Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 96 [ 2376 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 96  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Profiel   

Ik vraag mij af onder welke druk te toch blauw wordt. Ik was laatst op een wedstrijd kijken en daar had een paard de hele tijd de mond open door de te strakke stang. Deze combinatie is ook uitgebeld ivm het de hele tijd open hebben van de mond. Maar ondanks dat je zag dat er echt veel druk op stond en het paard dit dus aan gaf door echt de hele tijd met de mond open te lopen was de tong niet blauw?
En Wendy heb ik iedere proef van gezien, de druk in die mond was voor mij niet opvallend of storend.
Ik vond juist dat er een hele mooie verbinding was. Wat maakt het dan toch dat deze toch blauw wordt?
Iemand daar een verklaring voor?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 07:15 

Profiel   

Ik kan me voorstellen dat de tong eerder blauw wordt wanneer de ketting strakker zit, waardoor het bitdeel dat in de mond ligt meer knevelt. Wanneer je dat combineert met een aangesnoerde neusriem waardoor het paard de mond niet/niet goed kan openen en veel druk op de teugels, dan krijg je een blauwe tong.

Ook denk ik dat het ene paard er sneller last van heeft dan het andere.

Werd Wendy's tong echt blauw? Ik heb geen foto's gezien en vond de proef idd juist goed eruit zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 08:11 

Profiel   

Fika schreef
Elisa2 schreef
Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..
N.a..v het bericht van Bas de Recht kwam ik dit ook tegen en al zijn standpunten zijn eenvoudig te weerleggen.
Zo vertelde hij dat de tong die je op de foto ziet, eigenlijk de bovenlip is, wat overduidelijk niet zo is.
Hij vertelde dat de stang was gephotoshopt, want het ringetje was vierkant.
Ik vond dit erg interessant en heb dit nagebootst in gimp.
Conclusie, compressie maakt het ronde ringetje vierkant(er).
Er gaat inderdaad ook rond dat de tong blauw is gemaakt, maar er reageren meerdere mensen onder zijn bericht die het live hebben gezien.

Veel reacties onder dat bericht spelen echter boekdelen;"Ze maken onze sport kapot", etc.
Maar dat doen ze toch echt zelf door zo te rijden.

Hierbij is mijn mening niet dat Isabelle Werth een slechte amazone is of dat ze haar paard slecht rijdt of mishandelt.
Maar ik vind wél dat zoiets als een blauwe tong en horizontale stang gewoon niet voor moet komen.

Heb je de proef gezien? Stangteugel was merendeel van de tijd los en de aanleuning heel erg open.

Daarnaast staan er bij de blauwe tong foto's ook heel veel reacties van mensen die er live bij waren en niks gezien hebben. Overigens had ik het niet over wat Bas schreef, maar bepaalde fotograven die aantoonden hoe je de kleur uit de foto haalde. Wat te zien was aan de frontriem waar het rode er ook ineens uit was.

Wat ik apart vond aan die foto is dat de tong over de stang lijkt te zitten. Zo had ze nooit een goede proef kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 09:11 

Profiel   

Waarom zou iemand foto’s gaan shoppen om de sport kapot te maken? De ruiters leveren zelf het bewijs aan, door als een idioot met een zweep tekeer te gaan. Meer is niet nodig lijkt me, ze maken zelf de sport kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 09:23 

Profiel   

Zeg het maar, waarschijnlijk omdat ze er weer volgers, likes en geld mee verdienen?

Over die video, natuurlijk dat ligt geheel aan die persoon..maar waarom moeten dan gelijk alle ruiters over 1 kam geschoren worden? Als jij je paard slaat kan ik daar toch ook niks aan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 09:25 

Profiel   

De foto was één van meerdere van een bepaalde fotograaf, ik geloof niet zo iemand z'n naam op die manier op het spel gaat zetten.

Ik denk ook niet dat deze foto aantoont dat de proef niet goed was of dat het iets is dat altijd gebeurt.
Maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:01 

Profiel   

Heeft iemand een link naar de foto/foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:05 

Profiel   

Fika schreef
Elisa2 schreef
Nu is er weer een hetze, er gaat een (naar alle waarschijnlijkheid) bewerkte foto rond van Wendy met een blauwe tong en een tong die over de stang ligt. Heel apart..
N.a..v het bericht van Bas de Recht kwam ik dit ook tegen en al zijn standpunten zijn eenvoudig te weerleggen.
Zo vertelde hij dat de tong die je op de foto ziet, eigenlijk de bovenlip is, wat overduidelijk niet zo is.
Hij vertelde dat de stang was gephotoshopt, want het ringetje was vierkant.
Ik vond dit erg interessant en heb dit nagebootst in gimp.
Conclusie, compressie maakt het ronde ringetje vierkant(er).
Er gaat inderdaad ook rond dat de tong blauw is gemaakt, maar er reageren meerdere mensen onder zijn bericht die het live hebben gezien.

Veel reacties onder dat bericht spelen echter boekdelen;"Ze maken onze sport kapot", etc.
Maar dat doen ze toch echt zelf door zo te rijden.

Hierbij is mijn mening niet dat Isabelle Werth een slechte amazone is of dat ze haar paard slecht rijdt of mishandelt.
Maar ik vind wél dat zoiets als een blauwe tong en horizontale stang gewoon niet voor moet komen.

Elisa2 schreef
[
Heb je de proef gezien? Stangteugel was merendeel van de tijd los en de aanleuning heel erg open.

Daarnaast staan er bij de blauwe tong foto's ook heel veel reacties van mensen die er live bij waren en niks gezien hebben. Overigens had ik het niet over wat Bas schreef, maar bepaalde fotograven die aantoonden hoe je de kleur uit de foto haalde. Wat te zien was aan de frontriem waar het rode er ook ineens uit was.

Wat ik apart vond aan die foto is dat de tong over de stang lijkt te zitten. Zo had ze nooit een goede proef kunnen rijden.

Kan dat laatste niet ook gewoon gefotoshopt zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:10 

Profiel   

Elisa2 schreef
Zeg het maar, waarschijnlijk omdat ze er weer volgers, likes en geld mee verdienen?

Over die video, natuurlijk dat ligt geheel aan die persoon..maar waarom moeten dan gelijk alle ruiters over 1 kam geschoren worden? Als jij je paard slaat kan ik daar toch ook niks aan doen?

Zou kunnen en dat is verwerpelijk, maar neemt niet weg dat er genoeg echt materiaal is om voor een verbod te pleiten (waarmee ik (nog) niet voor een verbod pleit hoor, maar de tegenstanders wel natuurlijk).

Wat betreft je laatste opmerking; is dat aan mij gericht? Want ik probeer niemand over 1 kam te scheren! Maar begin wel te denken dat dit geen incidenten zijn en dat er iets drastisch mis is in de paardensport. Ik hoop dat er iets groots gaat gebeuren vanuit de overkoepelende organisaties om dit voorgoed uit te bannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:18 

Profiel   

Als je op Facebook Bas de Recht op zoekt is het een bericht van enkele dagen geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:19 

Profiel   

Fika schreef
Als je op Facebook Bas de Recht op zoekt is het een bericht van enkele dagen geleden.

Thanks.

Ik zie niks raars aan de kleuren van de frontriem. De ligging van het bit is raar en op de foto zie ik een pain face. Ik kan alleen die foto niet rijmen met het beeld dat ik zag op de OS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:25 

Profiel   

Het kan altijd een momentopname zijn geweest, daarom kun je van zo'n foto niet concluderen dat de hele proef slecht was.
Als dit 1 kort moment was in de hele proef, vind ik niet dat daar een heel drama om gemaakt hoeft te worden, maar dat het wel slim is om dit in de gaten te blijven houden.

Maar voor mij is dit wel weer een bevestiging dat er teveel ijzer in zo'n kleine mond zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:27 

Profiel   

Uppojono schreef
Ja, maar juist omdat het kort is, mist de 'aanleiding' compleet. Er is natuurlijk nooit een aanleiding om dit te doen, maar wat is eraan vooraf gegaan? Ik begrijp nu dus dat ze al bekend staat om dierenmishandeling, dat maakt het voor mij inderdaad wel wat anders.

Maar het maakt toch helemaal niet uit wat de aanleiding is? Zelfs al zou het paard voor dit filmpje wat verschrikkelijks hebben gedaan, zal een paard er nooit wat van leren door seconden/minuten later pas te "straffen" (mishandelen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 10:33 

Profiel   

Fika schreef
Het kan altijd een momentopname zijn geweest, daarom kun je van zo'n foto niet concluderen dat de hele proef slecht was.
Als dit 1 kort moment was in de hele proef, vind ik niet dat daar een heel drama om gemaakt hoeft te worden, maar dat het wel slim is om dit in de gaten te blijven houden.

Maar voor mij is dit wel weer een bevestiging dat er teveel ijzer in zo'n kleine mond zit.

Het zou ook nog kunnen dat de bewuste foto (voor bewerking) is genomen tijdens de prijsuitreiking en niet tijdens een van de proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 11:05 

Profiel   

Alles kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:41 

Profiel   

Of bij Helgstrand, aangezien Wendy bij Helgstrand wel tongproblemen had en ook een paar keer op haar tong gebeten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:45 

Profiel   

Of misschien wel onder een andere ruiter. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:46 

Profiel   

Juist, manipulatie is zo makkelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 12:47 

Profiel   

hoop dat ze - PETA, wokies, activisten ect. - met deze filmpjes het FEI, KNHS en FNRS kantoor gaan bezetten net zo lang tot b.v. artikel 401 weer terug is, niet niet het vrijblijvende wat er nu voor in de plaats is gekomen,

dan zou al die heisa enig effect hebben nu gaat het imo veelal om beschadigen van mensen waar je geen dier mee helpt, dat leed gaat gewoon door, stopt niet door iemand aan de schandpaal te hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 15:09 

Profiel   

Precies, als mensen echt wat willen veranderen doen ze dat door pro actief te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 15:27 

Profiel   

mce schreef
hoop dat ze - PETA, wokies, activisten ect. - met deze filmpjes het FEI, KNHS en FNRS kantoor gaan bezetten net zo lang tot b.v. artikel 401 weer terug is, niet niet het vrijblijvende wat er nu voor in de plaats is gekomen,

dan zou al die heisa enig effect hebben nu gaat het imo veelal om beschadigen van mensen waar je geen dier mee helpt, dat leed gaat gewoon door, stopt niet door iemand aan de schandpaal te hangen

Vergeet het maar, want die organisaties hebben niet als doel om iets te verbeteren aan de welzijnssituatie van paarden en andere dieren. Niet van onze paarden, die een heel luxe en fijn leventje leiden en ook niet van de Truus die op 10 hoog een stel kanariepietjes in een kooitje heeft.
Ze hebben maar 1 eis in hun kortzichtige pakketje en dat is een einde aan het houden van dieren door de mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 15:31 

Profiel   

Zal deze er even in gooien. Prachtig gereden. Paard doet zijn job absoluut vrolijk zonder stress of pijn vertoningen.
Echt fijn om naar te kijken.

https://www.facebook.com/share/r/6hs39TtmgzttLVgR/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 16:03 

Profiel   

_San87_ schreef
Fika schreef

Ik zie niks raars aan de kleuren van de frontriem. De ligging van het bit is raar en op de foto zie ik een pain face. Ik kan alleen die foto niet rijmen met het beeld dat ik zag op de OS.

Ik ga hierin mee en volg verder het hele IW foto-debacle niet helemaal. Hierboven word oa over prijsuitreiking geschreven, waarom?

Jammer dat de foto's als screenshot hier niet kunnen geplaatst maar ik zie 2 scherpe foto's, één van het hele paard en een van het hoofd. Waarbij op de hoofdfoto een paarse tong, pain face en iets rare ligging van het bit lijkt te zien. Deze foto is dus scherp.

Dan zijn er een aantal onscherpe, gezoomde foto's, oa met vierkante ring (door de pixels?), maar volgens mij zie je op de scherpe foto's al wat er te zien is. %) Waar die zooms vandaan komen en wat hier nu moet vergeleken snap ik niet.

En of de kleurstelling (kleur tong) klopt, geen idee. Wel heb ik Isabell elders met blauwe tong rond zien rijden, maar bij de OS was ik niet bij.

Overigens was ik recent bij 20+ jaar dressuurpaardenfokkers en hun mening: Je wil niet weten wat er allemaal gebeurt en nog wat voorbeelden (oud maar ook recent). Over 100 paarden die worden voorbereid voor de henstenkeuring en er blijven 10 over etc. En deze mensen zijn niet de enige, er zijn er genoeg die weten /zien/meedoen en hooguit een air dragen van niet zeuren (als hobbyponyvrouw), been there done that, zo gaat het nu eenmaal. En doorrr.

Dus hoe vevelend ook, klokkenluiders van dressagehub etc, er zit toch meer dan een kern van waarheid in. Maar zo lang de kern de hand boven elkaars hoofd houdt wordt het niet beter (en worden video's hooguit gelekt als wraak oid, misschien niet eens per se met dierenwelzijn als motivator).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 16:30 

Profiel   

Ze bedoelen dat er maar tien paarden goed genoeg zijn om door te gaan bij de hengstenkeuringen. De overigen worden verkocht als sportpaard. Niks raars aan. ;-)

Jammer dat verhalen zo een heel eigen leven gaan leiden als iedereen het maar van horen zeggen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 16:43 

Profiel   

Een oprechte vraag, denk jij dat het grootste deel van professionele dressuurruiters/amazones een voor het paard eerlijke manier van trainen heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 16:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 96 [ 2376 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 96  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen