Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 435 van de 500 [ 12484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 500 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wolf, Nl, Be, Du deel 2 |
---|
tienus63 | |
Aanval Uddel, 2 schapen gedood.
Citaat Uddel, Gelderland 9-8-2024 Aanval wolf, twee hobbyschapen zijn slachtoffer geworden. B12 moet nog komen. meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889 Spoiler: Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/CgwETb ... tid=WC7FNe |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-08-24 11:21 |
Sanet | |
Nyaleti schreef Omdat een schaap standaard prooi is en een mens niet. Maar rennen kan zeker triggeren ja. Maar zo veel ballen om een groep volwassen mensen aan te vallen, hebben ze nog niet. Als ik zie hoe honden getriggerd worden door hardlopers of fietsers, dan zou ik niet kunnen bedenken waarom wolven dat niet ook triggered? |
Geplaatst: 10-08-24 11:28 |
tienus63 | |
Wolvengehuil Balkbrug ov
Citaat 10 augustus 2024 Tijd: 5.10 uur Wolvengehuil gehoord in Balkbrug, boswachterij Staphorst Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee. Bron meldingen wolven in Westerveld https://www.facebook.com/share/p/phRp73sSt9fN8nBz/? |
Geplaatst: 10-08-24 11:36 |
tienus63 | |
Zichtmelding Voorthuizen
Citaat Voorthuizen Gelderland 10-08-2024 11.05 De wolf is opnieuw gezien aan de rand van de prinsenweg, bij het heuveltjesbos. Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 #geenwolf Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/XFDt1m ... tid=WC7FNe |
Geplaatst: 10-08-24 11:38 |
Jessix | |
tienus63 schreef Wynia’s week De overheid moet beter communiceren over de wolf. Zeker nu er een sterk vermoeden bestaat dat er een tweede probleemwolf in Utrecht rondloopt en er geruchten rondgaan over een mogelijke tweede roedel op de Heuvelrug. Als het op de wolf aankomt verbaast weinig mij meer, maar van het nieuws dat de provincie Utrecht burgers dringend verzocht om geen foto’s van het dier te plaatsen op Facebook om paniek te voorkomen viel ik toch even van mijn stoel. Dat is geen roddel en achterklap. De woordvoerder van de provincie gaf het in de media zelfs ruiterlijk toe. De provincie Utrecht wilde een foto van een wolf met welpjes op landgoed Den Treek in Leusden zo snel mogelijk offline hebben. Dat verzoek kreeg een hobbyfotograaf onlangs, omdat de provincie een zoektocht naar de wolven wilde voorkomen. Dat bevestigde de provincie na berichtgeving van het AD. Aan RTV Utrecht verklaarde een woordvoerder van de provincie Utrecht dat het verzoek om de beelden offline te halen hoort bij een protocol. ‘Het is in het belang van de wolven om rust te creëren. Het is niet de bedoeling dat iedereen op zoek gaat naar het nestje.’ Doofpotjes Eerder al trof een wandelaarster, volgens het AD, hetzelfde lot. Toen Claudia van Wezel het nieuws hoorde over de wolf die in de bossen bij Leusden een hond had gegrepen, belde ze meteen haar schoonzus Natasja Koet. ‘We wisten meteen: dat is onze wolf!’ Een maand eerder waren zij de eersten die het dier mét een welpje zagen. De foto’s die ze van die ontmoeting maakten, gingen op dringend verzoek van de overheid snel offline. En zo gaat het maar door. Als het over de wolf gaat lijkt de doofpot nooit ver weg. Vervolg van artikel is hier te lezen: https://www.wyniasweek.nl/als-het-over- ... t-ver-weg/ In het artikel hebben ze het over een dood paard in Langbroek. Ik heb hier niets van gehoord. Ook van de locale boeren niet. Wel heel erg dat alles zo verzwegen wordt. Ik houd helemaal niet van speculaties of complotten maar het wordt op deze manier wel steeds moeilijker om de waarheid te achterhalen. |
Geplaatst: 10-08-24 11:52 |
tienus63 | |
Op 4-4-2024 staat er een gewonde hond in Langbroek. EPM overzicht.
Dat vind ik terug in mijn post op bokt van 14-4. Wanneer was dat geval van dat paard in provincie Utrecht? Eigenaresse heeft daar toen uitgebreid aandacht aan besteed. Het werd eerst afgedaan als onzin, tot even later er meerdere aanvallen in omgeving Maurik meen ik waren. Edit: ik dacht aan dit geval; Santos. https://www.ed.nl/binnenland/santos-het ... bokt.nl%2F En het topic hierover op bokt. [VN] Paard aangevallen in Oosterbeek |
Geplaatst: 10-08-24 12:07 |
Onali | |
Nee is heel ergens anders.
Renkum is Gelderland, Langbroek in Utrecht. Voor zover ik weet zijn er alleen schapen gepakt in Langbroek. |
Geplaatst: 10-08-24 12:12 |
Wintu | |
tienus63 schreef Op 4-4-2024 staat er een gewonde hond in Langbroek. EPM overzicht. Dat vind ik terug in mijn post op bokt van 14-4. Wanneer was dat geval van dat paard in provincie Utrecht? Eigenaresse heeft daar toen uitgebreid aandacht aan besteed. Het werd eerst afgedaan als onzin, tot even later er meerdere aanvallen in omgeving Maurik meen ik waren. Edit: ik dacht aan dit geval; Santos. https://www.ed.nl/binnenland/santos-het ... bokt.nl%2F En het topic hierover op bokt. [VN] Paard aangevallen in Oosterbeek Februari Zie 2 paarden gewond in Renswoude, misschien 1 uiteindelijk geëuthanaseerd? Veeschade, ik vind het zo een rotwoord, schade heb je aan spullen. |
Geplaatst: 10-08-24 12:23 |
tienus63 | |
Die van Renswoude zijn toen toch van het spoor gehaald? Waren dat geen eventing prospects?
|
Geplaatst: 10-08-24 12:47 |
SusanH | |
Nee geen van de paarden in Renswoude is ingeslapen. Denk dat je in de war bent met de paarden die op de Valouwe aangevallen waren. Maar de uitslag bij paarden is nooit wolf. Ook als de DA en Bij12 in eerste instantie al zeggen dat het wel een wolf moet zijn geweest. In Renswoude waren sporen en was wel heel duidelijk dat er een wolf onder de draad door was gegaan en en door de wei was gelopen/gerend.
|
Geplaatst: 10-08-24 12:48 |
tienus63 | |
Zichtmelding Ermelo, landgoed Staverden.
Citaat Ermelo Gelderland 10-08-2024 12.15 uur. Wolf gezien langs het ruiterpad bij landgoed Staverden. Gefilmd vanaf een een menwagen. Liep richting het kasteel. Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 #geenwolf Filmpje bij bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/iDQVRs ... tid=WC7FNe |
Geplaatst: 10-08-24 12:48 |
Jessix | |
Onali schreef Nee is heel ergens anders. Renkum is Gelderland, Langbroek in Utrecht. Voor zover ik weet zijn er alleen schapen gepakt in Langbroek. Dat is ook alles wat ik weet. Nu lees ik dus over een paard in februari. Is dat dan niet waar of is dat nooit gecommuniceerd, vraag ik me dan af. De locale boeren zijn meestal wel op de hoogte maar ook vanuit die hoek heb ik dit verhaal nog niet eerder gehoord. |
Geplaatst: 10-08-24 13:04 |
tienus63 | |
Kan ook vergissing van de schrijver zijn.
Maar ik weet ook zeker dat er wel dingen onder het tapijt geveegd zijn. Zo ontbreken er dode wolven op de lijst dode wolven van BIJ12, die wel bekend zijn bij overheid etc…… |
Geplaatst: 10-08-24 13:12 |
Jessix | |
tienus63 schreef Kan ook vergissing van de schrijver zijn. Maar ik weet ook zeker dat er wel dingen onder het tapijt geveegd zijn. Zo ontbreken er dode wolven op de lijst dode wolven van BIJ12, die wel bekend zijn bij overheid etc…… Nu wordt er op de UH ook het aantal wolven in twijfel getrokken. Er zouden er meer zitten, dan het koppel met de pups en het solitaire mannetje. Je weet ondertussen ook gewoon niet meer wat je nu moet geloven. |
Geplaatst: 10-08-24 13:18 |
DuoPenotti | |
Het ineens geen DNA hebben bij groot vee is idd ook een die wel in het lijstje doofpot kan.
Hier werd van alles vermoord van grote witte herten tot jonge Schotse hooglanders aan toe. Maar de vermoorde melkkoe was ineens dna onbekend. |
Geplaatst: 10-08-24 13:19 |
tienus63 | |
Je bedoelt die drachtige melkkoeien in Someren?
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/47 ... d-someren/ |
Geplaatst: 10-08-24 14:13 |
DuoPenotti | |
Yup die.
Maar ze pakken geen groot vee... En dat was ook geen roedel. Gw1625m deed alles alleen. Ook over 8 draden stroom van 150. Maar het wiel moet keer op keer opnieuw uitgevonden worden... |
Geplaatst: 10-08-24 14:24 |
tienus63 | |
Duidelijke waarschuwing in Zeist
|
Geplaatst: 10-08-24 14:32 |
DuoPenotti | |
https://www.ad.nl/zeist/het-ene-natuurg ... ~a03e2de2/
Was deze al geplaatst? Het ene natuurgebied is verboden gebied vanwege de wolf, even verderop blijft het bos open: ‘Gek verhaal ecoloog Erwin van Maanen: Ze komen daar veelvuldig in aanraking met mensen en honden, en raken aan die aanwezigheid gewend. In andere landen blijven wolven echt schuw. Het wordt tijd dat er reëel wordt gepraat over de aanwezigheid van de wolf; ik vind het een prachtig dier, ik ben er gek op. Maar er leeft op de Utrechtse Heuvelrug een wolf die een potentieel gevaar is, en waarmee het wachten is tot het écht fout gaat |
Geplaatst: 10-08-24 14:35 |
tienus63 | |
Ik had het artikel nog niet gelezen.
Maar die Van Maanen is een van de weinige ecologen die hardop twijfels over de wolf uitspreekt. Hij is een kritische voorstander van de wolf. Het hele artikel is hier te lezen. https://archive.is/nemr2 |
Geplaatst: 10-08-24 14:46 |
DuoPenotti | |
Oh was hij premium? Kon hem zo lezen. Staat ook geen premium bij.
Ja hij durft zijn nek uit te steken tegenover de rest |
Geplaatst: 10-08-24 14:48 |
tienus63 | |
Bij mij is het een premium artikel via de link die jij noemt.
Heel vaag. |
Geplaatst: 10-08-24 14:52 |
Wintu | |
SusanH schreef Nee geen van de paarden in Renswoude is ingeslapen. Denk dat je in de war bent met de paarden die op de Valouwe aangevallen waren. Maar de uitslag bij paarden is nooit wolf. Ook als de DA en Bij12 in eerste instantie al zeggen dat het wel een wolf moet zijn geweest. In Renswoude waren sporen en was wel heel duidelijk dat er een wolf onder de draad door was gegaan en en door de wei was gelopen/gerend. De column heeft het over een paard dat is aangevallen in februari en het niet heeft overleefd. De enige paarden die ik kan vinden dit jaar in februari zijn de paarden in Renswoude, dus geen idee over welk paard de column het dan heeft, want er staat niets op de lijsten van Bij12 of op de EPM map. |
Geplaatst: 10-08-24 15:22 |
tienus63 | |
Koe gedood Wapse
Citaat 10 augustus 2024 Wapse Koe aangevallen in Wapse. De koe was van achteren aangevreten en heeft het niet overleefd. Eigenaar veel sterkte. Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee. Bron meldingen wolven in Westerveld https://www.facebook.com/share/p/PSMNFTw8hrSVYETP/? |
Geplaatst: 10-08-24 16:50 |
DuoPenotti | |
Ze pakken geen grote dieren.
❌ |
Omhoog |
Geplaatst: 10-08-24 16:52 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 435 van de 500 [ 12484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 500 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Inloggen |