Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:21

DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/buitenland/inwoners-f ... T-pQPPoN1a

deze was al geplaatst als ander artikel toch? Sorry anders voor de dubbel.

Maar ze vermoeden toch steeds meer dat de wolf de kleine Emile heeft gedood


De dorpelingen ja, de instanties niet, maar er kan helemaal niets worden bevestigd, als een volwassene het kind heeft mee genomen en gedood en heeft achtergelaten in het bos, dan kan het zijn aangevreten door wilde dieren en dan krijg je die markeringen ook op de botten. Aangezien botten het enige zijn dat gevonden is, kunnen ze het dus helemaal niet gooien op de wolf.
Wat ik een risico vind door nu naar de wolf te wijzen, is dat wanneer een wolf dit niet heeft gedaan, maar gewoon een mens de dader is, deze dan mooi makkelijk er mee weg komt. Zou toch wat zijn, dat een moordenaar nu in zijn handje staat te lachen, omdat iedereen naar de wolf kijkt.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:27

Jessix schreef:
Popstra schreef:
38 schapen in 1x???
Niet normaal zeg!
Dat mag wel wat meer media aandacht hebben dacht ik zo

Wanneer spreken we nu nog van een probleem wolf? Of is dat pas wanneer een mens wordt aangevallen? Dit is toch niet normaal gedrag…



Ik denk dat dit een roedel is geweest, weet ongeveer waar het gebeurd is en daar vlakbij zitten de Harskamperdennen. Een heel groot natuurgebied waar vele wolven passen.

Denk dat het een kwestie van tijd is als de schapen niet beschermd gaan worden dat meer gepakt gaan worden.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:16

Ik had gisteren al Frans artikel geplaatst.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:29

Wintu schreef:
Wat ik een risico vind door nu naar de wolf te wijzen, is dat wanneer een wolf dit niet heeft gedaan, maar gewoon een mens de dader is, deze dan mooi makkelijk er mee weg komt. Zou toch wat zijn, dat een moordenaar nu in zijn handje staat te lachen, omdat iedereen naar de wolf kijkt.
Daar ben ik ook bang voor.

Die Fb-filmjes van Yellowstone zijn wel hilarious...

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:33

Wintu schreef:
Jessix schreef:
Wanneer spreken we nu nog van een probleem wolf? Of is dat pas wanneer een mens wordt aangevallen? Dit is toch niet normaal gedrag…


Als ie meerdere malen achter raster aanvalt. Zolang hij schapen pakt achter gewoon raster wordt het niet gezien als een probleemwolf, maar als probleem van de houder.

Je ontkomt er niet aan om mee te doen met de wolf werende rasters. Pas als een groot percentage dat heeft en de aanvallen dalen niet zal erkent worden dat het ook niet de oplossing is.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:37

ik weet dat iemand in dit topic zit van geen wolf. maar zit hier ook iemand van meldpunt westerveld?

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:39

Afbeelding
DuoPenotti schreef:
Ze zijn heel schuw. Je ziet ze overdag ook niet...
Hè Leugenveld...


Ik zou zegen, bedank je aan die stomme idioten die hem/haar een paar weken geleden op de hei gevoerd hebben , lekker aanlokken om een mooi plaatje te schieten... tja, dan leert die dat auto's en mensen geen gevaar zijn, want die brengen tenslotte eten en zo huppelt hij/zij dan achter fietser's aan, wacht bij de weg en krijg de dit soort filmpjes.

Maar daar hoor je natuurlijk niets van... dat juist de mens DIT gedrag hem aangeleerd heeft.

Vraag mij oprecht af vanwegen "leugenveld"

EN ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zelfbenoemde jagers hem afschieten... is ja hier ook al gebeurt...

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:53

sasja0705 schreef:
[ [url=über]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:
Ze zijn heel schuw. Je ziet ze overdag ook niet...
Hè Leugenveld...


Ik zou zegen, bedank je aan die stomme idioten die hem/haar een paar weken geleden op de hei gevoerd hebben , lekker aanlokken om een mooi plaatje te schieten... tja, dan leert die dat auto's en mensen geen gevaar zijn, want die brengen tenslotte eten en zo huppelt hij/zij dan achter fietser's aan, wacht bij de weg en krijg de dit soort filmpjes.

Maar daar hoor je natuurlijk niets van... dat juist de mens DIT gedrag hem aangeleerd heeft.

Vraag mij oprecht af vanwegen "leugenveld"

EN ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zelfbenoemde jagers hem afschieten... is ja hier ook al gebeurt...


Moet je je even beter informeren, was in Oude Willem ook het geval en dat was gewoon overal te lezen en de weg is om die reden ik afgezet geweest.

Er liep er van de week een in het dorp, ze zijn mensen gewoon en ze hebben er niets van te vrezen en ze zien ze op dagelijkse basis, dat krijg je in een drukbevolkt land en in een druk bezocht bos.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:56

sasja0705 schreef:
[ [url=über]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:
Ze zijn heel schuw. Je ziet ze overdag ook niet...
Hè Leugenveld...


Ik zou zegen, bedank je aan die stomme idioten die hem/haar een paar weken geleden op de hei gevoerd hebben , lekker aanlokken om een mooi plaatje te schieten... tja, dan leert die dat auto's en mensen geen gevaar zijn, want die brengen tenslotte eten en zo huppelt hij/zij dan achter fietser's aan, wacht bij de weg en krijg de dit soort filmpjes.

Maar daar hoor je natuurlijk niets van... dat juist de mens DIT gedrag hem aangeleerd heeft.

Vraag mij oprecht af vanwegen "leugenveld"

EN ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zelfbenoemde jagers hem afschieten... is ja hier ook al gebeurt...


De voerende idioten hadden ze bij voorbaat al rekening mee kunnen houden, dat heet inzicht , dat zijn dezelfde mensen die bij een wielerronde de weg blokkeren om de wielrenners op de foto te zetten en zeehondjes op t strand willen aaien-en verzin nog meer onzinnigheid- mensen dus. Wolven leren en zijn slim, slimmer dan sommige deskundigen denk ik af en toe

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:57

Hebben ze trouwens ook al jaren ervaring mee, omdat ze ook vee op hun terreinen hebben staan.

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:58

Daks schreef:
ik weet dat iemand in dit topic zit van geen wolf. maar zit hier ook iemand van meldpunt westerveld?

Geen idee, vanwaar de vraag?

sasja0705
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:04

@ Wintu, daar vergis je je.
Ik heb het NIET over die, die dan ook in de media was...
Ik ben dus geïnformeerd- anders zou ik het niet hier plaatsen !

Hier op de Hei is gewoon hetzelfde spelletje geweest... resultaat zie je nu op dit fipmpje...

Maar dat zuig ik mij natuurlijk uit de duim omdat het niet in de media was... ironie off

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:18

Daks schreef:
ik weet dat iemand in dit topic zit van geen wolf. maar zit hier ook iemand van meldpunt westerveld?

Niet dat ik weet, maar ik kan het wel via kort lijntje doorspelen als je wilt.
Maar je kunt ook zelf even appen met hun.
Dit is het nummer waarop ze via app bereikbaar zijn:

+31 6 26952282

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:23


Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:42

sasja0705 schreef:
@ Wintu, daar vergis je je.
Ik heb het NIET over die, die dan ook in de media was...
Ik ben dus geïnformeerd- anders zou ik het niet hier plaatsen !

Hier op de Hei is gewoon hetzelfde spelletje geweest... resultaat zie je nu op dit fipmpje...

Maar dat zuig ik mij natuurlijk uit de duim omdat het niet in de media was... ironie off


Ik kan je inmiddels niet meer volgen, het gaat alle kanten op.

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:47

Jessix schreef:
Wintu schreef:

Als ie meerdere malen achter raster aanvalt. Zolang hij schapen pakt achter gewoon raster wordt het niet gezien als een probleemwolf, maar als probleem van de houder.

Je ontkomt er niet aan om mee te doen met de wolf werende rasters. Pas als een groot percentage dat heeft en de aanvallen dalen niet zal erkent worden dat het ook niet de oplossing is.


Dat denk ik ook, dus je moet wel aan die rasters straks :(

Ze gaan straks waarschijnlijk ook alleen nog maar uitkeren wanneer de dieren achter raster lopen, doen ze dat niet, dan geen vergoeding, die kant gaat het op.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:50

Zichtmelding Ravenswaaij

Citaat:
Ravenwaaij Gelderland
19-04-2024
15.00 uur.

Wolf gezien in Ravenwaaij liep richting de Pr. Margrietstraat.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

journee
Berichten: 762
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:04

knollentuin schreef:
sasja0705 schreef:

Ik zou zegen, bedank je aan die stomme idioten die hem/haar een paar weken geleden op de hei gevoerd hebben , lekker aanlokken om een mooi plaatje te schieten... tja, dan leert die dat auto's en mensen geen gevaar zijn, want die brengen tenslotte eten en zo huppelt hij/zij dan achter fietser's aan, wacht bij de weg en krijg de dit soort filmpjes.

Maar daar hoor je natuurlijk niets van... dat juist de mens DIT gedrag hem aangeleerd heeft.

Vraag mij oprecht af vanwegen "leugenveld"

EN ben benieuwd hoe lang het duurt voordat zelfbenoemde jagers hem afschieten... is ja hier ook al gebeurt...


De voerende idioten hadden ze bij voorbaat al rekening mee kunnen houden, dat heet inzicht , dat zijn dezelfde mensen die bij een wielerronde de weg blokkeren om de wielrenners op de foto te zetten en zeehondjes op t strand willen aaien-en verzin nog meer onzinnigheid- mensen dus. Wolven leren en zijn slim, slimmer dan sommige deskundigen denk ik af en toe


Als de wolf door de overheid niet werd afgeschilderd als een schuwe/bange versie van een knuffelbare hond, dan zouden mensen ook wel 2x nadenken voordat ze een wolf zouden benaderen.
De wolf wordt door 'deskundigen' vreselijk onderschat. Het is een groot roofdier dat zich prima aanpast aan vrijwel elke situatie. Op de mens en andere wolven na heeft de wolf geen vijand. Zolang er voldoende voedsel is kan de wolf overleven en voortplanten. En bij de mens is altijd voedsel. Zonder beheer komt er dus nooit 'natuurlijk' evenwicht, maar stijgt het aantal 'probleem' wolven.

In yellowstone park leven er nu al jaren gemiddeld zo'n 100 wolven in een gebied zo groot als een kwart van Nederland, maar dan zonder mensen. Voor meer wolven is in het gebied blijkbaar niet voldoende voedsel. Het 'overschot' aan wolven verlaat het park en daarbuiten is de wolf vogelvrij en wordt vaak afgeschoten.

De situatie in yellowstone park is natuurlijk niet te vergelijken met Nederland. Ik ben dan ook behoorlijk sceptisch over uitspraken die worden gedaan over het aantal wolven dat in Nederland kan (over)leven. Dat aantal is naar mijn mening namelijk behoorlijk groot. Als de vraag meer gericht is op het (in harmonie) kunnen samenleven met de wolf, dan ligt het aantal wolven naar mijn idee toch beduidend lager.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:35

tienus63 schreef:
Daks schreef:
ik weet dat iemand in dit topic zit van geen wolf. maar zit hier ook iemand van meldpunt westerveld?

Niet dat ik weet, maar ik kan het wel via kort lijntje doorspelen als je wilt.
Maar je kunt ook zelf even appen met hun.
Dit is het nummer waarop ze via app bereikbaar zijn:

+31 6 26952282

Wintu schreef:
Daks schreef:
ik weet dat iemand in dit topic zit van geen wolf. maar zit hier ook iemand van meldpunt westerveld?

Geen idee, vanwaar de vraag?


Ik ben om een hele kinderachtige reden geblokkeerd door hun.
En wil daar graag in het belang van mijn en vooral andermans dieren over praten.

Helaas krijg ik dus niks mee maar krijgen zij ook van mij geen meldingen.

Skessa_
Berichten: 10642
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:46


anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:52

Citaat:
Helaas krijg ik dus niks mee maar krijgen zij ook van mij geen meldingen


Heb je hem nog weer gezien dan ?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:47


tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:56

Ontmoeting honden en wolven bij Austerlitz, gelukkig niets gebeurd.

Citaat:
Austerlitz Utrecht
17-04-2024
7.30 uur

Zojuist een mevrouw gesproken die bij Austerlitz met haar honden aan het wandelen was een wolf kruiste hun pad. Een hond rende de wolf na en gelukkig had ze haar twee honden onder appel en kwamen snel naar haar toen ze ze riep. Terwijl ze dat deed kwam een tweede wolf uit de bossen en staarde ze een tijdje aan. Als het eerste hondje daar tussen had gelopen, dan had het nog een vreemde wending kunnen krijgen. Al met al een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is. Deze mevrouw mijdt vanaf nu deze omgeving.

De poging om de zichtmelding bij Bij12 te melden is gestrand bij het feit dat ze geen bijlage kon meesturen.
Ons advies om aangifte bij de politie te doen zou ze ter harte nemen.
We worden op de hoogte gehouden.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Andere ontmoeting:
We kregen net nog een melding van wat gezegd wordt Austerlitz. Geen locatie of tijd bekend.


Foto uit filmpje tweede ontmoeting
Afbeelding

Filmpje in reacties bron
Geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... 724275883/?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:17

Die wolven in Ermelo wordt door SBB zelf gevoerd. Valwild op de knekelplaats. Is daar vlakbij. Ik heb die auto regelmatig daar het bos in zien rijden.

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:22