Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 65 [ 1619 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 65  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf Nl, Be, Du deel 3

Profiel   

Ik snap niet zo goed wat het probleem met zenderen is. Die allereerste wolven die hier rondhobbelden en waarvan er eens zelfs door de straat van Lelieveld liep, die waren toch ook gezenderd?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:01 

Profiel   

DubbelFun schreef
Wij mij opvalt is dat telkens deze gebeurtenis wordt aangehaald 'Een kind werd daarbij omvergelopen en de wolf ging met zijn poot op de rug van het kind staan.' Maar dat er ook een kind is aangevallen en gebeten wordt totaal 'over het hoofd' gezien ???

Snap ik ook niet. Wolf heeft kind in de bek genomen, mijn inziens gezien de afdrukken, om mee te nemen wat gelukkig niet gelukt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:02 

Profiel   

Er is ook geen probleem net zenderen. Men maakt een probleem.
Ik vermoed, en hier meerderen met mij, dat de instanties die tegen zenderen zijn, niet willen dat er het een en ander duidelijk wordt. Met duidelijkheid kan je namelijk gaan acteren. En dat willen ze niet. Wolven moeten hier blijven en moeten met rust gelaten worden volgens deze clubs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:02 

Profiel   

Ja met een zender om is 1+1 toch echt 2 en kun je niet meer spreken van vermoedelijk een wolf als er een hondje gegrepen wordt. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:06 

Profiel   

Juist, dat kan de enige reden zijn.
De waarheid mag niet bewezen worden.

Plus ja kan dan vinden waar de poedel en zijn tuigje is beleven, nu word ook maar gedaan of het niet is gebeurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:09 

Profiel   

Wolven zijn gevaarlijk. Quod erat demonstrandum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:10 

Profiel   

Ik bedoelde met die vossen ook dat ze kippen en konijnen pakken, dus dat je die veilig op moet hokken.
Dus dat we daar ook in de randstad wel aan gewend zijn (in vossen gebied).
Maar dat een wolf wel van een heel ander kaliber is en totaal niet te vergelijken is.
Met een wolf zou mijn eerste angst niet mijn konijn in zijn hokje zijn (die ik overigens niet heb), maar mijn shetlanders.
Ik denk dat konijnen relatief veilig zijn voor wolven, zolang er weide dieren aanwezig zijn. (Dat is mijn gedachte in ieder geval, niet op enig onderzoek gebaseerd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:27 

Profiel   

Een overzicht van de meldingen uit 2024 tegenover de uitspraken van Niko Koffeman, voorzitter Faunabescherming.

Bron geen wolf op YouTube
https://youtu.be/63-ogtGqHcE?feature=shared

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 10-09-24 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:37 

Profiel   

TinkerTreas schreef
Ik bedoelde met die vossen ook dat ze kippen en konijnen pakken, dus dat je die veilig op moet hokken.
Dus dat we daar ook in de randstad wel aan gewend zijn (in vossen gebied).
Maar dat een wolf wel van een heel ander kaliber is en totaal niet te vergelijken is.
Met een wolf zou mijn eerste angst niet mijn konijn in zijn hokje zijn (die ik overigens niet heb), maar mijn shetlanders.
Ik denk dat konijnen relatief veilig zijn voor wolven, zolang er weide dieren aanwezig zijn. (Dat is mijn gedachte in ieder geval, niet op enig onderzoek gebaseerd).

Een vos is veel kleiner dan een wolf en niet gevaarlijk voor mensen en grotere dieren. Je kleine hobbydieren zijn gemakkelijker af te schermen, alhoewel ik begrijp dat het ook heel naar is als een vos ze toch te pakken heeft gekregen. Maar wolven zijn inderdaad van een ander zeer gevaarlijk kaliber en absoluut niet vergelijkbaar met vossen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:42 

Profiel   

tienus63 schreef
Een overzicht van de meldingen uit 2024 en de uitspraken van Niko Koffeman, voorzitter Faunabescherming.

Bron geen wolf op YouTube
https://youtu.be/63-ogtGqHcE?feature=shared

Filmpje met heel mooie beelden van supermooie dieren, die wél een serieus gevaar beginnen te worden/ zijn voor mensen en gedomesticeerde dieren.

En ieder had dit kúnnen zien aankomen.

Eigenlijk zijn degenen die het hardst roepen dat ze het dier in Nederland willen hebben en hem vooral geen strobreed in de weg willen leggen de grootste vijand van de wolf.

Het gevolg is dat je achter de feiten aanloopt, en daarmee gedwongen wordt tot veel heftiger en voor de wolf beroerder ingrijpen dan wanneer vanaf het begin wat handiger met de boel omgegaan was.

Verlies-verlies.

Voor de wolf en de mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:48 

Profiel   

De EPM link in de OP werkt bij mij niet. Heeft iemand de goede link voor mij (of ligt het aan mij?)

Edit: gevonden https://www.ep-map.com/map

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:51 

Profiel   

Douce schreef
De EPM link in de OP werkt bij mij niet. Heeft iemand de goede link voor mij (of ligt het aan mij?)

Daar zit eenntyp fout in zie ik nu.

Dit is de goede link EPM European Predation Map

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:55 

Profiel   

rien10 schreef
Er is ook geen probleem net zenderen. Men maakt een probleem.
Ik vermoed, en hier meerderen met mij, dat de instanties die tegen zenderen zijn, niet willen dat er het een en ander duidelijk wordt. Met duidelijkheid kan je namelijk gaan acteren. En dat willen ze niet. Wolven moeten hier blijven en moeten met rust gelaten worden volgens deze clubs.

Ja, dat vermoeden heb ik ook. Maar het is toch met 2 maten meten? Toen die dieren hier NL binnenwandelden, waren ze prachtig gezenderd. ga nu niet ineens aanhalen dat het sielugh is om een wolf te zenderen (als die als probleem is aangemerkt), want dat zenderen was jaren terug ook geen probleem.

Dus.... leg die beide agenda's maar open en bloot op tafel. Trek die doofpot open. En laat maar eens eerlijk zien waar "men" niet wil laten zenderen. Da's niet omdat het "sielugh" is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:56 

Profiel   

Femke_Tweety schreef
tienus63 schreef

Eigenlijk zijn degenen die het hardst roepen dat ze het dier in Nederland willen hebben en hem vooral geen strobreed in de weg willen leggen de grootste vijand van de wolf.

Het gevolg is dat je achter de feiten aanloopt, en daarmee gedwongen wordt tot veel heftiger en voor de wolf beroerder ingrijpen dan wanneer vanaf het begin wat handiger met de boel omgegaan was.

Verlies-verlies.

Voor de wolf en de mens.

Ben ik het helemaal mee eens, als er straks wolven geschoten gaan worden, gaat me dat aan het hart. Sowieso de jacht, al snap ik dat het soms niet anders kan.

Over zenderen: ze maken vooral veel stennis omdat zo'n wolf dan volgens hen gevangen gaat worden met een zeer dieronvriendelijke pootklem. Me niet in verdiept dus ik weet niet of dat klopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:59 

Profiel   

Nou ja, volgens Niko Koffeman ís dit natuurlijk gedrag in de filmpjes. En zo lang die man op zijn woord geloofd wordt en men handelt naar zijn zogenaamde expertise zijn er dus geen probleemwolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:02 

Profiel   

Honden meesleuren, kinderen bijten. Allemaal natuurlijk gedrag.

En daar heeft hij gewoon gelijk in...

... Maar precies om dat gedrag is hij 150 jaar geleden met 3,5 miljoen mensen in Nederland uitgeroeid.

Toen waren er nog geen maffe groene clubjes maar nuchter verstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:05 

Profiel   

Laten we eens aannemen dat dit natuurlijk gedrag is.
Dan kan dat voor de mens nog wel ongewenst gedrag zijn.

Natuurlijk kan ongewenst zijn.

Nijlpaarden lopen overal over- en doorheen. Ook over toeristen tentjes. Natuurlijk gedrag voor de Hippo. Bijzonder ongewenst voor mensen.

Stinkdieren laten hun stink klieren leeglopen bij gevaar. Totaal natuurlijk gedrag. Ongewenst op je vakantieadres. (Ik zat een keer in de US te lezen, naast de camper. Zag in mijn ooghoek een kat lopen. Eeeh een skunk. Ben maar binnen gaan zitten :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:05 

Profiel   

Ja, dan heb je als mens maar pech hè. Je mag er niets aan doen want ernstig beschermd. Zo redeneert hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:07 

Profiel   

rien10 schreef
Laten we eens aannemen dat dit natuurlijk gedrag is.
Dan kan dat voor de mens nog wel ongewenst gedrag zijn.

Natuurlijk kan ongewenst zijn.

Nijlpaarden lopen overal over- en doorheen. Ook over toeristen tentjes. Natuurlijk gedrag voor de Hippo. Bijzonder ongewenst voor mensen.

Stinkdieren laten hun stink klieren leeglopen bij gevaar. Totaal natuurlijk gedrag. Ongewenst op je vakantieadres. (Ik zat een keer in de US te lezen, naast de camper. Zag in mijn ooghoek een kat lopen. Eeeh een skunk. Ben maar binnen gaan zitten :D )

En een paard slaat op hol voor een boterhamzakje en loopt in paniek mensen om.

Natuurlijk gedrag, maar absoluut ongewenst en we proberen het te voorkomen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:10 

Profiel   

tienus63 schreef
Ik was aangenaam verrast hoe ze zich opstelde toen ze in gesprek raakte met baasje en de boer. Ze liet hen uitpraten en drong haar mening niet op en dwong het gesprek niet in een hoek.

Eens! Ik heb net gekeken, alleen dit onderwerp want ben niet zo’n fan van haar, maar vond de gasten netjes naar elkaar en idd iedereen was goed aan het woord. Ik kreeg er zeker geen hoge bloeddruk van ;)
Enorm respect voor het baasje van Bruno. Ik weet niet of ik dat zo goed zou kunnen vertellen. Zat zelf met tranen in m’n ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:25 

Profiel   

Al sinds de eerste wolf op de Veluwe (waar ik toen woonde) volg ik de ontwikkelingen al op de voet. Veel staat op FB en ik ben ook lid van de wolvenmeldApp, maar Bokt als centraal discussiepunt vind ik wel prettig, dus ik ben weer van de partij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:11 

Profiel   

rien10 schreef
DuoPenotti schreef
Hier is die ruimte ook niet.
Nergens is die ruimte.

Maar als de mensen in het Amsterdamsebos ineens niet meer kunnen wandelen.
Of flappie uit het hok getrokken word is het misschien pas meer echt.

Bij de fb pagina van Eva word gewoon keihard gezegd dat de eigenaresse van Bruno het verhaal verzonnen heeft.
Iets met ver van de bed show

Dit dus.

What the actual f***!! Wat een stel mafklappers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:13 

Profiel   

MairiMacBran schreef
Nou ja, volgens Niko Koffeman ís dit natuurlijk gedrag in de filmpjes. En zo lang die man op zijn woord geloofd wordt en men handelt naar zijn zogenaamde expertise zijn er dus geen probleemwolven.

Jagen is voor ons als mens toch ook natuurlijk gedrag? Waarom zouden wij dat dan niet mogen? _/-\o_ :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:14 

Profiel   

In Zweden zijn er jonge wolven die zich ophouden rond dorpen en steden en die voor de gemakkelijke snack gaan, huiskatten.

Er zullen natuurlijk veel katten zijn die zich niet onmiddellijk bedreigt voelen door een wolf omdat de kat in zijn eigen omgeving in aanraking komt met honden.

En ik denk dat een wolf niet als een dolle jonge hond op een kat afstuitert zodat een kat de eerste de beste boom in vlucht.

Citaat
10 september 2024/Zweden
Wolf jaagt op katten en jaagt schoolkinderen angst aan: nieuwe oplossing
Huisdier etende wolven in woonwijken zijn een enorm probleem. Een Zweedse gemeente probeert een nieuwe oplossing.

Jonge wolven zwerven vaak ver rond op zoek naar nieuwe territoria. Gemakkelijk beschikbaar voedsel is welkom. Maar als huisdieren in woonwijken een prooi worden, wordt het problematisch.
Schoolactiviteiten afgelast na wolvenwaarneming
De Europese school in de Zweedse stad Malmköping moest begin september een oriëntatie-evenement afgelasten. Leerlingen waren wolven tegengekomen in het bos. De tocht werd onmiddellijk afgelast om veiligheidsredenen. Een geplande wandeling door verschillende schoolklassen werd uit voorzorg ook afgelast.

Katten als wolvenvoer
Er waren herhaaldelijk meldingen van wolven rond het stadje en tien huiskatten werden als vermist opgegeven. Het is zeer waarschijnlijk dat de huiskatten een gemakkelijke prooi werden voor Issegrim. De wildlife officer van de provincie Sörmland vertelde “Jakt&Jägare” dat het om een jonge wolf uit de regio Ösjö ging. De wolf had ervoor gekozen om in de buurt op katten en herten te jagen in plaats van op de gevaarlijkere elanden en herten in het bos.

Lawaai in plaats van schieten
Nog in augustus waren er aanvallen van wolven op schaapskuddes in de provincie Östergötland. Een school in deze provincie moest ook haar activiteiten verminderen om gevaar af te wenden.

Op 1 september werden twee wolven gedood tijdens een beschermingsjacht. In Malmköping werd voor een andere aanpak gekozen. Een speurhond werd gebruikt om de sporen van de wolf te volgen. Het provinciebestuur weet nu welke paden de wolf gebruikt om de nederzetting binnen te komen. Mensen moeten nu als wolvenverschrikkers fungeren op deze punten. Als de wolf nadert, moeten ze de wolf wegjagen door te schreeuwen en lawaai te maken. Het valt nog te bezien of deze “wolfvriendelijke” methode echt succes zal hebben.
https://www.pirsch.de/news/wolf-jagt-ka ... u94Z3magkA

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/n9VwZ4oAXmRS8M2e/?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:30 

Profiel   

Gisteren werd door een advocaat gezegd dat zenderen voor onderzoek geen enkel probleem is. Lijkt me dat er dan toch gewoon een verzoek ingediend kan worden om "Bram" te zenderen in het kader van onderzoek naar hoe het natuurlijk gedrag veranderd/is, als ze geen vrouwtje hebben?

Ik snap niet zo goed dat ze dat dan niet aanvragen of denk ik nu te simpel? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 65 [ 1619 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 65  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen