Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 5 van de 67 [ 1654 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 67 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wolf Nl, Be, Du deel 3 |
---|
juval | |
mooie OP Tienus, ik lees weer mee.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-09-24 13:10 |
rien10 | |
Hij gaat bang worden voor mensen DP. Althans, dat is de theorie. Hij gaat het gevangen worden en zich naar voelen van de chemische immobilisatie (geen verdoving, het dier is volkomen bij) associëren met mensen. Hij ruikt, ziet, hoort en voelt de mensen naast hem.
Ik vind het niet verdoven maar immobiliseren heel erg gevaarlijk. Adrenaline doet rare dingen met zoogdieren. Stel dat hij daar doorheen klapt, door die chemische immobilisatie. Dan ben je als mens je leven niet zeker op dat moment. |
Geplaatst: 10-09-24 13:12 |
Tancreda4 | |
Wat ik begreep is dat je door volgen, en weet waar hij is, je ook bv middelen als paintbal kunt gebruiken. Want nu is het afwachten tot hij ergens opduikt en eer er dan iemand met afschrikmiddelem is, is hij alweer weg. Als je hem kunt volgen kan je wellicht daar beter op inspelen als je ziet welke richting hij op gaat. Of zich bv in druk hondenuitlaat gebied bevindt.
Maar dat is wel mijn interpretatie. Verser wel blij met z'n filmpje want hij heeft veel bereik. En wolven expert. Dat is faunabescherming zelf ook niet of hebben die allemaal jaren lang onderzoek naar wolven gedaan? Denk dat Freek beter in de buurt komt met zijn ervaring met tig wilde dieren. Is de voorlopige voorziening toegekend, dat t zenderen on hold is tot de uitspraak? |
Geplaatst: 10-09-24 13:14 |
TinkerTreas | |
Ik volg ook weer mee. Waarschijnlijk weer grotendeels als stille meelezer.
Op dit moment hebben wij nog niet te maken met wolven, maar ik vraag me af hoe lang dat nog duurt. En met 2 kleine shetlanders die alleen een niet afsluitbare stal hebben, aan de rand van de duinen. Vind ik het toch wel steeds spannender worden. Ik volg de wolven berichten al vanaf het moment dat de eerste wolven zich in Nederland vestigden. |
Geplaatst: 10-09-24 13:32 |
Captain | |
rien10 schreef Hij gaat bang worden voor mensen DP. Althans, dat is de theorie. Hij gaat het gevangen worden en zich naar voelen van de chemische immobilisatie (geen verdoving, het dier is volkomen bij) associëren met mensen. Hij ruikt, ziet, hoort en voelt de mensen naast hem. Ik vind het niet verdoven maar immobiliseren heel erg gevaarlijk. Adrenaline doet rare dingen met zoogdieren. Stel dat hij daar doorheen klapt, door die chemische immobilisatie. Dan ben je als mens je leven niet zeker op dat moment. Ik neem aan dat hij wel een soort muilkorf om krijgt? |
Geplaatst: 10-09-24 13:34 |
Persevero | |
wow die EPM Map is wel shocking... Ik heb geen gerust gevoel bij de Wolf hier in NL en vind het verschrikkelijk waar mensen mee geconfronteerd worden. Ik was nog in de veronderstelling dat men het allemaal nog niet helder in beeld had en nog aan het kijken is hoe maatregelen van hekken en alles uitpakken. Maar als je die kaart ziet en dat vergelijkt met bv Duitsland dan kun je er als overheid toch niet meer omheen dat we gewoon een enorm probleem hebben...
Ik voelde me met kleine kinderen al niet meer lekker meer bij het idee van een vakantie op de Veluwe, en toen we in Ommen waren en we wat verder het bos in wandelden waar het rustiger werd, ging het idee van wat nu als ik een wolf tegen zou komen ook al door mijn hoofd. Ik denk dat ik voortaan maar meer Duitsland op ga zoeken. |
Geplaatst: 10-09-24 13:37 |
DuoPenotti | |
Oké.. Dat wist ik niet dat ze het zo gaan proberen. Dat wist ik niet.
Dacht dat bij andere wilde dieren ze ook zo mobiliseren maar ze wel ook verder gesedeerd werden. Maar zal dan wel in de war komen met direct medische behandeling. Halsband is natuurlijk zo gepiept. Nadeel halsband is wel dat hij misschien snel als hond gezien word. Komt daar nog duidelijkheid in wat daar, als het doorgaat, op staat of bepaalde kleur krijgt? |
Geplaatst: 10-09-24 13:40 |
Benzz | |
rien10 schreef Laat ze maar komen, naar de Randstad. Laat het maar he-le-maal uit de klauwen lopen. Dan gaan er misschien een aantal gelovigen "om". Zeist is randstad. Laren en Blaricum is ook randstad. |
Geplaatst: 10-09-24 13:44 |
Celebi | |
rien10 schreef knollentuin schreef Ik vrees deze winter al- als er niks meer te halen valt in de bossen rondom Leusden trekken ze zo onder of boven leiden door, via t groene deel, de duinen in, kunnen ze rechtsaf naar boven. [ Afbeelding ] Lijkt mij ondanks de snelweg die er loopt een vrij logische route Laat ze maar komen, naar de Randstad. Laat het maar he-le-maal uit de klauwen lopen. Dan gaan er misschien een aantal gelovigen "om". Nou nee bedankt. Ik steun iedereen die nu last heeft en wens het niemand toe, maar vind het dan weer banketstaaf dat het deze kant van het land nu wel toegewenst wordt. We hebben hier nog minder ruimte en mogelijkheden om onze dieren te beschermen, dus dat wordt echt een gigantisch probleem voor dierhouders. En ik verwacht niet dat het probleem dan wel opeens gezien wordt gezien aanvallen op honden en kinderen nu al niet voldoende is. Als dit plaatje werkelijkheid wordt lopen ze straks overigens ook in mijn achtertuin en door de paddock van mijn paard op zijn pensionstal. Heb ik eindelijk een vreselijk fijne 24/7 groepshuisvesting gevonden voor hem, wordt die ouwe straks nog aan stukken gescheurd. Er is hier geen ruimte om gemakkelijk een alternatief te bieden. Veel dieren staan in grote open stukken land en hekken en afrastering is er nauwelijks (mag vaak niet eens). Het zijn vaak kleine slootjes, dus dat gaat geen zoden aan de dijk zetten. Nee, ik hou mijn hart vast als ze gaan doortrekken van Utrecht richting de duinen. |
Geplaatst: 10-09-24 13:46 |
DuoPenotti | |
Hier is die ruimte ook niet.
Nergens is die ruimte. Maar als de mensen in het Amsterdamsebos ineens niet meer kunnen wandelen. Of flappie uit het hok getrokken word is het misschien pas meer echt. Bij de fb pagina van Eva word gewoon keihard gezegd dat de eigenaresse van Bruno het verhaal verzonnen heeft. Iets met ver van de bed show |
Geplaatst: 10-09-24 13:50 |
TinkerTreas | |
DuoPenotti schreef Hier is die ruimte ook niet. Nergens is die ruimte. Maar als de mensen in het Amsterdamsebos ineens niet meer kunnen wandelen. Of flappie uit het hok getrokken word is het misschien pas meer echt. Bij de fb pagina van Eva word gewoon keihard gezegd dat de eigenaresse van Bruno het verhaal verzonnen heeft. Iets met ver van de bed show Flappie wordt hier al zijn hok getrokken hoor. Hier lopen vossen door de woonwijken. Dus je moet je dieren in de tuin goed afschermen, want anders heb je kans dat ze door een vos mee genomen worden. |
Geplaatst: 10-09-24 13:54 |
DuoPenotti | |
De vos kennen we hier ook. Maar waar de vos niet in kan kan de wolf het met gemak
|
Geplaatst: 10-09-24 13:55 |
Celebi | |
Daarom denk ik echt niet dat het heel veel anders is als ze hier weilanden leeg roven en honden proberen te grijpen. Dus nee, ik vind het niet perse leuk als het hier word toegewenst.
Ik hoop vooral voor iedereen in het hele land dat er snel actie ondernomen gaat worden om dit een halt toe te roepen. |
Geplaatst: 10-09-24 13:58 |
rien10 | |
@Celebi, ik woon echt midden in de Randstad. Vandaar dat ik "hier" gebruik als referentiekader.
Ik wil ze in heel Nederland niet. Ook niet "hier" maar het gaat wel gebeuren. Het is een utopie om te denken dat het Amsterdamse bos, de Waterleidingduinen, het Rotterdamse havengebied,het Kralingsebos en het Hoge- en Lage Bergsebos gespaard gaan blijven van wolven. Zeker hebben wij vossen. Ze lopen soms door de buiten rijbaan. Maar that's it. Ze lopen daar. Jatten een kip als die niet in een hok zit. Klaar. Je ziet ze heel weinig, en als je ze ziet zijn ze schuw. Ik heb geen last van vossen en woon midden in een vossengebied. |
Geplaatst: 10-09-24 14:00 |
rien10 | |
DuoPenotti schreef Hier is die ruimte ook niet. Nergens is die ruimte. Maar als de mensen in het Amsterdamsebos ineens niet meer kunnen wandelen. Of flappie uit het hok getrokken word is het misschien pas meer echt. Bij de fb pagina van Eva word gewoon keihard gezegd dat de eigenaresse van Bruno het verhaal verzonnen heeft. Iets met ver van de bed show Dit dus. |
Geplaatst: 10-09-24 14:02 |
rien10 | |
Celebi schreef Daarom denk ik echt niet dat het heel veel anders is als ze hier weilanden leeg roven en honden proberen te grijpen. Dus nee, ik vind het niet perse leuk als het hier word toegewenst. Ik hoop vooral voor iedereen in het hele land dat er snel actie ondernomen gaat worden om dit een halt toe te roepen. "Toegewenst" Het is een voorspelling. Geen wens. |
Geplaatst: 10-09-24 14:02 |
tienus63 | |
Zichtmelding Garderen
Citaat Garderen Gelderland 10-09-2024 05.45 uur Wolf door de dorpstraat in Garderen, liep richting de molen Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 #geenwolf Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/rRK2Z4 ... tid=K35XfP |
Geplaatst: 10-09-24 14:05 |
tienus63 | |
Zichtmelding Wilhelminaoord Dr
Citaat Wilhelminaoord, Drenthe 10-9-2024 7.05 Zichtmelding wolf Op Naamen van Eemneslaan thv kwekerij ging richting Oranjelaan meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889 Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/v5hWohn82WX49rVR/? |
Geplaatst: 10-09-24 14:06 |
Hannanas | |
Dat is het grote verschil met vossen. Die “wonen” hier ook. Soms in parken midden in beschaving, schuilend in mais enz. Vaak in de bossen meteen aangrenzend. Als je je kip of konijn niet veilig opbergt ben je het haasje (ook door de vele marters die je gewoon over straat ziet rennen in de nacht). Vossen schikken zich een hoedje als je ze tegenkomt, van een afstandje kan ik ze zien spelen. Verder gaat er geen dreiging van ze uit. Ze worden niet tammer. Ze zoeken niet steeds vaker de mens op. Blijven voornamelijk schuw en uit het zicht. Zoeken de confrontatie niet op, ook de wat tammere exemplaren die de tuinen in gaan niet. Een geluidje en ze sjezen weg. Nog steeds. Zo’n ander kaliber dan een wolf. Schuw zijn en blijven is de enige oplossing. Maar hoe.. geen idee.
Edit: zo ken ik er nog wel meer. Dieren die een bedreiging kunnen vormen als je ze tegen komt. Ben tijdens wandelen ook wel eens beren van wilde zwijnen tegen gekomen. Dat je denkt.. is dat nou een Shetland pony? Heilig ontzag voor. Gelukkig altijd van zo ver/op tijd dat ik me meteen uit de voeten kon maken/ergens achter kon verschuilen. Die wilde zwijnen liggen niet op de loer. Ook een groot verschil. |
Geplaatst: 10-09-24 14:13 |
MairiMacBran | |
Ik vrees dat er uiteindelijk pas actie ondernomen gaat worden als de wolf in de broek van Schoof gaat hangen als hij over het Binnenhof loopt.
|
Geplaatst: 10-09-24 14:18 |
tienus63 | |
Geplaatst: 10-09-24 14:20 |
Hannanas | |
Echt dom. Ik zou zeggen, starten die handel. Elke “trial” die wolf en mens ten goede zou kunnen komen moet NU uitgeprobeerd worden. Dat we gaan wachten tot afschieten alleen nog mogelijk gaat zijn vind ik echt walgelijk. Ik vind dat we als mens er verantwoordelijk voor zijn om dit proberen te voorkomen. De wolf heeft er ook niet om gevraagd hè.. dat doet enkel wat instinctief voor overlevingskans zorgt. Bah.
|
Geplaatst: 10-09-24 14:32 |
Rocamor | |
Echwel schreef Wat dacht je langs de dijk Lelystad Enkhuizen, daar lopen ze in een nachtje langs. En dan zo het land in Nee nee, neeeeee, echt niet. Aan deze kant is niks te halen. geen plek om te schuilen (behalve in de boomgaarden, daar zouden ook vossen (moeten) zitten). Vorig jaar stond er wel een zichtmelding over een wolf op die dijk. Zou km'tje of 7 vanaf de sluizen bij Lelystad hebben moeten lopen. Maar was zichtmelding op een donker stuk en ook nog in het donker. |
Geplaatst: 10-09-24 14:56 |
anjali | |
MairiMacBran schreef Ik vrees dat er uiteindelijk pas actie ondernomen gaat worden als de wolf in de broek van Schoof gaat hangen als hij over het Binnenhof loopt. Dan zullen de "politici" en pro-wolfers die tegen Schoof zijn wel zeggen dat het zijn eigen schuld is- had hij maar niet daar moeten lopen of zoiets |
Geplaatst: 10-09-24 14:57 |
DubbelFun | |
Wij mij opvalt is dat telkens deze gebeurtenis wordt aangehaald 'Een kind werd daarbij omvergelopen en de wolf ging met zijn poot op de rug van het kind staan.' Maar dat er ook een kind is aangevallen en gebeten wordt totaal 'over het hoofd' gezien ???
|
Omhoog |
Geplaatst: 10-09-24 14:57 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 5 van de 67 [ 1654 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 67 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [PP] Paardenpraat |
Inloggen |