Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 53 [ 1313 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2022 beleerd worden

 
Profiel   

Latino is ook in een jaar tijd al 3 boommaten wijder geworden. :') Hij zit nu op de wijdste boom en de volgende keer gaan we het bontje er onderuit halen. Hoop dat hij dan niet uit z'n zadel groeit want ik ben er zo blij mee. _O-

Ze groeien nog best een tijdje door hoor! Ben inderdaad heel benieuwd hoe hij er uit ziet als hij 10 is..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:25 



 
Profiel   

Die zijn lekker aan het groeien! Ik ben ook erg blij dat ik een zadel met verwisselbare boom heb. Er zit nu een wat smallere boom in, maar heb ook nog de brede boom van mij oudere merrie.

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn jonkie gaat uitgroeien. Ze is voor haar ras type nog vrij smal en er mag nog een hoop bespiering bij. Maar ze wordt volgende maand pas 4 dus nog tijd genoeg :D .
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:24 



 
Profiel   

Misschien nog wel leuk, ik heb een VLOG gemaakt over het beleren van Latino.
Gewoon voor mezelf om terug te kijken over 10 jaar, maar ik had tijdens het maken al weer heel veel "ohjaaaa" momenten.

Het was een mooie reis! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:16 



 
Profiel   

leuk ik ga kijken

ik wil zelf het vloggen ook weer oppakken. Juist voor dit soort dingen ind.

ik ga aboneren op je kanaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:27 



 
Profiel   

Ja leuk!! Ik merk dat ik echt ontzettend blij ben met alle filmpjes van mijn vorige paard, meer nog dan de foto's. Zo dierbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 11:13 



 
Profiel   

Inmiddels staat zand happen nu op: 3x (met hem m'n jonkie) :')

Maar we laten ons niet stoppen. Hij kruipt graag achter de loodlijn maar ik nodig hem uit lengte te pakken. Soms lukt dat beter dan andere keren. Dus om niet alleen het perfecte plaatje te delen en ik toch trots ben ondanks alles deel ik ze toch maar. We rijden nu inmiddels met een spoortje en dat gaat veeel beter. Hij is altijd flegmatiek op het been geweest en nu begint het eindelijk op rijden in plaats van strijden te lijken :')

Inmiddels schouder binnenwaarts/ buitenwaarts en wijken voor m'n been snapt hij steeds beter *\o/*. Zit hulpen gaat echt heel goed


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 20:28 



 
Profiel   

Super fijn zeg! En met les van Patrick komt dat vast goed. Ik ga vanaf volgende week een online grondwerkcursus bij hun doen. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 09:51 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Super fijn zeg! En met les van Patrick komt dat vast goed. Ik ga vanaf volgende week een online grondwerkcursus bij hun doen. Ben benieuwd.


Ja zeker! Ze barsten van de kennis echt indrukwekkend. Eigenlijk leren ze je opnieuw paardrijden en alles gaat zoveel makkelijker daarna.

Gaaf, die heb ik ook gevolgd. Heel erg fijn was die. Als ik thuis ben ga ik de eerste online cursus onder de man doen. Alle informatie en filmpjes wel alvast bekeken en weer zoveel geleerd daarvan. Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 10:30 



 
Profiel   

Oef al 3x zandhappen is niet niks :Y) Als ik de bewegingen van mijn jonkie zie dan denk ik ook dat er haast niet aan te ontkomen valt voor mij.

Wij verhuizen deze maand nog. Eindelijk een plek waar ze het hopelijk beter gaat doen.
Nu een paar weken het grondwerk stevig opgepakt en we gaan ineens met gigantische sprongen vooruit. Ze is hartstikke onzeker en zodra je er niet 100% staat dan neemt ze het wel even over van je.

Als je zelf dan niet 100% in je leven staat dan is het lastig om er congruent 100% voor je paard te zijn. Vooral mijn gevoelige dier voelt je dan te goed aan.

De basis zit er geweldig in en als we op de nieuwe plek staan ga ik weer verder met zadel en dergelijke. Nu zijn we veel aan het werken aan stem en lichaamstaal commando's, verlatingsangst verminderen, obstakels en het aanraken haar mond en tanden.

We kunnen eindelijk ontspannen alleen een rondje wandelen zonder steigeren of om willen draaien, aan de longe luistert ze bijna perfect (zoomies daargelaten)naar alle stemcommando's, van stap, actieve stap, draven, drafje, actieve draf en galop. En natuurlijk de noodstop :+

Gisteren voor de tweede keer een klein hindernisje neergezet. De eerste keer was alweer een hele poos geleden en sindsdien alleen maar balkjes gelopen. Ze vond er maar weer het hare van.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 11:36 



 
Profiel   

Galeobdolon schreef
Oef al 3x zandhappen is niet niks :Y) Als ik de bewegingen van mijn jonkie zie dan denk ik ook dat er haast niet aan te ontkomen valt voor mij.

Wij verhuizen deze maand nog. Eindelijk een plek waar ze het hopelijk beter gaat doen.
Nu een paar weken het grondwerk stevig opgepakt en we gaan ineens met gigantische sprongen vooruit. Ze is hartstikke onzeker en zodra je er niet 100% staat dan neemt ze het wel even over van je.

Als je zelf dan niet 100% in je leven staat dan is het lastig om er congruent 100% voor je paard te zijn. Vooral mijn gevoelige dier voelt je dan te goed aan.

De basis zit er geweldig in en als we op de nieuwe plek staan ga ik weer verder met zadel en dergelijke. Nu zijn we veel aan het werken aan stem en lichaamstaal commando's, verlatingsangst verminderen, obstakels en het aanraken haar mond en tanden.

We kunnen eindelijk ontspannen alleen een rondje wandelen zonder steigeren of om willen draaien, aan de longe luistert ze bijna perfect (zoomies daargelaten)naar alle stemcommando's, van stap, actieve stap, draven, drafje, actieve draf en galop. En natuurlijk de noodstop :+

Gisteren voor de tweede keer een klein hindernisje neergezet. De eerste keer was alweer een hele poos geleden en sindsdien alleen maar balkjes gelopen. Ze vond er maar weer het hare van.

[ [url=m/Tyby5o.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nou ik ben ook alweer 2x van mij jonkie gevallen := .

Klinkt toch ook gewoon goed toch van dat longeren en grondwerken :) .
Dat heb ik ook bijna een half jaar gedaan voordat ik aan zadelmak maken dacht. Mijn merrie had ook tijd nodig voor vertrouwen en daar zijn we nu ook nog op aan het bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 13:36 



 
Profiel   

De teller stond uit eindelijk op 4x eraf gevallen. Maar achteraf gezien al het recht ervoor want hij heeft de diagnose ECVM gekregen vorige week woensdag ;( ;(.

Ik vind het wel leuk om jullie verhalen nog mee te volgen dus ik lees nog met plezier mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 22:58 



 
Profiel   

Ontzettend nare diagnose. Wel heel erg goed dat je er achter bent gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:19 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
De teller stond uit eindelijk op 4x eraf gevallen. Maar achteraf gezien al het recht ervoor want hij heeft de diagnose ECVM gekregen vorige week woensdag ;( ;(.

Ik vind het wel leuk om jullie verhalen nog mee te volgen dus ik lees nog met plezier mee


Ah nee…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:26 



 
Profiel   

Blaze, wat een rot- update! Sterkte hoor... Weet je al hoe nu verder?

Vanuit hier stilte ivm gezondheidsproblemen van mijzelf. Voor mijn jonkie dus lekker lang pauze, helemaal op prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:20 



 
Profiel   

lletam schreef
Blaze, wat een rot- update! Sterkte hoor... Weet je al hoe nu verder?

Vanuit hier stilte ivm gezondheidsproblemen van mijzelf. Voor mijn jonkie dus lekker lang pauze, helemaal op prima


Nee ben hem nu aan het observeren hoe het gaat als grasmaaier maar hij is alleen pijnvrij in graashouding. Dus weet niet of het pensioenwaardig is.. Maar het voelt zo dubbel om m'n gespierde knappe jongen in te laten slapen met 5 jaar oud :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:39 



 
Profiel   

Och Blaze, dat is toch echt zo klote. Ik begrijp helemaal dat het absurd lijkt om zo'n jong dier al te moeten laten gaan. Ik kan je hier geen wijze raad in geven, want je staat voor een afschuwelijk moeilijke beslissing. Klinkt alsof je wel eerlijk naar je paard kijkt - geef jezelf even tijd om alles op een rijtje te zetten, zolang hij er niet onder lijdt. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:45 



 
Profiel   

Oh man wat heftig voor jullie… heel veel sterkte en kracht toegewenst. Weet even niet wat ik moet zeggen, zo erg vind ik het voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:56 



 
Profiel   

Hier zo blij met m'n blonde vriend: na ruim 8 wkn ivm gezondheidsproblemen van mijzelf vanmiddag voor het eerst weer opgestapt. Super braaf! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:59 



 
Profiel   

Goed nieuws, Iletam, en fijn dat hij zo braaf was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 21:46 



 
Profiel   

miereneter schreef
Goed nieuws, Iletam, en fijn dat hij zo braaf was!


:)

Hoe gaat ie bij jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 13:05 



 
Profiel   

Heel goed. Toppaard. Nou ja, als hij niet wil, kan hij wel heel baldadig worden (zijn favoriete protest is omhoog gaan, dat vind ik niet zo tof), maar hij laat zich ook goed overhalen en doet dan ook echt zijn best. Ik ben zo blij met hem.

We hebben onze eerste sprongetjes onder het zadel gemaakt *\o/* . Het mag geen naam hebben, was een veredelde cavaletti, maar hij vindt het geen enkel probleem en springt het met de oren naar voren. Als het wat minder warm is, gaan we daar af en toe verder op trainen. Niet te vaak en niet te hoog, hij is nog maar vijf en we doen het enkel voor de lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 06:45 



 
Profiel   

He bah Blaze:( wat goed dat jullie door zijn gaan zoeken en wat een rot diagnose..

Wij werken langzaam aan door. Ik vind haar niet lekker in haar vacht zitten, het kan komen doordat ze misschien nog weinig slaap krijgt ivm een nieuwe plek. Ook blijven haar lymfe knopen in haar hals opgezwollen. Verder is ze hartstikke alert en heeft ze er met wandelen onwijs zin in. Gisteren heb ik bloed laten prikken om vanalles te laten onderzoeken.

Vrijdag komt er hopelijk een osteopaat en gaan we een trainingsplan maken om spieren op te bouwen. Hopelijk wordt daarmee haar koehakkigheid achter ook minder.

Ondertussen wandelen we vrolijk verder, gaan we lange teugelen en gaat het singeltje super:)


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 10:31 



 
Profiel   

Super leuk! <3 Ik laat Latino ook regelmatig vrijspringen want hij vindt dit helemaal fantastisch! <3 :+:
Ik ben zelf niet zo'n held met springen onder het zadel, maar ben er nu wat serieuzer mee bezig met les.
Bij ons op stal hebben ze ook een springweide met wat crosshindernissen dus we kunnen even thuis oefenen en dan wil ik ooit wel eens een kort crosje rijden ofzo. :D

Ik vind het wel mooi om te zien hoe sterk hij is geworden met springen.
Hij is steeds makkelijker te controleren en stuift ook niet meer als een idioot op de hindernis af.

Eerste keer onder het zadel springen:
[ img ]

Tweede keer:
[ img ]

Derde keer:
[ img ]

Vierde keer:
[ img ]

Laatste keer:
[ img ]

Ik vind hem ineens ook vreselijk gegroeid! Hij is zo aan het veranderen. <3

[ img ]

[ img ]

Twee jaar geleden nog echt een tiener!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 10:35 



 
Profiel   

Galeobdolon schreef
Ondertussen wandelen we vrolijk verder, gaan we lange teugelen en gaat het singeltje super:)

[ Video ]



Lekker zeg, met dit weer het bos in, de schaduw opzoeken! <3
Hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek, zodat je gericht ergens aan gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 10:39 



 
Profiel   

Ja, rijkdom om in het bos te staan. Nu moet ik zeggen dat ik daar altijd mee verwend ben geweest en het niet meer anders zou willen. Ik rij er met liefde een paar minuten langer voor met de auto.

Heerlijk dat springen! Ik ben er dol op:) Guli heeft het niet bepaald in haar van nature, maar wie weet waar we zijn over een paar jaar:p
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 53 [ 1313 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen