uit te halen? :+ Ben héél benieuwd hoe deze gaat uitgroeien en opdrogen! *\o/*

Heel veel sterkte met het verlies van Olly, dat ging wel heel snel en onverwachts, echt afschuwelijk! :knuffel: Ik hoop dat je eindelijk je geluk mag vinden met Blue!


Ja het ging onverwachts snel met Olly, ik ben er helemaal kapot van. Hij had minstens 30 moeten worden, niet 10 ;(

Maar ik zie de zwaan wel in Blue. Ik denk dat hij een enorm koele kikker gaat worden later. Maar voor nu moet je vooral nog door het lelijke eendje heen kijken haha.


Dan moet je maar eens met je partner kletsen, die is het ook goed gelukt om van haar vurige hengst een hobbelpony te maken! *\o/* Hoe oud is het Eendje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 12:21 



 
Profiel   

Hij is 21 mei een jaar geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:57 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Hij is 21 mei een jaar geworden.


Gôh, ik dacht om de een of andere reden dat hij al ouder was (rond de drie zeg maar).
Maar dan trekt dat ielige vást nog wel bij!

Leuk dier, ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 14:33 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
mirriejj schreef
Hij is 21 mei een jaar geworden.


Gôh, ik dacht om de een of andere reden dat hij al ouder was (rond de drie zeg maar).
Maar dan trekt dat ielige vást nog wel bij!

Leuk dier, ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :D


Daarom vroeg ik het ook, ik had al zo'n vermoeden dat hier een addertje onder het gras zat! :D Ik had hem ook ouder geschat inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 14:37 



 
Profiel   

Ik maak me er inderdaad niet perse druk om dat het niet bij trekt :D

Hij mag ook nog wel een stuk groeien. Ook al pas ik met mijn 160 gemakkelijk op kleinere paarden, hoop ik dat hij toch wel ergens tussen de 155 en 160 uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 15:15 



 
Profiel   

Ohh wat is die knap lelijk haha <3 volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 15:56 



 
Profiel   

MissJG schreef
Ohh wat is die knap lelijk haha <3 volg graag mee!


Leuk!

Nu de eerste dagen doen we nog niet veel spannends. Vanavond hebben we geoefend met brokjes uit de hand aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:33 



 
Profiel   

Misschien dat iemand het weet. Dinsdagavond vond ik (dacht ik) een spoelworm in de mest. Woensdagavond een strongid p erin gegooid. Maar er komt niets af >;) zal ik me dan toch vergist hebben of kan dit even duren?
Er werd met ophalen verteld dat hij al een tijd niet ontwormd was en hij had ook wat vieze billen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:05 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Ik zie nu al dat dit een pracht van een paard gaat worden.

Sterkte nog met het onverwachte verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:15 



 
Profiel   

Vandaag even mee genomen naar de wasplaats terwijl my-qey in bad ging. Dat deed hij zo braaf! De schouders afgespoten en daarna lekker rollen in het zand. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:14 



 
Profiel   

Leuk dier! Ik vraag me totaal niet af of hij leuk gaat worden. Dat weet ik zeker.
Zie je toch zo.
Veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:17 



 
Profiel   

Jeetje Miran, wat naar van Olly!


En wat is dit dan weer een ander paard,ik hoop dat hij al je verwachtingen waar gaat maken!
Ik volg iig om te zien hoe dit eendje uit gaat groeien, maar ik weet hoe jij met je dieren omgaat dus verwacht dat hij snel bijtrekt en een vrolijke, blije en gezonde jaarling is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:48 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Misschien dat iemand het weet. Dinsdagavond vond ik (dacht ik) een spoelworm in de mest. Woensdagavond een strongid p erin gegooid. Maar er komt niets af >;) zal ik me dan toch vergist hebben of kan dit even duren?
Er werd met ophalen verteld dat hij al een tijd niet ontwormd was en hij had ook wat vieze billen.



ja ik had toch eerst mestonderzoek laten doen om een duidelijker idee te hebben van wat er in zit.
maar je pluist vast niet alle mestballen na,dus is vast wel wat af gekomen en anders toch even contact opnemen met iemand van mestonderzoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:19 



 
Profiel   

Oh wat schrik ik hiervan dat je haflinger er niet meer is. Ik zag wat op fb passeren maar had niet meegekregen dat hij ingeslapen is. ;(

En hopelijk mag je met Blue een mooie band krijgen. Nog wat ielig en slungelig maar op die leeftijd is dat heel normaal :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen